رواية خيانة زوج الفصل الاول 1 بقلم نورهان أشرف
رواية خيانة زوج البارت الاول
رواية خيانة زوج الجزء الاول
رواية خيانة زوج الحلقة الاولى
نحنوا الان فى احد الولايات المتحدة تحديدا ولايات نيويورك هذا المدينه مثل للحريه ولكن بشكل اخر بشكل اكثر تسيب ونحلال تحديدا فى شقه يملكه ابن راجل العمال المصري الشهير يونس انه احمد يونس يفعل ماحرمه الله كيف لا وهو يعيش وسط مجتمع يفعل كل شيء لا يوجد عندهم حلال و حرام وبعد غضون ساعه تجلس الفتاه عاريه على الفراش لا يستر جسدها سوى ملايه السرير
ترجمه
الفتاة بسفله: مابك احمد لماذا تعملت بكل هذه القوه
احمد بسخريه: اعتقد انكى اتيا هنا لكى اشعر بالسعادة أذان افعل ما اريد واعتقد انكي ايضا شعرتى بالسعادة
تقترب منه الفتاه بدلال ودلع وهى تلمس صدره : كيف لي انا لا اسعد وانا بجانبي احمد يونس اوه يا راجل انت لا تقدر قيمة نفسك
احمد بسخريه اكبر: وانتى تعلميها
تنهال عليه الفتاه بالقبولات المحمومه على صدره : نعم جيدا
يزيحها احمد من على صدره ويقوم من على الفراش ويتحدث وهو يرتدي بنطاله تحت اعين تلك الوقحه التى لا تمس للنساء بصله ولا تملك ذرت خجل: لقد فعلنها للتوء ماذا تريد او لم تكتفي بعد
هي بجراء كبيره: لا احد يكتفي منك ياراجل انا اريدك كل لحظه اريد ان نتزوج سوف افعل لك كل شي لكى تكون سعيد معايا اهم شي ان اتزوجك ايوها الراجل الشرقي
احمد بسخريه على جنون هذه الفتاه من واجه نظره: احنا عندنا فى مصر بيقول البنات الى تقبل تمشي مع ولد او تتكلم معاه مينفعش تبقا زوجه ثم ينظر لها بقرف وهى جلسه عاريه على الفراش واظن ان احنا متكلمناش بس ثم يخرج من الغرفه تحت انظرها المصدومه وهى تقسم ان لم يكن لها لان يكن لغيرها
????????????
على الجانب الاخر تحديدا فى مصر تحديدا اكثر فى منطقة حلون تستيقظ بطلتنا الجميله من النوم على صوت خالتها الجميلة وفاء
وفاء بحب: اصحي يا قمر صباحوا فل وياسمين على عيون الحلوين
نور بحب لهذه السيده الجميله التى ربتها بعد موت ولديها فى حادثه سيارة: صباحو فل عليكي يا فوفا
وفاء ببتسامه: اى مش هتروحي الانترفيو الحمدلله خلاص
نور وهى تجلس على السرير بمشاكسه: ممكن افهم بس يا فوفه انت ليه مش عايزاني انزل اشتغل واشوف الانترفيو ده
وفاء بشرح: بص يا نور يا حبيبتي احنا الحمد لله مستورين انا باشتغل وانت بتاخذي معاش باباك وده على دوه الحمد لله بتتدبر يا بنتي انتى بقا عايزه تنزلي وتتبهدل ليه
نور بشرح: بوصي يا فوفه انا في معهد سكرتاريه والمفروض انزل اشتغل بقا واتعامل مع الناس عشان اشوف الموضوع ده واخد خبره فى الشغل وبعدين الحمد لله الشغل اللي لقيته معروض عايز واحده سكرتيره هما مشترطين الخبره بس هاروح اقدام واعمل الانترفيو يعني مش هاروح اشتغل على طول
وفاء بخوف: يا بنتي انا خايفه عليكى انت مش زي العالم الابره انتى بريئه يا نور والناس الى برا مش كدا انتى مخرجتش ومتعرفش الناس بتتعامل مع بعض ازاى الناس برا بتاكل فى بعض يا حبيبتي اخاف عليك منهم افهمنى يا نور
نور بمشاكسه: ما تخافيش على يا فوفه وبعدين فى اى يا وليه هو انا هنزل احرب ده انا اشتغل يعنى مش رايحه اعمل عمليه انتحاريه يلا بقا نبطل كلام عشان اجهز و روح الانترفيو و تخرج من الغرفه وتتجه الى المرحاض لكي تجهز نفسها للذهاب الى الانترفيو
فاء بدعاء: ربنا يحميك ويحفظك يا نور عيني من كل عين حسود يارب
????????????
امام مقر الشركه تقف بطلتنا خائفه تحاول ان تتحلى بالشجاعه و تاخذ خطوه ينظر لها الامن بستغراب لقد ظلت اكثر من ربع ساعه تقف امام الشركه لا تتحرك
فرد الامن: خير يا انسه حضرتك في حاجه
نور بتوتر: لا مفيش انا جايه عشان وظيفه السكرتيره
فرد الامن:: طيب يا انسه واقفه كدا ليه لحضرتك ممكن تدخلي الرسيبشن جوا عشان الانترفيو
نور بتوتر: اه تمام وتدلف الى الدخل بكل توتر واتجاهت الى هذه الفتاه ذات الشكل المريح
نور بتوتر:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفتاه:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ازاى اسعد حضرتك يافندم
نور بتوتر اكبر:انا جايه عشان وظيفه السكرتيره
الفتاه ببتسامه:طب يا انسه حضرتك هطلعى الدور الرابع هتسالى عن مكتب استاذه حازم هو ده الى بيعمل الانترفيو مع الناس
نور ببتسامه جميله:شكرا
الفتاه بحب:عفوا
وتصعد نور الى الطابق المنشود بكل توتر وخوف كيف لها ان لا تخاف وهى اول مره تتعامل مع احد منذ نعومه أظفاره لم تتعامل مع احد حتا اصدقائها هم لم يتغيرو
????????????
فى مكتب يونس يجلس يراجع بعد العقود يدخل عليه حازم بسرعه
يونس بفزع:فى اى يا حيوان مش المفروض تخبط على الباب
حازم باسف:اسف يا اونكل بس حبيبه مراتى بتولد وانت عارف فى انترفيو عشان سكرتيرة لحضرتك
يونس بهدوء:طب روح وخالى اى حد تانى يعمل الانترفيو
حازم وهو يحك مواخره راسه:ما اصل حضرتك مش بتقبل اى حد يشتغل معاك و
هنا يقطعه يونس :خلاص انا هعمل الانترفيو بنفسي يلا انت اجري شوف مراتك
حازم بشكر وهو يتجاه الى الخارج:شكرا يا عمى
يقف يونس يعدل بدلته:عيل عبيط بس هيبقا اب ثم ينظر الى صورة ابنه وانت لسه زاى مانت مش راضي تفرح قلبي بيك خايف اموت ومشوفش عيالك ربنا يهديك يابنى يقول ذلك وهو يقفل بدلته ويتجاه الى مكتب حازم
بعد مرور ساعه ونصف ظلت فيها بطلتنا جلسه لا تفعل شئ سوي قرات القران لكى تهدا من توترها ولكن يكفي ذلك لقد شعرت بضجر
نور بضجر وهى تذهب الى السكرتيره:حضرتك انا بقالى اكتر من ساعه ونص اى مش هدخل بقا
السكرتيره بهدوء:حضرتك هنا فى نظام يعنى كل واحده وليها دورها انتى ممكن تقوليلى اسمك وانا قولك ادامك كام شخص
نور وهى تحاول ان تتحلى بصبر:اسمى نور عبد العظيم
السكرتيره ببتسامه مرحه:طب ياستى فات الكتير مابقا الى القليل ادامك اتنين بس وتدخلي
نور ببتسامه جميله لهذه الفتاه البشوشه:بجد
السكرتيره بيجاب:اه بظبط خمس دقايق
ظلت نور واقفه بجانب الباب طول الخمس دقايق حتا تكون على اتم استعداد وفعلا لم يمر أكثر من خمس دقايق وكنت تجلس امام مكتب حازم
يونس بجدية:Cve بتاعك فاضي مفهوش اى شهادة خبره ده غير ان سنك صغير انتى مقراتيش شروط الوظيفة
نور بأدب:لا طبعا قراتهم كلهم ولو حضرتك عايزنى اسمعهم ممكن اقولهم
يونس برفع حاجب:ان مش بقولك تسمعيهم انا بقولك انتى معندكيش اى حاجه من المطلوبه من شروط الوظيفة ممكن اعرف جايه ليه
نور بجدية:حضرتك انا معايا خمس لغات غير العربي اه مشتغلتش فى شركه قبل كدا بس انا بتعلم بسهوله وبسرعه و حضرتك ممكن تجربنى فى الشغل واقدر اقولك انى هبقا احسن من اى واحده عندها خبره
يونس ببتسامه لثقة هذه الفتاه:طب ممكن اعرف ليه جاتى هنا وانتى معاكيش شهادة خبره واكيد عارفه ان من غير الشهادة دى ممكن ماتتقبليش فى الوظيفة
نور بجدية:حضرتك انا نفسي اتعلم الشغل عشان اقدر اساعد نفسي
يونس ببتسامه:وانا هشغلك بس خالى بالك لو حصل اى حاجه غلط هتخرجي من الشركه بشكل مش حلو نهائي
نور بجدية:متخفش يا فندم انا مش هخليك تندم ابدا
يونس ببتسامه:ماشي يا نور تقدري تيجي بكرا تستلمي الشغل تكونى هنا 7.30 بظبط دقيقة تاخير اعتبر نفسك اوت
نور بيجاب:حاضر يافندم وشكرا لحضرتك
يونس:العفوا اتفضلي
تخرج نور من المكتب وهى لا تصدق نفسها انها قد فازت بهذه الوظيفة لايهمها المال قدر ما يهمها انها سوف تكون امرأة مسوليه
ام يونس يشعر بشعور اخر لقد داخلت قلبه هذه الفتاه فتاه طموحه ذكائه سرعه الرد وفوق ذلك يتيمه لا احد يعلم هل لو كان انجاب فتاه يمكن ان تكون مثلها ام لا
????????????
فى المساء يعود يونس الى المنزله يجد زوجته تجلس تنتظره ببتسامه مشرقة تزيح عنه تعب اليوم بكامله بهذه الابتسامه الجميلة
مي:ازيك يا قلبي يومك كان عامل اى
يونس ببتسامه جميله:هقولك زاى كل يوم بناسي تعبي وحزني ومشاكل الشغل لم بشوف ابتسامتك
مي بدلع :وامته هتغير كلامك بقا
يونس بمرح:لم تبطلى تقبلنى كل يوم بنفس الابتسامه دى ساعتها مش هقدر انساه تعب الشغل وقرفه ونقعد نتخانق زاى اى راجل وست عادين بس انا عندى سوال يا مى انتى ليه متغيرتش بعد الجوز يعني ليه معملتش زاى اى ست مصريه اقصي طموحك انك تخلصي الاكل وتنامى
مي ببتسامه:بص يا يونس الست تعمل الحكايه دى لم جوزها يبطل يهتم بيها وانت مبطلتش
يونس بحب ازاى ابطل وانا كل يوم ارجع من الشغل القيكى قاعده مستنيني ببتسامه دى المهم كلمتى احمد
مى بفرحه اكبر:اه كلمته وقالى كمان انه هينزل كمان اسبوع يقعد معانا شهر كامل ثم تسترسل حديثها بحزن مع ان نفسي يقعد معايا على طول
يونس بتفكير:ان شاءلله المره دى هينزل بلا راجعه
مى:اللهم آمين يلا قوم خد شور عقبال ما الاكل يجهز
يونس وهو يقوم من كرسيه:وهو كذلك
وتتجاه مى الى المطبخ تعد طعام العشاء الى زوجها الغالى
????????????
فى شقه نور تجلس على السفر هى وخالتها
وفاء وهي تمضغ الطعام:يعنى انتى خلاص هتستلمى الشغل بكرا
نور بفرح:اه يا خالتو
وفاء بجدية:تمام يا نور بس احب افكرك انتى عارفه الخطوط الأحمر بتاعتك متخليش حد يتعدها
نور بقوه:عيب عليكي يا فوفه ده انا تربيتك انا رايحه اشتغل مش اكتر والشغل جد مفوش هزار
وفاء بجدية:تمام كدا ثم تنفض يدها من الطعام وتاخذ الاطباق وتدخله الى الداخل
نور وهى تحتضن وفاء:فوفه انتى زعلانه
وفاء ببتسامه:لا ياحبيبتي لازم يجي اليوم الى تخرجي فيه وتشوفي الناس انا بس خايفه عليكي مش اكتر ثم تقبل راسه يلا ادخلى نامى عشان تصحي بكرا عشان الشغل
نور وهى تخرج من حضنها:هغسل الاطباق دى ودخل انام
وفاء ببتسامه:لا انا الى هغسلهم يلا بقا تصبحي علي خير
نور: وانتى من اهل الخير
????????????
احمد بجدية:هات يابنى نراجع اخر عقد
مالك بهزار:خد يا معلم بس بقولك اليلة امبارح كنت عامله اى
احمد بسخريه:شبه واشك
مالك بغمزه من عينيه:تبقا جامده
احمد بجدية:بقولك اى لازم نخلص كل العقود والصفقات الى هنا عشان نزل مصر كمان اسبوع
مالك بضحك:وهتقعد قد اى
احمدوهو يرجع راسه الى الخلف:شهر
مالك بمزاح: طب هو انت قولت لدارين
احمد بسخريه:وانا اقول لدارين ليه تبقا مين يعني مراتى
مالك بضحك:هى شايفه نفسها كدا
احمد وهو يحك راسه:يابنى هى تشوف الى هى عايزه تشوفه المهم انا شايف اى وبعدين انا لم اجي اتجوز هتجوز بت محدش لمس ايدها قبل كدا مش نام معاها
مالك بفهم:انها طابع الراجل الشرقي سيدى
احمد بضحك:بلفعل يا سيدي ههههههههه
مالك:اى مش يلا ده فى بنات جديده جات
ياخذ احمد جاكت البدله: يلا يخرج كل من احمد ومالك من الشركه ويتجهوا الى مستنقع المجون
?مالك ابن خال احمد فى نفس عمره سافر معاه للدراسه واساسوا شركة خاصه بهم هم الاثنين?
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة زوج)