رواية غرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني
رواية غرام الجزء الثاني عشر
رواية غرام البارت الثاني عشر
رواية غرام الحلقة الثانية عشر
ف المساء ف منزل ندي
ندي يلا يا ماما الاكل جهز
ماما أنتي مبترديش ليه
يا ماما مش معقول ده كله مش سامعة
انا ابتديت اقلق هدخل اشوفها احسن وتدخل تتفاجئ من الي بتشوفه امها مرمية ف الارض وتجري عليها وهي بتعيط وبعدين تفتكر الحقنة وتقوم تدور عليها متلاقيهاش وتجري ع الشارع عشان تجيب حقنة وتلاقي الصيدلية الي جنبهم قافلة ف تروح لصيدلية بعيده وتجيب حقنة الانسولين وهي راجعة بيوقفها شاب سكران
الشاب ع فين يا مزة
ندي ابعد عني انا مش فضيالك
الشاب حد يلاقي القمر ده ويبعد بردو ويقرب منها ويمسك ايديها
تعالي معايا وانا هبسطك اوي ويغمز بعنيه
ويقربها ليه اكتر ويحاول يقطع هدومها بيلاقي حد بيمسك ايده ويضربه
الشخص ابعد عنها يا حيوان ويفضل يضرب فيه
ندي كفايه يا معاذ هيموت ف ايدك سيبه
معاذ بعصبية اسكتي انتي خالص ومسمعش صوتك
وياخدها ويركب العربية
معاذ انت إزاي تتطلعي ف وقت زي انتى لو محترمه مكنتش طلعتلى ف وقت زي دا لوحدك وف مكان مقطوع
ندا بغضب ودموعها بتنزل انت اتجننت انت ازاى تكلمنى كدا انا محترمه غصب عنك نزلنلى هنا
معاذ بطلى مش عايزه اسمع صوتك
ندا انت مين اصلا علشان تكلمني كدا
معاذ بصفتي جوزك المستقبلي يا هانم
ندا انت بتقول ايه مش فاهمة
معاذ انا بحبك يا ندا من اول مرة شوفتك فيها وانت مش بتروحي من بالي ضحتك خطفت قلبي ولما جيتي قدمتي ع الوظيفة متتصوريش انا فرحت ازاي عشان هتكوني معايا وهقدر اشوفك كل يوم ويلا انزلي وصلنا
ندا بس انت عرفت بيتي ازاي دي اول مرة تيجي هنا
معاذ هقولك بكرة وهستنا ردك بكرة ويغمزلها ويمشي
ندا هييييييييح الله دا طلع واقع اكتر مني يخربيت حلاوتك يالهووووي نسيت امي وتطلع تجري على امها وتديها الحقنه وبعد شويه بتفوق
ندا انتى كويسه ياماما
والده ندا بتعب الحمد لله انا بقيت كويسه
ندا طيب هقوم اجبلك الاكل كلى ونامي
ونجيب ندا لامها الاكل وتاكل وتنام
وتروح اوضتها وتفضل تفكر ف كلام معاذ وتبتسم وتنام مكانها
عند حمزه
يفضل يفكر ف كلام غرام ويعرف انه كان غلطان وانه اهملها ويقول انه هي كمان غلطانه ازاى تخبي عنه موضوع زي دا وبفضل يشرب لحد مايسكر ويتصل ع انجي وترد عليه
انجي الو يا حمزه
حمزه بسكر كلامك طلع صح يا انجي طلعت بنت عمك بس خبت عليا وانتى معاكي حق هي محبتنيش علشان لو حبتني بجد مكنتش خبت عليا حاجه مهمه زي كدا انا محتاجك جمبي ي انجي
انجي انت فين ياحمزه
حمزه انا النادي ال بسهر فيه
انحي طيب قوم روح دلوقتي ونتكلم بكرا
حمزه بسكر حتي انت اتخليتي عني ومش عاوزه تكوني معايا ياخساره ويقفل ف وشها
انجي ياااربي اكيد زعل انا لازم اتصرف واروحله
وتطلع من البيت بعد ما تستأذن امها وتعرفها انها هتروح تشوف واحدة صحبتها ويمكن تأخر
وف النادي
انجي ايه الي انت عامله ف نفسك ده يا حمزة قوم يلا عشان نروح
حمزة سيبني شوية يا انجي
انجي كفاية يا حمزة ويلا
حمزة بترنج وهو مش قادر يقف ع رجله من كتر الشرب طب تعالى اسنديني
انجي ساعدني اوصلك لحد العربيه وتوصله العربيه وتركب وتسوق لحد البيت
انجي يلا انزل وصلنا
حمزه طيب تعالى معايا مش هقدر امشي لوحدي
انجي مينفعش الوقت اتاخر ياحمزه حاول تمشي
حمزه بزعل خلاص ي انجي روحي انتى وانا هستني حد يدخلني
انجي طب انزل هدخلك ويسند عليها وتدخله وبعد ما يدخل يمسك ايديها
حمزة انتي حلوة اوي يا انجي انا ازاي مخدتش بالي من حلاوتك دي ويقرب منها وترجع انجي لورا حمزة انت مش ف وعيك ابعد عني يا حمزة
حمزة وهو بيقرب منها اكتر مش قادر ابعد انتي حلوة اووي وتحاول انجي تهرب متقدرش ويمسكها حمزة ويفضل يقطعلها هدومها ويغمي عليها وبعد شوية بيروح ف النوم
وف صباح اليوم التالي
تصحي انجي وتقعد تعيط ويصحي حمزة ع صوتها ويتفاجئ من المنظر
انجي ايه الي حصل انا مش فاكر حاجة وانتي قاعدة ليه كده وبتعملي ايه هنا
انجي اخرس خالص مش عايزة اسمع صوتك
ويفتكر حمزة الي حصل وبيعتذرلها
انا اسف يا انجي مكنتش ف وعي
انجي انت دمرتلي حياتي انا بكرهك يا حمزة
حمزة انجي اسمعيني انا مكنتش ف وعي ولو كنت ف وعي مستحيل اعمل كده وانا مستعد اصلح غلطتي
انجي ابعد عني مش عايزة اشوف وشك تاني وتقوم عشان تمشي
حمزة استني عندك،هتتطلعي ازاي بهدومك دي ادخلي غيري
انجي مبقتش تفرق خلاص
حمزة بغضب اخرسي انتي وبيروح يجبلها الهدوم الي كان جايبها لغرام هدية بس نسي يدهالها
وتاخد انجي منه الهدوم وتمشي
حمزة استني اوصلك
انجي مش عايزة حاجة منك كفاية الي عملته
وبعد ما تتطلع يقعد يفكر
انا كده ضيعت حياة اتنين انجي لما اغتصبتها وغرام لما خونتها يارب انا مش عارف اتصرف ازاي ومش فاهم انا ليه اتعصبت ع انجي لما كانت هتطلع بهدوم مقطعة
عند غرام وادهم
بيفطروا سوا
ادهم غرام خلصي فطار وتعالي اوصلك
غرام متتعبش نفسك السواق هيوصلني
ادهم ولا تعب ولا حاجة انتي كده كده ف طريقي ولا نسيتي ان اول محاضرة عندك انا الي هديهالك
غرام ماشي خلصت يلا
وف الطريق
ادهم كنت عايز اطلب منك طلب
غرام طلب ايه
ادهم ايه رأيك نطلع نتغدا سوا النهاردة
غرام مش هينفع النهاردة عندي محاضرات
ادهم عشان خاطري ده اول طلب اطلبه منك هتكسفيني
غرام خلاص ماشي موافقة
ادهم بابتسامة طب يلا انزلي وصلنا
وتنزل من العربية وتشوفها ندي
ندي وهي بتحضنها وحشتيني اوي يا غرام
غرام وانتي كمان وحشتيني
ندي مش هتصدقي الي حصل معايا
غرام خير
ندي طلع هو كمان بيحبني يا غرام
غرام هو مين ده يا موكوسة
ندا بهيام معاذ
غرام معاذ مين قصدك معاذ مدير الشركة
ندا ايوة هو وكمان هيتقدملي بس مستني ردي
غرام بفرحة وهي تحتضنها الف مبروك يا حبيبتي فرحتلك احكيلي اعترفلك ازاي
وتحكي لها ندا الي حصل
غرام الحمد لله انه جه ف الوقت المناسب ومعاذ شاب كويس ومتاكد انه هيسعدك ان شاءالله
ندا امين يارب
وبعد ما تخلص المحاضرات بتروح غرام وتتغدا مع ادهم وهما قاعدين يشوفهم حمزة بس هي مش هتشوفه
حمزة انا لازم اصلح غلطتي الي كنت زعلان عليها طلعت مقضياها ومش فارق معاها انجي هي الي حبتني وهي الي تستاهلني انا لازم اخليها تسامحني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام)