روايات

رواية غرام الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية غرام الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية غرام الجزء الثالث عشر

رواية غرام البارت الثالث عشر

رواية غرام الحلقة الثالثة عشر

عند ندي تطلع من الكلية وتتفاجئ بوجود معاذ ف وشها
ندي انت بتعمل ايه هنا
معاذ عازمك ع الغدا يلا اركبي
ندي واركب معاك بصفتك ايه
معااذ شكلك بتنسي بسرعة يا حياتي انا جوزك المستقبلي ويغمزلها
ندي ياسلام ومين قالك اني هوافق
معاذ بثقة عشان انا مترفضتش ده البنات هتموت عليا بس انا بموت فيكي انتي
ندي مغرور
معاذ بابتسامة طب يلا اركبي
وتركب ندي معاه ويروحوا يتغدوا
معاذ بجدية ندي انتي مرضيتيش عليا ف الي قولتلك عليه امبارح انا بجد بحبك وعايزة اتجوزك النهاردة قبل بكرة وعارف انك بتحبيني زي ما بحبك بس انا عايز اسمعها منك
ندي بخجل انا موافقه
معاذ طيب مش هتقوليلي بحبك يامعاذ
ندي بخجل اكتر بس بقا يامعاذ
معاذ اموت ف الطماطم ياقمر انتى
ندي معاذ لو مبطلتش هقوم امشي
معذ خلاص دا انتى فصيله ياشيخه تاكلى ايه
ندي اطلب انت ع ذوقك
معاذ من عيني ي قمر
ويطلب معاذ الاكل
ونروح عند ادهم وغرام بيخلصوا غدا
ادهم انا ظلمتك كتير قبل كده وعارف انه مش سهل عليكي انك تسامحيني بس انا مش عايز منك غير فرصة واحدة وهثبتلك اني اتغيرت
غرام سيبها للظروف
ادهم طيب يلا عشان نروح نجبلك لبس
غرام بس انا عندي كتير ومش عايزة
ادهم دي اوامر عمك ولو رجعنا من غيرهم هيزعل مني يرضيك يزعل مني يعني
غرام بس بجد مش عايزة دلوقتي عندي كتير
ادهم كل ده من فلوسك يا غرام وده حقك
غرام خلاص ماشي
وبعدين يروحوا يشتروا لبس وبعد ما يخلصوا ولسه هيطلعوا بيجي لادهم مكالمة
ادهم غرام استنيني هنا هعمل مكالمة وارجعلك متتحركيش
غرام ماشي
وبعد ما ادهم يمشي بيجي واحد من ورا غرام
الشخص القمر واقف لوحده
وغرام متردش
الشخص ماتيجي معايا وانا هبسطك
غرام افندم احترم نفسك
الشخص حد يكون قدامه القمر ده ويحترم نفسه بردو
ولسه هيقرب منها لقي بوكس نازل ع وشه
ادهم انا هعرفك ازاي تحترم نفسك يا حيوان وهندمك ع اللحظة الي فكرت تلمس فيها حاجة تخصني
وينزل ضرب فيه
غرام بدموع سيبه يا ادهم هيموت ف ايدك
ادهم اسكتي انتي وحسابك معايا بعدين
غرام عشان خاطري يا ادهم سيبه هيموت
ويسيبه ويمسك ايديها بعنف وغضب ويطلع من المول
غرام سيب ايدي يا ادهم بتوجعني
ادهم مش عايز اسمع صوتك ويلا اركبي
تركب غرام العربية وهي بتعيط
ادهم قولتلك مش عايز اسمع صوتك
وبعد ما يوصلوا تنزل من العربية وتقفل الباب بعنف وتلاقي عمها ف وشها
محمد مالك يا غرام حد مزعلك
غرام مفيش يا عمي عن اذنك هطلع عشان اريح
ويدخل ادهم
محمد ادهم تعال عايزك
ادهم مش دلوقتي يا بابا تعبان
محمد بقولك عايزك
ادهم خير يا بابا
محمد غرام مالها راجعة بتعيط ليه
ادهم مفيش حاجه يا بابا دلع بنات
محمد عملتلها ايه يا ادهم
ادهم اتعصبت عليها شوية ويحكيله الي حصل
محمد وهي ذنبها ايه عشان تتعصب عليها
ادهم الهانم كانت واقفة وعاجبها الي بيتقال
محمد ادهم متنساش انك بتتكلم عن بنت عمك بلاش عصبيتك تعميك ويمشي ويسيبه
ادهم ف نفسه هو انا اتعصبت ليه كده وليه قولت للزفت ده انها تخصني انا هروح اتأسفلها وخلاص
ويروح عند غرام الاوضه ويخبط ع الباب ممكن ادخل يا غرام
غرام اتفضل
ادهم انا اسف ع الي عملته معاكي من شوية بس انا اتعصبت لما شوفته بيمسك ايدك ويقرب منك كده انا مش بتأسف لأي حد بس مش عارف انت عملتي فيا ايه انتي غالية عليا اوي يا غرام
غرام بكسوف خلاص حصل خير
بعد مرور اسبوع
عند انجي قاعدة ف اوضتها وبتعيط ومش بتفتح لحد
يخبط عليها ادهم انجي انتي نايمة
انجي لا يا ادهم ادخل
ويدخل ادهم مالك يا انجي بقالك اسبوع متغيرة ومش بتاكلي معانا ومش بتطلعي من اوضتك وكمان مش بتحضري محاضراتك
انجي مفيش يا ادهم تعبانة شوية
ادهم احكيلي طيب مالك
انجي ف سرها أحكيلك ايه يا ادهم ان شرف اختك ضاع والي ضيعه اغلي انسان ع قلبي وتفوق من سرحانها
مفيش يا حبيبي لو فيه كنت هحكيلك ع طول
ادهم ايه رأيك نخرج سوا النهاردة
انجي لا تعبانة وهنام خليها يوم تاني
ادهم ماشي يا حبيبتي الي يريحك
ويطلع ادهم ويسيبها
عند حمزة هيتجنن ع انجي ومش عارف يوصلها وكل ما يرن متردش عليه
حمزه يربي انا مش عارف اعمل ايه انا لازم اكلمها واخليها تصالحني انا مستعد اصلح غلطتي معاه بس.تكلمنى الاول انا هبعتلها مسج
انجي انا اسف سامحيني مكنتش ف وعي انا لو كنت ف وعي مستحيل اعمل فيكي حاجه زي كدا انتى غاليه عليا جدا وانا خدت قرار ولازم ننفذه سوا انجي تقبلي تتجوزيني اتمنى انك توافقي
حمزه ف سره يارب توافق وترد علياا وبعد شويه بيلاقي مسج من انجي
امجي انا مستحيل اوافق عليك انت ضيعتني انا مش قادره احط عيني ف عين اخويا بسسبك انا بكرهك ي حمزه
حمزه انجي قولى اي حاجه غير انك بتكرهيني ي انجي فكري ي انجي وانا هستنى ردك
انجي مش عيزاك تكلمنى تانى
حمزه خلاص براحتك بس خليكي جاهزه بكرا هاجي اطلب ايدك
انجي ومين قالك انى هوافق عليك
حمزة هتوافقي ي انجي برضاكي او غصب عنك هتوافق
انجي ف احلامك ان اوافق ع واحد زيك
حمزه هنشوف
عند ندا بيرن تلفونها برقم غريب بس مبتردش ويفضل يرن ف الاخر بتزهق وترد
ندا الو مين
معاذ اذيك ياقلبي
ندا معاذ
معاذ ومين هيتجرأ يقولك كدا غيري
ندا جبت رقم منين
معاذ جبته بطريقتي ملكيش دعوه انتى
ندا خير عاوز اي
معاذ وحشتيني
ندا….
معاذ مبترديش ليه
ندا بكسوف كنت عاوز ايه يامعاذ
معاذ جهزي نفسك هاجي باليل اتقدملك ياحياتي
ندا بسرعه بتتكلم جد وبعدين بتاخد بالها وبتقول خلاص هعرف بابا
معاذ يلا اشوفك باليل
ندا سلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!