رواية مصيري المجهول الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية مصيري المجهول الجزء السادس
رواية مصيري المجهول البارت السادس
رواية مصيري المجهول الحلقة السادسة
تعالوا افهمكم الحكاية عشان انتوا مش فاهمين اي حاجة صح وازاي خالد عرف ان رزان تبقى بنت عمة
اولا كده رزان بنت رجل أعمال مشهور جدا بس اتوفى من فترة وهو ومامتها في حادثة وهو عرفها لان كان عندها اخت توأم نفس شكلها بالضبط بس كان عندها القلب وماتت ورزان طبعا هي اللي هتورث كل أملاك ابوها وحتى خالد كتب كل ما يملك ليها نرجع بقا لباقي الرواية
___&____&____&____
المحامي :فهم رزان كل حاجة وقالها ان بعد ما اتولدت اتخطفت ومحدش عرف هي فين وبعدها لما شوفنا كاميرات المراقبة عرفنا انك اتخطفتي وبعدها الكل زعل جدا عليكي واختك لما كان عندها 18 سنة كان عندها القلب وماتت ومامتك وباباكي عملوا حادثة واتوفوا عارف انك موشوشة ومش قادرة تفكري بس هي دي الحقيقة ودلوقتي لازم تمسكي كل الشركات عشان يرجعوا للقمة لان الشركات بتخسر وقالها بما انك خريجة تجارة هتعرفي تديري الشركة وحمزة بيه هيساعدك ويعرفك الشركة بتشتغل ازاي وهنزل خبر ان الوريثة بنت عز الدين ظهرت وهتمسك كل الشركات
رزان :بصدمة وه ازاي هعمل كده انا مش هعرف بجد
المحامي :ما تقلقيش كل حاجة هتبقي كويسة ملكش دعوة بس وانا هتصل بأستاذ حمزة وهفهمة كل حاجة
رزان :تمام بس هو انا هروح الشركة امتى
المحامي :من بكره هتنزلي الشركة وفي هناك سكرتارية وهتفهمك كل امور الشغل بسرعة
رزان :تمام ربنا يستر
ونزلت اتصلت على السواق ورجعت البيت وهي دماغها مش بتبطل تفكير ازاي فجأة يظهر كل دا ويبقى معايا الفلوس دي قررت تطلع تاخد شاور وتغير وتنزل تتمشى
___&____&_____
حمزة راح عند المحامي وفهموا كل حاجة وبعدها نزل
حمزة :اي دا يعني رزان بنت عمي وهي الوريثة لكل دا طيب ازاي دا انا كده مش هعرف انفذ اي حاجة ولا اخد كل الأملاك بعدها قرر يروح عندها ويشوفها
راح الفيلا وطلع فوق عند الاوضة رزان كانت غيرت لابسها ولبست إسدال ومسكت المصحف وبدأت تقرأ قرآن حمزة طلع فوق سمع صوتها وفضل واقف يسمع ولدرجة ان صوتها كان جميل عنيه دمعت بعدها خلصت وقالها وهو سرحان انت كل حاجة فيكي جميلة صوتك شكلك كلك على بعضك قمر
رزان اتكسفت جدا وخدودة بقت حمرا زي الورد
بعدها قال بحزن وانكسار
انا عمري ما قرأت قرآن ولا صليت اهلي كان كل همهم الفلوس والمناصب العالية وأهم حاجة يبقوا مبسوطين كان نفسي نتجمع كلنا ونخرج بس مفيش الكلام دا وبابا وماما دلوقتي مسافرين أمريكا في شغل ومش بشوفهم بقالي سنين وكان خالد هو اللي مربيني
رزان :طيب لي ما تحاولش ترجعهم مصر وتبقوا عائلة كويسة َبالنسبة للصلاة وقراءة القرآن انا هعلمك كل دا
حمزة :شكرا بجد ليكي انت من يوم ما دخلتي حياتي وانا اتغيرت بجد واتغيرت كتير انا كان كل همي الفلوس وبس كنت عايز ابقى الملك وكل حاجة تبقى بأسمي
رزان:عمر الفلوس ما كانت كل حاجة اهم حاجة الحب والمودة
حمزة :انا اتعلمت كتير وكل دا بسببك ودلوقتي هرد ليكي الجميل وهعرفك كل حاجة وشغل الشركة وهقف معاكي وهنرجع الإمبراطورية
رزان :تمام جدا انا متحمسة اوي
حمزة :طيب اي رائيك نخرج انا وانتي دلوقتي
روحي البسي وانا هنزل المطبخ اشوف اي حاجة اكلها لحد ما تلبسي
رزان :اشطا يا ابن عمي نص ساعة وهبقى عندك
ودخلت تلبس وهو نزل تحت
___&____&____&____
حمزة دخل المطبخ وهو واقف ماسكة الزيت وقع منه على الأرض
حمزة :اي دا دا يوم باين من أوله هههههههه
وبعدها جاي يمشي اتزحلق وصوت
رزان سمعت الصوت وجريت على تحت وجاية تدخل المطبخ اتزحلق ووقعت فوق حمزة وفضلوا يبصوا في عيون بعض وسرحوا وبعدها فاقت ووقفت بسرعة هما الاتنين وجاين يخرجوا راحت كانت هتتزحلق وكان في دقيق وقع عليهم ووقع فوق بعض تاني وحمزة هيموت من الضحك ههههههه بجد هموت 😂😂 😂 😂
رزان طلعت من المطبخ مبسوطة وبتضحك وراحت تغير لبسها تاني ولبست دريس وطرحة وميكب خفيف وكالعادة يا سادة هذه الفتاة مثل الملاك
حمزة لبس تيشرت اسود وبنطلون اسود وكان مرجع شعره ل ورا وكان جنتل مان كدهو 😂 😂 😂
كانت الساعة خمسة بعد العصر قرروا يروحوا مول كبير يشتروا لبس ل رزان عشان مش عندها لبس وعشان الشركة وكده راحوا المول وفضلوا ينقوا لبس وجابوا فساتين ودريسات تحفة بجد وجزم وميكب ومجوهرات وكل حاجة ليها وبعدها لقيوا الناس كلها بتجري في المول وفجأة سمعوا ضرب نار……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصيري المجهول)