روايات

رواية معشوقة الشيطان الفصل الثاني 2 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان الفصل الثاني 2 بقلم ملاك الظلام

رواية معشوقة الشيطان البارت الثاني

رواية معشوقة الشيطان الجزء الثاني

رواية معشوقة الشيطان
رواية معشوقة الشيطان

رواية معشوقة الشيطان الحلقة الثانية

في صباح يوم جديد
وصلت نغم الي العنوان الذي اعطها لها اللواء سعيد و الذي كان بمكان معزول و هذا ما زاد استغرابها، رفعت نظرها بعدم تصديق و ذهول لما تراه فكان قصر اقل مايقال عنه شديد الجمال و الروعه و الفخامه
نغم بذهول: يحلاوه ياولاد اي العز دا كلوا دا اكيد بتاع رئيس الجمهورية ذات نفسه
صارت نغم عبر البوابه المفتوحه و هي تنظر حولها بأنبهار لكن تسمرت مكانها بصدمه عندما سمعت ذلك الصوت الذي يرعبها بشده نعم انه هو اصتدارت ببطئ و هي تدعى ان يكون ظنها خاطئ
نغم بدعاء: يارب ما يكون هو يارب مايكون هو ، اعاااااااااااااااااااااااااا
صرخت بشده عندما وجدت كاب ضخم جدااا و لونه اسود ينظر لها بوضع الهجوم،
اسرعت بالجرى في الحديقه و هو خلفها بينما تصرخ بي
نغم بصراخ و رعب: يا امييييييييييييي حد يلحقنى يجماعه يال هنااااا انتو يا عالم يا معفنه
و بينما هي تصرخ اصتدمت بشئ قوي جداا فرفعت رأسها ووجدت شاب بغايه الواسامه ذو عضلات مفتوله و عيون زرقاء فاتحه و شعر حالك السواد عارى الصدر فأردفت بدون وعي
نغم بدون وعي و اعجاب: اي لهطه الجشطه دي
ثم اغمي عليها من هول الصدمه، فأسرع ذلك الشاب الوسيم بأحطه وسطها و حملها الي داخل القصر ببرود و فور دخولها اتاه صوت اخاه الذي شهق بصدمه
مراد بصدمه: انتا عملتها يا ليث و قتلت بنت روحنا في داهيه خلاص روحنا في داهيه
رمقه ليث بنظره ناريه و وضعها علي الاريكه و جلس عليها ببرود و اردف قائلا
ليث ببرود:روح نادي اسد يجي يكشف عليها
اومأ مراد بصدمه و اقتحم غرفه اسد كالاعصار
مراد بصراخ: اسدددددددددددددددددددد
اسد بفزع: ايييييي في ايييي حد مات ليث حصله حاجه
مراد ببساطه: لا يا ابو الاسود حاجه اسوء
اسد بفزع: حصل ايي انطق
مراد: ليث شكلو قتل بنت و جايها تحت و عايزك تيجي تكشف عليها تفتكر هيدفنها فين
اسد بغضب: غور ياض من هنا و بطل هزارك السخيف دا
مراد: يعم والله مش بهزر حتا انزل شوف بنفسك
فهد بتدخل: تصدق صح اصلي سمعت من شويه صراخ بنت بس افتكرته حلم
مراد بفزع: سلام قول من رب رحيم انتا دخلت امتا
فهد بالا مبالاه: لسه دلوقتي
اسد بنفاذ صبر: طب يلا ننزل نشوف المصيبه دي
نزلت الجميع الي غرفه الجلوس فوجدو ليث يجلس بكل برود و امامه فتاه سمراء جميله ذات ملامح طفوليه تنام علي الاريكه
فهد بهمس و ولوله: دا طلع بجد و قتلها
مراد بهمس: مش قولتلك
اسد بهمس هو الاخر: انا رائي تسكت انتا و هو عشان ليث هيموتكم بنظراته
نظر الاثنان تجاه ليث فوجدوه ينزر لهم بنظره سودانيه تحمحم فهد بينما مراد اخذ يكح، اتجه اسد الي تلك النائمه بطفوليه و فحصها
اسد بهدوء: اغمي عليها نتيجه صدمه هديها حنقه مهدئه و شويه و هتفوق
فهد و هو يجلس: مين دي يا ليث
ليث ببرود:معرفش
مراد بسماجه و غمزه: يانمس دا انتا داخل شيلها و كمان من غير تيشرت
رمقه ليث بنظره مخيفه فتحمحم مراد بتوتر
اسد بهدوء: بتفوق اهي
نظر لها الجميع بترقب بينما هي فتتحت أعنيها العسليه ببطئ نظرت حولها فوجدت اربع شباب في غايه الواسامه و الرجوله فهمست بصوت مسموع
نغم بهمس: اي مصنع الحلويات الانا وقعت فيه دا
صعدت ضحكات مراد و فهد الرجوله بينما ابتسم اسد بخفه علي تلك الفتاه الغبيه اما ليث نظر لها علي انها كائن غريب
نغم بأحراج و همس: احم يارب يكونوا افتكروا نكته يارب مايكونا سمعوني
تصعادت ضحكات الرجال و اردف مراد بضحك
مراد بضحك: لا احنا سمعناكي علي فكره بس معذوره
نغم بخجل و هي تضع يدها علي وجهها: احييييييه علي الاخراج
ليث ببرود: لو خلصتوا نخش في المهم
مراد: احم خلصنا
ليث ببرود: كويس، انتي مين بقا و اي الدخلك هنا
نغم بهمس: اي الكائن المز الوسيم البارد دا
ليث برفع حاجب: بتقولي حاجه
نغم بغباء: بقول انك مز جوي
نظر لها ليث برفع حاجب فأدركت ما قالته و اردفت بسرعه و توتر
نغم بتوتر: ها لا لا مش قصدى قصدي انك وسيم لااااااااا قصد
فهد بمقاطعه و ضحك: خلاص اهدى
نغم برتياح: روح يا شيخ الهي تنصتر
ليث ببرود: نرجع للموضوع الاصلي
نغم ببسمه غبيه: معرفش والله اللواء سعيد ادنى العنوان دا و قالي اروحه
مراد بتذكر: صحيح دا قالؤ ان القطه الشرسه و الفاتنة هيجو النهارده بس انا نسيت اقولك
ليث ببسمه مرعبه: حسبنا بعدين
فهد بفضول: انتي اكيد الفاتنه صح
نغم بنفى: لاء انا المفروض اني ferocious cat
اسد بهمس لامراد: مش المفروض اني القطه الشرسه دي قويه و ذكيه
مراد بهمس: المفروض بس طلعت غبيه مشاء الله
ليث بهدوء: اممم
نغم بفضول: اممم اي لا بقولك اي انا اه ابان غبيه شويه احم احم شويتين بس انا جامده جامده اوووي و اعجبك
ليث بستفزاز: انا قولت حاجه لاسمح الله
نظرت له نغم بحنق لكن فجاءه تذكرت انه عاري الصدؤ فصرخت بخجل
نغم بخجل: استر نفسك يا قليل الادب مش في بنات هنا
نظر لها ليث برفع حاجب اما هي فأدرات وجهها بخجل، تنهد ليث بملل و صعد الي غرفته من اجل تغير ملابسه
بعد قليلا نزلت فوجد فهد و مراد و اسد ينظرون الي مكان ما بفم مفتوح اما نغم فأطلقت صفيره عاليه و هي تقول
نغم بمغازله و تصفير: يا توستفنكلي ايييييي لهطه الجشطه و المهلبيه دي
نظر الي المكان الذي ينظرو اليه فوجد فتاه متفجره الانوثه بشعر اشقر و عيون زرقاء و شفاه منتفخه و جسد مثالي مثير و ملامحها اجنبيه و ترتدي فستان احمر قصير ضيق يظهر اكثر ما يخفى
ليث ببرود: مرحبا ايميلي
ايميلي بنبره مثيره: مرحبا عزيزي
فهد بذهول: انتا تعرف المزه دي يا ليث
ليث ببرود: دي ايميلي الفاتنه لينا معرفه سابقه
مراد بمغازله: مرحبا ايتها الجميله اقدم لكي نفسي انا مراد اخ الشيطان الملقب بالفهد الاسود
ايملي ببسمه مثيره: اوه مرحبا
اسد بغمزه: اما انا اسد صديق ليث و طبيب جراحه مشهور
فهد بمغزله: اما انا فهد الانوري اشهر رجل اعمال في الشرق الاوسط
ايميلي: من الرائع مقابلتكم
ليث ببرود: حسنا لما لا نجلس مناقشه امر المهمه بالمناسبه ستبقوا انتم الاثنان هنا حتا تنتهي المهمه لسريه الامر
قال هذا و غادر الغرفه تحت نظرات الجميع خاصه نغم المصدومه بسبب بقائها هنا
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••
كانت تجلس علي المكتب بغيظ من تلك الافعي ناقله الاخبار سميحه
تمارا بغيظ: ادخل
سميحه بضحكه سمجه: دكتوره تمارا فين ملف الحاله رقم ١٧٠
تمارا و هي تقذف الملف في وجه سميحه بغيظ: اهو يا ناقله الاخبار الواطنيه
سميحه ببراء: الاه مالك يا داكتوره شايله مني ليه انا عملت حاجه لا سمح الله
تمارا بسخريه: لا خلاص دا انتي ملاك يا سميحه اطلي بره يابت
سميحه: طالعه يا دكتوره طالعه مسيرك هتحتجيني
خرجت سميحه من الغرفه بينما تنهدت تمارا بغيظ، رن هاتف تمارا بنغمه (انا اسسبونشبوج)
نغم بمرح: مسا مسا علي الناس المش كويسه
تمارا بغيظ: ياربى انا هلقيها منك ولا من سميحه ناقله الاخبار المصريه
نغم بمرح: ماعلينا بقولك يا يتمو يا قليى يا حبى الاول و الاخير
تمارا بملل: هاتي من الاخر يا نغم عايزه اي
نغم بغيظ: واخده عني فكره صح عايزكي تجيبي شويه هدوم ليا تكفي شهر علي الاقل
تمارا بخضه: لييييه احيييه اوعي تكوني هتهجي و تسبيني اخص عليكي
نغم بمرح: لا انا قاعده علي قلبك متخفيش هاتي انتي بس الهدوء علي العنوان دا ****** و لما تيجي هفهمك اوكي
تمارا: اوكي باي
••••••••••••••••••••••••••••••••••
وصلت تمارا الي المكان المنشود و فتحت فمها بصدمه
تمارا بشهقه: هي البت نغم ورثت ولا اي لا ازاي دي امها واحده معفنه و ايحه و ابها كان علي قده بخيل و معفن هو كمان استغفر الله انا مبحبش اجيب في سيره حد
دخلت تمارا و تنادي بصوت مزعج
تمارا: يااا نااااس يال هنااااااا اعاااااااااااااااااااا كلبببببببببببب
صرخت تمارا و هربت الي داخل القصر دخلت القصر بسرعه وجدت الباب مفتوح دخلت وقفلت وراها و هي تنهج بقوه، رفعت رأسها ببسمه بالهاء لكن صرخت من هول ما رأته
تمارا بصراخ: اعاااااااااااااااااااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى