رواية ملاكي الحارس الفصل السابع 7 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس الجزء السابع
رواية ملاكي الحارس البارت السابع
رواية ملاكي الحارس الحلقة السابعة
_ابنك متهم ف قضية قتتتت*ل
_ لطم*ت سعاااااد على خدها :- ياخررررررا*بى يخراااااااااابى ابنى انا يقتتتت*ل مستحييييل دابيخاف من خياله يقتللللل
_ابنك بسلامته اتخانق مع واحد ف مطعم وخبطه بازازة جابت أجله ولاما يرجع ويسلم نفسه وده ف مصلحته لاما العقوبة هتبقى شديدة الهررووووب مش حل ولو جه هنا ومبلغتناش هنرميكم كلكم ف السجن وسابهم ومشى
_سعااااد فضلت تلط*م على خدها:- يلهوووووى يالهووووووووى ليه كدا يايوسف لييييه ابنى رااااح منى ياناس
_زينب:- متعمليش ف نفسك كدا ياماما اهو غلط ويتحمل نتيجة غلطه
_سعاااااااد بعصبية:- اتحررررق*ى وادخلى جوااااا ياأم دم باااارد غوووورى
_زينب:- تصدقى انا غلطانة انا داخلة
_دخلت زينب اوضتها وسابت امها بتلطم وتصوت
___عند حور____
_حور:- هما مالهم نازلين ودوودودود وطالعين ودودود اكيد بيخططووا لمصيبة ولازم اعرفها طلعت من اوضتها عشان تنزل تحت وتشوف في ايه اول ماا وصلت على السلم ..
_حور بصرااااااااااااخ:- اااااااااااااه اتزحقلت لأنهم كانو حطينلها زيت ,نزلت تددحرج على السلم لحد ما وصلت على الأرض ووشها كله متغررررق د*م ومقامتش
_كلهم فرحوا يااااه يسلام دى شكلها ماااتت ياماما الزيت نفع ياماماااا
_كوثر:- تستاهل كلب*ة وغارت
_ليه قالولك عليا كوثر؟؟؟؟! كلهم بصوا وهما مبلمين ومصدومين رفعت حور رأسها وقامت وهي جسمها وجعها من الوقعة بس مش عايزة تبين قدامهم راحت غسلت وشها وجت وقفت قدامهم وبكل برووود :- هي وصلت للقتل تفتكروا برنة وحدة على الظابط هيعمل فيكم اييييه
_كوثربتريقة:- عرفتى تثبتى اثبتى
_حور:- الااااه مش فيه طب شرعى ولا اكمنكم جهلة🙄
_كوثر بتوتر:- مش هسيبك يلا يابنات سخنولى شويه مية عشان رجليا وجعانى وانتى ياايمان روحى جهزى انتى وليان اللى اتفقنا عليه
_جهزت ملك وأميرة المية السخنة وحطوا فيها الملح وحطوها قدااام امهم :- حطى ياماما رجلك =ااااااااااااااه وحور وافقة تحت واول ما سمعت الصرررراخ كانت هتمووووو*وت من كتر الضحك
_كوثر:- ااااايييييه ده ياشوية يابهااا*يم رجلى اتهرررررت منكم لله
_ملك:- بقا دا جزاتنا ياماما فعلا مهما نعملك مبيطمرش
_مسكت كوثر ايد ملك وجت حطاها ف المية :- اااااااااه المية نااااااار والله ماكاااانت كدا حتى أسألى أميرة
_اميرة:- اه والله ياماما تلقاها الزفتتتة اللى اسمها حور
طلعوا كلهم وكوثر مش قادرة تمشى على رجليها وملك بتنفخ ف أيدها:- انا نزلالك ياحور وشوفى ملك هتعمل فيكى ايه أن ماجبتك من شعرك مبقااااش انا ملك بنت احمد الشناوى وجاية تنزل بكل غل وحقد وقعت نفس وقعة حور من على السلم
_اميرة بصت من فوووق السلم:- لااااااء اختى انتى عملتى ايه ياللى ماتتسمى
_حور بغمزة :- حطتلكم زيت اغلى شوية وبعدها عدت من جنب ملك وجت زقة ملك برجلها اوعى كدا وسعى خلينى اطلع ارتاح شوية
_كوثر:- بقا انا تعملى كدا ف بناتى انا جيالك واول ماجت تدوس على رجلها جامد :- ااااااااااااه الحقووووونى رجلى رااااحت
_اميرةةةةة:- سيبوونى انا عليها ونازلة عشان تضرب حور ،حور راحت رشت على وشها مية بشطة ولمووووون :- اااااه عينى ياااااماما عييينى ااااااه
_طلعت حور وكانت ميتة ضحك واكرم بيبصلها ويضحك على ضحكها والظاهر كدا أن عجبته ضحكتها:-احسن يستاهلوا ومن هنا ورايح العين بالعين …
_____في بيت حازم __
_ سعاد بكل برود ولا كان حصل حاجة لابنها:- بت يازينب احنا عندنا عزومة النهاردة يلا عشان تطبخى
_زينب :- عازمين مين ان شاءالله
_سعاد :- حماكى وحماتك وخطيبك
_زينب بعصبية وصراااااااخ:- اوووووووف متقولللليييش خطيبى
_سعاد :- يابت افهمى دى خطة عشان اخلص من حماكى المقرررر*ف والجوازة تبوظ
_زينب :- بجد ياماما
_سعاااد:- ايوا ياروح قلب ماما، عمك حازم مشى شغله
_زينب :- حيث كدا دانا رايحة اعمل احلى اكل ،اه عمى نزل من شويه
_سعاد :- تمام يلا عشان تلحقى تخلصى
_طبخت زينب وخلصت ودخلت امها المطبخ من غير ماتاخد بالها ومسكت كيس وحطت منه ف طبق :- بت يازينب الطبق دا اياكى تدوقيه فاااااهمة الطبق ده للزفت اللى اسمه شعبان
_زينب :- انتى حاطة حاجة فيه ولا ايه ياماما
_سعاااد:- ملكيش دعوة انتى تسمعى الكلام ويلا حطى الاكل عالسفرة
_حطوا الاكل وجه الضيوف
_سعاااد بخبث :- لاء يابو فهد تعالى انت اقعد هنا
_بصلها شبعان بمكر:- وماله
_نقلت سعاد الطبق اللى جهزته وحطته قدام شعبان بصلها وهو مستغرب وحس أن فيه حاجة وبعدين ازاى مكنتش طيقاه وحاولت تقتله وفجأة تعزمه وكمان لاحظ نظرات سعاد ليه وهي مراقباه وبتشوفه كل من الطبق ولا لاء قام بسرعة بطبق الاكل والكل قاعد بياكل واتجه ناحية زينب :- انا لازم اكل مرات ابنى بايدى تعالى دوقى من ايد حماكى يامرات ابنى
_زينب بلعت ريقها بخوووو*ف وبصت لامها لأنها عارفة إن امها حطت حاجة ف الطبق
_شعبان :- بتبصى لامك ليه افتحى بوقك يلا يلا
_زينب :- لاااء لاااء
_قامت سعاد بسرعة وجت خدت الطبق من أيده ورمته ف الأرض ووبعصبية :- أما البت تقولك مش هتاكل يبقى مش هتاكل
_شعبان بخبث :- مالك اتعصبتى كدا ليه دا زى مايكون فيه سم
_سعاد بتوتر:- سم ايه وبتاع ايه البت عندها حساسية من الأكلة دى ومش بتاكلها ولو كلتها وشها كان هيتملى حبوب ويبوظ وفرحها قرب ،الناس هتقول ايه
_شعبان :- لاااء عداكى العيب وبكل برود (ماهي عيلة واط*ية😂) يلا يلا نكمل اكل
_كلوا وخلصو وسعاد مغلوووو*لة لان خطتها لتأنى مرة تبوظ وبعدين مشيوا
_زينب بتريقة:- ها خطتك نجحت حرااااام عليكى انا مش عيزااااه مش عيزززززاه خلصينى منه وسابت امها ودخلت من غير ماتسمعها
_سعاد كانت قاعدة مش عارفة تفكر ولا تعمل ايه لحد ماجه يوم الفرح ودخلت بكل قهر وحزن عشان تجيب بنتها العروسة بس اما دخلت الاوضة بصدمممممة :- يالهووووووووووووووو*ى الكل جرى ع الاوضة لقيوا…………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحارس)