رواية معاناة شوق الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد
رواية معاناة شوق الجزء الحادي عشر
رواية معاناة شوق البارت الحادي عشر
رواية معاناة شوق الحلقة الحادية عشر
جمال بهدوء عايزك في موضوع
شوق خير
جمال لازم تحضري المحاكمه بكره
شوق ايه لايمكن
جمال بهدوء كده ومنغير عصبيه لازم تحضري
شوق انا هسحب البلاغ
جمال بغضب نعم انت هبله عايزه تضيعي حقك؟
شوق امال اضيع مستقبل شباب؟
جمال وهما مفكروش شويه فيكي لو كان حصل واغتصـ*بوكي كان حصل ايه؟
شوق بهدوء انا…..
جمال بمقاطعه شوق بطلي غباء بقا انتي بتاذي غيرك مش نفسك بس انت عارفه عملوا كام جريمه؟ تعاطي مخد*رات وسواقه في حالة سكـ*ر وتحر*ش ومحاولة اغتـ*صاب ده غير محاولة الابتذا*ذ والضغط النفسي الي اتعمل معاكي وبعدين انتي مفتحتيش سوشيل من يوم الحادثه؟
شوق بهدوء لاء ليه؟
جمال بغضب يبقي لازم تشوفي
وسيم بانفعال جمال لاء
جمال ده الحل عشان متسبش حقها اتفرجي
شوق فتحت الفديو واتصدمت ازاى ده شوق بدموع مستحيل ايه القرف ده انت بتهزر
جمال بغضب طب اقري البوست ده
شوق بصدمه بس ده طفل ازاى عمل كده؟
جمال عشان انتي والي زيك بتساعديهم يخرجوا فيبقوا اهل لاطفال يوصلوا لكده او حتي ميهتموش لتربيتهم فيتعرفوا علي الي يوصلهم كده صدقيني يا شوق الشباب دول لو خرجوا اكيد في بنات تانيه هتتاذ*ي انتي ربنا بعتني ليكي الحقك هل هما هيلحقوهم؟ هتقدرى تشيلي ذنبهم
شوق من التوتر والصدمه بدات مناخيرها تنذف بشكل رهيب
وفجاه وقعت
جمال شالها وراح المستشفى وهناك عرف ان المرحلة اتاخرت جدا ولازم عمليه في اقرب وقت
كانت شوق فاقده الوعي ومتعلقلها محلول ووشها اصفر وحالتها بدات تسوء
جمال قاعد جنبها بحزن وفجاه قربلها بحنان وهمس متسينيش انا بحبك….
جمال خرج وهو مصدوم انها حالتها بدات تسوء بسرعه وراح لوفيق
جمال بغضب يعني ايه السر*طان زاد بشكل اسرع من المتوقع انتوا بتقولوا ايه
دكتور المسؤل عن حالة شوق قال يا حضرة الظابط افهمني شوق لما جتلي من شهر مكنتش كده كان لسه في وقت معانا نستني العمليه بس دلوقت انتشار الور*م ممكن يدمر المخ وخصوصا ان النز*يف ده ناتج عن تلف والتهاب المخ
جمال.بغضب انا لما جتلك من شهر انت وهو يا اونكل وفيق قولتوا ان الورم مش منتشر جدا واتوقعتوا انها معاهة مده كافيه نقنعها بالعمليه صح.
وفيق ايوه بس خالف توقعتنا
جمال يعني ايه خالف الزفت. انتوا مش دكاتره يعني عارفين شغلكم؟
الدكتور بهدوء بس العامل النفسي بياثر علي سرعة انتشار المرض وخصوصا لو المريض عارف من زمان زي شوق
جمال تنح وهو بيقول شوق عارفه؟
وفيق ايوه عارفه وجتلي وحكالها الحوار الى دار بينهم
جمال بغضب وانت مقولتليش ليه
وفيق كان لسه هيرد بس جمال جري من قدامه لقي شوق مش في اوضتها الاجهزه كلها مفكوكه ومرميه حتي المحلول والد*م الاكياس زي مهي
خرج جمال زي المجنون يدور عليها ويسال الكل وهي اختفت
جمال بغضب يعني ايه فص ملح وداب مثلا. حالتها متسمحش تروح اي مكان من الاساس
الممرضه والله يا باشا محدش قربلها هي كانت…. جمال بمقاطعه لو شوق حصلها حاجه انا هحبسكم كلكم بتهمت التسيب والاستهترا وتعريض روح المريض للخطر
وسبهم ومشي والمستشفي مقلوبه
اما شوق كانت قاعده علي النيل وبتتفرج عليه وهي بتقول شوفت الي حصلي.؟ من كام شهر كنت باجي هنا اشوف الميه وانا بضحك للحياه ومستنيه رجوع حبيبي والنهارده جيت اتفرج وانا مستنيه المو*ت
يارب انا مش خايفه علي نفسي انا خايفه علي الست الطيبه الي ربتني وكانت ونعم الام اصل الراجل الي مرحمش بنته الي من صلبه ونفس الد*م مش هيرحم مراته بس انت اكيد رحيم وزي مزرعت في قلبها حب ورحمه تجاهي هتزرع الصبر علي فراقي و هتجيب الف حد ياخد باله منها يارب انت الرحيم والحنون علي عبادك وانا راضيه بقضاءك
في الحظه دي بداء الد*م ينزل من بوقها ومنخيرها بعزاره لدرجة انها وبقت تاخد نفسهة بصعوب وتشهق بعنف من الدم الي بيوقف التنفس وفجاء جسمها بداء يتهز بقوه وصوت جهاز القلب بداء يصدر صوت عدم الاستقرار خرطوم التنفس بقي الدم يسده وبيجي المشهد من بعيد علي شوق نايمه في غرفه مجهزه وحد بيصرخ الحق يا دكتور الانسه شكلها بتمو*ت
الدكتور لازم نتصرف لو جرلها حاجه الباشا هيد*فنا جنبها
وفجاء صوت انذار توقف القلب وصدمه من الدكتور والمساعد و………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاناة شوق)