روايات

رواية أحببت طالبتي الفصل الأول 1 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الفصل الأول 1 بقلم جيلان أمين

رواية أحببت طالبتي الجزء الأول

رواية أحببت طالبتي البارت الأول

رواية أحببت طالبتي
رواية أحببت طالبتي

رواية أحببت طالبتي الحلقة الأولى

عند كان الكوالا اقصد فيروز نايمه بطريقه مضحكه وشعرها منكوش جدا (سوري عزيزتي القارءه فهذه الروايه بالعاميه)تدخل جنه كانت فيروز

جنه:فيروز فيرووووووز 🤬 انتي يا زف*ه وبتجيب ميه وهووووب كلنا عارفين اللي حصل

فيروز:عاااااااااااا بغراااااااق احقونااااااااي بموووووووت

محمد:في ايه ودني مالك

فيروز:صباح الخير يا حجوج خلي مراتك تخف عليا شويه

جنه:يااا بنت الج*مع

محمد بضحك :تستاهلي

جنه :انجزي يا زف*ه علي المدرسه

فيروز :عااااا المدرسه ينهاااار اسوح

*وقامت جهزت وخرجت من الأوضه*

حياه:ايه يا خ*ااااا كل يوم متأخرين بسببك ربنا ياخدك

فيروز:خلاص يا فخري يلا علي المحرسه بيقولوا جاي لينا مدرس رياضيات جديد غير مستر خالد(STOP)

*خالد مدرس رياضيات تلاتيني بيحب فيروز وحياه جدااا لأنهم مجتهدين وبيحاول يداري عليهم مصايبهم ديما لأنهم صحاب بس وقت الجد شديد معاهم *

حياه:شايله هم ايه يختي انتي عبقريه رياضيات بس مخك فيه كلاب مش بتشغليه

فيروز :احزنني يلا يختي يا متاخره

وراحوا ع المدرسه متأخرين كالعاده فيروز وحياه داخلين الفصل بيضحكوا

لقوا مستر خالد واقف مع واحد

مازن :ايه قله الادب والمسخره دي يا استاذه انتي وهي

فيروز:قله ادب ليه ومين اللي قليل الادب يرايق

مازن:رايق؟!

فيروز:اه رايق الكلام علي ايه؟!

خالد :معلش يا مستر خالد ميعرفوش حضرتك

فيروز :مين دا يا خالود وبيتكلم كدا ليه

خالد بحده: فيرووووووز 🤬؟!!لسانك دا مستر مازن مدرس الرياضيات الجديد

فيروز :اه هه اللي م يعرفك يجهلك يا مسطاااااار

*مازن بصلها بقرف وسكت*

فيروز ل حياه :مالو دا يختي

خالد :فيروز كمان كلمه وهتضربي والله

فيروز :خلاص وعلي ايه انا داخله

*ودخلوا قعدوا ومشي خالد*

مازن:انا مستر مازن مدرس الرياضيات الجديد عشان نقضي وقت حلو مع بعض انا عندي قواعد اللي هيخرج عنها هيتعاقب اولا ممنوع اي حد يدخل بعدي زي م حصل من شويه ولأن دا اول يوم ليا عديت بمزاجي كلام في الحصه لاء وتجتهدوا في الدراسه عشان متشفوش وشي التاني

فيروز ل حياه :ايه دا هيحلق شنبو ؟!!!

مازن:انت …… قومي اقفي

فيروز:انا؟!!!!

مازن:ايوا انت بتتكلمي أثناء الحصه ليه

فيروز:هي الحصه بدأت

مازن:انت شايفه ايه

فيروز:اسفه م اخدتش بالي

مازن:اترزعي اقعدي متتكررش

فيروز:حاضر

#وبدا شرح وفيروز مركزه هي وحياه وحط سؤال علي السبور#

مازن:قومي يا……انت

فيروز :انا

مازن:اه انت

فيروز:نعم اسمي فيروز

مازن:مش مهم جاوبي

جاوبت فيروز وشرحت ليه الخطوات

مازن:مش بطال اقعدي

فيروز ل حياه:مالوا دا

حياه بضحك:اقعدي اقعدي

#خلصت الحصه ومشي مازن من غير م يتعرف حتي علي اسماء الطلبه#

نروح ل اس المصايب اقصد فيروز (سوري)

تلاقي فيروز سابت حياه ونزلت عند الزرع اللي في المدرسه ولأن المنطقه دي ليها باب محدش شايفها سايبه الحصص وبتسمع اغاني (ماشيه بمدأ لف المروحه الدنيا مروحه🙂)

بعد ما ملت من القاعده راحت تلف في الطرق ف مراقب الدور شافها

مراقب الدور:ادخلي فصلك يا انسه

فيروز :حاضر يا مستر (وطنشت كلامه وكملت لف)

مراقب الدور:لو سمحتي يا انسه علي فصلك

فيروز:حاضر يا مستر وكملت لف (يلا شلا محد حوش)

مراقب الدور :انت يا بت انت

فيروز:انا مش بت انا ليا اسم وراحه عشان تمشي الاستاذ راح وراها طلعت تجري(اجررررري يااا فخرررري)والاستاذ يجري وراها لففته الخمس ادوار وبعدين استخبت منو في مبني تاني ف ملحقهاش

#كل دا ومازن مراقب الموقف من الاول#

شافها مستر خالد وهي بتحري وقال لها شكلك عامله مصيبه

مازن من وراه :مصيبه هي ذات نفسها مصيبه

خالد بحده:عملتي ايه

فيروز:ااااناا م معملتش حاجه

خالد:انطقي عشان مزعلكيش

#مازن حكالوا اللي حصل#

انفجر خالد في الضحك

مازن :بتضحك دي قله ادب قدامي علي مكتب المدير

فيروز:طب متزوقش طااااه

عند المدير /

مازن قال المدير علي اللي حصل

المدير:اسمك ايه يبنتي

فيروز:جواهر المغربيه

المدير:نعممممم

المدير:اسمك ايه بقول

فيروز:فيروز محمد سليمان الجارحي

مازن اتصدم معقول دي بنت عمه

المدير بضحك :ايه يا استاذ مازن كدا مشاكل عائلية

فيروز بغباء:عائليه مبين

مازن:طب شكرا يا حضرت المدير عن اذنك…يلا يا فيروز

فيروز:يلا يخويا اهم حاجه متجيبوش ابويا من الشغل لحسن يعلقني

مازن سابها ومشي

فيروز :يلا سكت السلامه

#خلص اليوم الدراسي وكل واحد راح علي بيتوا#

في قصر الجارحي

مازن راح علي مكتب جدو علطول

سليمان :اهلا يا حبيبي

مازن:جدي انا قابلت بنت عمي محمد لاقيتوا يا جدي

الجد:بجد يا مازن

مازن:ايوا بنتو طالبه عندي

سليمان:طب يلا نروح ليهم

مازن :استني يا جدي انا معرفش اي حاجه غير اسمها

سليمان:طب شوف الموضوع دا بسرعه

مازن:امرك يا جدي بس انا عندي مجموعه دلوقت هروح السنتر وارجع نتكلم

وعلي الناحيه الأخري في منزل بلوتنا سوري فيروز تجلس بغرفتها تذاكر ماده الرياضيات (التنحه)

فيروز:يوووووه بقااااا دا انتي ماده بارده ومستر محمد التنح دااا شرحواااا خراااا

جنه:مالك يبت بتبرطي ليه

فيروز:بذاكر يمااا ماده زفت الزفت

جنه :مش بتاخدي درس يا جاااموسه

فيروز:عععععع بااخد بس مع مدرس حمااار

جنه:والنبي انا اللي حماره متغير المدرس يا اخرت صبري

فيروز :هغيروا بأمر الله

ترن فيروز علي حياه

فيروز:بت يا خنزيره

حياه :اي يا زفته

فيروز :عايزه اسيب مستر محمد

حياه:وانا بس هنروح عند مين

فيروز:مش عارفه

حياه :العيال كانوا بيقولوا في مدرس ممتاز في سنتر المتفوقين تعالي نروح

فيروز :معاكي المواعيد

حياه :في مجموعه بعد ساعه تعالي نروح

فيروز:تمام هقوم اهو

وخرجت

جنه :علي فين يا بلوت حياتي

فيروز:عععععع هرتب ع الدفعه يا بلللد راحه السنتر

جنه :يختي بلا وكسه غوري

فيروز :طب س س سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طالبتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى