رواية قلوب حيرها العشق الفصل الثالث 3 بقلم عنبر عمر
رواية قلوب حيرها العشق الجزء الثالث
رواية قلوب حيرها العشق البارت الثالث
رواية قلوب حيرها العشق الحلقة الثالثة
اياد سمع صوت صريخ ميار وبكها وهي تستنجد بيه وبتصرخ باسمه…. الحقني يا اياد….
جن اياد والغض”ب تمالك منه لدرجه ان عيونه احتضنها الجح’يم وضرب بيده عرض الحائط وزفر بلهي”ب وجعه وغيرته المجنونه….
وتحرك بعاصفه من الغ’ضب المدمر….. واتجه نحو بيت ميار لانه كان يراقبها من سيارته التي تقف خلف منزلها…..
ام عند ميار….. الوضع سيئ جيدا..
شريف بيتقدم نحو السرير التي صعدت فوقه ميار وهي تبكي والرعب سيدها…..وجسدها كله بيرتجف بلكامل….. من الخوف…..
ميار:لو قربت هقت”لك يا شريف انا ست متجوزه وحامل وبحب جوزي بعشقه ابعد عني……
يبتسم شريف بسخريه وتهكم:هو فين جوزك ده هو انتي هتكدبي الكدب وتصدقيها تعالي هنا وقرب منها اوي وهي انفاسها ارتفعت بشده فوقعت عينها علي س’كين فالتقطتها….فورا ورفعتها علي شريف ويدها تهتز….لو قربت هغرزها في قلبك
شريف بخب”ث:تصدقي اني خوفت يامي يامي…. نزلي اللعبه دي احسن تعورك…. وقرب منها وجذبها من قدمها اوقعها علي السرير واصبح فوقها….. وامسك يدها محاول اخذهامنها
وميار تصرخ وتتوسله ارجوك يا شريف انا شرفك برده المفروض انك تحميني…… في نفس اللحظه اياد ك’سر الباب وسمع صريخها وبكها الد”م غلي في عروقه وطلع لي غرفه ميار وهو مثل الثور الهائج…… واول ما شاف شريف فوق ميار وهو بيحاول تقبيلها وهي تخبئ وجهها وتديره وتبكي… لم يري امامه وفي ثانيه…. كان رامي شريف من شرفه غرفه ميار
لم ينطق اياد بكلمه قلبه يحت”رق وجعا علي زوجته……اول ما شافته ميار جرت عليه وارتمت في حضنه وهي تتشبث بيه وتبكي
ميار:اياد انا خايفه اوي مش عوزه اسيب حضنك….
شعر اياد برعشتها وخوفها وجسدها كله بيتنفض من الخوف…. فضمها اليه بقوه وملس علي شعرها….. بس اهدي يا ميار انتي في امان….فجاه جسدها ارتخي بين احضانه….ولم تعد تصدر اي صوت….
فقلق اياد من صمتها…….
فاخرجها من حضنه وهو يردد اسمها بلهفه ميار ميارررر
فجأه تغيرت ملامحه اول ما لقي ميار فقده الوعي وهناك قطرات دمه علي ملابسها حملها وجري بيها
ووضعها في سيارته وصعد حتي يقود فري ولاء قادمه فاوقف السياره وصرخ فيها بغض”ب ممزوج بلقلق….وفتح الباب لها…
اياد:اركبي…. بسرعه….
ولاء بشك:انت مين الله وميار بتعمل معاك ايه هو انت اياد ..
زعق فيها اياد بحده ووجه لايبشر بخير اركبيييي مش وقته….
ركبت ولاء جنب ميار ..وهي تصرخ بقلق ….
ولاء:يا نهار اسود هي ميار مالها عملت فيها ايه…..
لم يرد عليها اياد واكتفي بنظراته الملهفه علي ميار وفي وقت قياسي كان امام المستشفي بتاعته….وحمل ميار وجري علي الطوارئ بسرعه…..وهو يصرخ فين الدكاتره الا هنا بسرعه مراتي حامل وبتنزف…..في ثواني كانت ميار في الطورائ ومعها ولاء….. اياد كان رايح جاي وقلبه هيقف من كتير القلق وولاء بتبكي وبتدعي ربنها….انه ينجيها…..
المجهول١:انت يا حيو”ان ازاي تسيب المراقبه وده يحصلها انت نهايتك الليله لو حصلها حاجه هي ولا الا في بطنها والحيوا”ن الا عمل كده راح فين…؟
الحراس برعب:والله يا باشا هو راح المستشفي بعد ما جد الهانم وابوها جيه ……
المجهول بعصبيه:غور من وشي..
يانهاري يا ميار لو حصلك حاجه انل هموت بعدك يارب نجيها…
مرت الدقايق علي الجميع وكانها قرون….. اول ما خرجت الدكتوره جري عليها كلا من ولاء واياد بكل لهفه خوف….
الاثنين في صوت واحد ايه ازيها دلوقتي….
الدكتوره ببسمه:الحمد لله المدام بخير والجنين كمان بخير هي حامل في اسبوعين… بس الحمد لله هي كويس بس محتاجه لي رعايه نفسيه كويس اوي واي توتر غلط عليها هي والجنين…. ومحتاجه التغذيه الفتره الاجايه عشان صحتها وصحه الجنين……
ولاء براحه:الحمد لله ممكن ادخل اشوفها…
الدكتوره:طبع اتفضلي….
اياد:الحمد لله شكرا لكي يا دكتوره
الدكتوره:العفو… بعد اذنك….تدخل ولاء لي ميار وهي تبكي وتجري عليها وتحضنها…. بلهفه وحب ياه كنت هموت لو حصلك حاجه..
ميار:بعد الشر عليكي… هو اياد بره صح….
ولاء بمك”ر: ايواه وهيموت من قلقه عليكي ايواه ياعم….ماشه معاكي فل…..
تضحك ميار:بطلي قر ده يختي خايف علي وريثه….مش عليه
في الخارج
اياد : الحمد لله والمصحف ما انا سيبك يا شريف الكل”ب…..
ينهض اياد حتي يدخل لي ميار فيجد امامه جدها وابوها جاين والغض”ب والش”ر بيطق من عيونهم…… فيقف اياد امام غرفه ميار وبكل برود وقسوه يرد….
اياد:نعم ايه الاجابكم هنا….
الجد بغض”ب:ابعد عن وشي يا ولاد انت….
يتعصب اياد:والمصحف لولا انك رجل كبير كنت رديت عليك….
الاب:اوع يبني عوزين ناخد بنتنا….
اياد:بنتكم كانت في بيتكم وواحد حقي”ر كان هيضيعها…. ازاي وانا سيبها عندكم امانه لحد ماارجع….
ميار لو كانت حسه عندكم بلامان مكنتش اتجوزتني من وراكم ولابقيت حامل في ابني من وراكم….. لحد هنا وخلص الكلام مراتي وابني هيفضلوا في بيتي ودلوقتي مع السلامه…..
الجد بحده:متخلق لسه الا ياخد مني حفيدتي والحساب طويل بينا…..وماشوا…..
اياد:ازايك يا ميار عمله ايه؟
ميار بحب:الحمد لله متخفش الطفل بخير……
اياد ببرود:ما انا عارف يلا بقي عشان نروح….
ميار بعند:لا شكرا انا هروح عند جدي وبابا زمنهم هيموته من القلق عيله وصحيح شريف ازيه….
يتعصب اياد اول ما جابت اسمه علي لسانها …..فيجذبها من يدها بقوه
اياد:بصي بقي انا مش فاضي لي لعب العيال ده يلا بقي عشان نروح وانتي عارفني مش بحب اكرر كلامي كتير
بقلم عنبر عمر
ميار بيأس:حاضر…..انا تحت امرك
وفعلا رحوا البيت او قصر اياد….
وولاء روحت هي كمان بعد ما اطمنت علي ميار…..
تنبهر ميار من جمال القصر وروعه تصممه الذي يشبه قصور العصر العثماني واثاثه الفخم الحديث حقا يشبه قصور الملوك…..
يراقب اياد ميار باعجاب من جمالها الاخذ…..ويسرح في قومها الممشوق….فلا يشعر بي نفسه الا وهو يجذبها من خصرها ويحملها ويصعد بيها لي غرفته ميار قلبها يدق بقوه من قربه منها وجسدها رتجف خجلا من نظراته الجرئيه لها…
اياد بكل رقه واثاره يقبلها….فتذوب بين يدها فيهمس لها مكنتش عارف انك حلوه اوي
كده….فيضعها علي السرير وينزع عنها فستانها ويقبلها في كل انش فيها وفجأه يسمع صوت ضجه قادم من الحمام ويفتح الباب ويظهر ما جعل ملامحه تتبدل…وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب حيرها العشق)