روايات

رواية العاشق والبريئة الفصل الثامن 8 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الفصل الثامن 8 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الجزء الثامن

رواية العاشق والبريئة البارت الثامن

رواية العاشق والبريئة الحلقة الثامنة

ملاك / وحشتني اوي
ادم حضنها جامد ودموعو نزلت وملاك كانت بتتألم بس كانت عايزه حضنه اكتر وبعد شويه ملاك حست بتعب جامد فتأوهت ادم بعد عنها بسرعه وقالها
ادم بقلق / ملاكي انتي كويسه
ملاك برقه / ايوه بس اتوجعت شويه صغيرين
ادم بأسف / أنا اسف ياروحي اني وجعتك متزعليش مني
ملاك / مش زعلانه ياحبيبي
ادم بصدمه / يا ايه قولي تانى كده ونبي
ملاك بكسوف / خلاص بقى
ادم بعند / لأ مش هسيبك غير لما تقوليها تاني
ملاك بكسوف ووجه احمر مثل الفراوله/ حبيبي
( الواد ادم ده مش سهل برضو 😂)
ادم بفرحه قالها / أنا بحبك اوي ياملاكي اوعي تبعدي عني تاني
ملاك بحب / وانا كمان بحبك يا ادم
ادم قرب منها وباس*ها من شفا*يفها وهي بادلتو بكسوف وبعد خمس دقايق بعد عنها لى حاجتها الى الهواء وسند جبينه على جبينها واتنهد وقال
ادم بهمس / بعشقك ياملاكي
ملاك ابتسمت بحب وكسوف وفجأه دخل عليهم سيف مفسد اللحظات 😂وشافهم كده وقال
سيف بغيره / أنت بتعمل ايه في ملاكي
ادم بوقاحه / ايه مراتي وببو*سها فيها حاجه
ملاك وشها بقى زي الطماطم ودخلت في حضنه تستخبه من عيون سيف
سيف / يبجاحتك يا اخي أنت مش مكسوف وانت بتقول كده
سيف ببرود / وهكسف من ايه دي مراتي وانت اخوها يعني مافيش حد غريب
ملاك ضربته في كتفه وقالتله بهمس / اسكت بقى علشان خاطري
ادم بحب / علشان خاطرك انتي بس ياملاكي ووجه كلامه لسيف وقالو وانت واقف هنا ليه روح طمن العيله وقولهم إن ملاك بقت كويسه
سيف / وماتروحش انت ليه أنا عايز اطمن على ملاكي وقرب منها ودموعو نزلت وقالها / خوفتيني عليكي اوي ياملاكي انا كنت ه*موت لو حصلك حاجه
ملاك برقه / بعد الشر عليك ياسيفي وخلاص بقى انا كويسه اهو
سيف بعد عنها وقالها / هاروح اطمن العيله عليكي علشان هيموتو من الخوف عليكي ومش هتأخر واوعي تخلي الواد ده يقربلك فاهمه
ملاك بضحك / حاضر فاهمه
بعد ما سيف طلع من عندها ادم راح لها بغضب وقالها
ادم بغضب / انتي ازاي تخليه يحضنك حضنك ده ملكي أنا لوحدي فاهمه وماتحضنيش حد تاني غيري أنا بس واكمل بصوت عالي سااامعه
ملاك خافت منه ودموعها نزلت وشهقتها عليت وحست بتعب ادم حس على نفسه وغضب جدا من نفسه وحضنها وقالها
ادم / أنا اسف ياملاكي مش هعمل كده تاني بس أنا متحملتش لما شوفته بيحضنك عارف إن ده اخوكي بس مش بإيدي والله أنا بغير عليكي جدا
ملاك ببراءة / طيب اسامحك بس مش تعمل كده تاني عشان خوفتني جدا منك وانا بحس معاك انت بالامان بس
ادم بحنان / خلاص ياملاكي مش هعمل كده تاني
ملاك / وعد وكانت تنظر له بعيون كعيون القطه
ادم ابتسم واخدها في حضنه تاني / وعد ياملاكي
بعد فترة كانت جميع العائله قد حضرت لكي تطمئن على ملاك
سيليا بعياط / ملاك حبيبتي انتي كويسه انا كنت خايفه عليكي جدا ياروحي كنت هموت نفسي لو حصلك حاجه
ملاك بحب / أنا كويسه يا مامي ماتبكيش علشان خاطري بليييز
زين راح اخدها في حضنه وقالها / الحمدلله انك بخير ياحبيبتي ورجعتيلنا تاني
ملاك حضنته وابتسمت والكل اتطمئن عليها وفرحو انها رجعت لهم من تاني بعد ما كانو هيخسروها
كانو يتحدثون مع ملاك وقاطعهم رنين هاتف سيلا واستأذنت منهم علشان ترد وخرجت
بعد ماخرجت خرج سيف علشان يجيب اكل لى ملاك علشان مكالتش خالص وهو رايح سمع سيلا وهي بتتكلم في الفون وبتقول
سيلا / خلاص ياحبيبي والله هحاول اجي اشوفك بس متزعلش
الطرف التاني //…………
سيلا بحب / حاضر ياروحي اوعدك هاجي اشوفك بكره
الطرف التاني / …………
سيلا / خلاص تمام نتقابل في حديقه….. الساعة اربعه العصر مع السلامه بقى وهكلمك بكره قبل ماخرج سلام ياروحي وقفلت مع اللي كانت بتكلمه وبتبص وراها تشوف لو حد سمعها ملقتش حد واتنهدت وراحت تاني عندهم اول مادخلت مايا قالتلها
مايا / كنتي بتكلمي مين ياسيلا
سيلا بتوتر / ب بكلم واحده صاحبتي ياماما انجي انتي عارفاها
سيف بصلها بصه ناريه وهي استغربت هو ليه بيبوصلها كده بس اتجاهلته خالص وراحت وقفت جنب مايا
مايا قالتلها بهمس / انجي برضو ولا حد تاني
سيلا بتوتر / ماما ونبي خلاص دلوقتي انا مش عايزة حد يعرف بالموضوع ده خالص
مايا / حاضر لما نشوف اخرتها ايه
سيلا بصتلها وسكتت
سليم / أنا هاروح اشوف لو ينفع ملاك تخرج ولا لأ وراح وبعد فتره رجع
سليم / قال عادي تخرج بس لازم راحه تامه ومتتحركش غير بعد أسبوعين
ادم / تمام يا بابا طيب يلا احنا بقى علشان نمشي انا هاخد ملاك معايا في عربيتي وانتو تعالو ورانا وذهب الجميع إلى القصر
واخذ ادم ملاك معه الى جناحه وكانت نايمه حطها على السرير ونام جنبها واخدها في حضنه جامد ونام على طول
اما عند سيف كان بيفكر مين اللي كانت بتكلمه سيلا وايه علاقته بيها وليه بتقولو حبيبي وقال لنفسه
سيف / بطل تفكير بقى وبكره هتعرف كل حاجه وهتعرف مين اللي كانت بتكلمه ده بس قسما بالله لو طلع اللي في بالي لتشوفي مني وش عمرك ماشوفتيه ياسيلا
وبعد تفكير دام لى وقت طويل نام واخيرا
وانتهى اليوم على اشخاص مخبيه اسرار وناس فرحانه وناس زعلانه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في اليوم التالي تستيقظ جميلتنا على اشعة الشمس الذهبيه وتجد ادم ينام بجانبها ويحتضنها قعدت تتامل فيه وتملس على شعره وقالتله
ملاك / أنا بحبك اوي يا ادم بس خايفه في يوم من الايام تسيبني
ادم بحب / عمري ماهسيبك ولو بموتي انتي فاهمه وانتي مش هتسبيني صح وبعدين فين صباح الخير
ملاك باسته من خده / وقالتله صباح الخير
ادم بغيظ / هو انتي بتبوسي ابن اختك
ملاك ببراءة / أنت قولتلي اعمل كده.
.
ادم / ده كان زمان ياحبيبتي دلوقتي فيه كده وقرب عليها وباس*ها من شفاي”فا وهي كانت مصدومه من اللى عمله وبعدت عنه وقالتله
ملاك بغضب طفولي / انت قليل الادب ومتعملش كده تاني
ادم قرب عليها وهمسلها / أنا اعمل كل اللي عايزة انتي يعني عادي واكمل بصوت عالي قومي يلا علشان نصلي مع بعض وننزل نفطر
خلصو ونزلو تحت لقو الكل مستنيهم ادم وملاك اللقو عليهم تحية الصباح ورد عليهم الجميع
حسام قالهم / اقعدو افطرو يلا علشان ماكلتوش حاجه من امبارح
ملحوظه ( ادم كان شايل ملاك علشان اللي يسأل ويقول انها لسه خارجه من عمليه بس هي علشان تعبانه ادم شالها)
سيلا / ابيه ممكن اخرج اشوف صحابي النهارده
ادم / مافيش مشكله بس مش تتأخري
سيلا / تمام يا ابيه
جه وقت خروج سيلا وسيف كان مراقبها من اول ماطلعت لحد ماوصلت أول ماشاف هي بتقابل مين وكمان يحضنو بعض اتصدم
سيف بصدمه / مستحيل…………………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى