رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثالث 3 بقلم بسملة أحمد
رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الثالث
رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الثالث
رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الثالثة
ملاك بتوتر/لا يا روان احب مين الثعلب لا متفوقي كده وبعدين انتي عايزني احب واخونك يا فوزي
روان/حتي دلوقتي بتهزري انا علفكره بتكلم جد
ملاك/خلاص يا روان قولتلك مش بحبه
روان /خلاص يلا علشان نروح
ملاك /استني اشوف حمزه هيجي ولا لا
روان /تمام
ملاك رنت علي حمزه وقالها هيجي يروحها
ملاك/حمزه هيوصلني
روان /تمام انا هروح انا بقي
ملاك /استني نوصلك معانا
روان /لا انا هروح انا سلام
ملاك /سلاموز يا اختش
بعد دقائق حمزةوصل وفي نفس الوقت كان سليم خرج من مكتب مدير الجامعة
مازن /هنعمل ايه دلوقتى
سليم/انا هروح انا مرهق جداً
مازن /تمام يلا
اما عند حمزة و ملاك
حمزه /ايه يا زؤرده
ملاك/ايه يا فوزي امته تبطل تناديني زؤرده
حمزه /متتامليش مش هبطل وان بطلت هناديكي يا اوزعه حاتيلي حضن يا زؤردتي
ملاك حضنت حمزه وكان في الوقت ده سليم ومازن معديين من جنبها هيا وحمزه
سليم اخد باله كان في الاول مفكرها حد تاني لكن لما دقق عرف ان هيا في الوقت ده حس احساس غريب حس بالغيره وهو مش عارف ليه كان نفسه يضرب الشخص الي هيا في حضنه
حمزه بيقول لملاك /بحبك يا زؤردتي
ملاك /بحبك يا حموزتي
الغيره عمت سليم وكان رايح يضرب حمزه بس اتحكم في نفسه ومش رضي يتكلم ومشي قبل ما ينفجر
مازن /لاحظ ان سليم كان بيبص علي حاجه وانصدم بص لقي البنت الي سليم ضرب الولد علشانها وفي حضن واحد
مشي ورا سليم علشان عارف سليم لما بيتعصب
اما عند ملاك
ملاك /ايه يا عم حمزه هو انت قلبت الجو وبقي جو محن خلاص كده ليه تعرف يا ولا يا حمزه انا لو كنت فضلت شويه في حضنك كنت صدقت انك بتحبني وكنت قولت انك مش و كنت اتجوزتك وانت مز كده
حمزه /😂😂😂😂تعرفي يا زؤرده انتي لو مكنتيش اختي كنت اتجوزتك وانتي بت قمر كده
ملاك /ايه رايك اعلي صوتي والم الناس واقولهم الحقوني بيتغرغر بيا
حمزة /يلا يا بت اركبي العربيه وانتي رخمه كده
ملاك /تعرف يا حمزه لولا انك أكبر مني بخمس دقايق كنت هزاتك دلوقتي بس نعمل ايه احترام الكبير واجب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند سليم 💓🌹
فبطلنا دخل البيت ودخل اوضته اخد شاور وطلع لبس شورت لحدالركبه لان دي طبيعته وفضل قاعد علي السرير وبيفكر هو ليه بيفكر فيها ليه اتعصب لما شافها في حضن واحد غيره ليه بيتمني ياخدها في
حضنه ومتبقاش ملك حد غيره هل مثلما يقول يقول مازن انا احبها عند وصل لهذه الفكره دق قلبه بشده لكن هل يتنازل مغرورنا ويعترف انه احبها لا لم يتنازل بل اصر انها مثل باقي جنس حواء يتظاهرون انهم يحبوك وهم بالاصل يعشقونك لثرائك نفض جميع هذه الافكار من عقله ونام علي سريره وبعد دقائق راح في ثبات عميق
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند بطلتنا عندما وصلت الي بيتها
ملاك /انتو يا ناس يلي هنا يا نبع الحنان
الام /ايه ايه صوتك الناس هتقول علينا ايه بنربي في طور
حمزه/واللهي جبتيها من قاصرها يا ماما هيا طور
ملاك/استني يا نبع الحنان اما ارد عليها سمعني كده قولت ايه يا حمزه
حمزه /قولت جابتها من قاصرها
ملاك /لا مش دي الي بعدها
حمزه /انك طور
ملاك/بص يا حمزه انا ماشيه بمبدأ اني مش برد علي السفهاء
حمزه /يعني اناسفيه
ملاك /واللهي الي علي راسه بطحه بيحسس عليها انا داخله انام ورايه جامعه بكره
قبل ما تدخل افتكرت حاجه وضربة علي وشها
ملاك /يا ماما الجامعه عامله تدريب لينا في شركةسليم المنشاوي ولازم نروح علشان بيأثر علي الدرجات
الام /تمام انا موافقة بس اسألي اخوكي بردك
ملاك /تمام
ملاك راحت لحمزه وهو وافق بس قال بشرط انه يوصلها كل يوم
ملاك راحت الاوضه بتاعتها وغيرت هدومها وادت فرضها وكلمت صديقتها روان فأبلغتها بموافقةوالدتها
ففرحة ملاك جداً لانها ستذهب مع صديقتها
وفي اليوم التالي استيقظت بطلتنا كما المعتاد علي ابو ورده سلاح الام المصريه
ملاك /للمره المليون بقولك يا ماما مش في حد بيصحي حد كده
الام /مش انا بصحي كده
ملاك /ايوة
الام /يبقي فيه
ملاك قامت من علي السرير وقالت /انا داخله الحمام عشان مش اتاخر
الام /تمام وانا هصحي اخوكي عشان يوصلك
ملاك / تمام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند بطلنا فتجهز و لبس البدله لونها ازرقّ و ظبط شعره وحط البرفيوم بتاعه وراح الشركه
سليم دخل الشركه بطلته التي تخطف القلب وبغروره المعهود دخل واكيد دخلت وراه مايه بصوت حزائها المذعج الذي يذعج سليم ولكن لا يجب عليه الحديث فهو شيء من خصوصياتها
مايا بدلع /تؤمر بحاجه يا سليم باشا
سليم بقرف/مجموعة المتدربين لما يوصلوا دخليهم ليا اوضة الاجتمعات وابقي ابعتي مازن
مايا بدلع /تمام تشرب حاجه
سليم /قهوه
مايا / تمام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند بطلتنا ملاك
فخرجت من الحمام ادت فرضها ولبست هدومها وخرجت
ملاك /يلا يا حموزي هتأخر
حمزه /ماشي يا زؤرده
ملاك /مش هتكلم
وراحوا اخدو روان وراحوا الشركه
وصلوا الشركه وقدام الشركة حمزه وقف ملاك فين الحضن بتاعي ملاك حضنت حمزه وفي نفس الوقت كان سليم بيبص من شباك مكتبه
سليم اتعصب جدا لما شافها كده في حضن حد غيره
ملاك باست حمزه من. خده ودخلت الشركه
سليم لما شافها بتبوسه فقد كل ذرة عقل عنده
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في اوضه الاجتماعات
ملاك والمتدربين مستنين الي هيجي يفهمهم
دخل مازن وبعدين سليم
سليم /انا سليم المنشاوي مدير شركة المنشاوي جروب ودا مازن الجارحي المدير التنفيذي للشركه ومساهم بأسهم فيها كمان وانا هشرف علي تدريبكم بنفسي واتمني لكم حظ سعيد (جماعه انتوا عارفين هدوء ماقبل العاصفه هو ده سليم وهدوءه)
سليم /اتفضلوا كلكم علي اماكنكم الي البشمهندس مازن هيدلكوا عليها
مازن/تمام
سليم /انتي استني لحظه وكان بيشاور علي ملاك
ملاك /انا
سليم /ايوه تعالي ورايا علي مكتبي
ملاك بخوف/حاضر
سليم راح علي مكتبه وملاك وراه ملاك سابت الباب مفتوح
سليم /اقفلي الباب
ملاك بتوتر/مش ينفع دي تبقي خلوه غير شرعية
سليم /اقفلي الباب وتعالي اقعدي هنا والخلوه الغير شرعيةالباب ازاز والمكان كلوازاز يعني المكان مفتوح
ملاك قفلت الباب وقعدت علي الكرسي زي ما طلب منها وقالت بخوف /حضرتك عايزني في ايه
سليم /بالنسبة للاحضان والبوسات الي انتي بتوزعيها من الصبح دي بقا مش في شركتي يا شيخه احترمي النقاب الي انتي لبساه دا انتي كده بتسوقي سمعه المنتقبين
ملاك بدموع /حضرتك انا مش كده انا حضنت مين ولا بست مين دي حاجه مش تخصك اصلا مع اني معملتش حاجة
سليم بغضب /امممممممم اماال الي انتي كنتى بتحضني فيه انبارح في الجامعه انا مش اتكلمت علشان ده شئ مش يخصني ولا في المكان بتاعي لكن النهارده ببص من الشباك الائيكي حضنه واحد وكمان بتبوسيه
ملاك /ممكن لوسمحت لحظه وطلعت تليفونها ورنت علي رقم
ملاحظه الثعلب هولقب سليم المنشاوي في عالم الاقتاد سليم المنشاوي ثعلب الاقتصاد)
يا تري رنت علي مين؟
ويا تري ايه ردت فعل سليم لما يعرف انه اخوها حمزه؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه)