Uncategorized

اسكريبت حوريتي الفصل التاسع 9 بقلم آمنة آدم

 اسكريبت حوريتي الفصل التاسع 9 بقلم آمنة آدم

اسكريبت حوريتي الفصل التاسع 9 بقلم آمنة آدم

اسكريبت حوريتي الفصل التاسع 9 بقلم آمنة آدم

“في البيت” 
“يونس وحور طلعو اوضتهم”
يونس: بصي غيري انتي هدومك وانا هروح اعمل حاجه وآجي
حور: ماشي 
“يونس سابها وخرج وراح لأوضة سفيان وفتح الباب لقاه قاعد على السرير ومبيعملش حاجه وكأنه بيفكر”
سفيان اخد بالو من يونس ف اتخض وقام وقف: ايه ده،انت بتعمل ايه هنا!
يونس: حد يقول لأخوه انت بتعمل ايه هنا؟
سفيان: لما اخويا يضربني عشان حاجه هو اخدها مني يبقا اقول كده واكتر من كده
يونس متمالك اعصابه: هو انت ليه مُصر انك تقول اني اخدتها منك! مش انت كنت بتحب ندى اخت حور وعاوز تتجوزها؟وقارف امك وابوك وهما ف الغربه وعايز اتجوز ندي عايز اتجوز ندي! ايه اللي غيرك مش فاهم!!!
سفيان: انا في الآخر اكتشفت انه اعجاب بس مش اكتر،وانا مبحبهاش ولا حاجه 
يونس بصدمه: نعم! مش انت حكيت لأمك انك قولتلها انك هتخطبها!
سفيان: وبعدين قولتلها ان كل شئ قسمه ونصيب وهي تقبلت الموضوع
يونس بعصبيه: تقبلت الموضوع؟انت معندكش دم!تلعب بمشاعر البت وتخليها تحبك وف الآخر تسيبها وتقولها كل شئ قسمه ونصيب؟ 
سفيان: انا مش غلطان وانت اللي غلطان ف كل حاجه،اخدت مني البنت اللي بحبها
يونس بعصبيه: انا مش فاهم انت بتفكر ازاي،بص يا سفيان انا يمكن اتغصبت على حور،لكن اني اسبهالك لاا والف لاا، وانا كنت جايلك اصالحك علشان اللي حصل الصبح بس واضح انك مش عاوز تجيبها البر 
” وسابه ومشي”
“يونس راح لأوضته هو وحور وهو متعصب”
يونس بعصبيه: حور جهزي شنطك عشان من بكره الصبح هنروح الفيلا بتاعتي 
حور: ليه يا يونس انا عاوزه ابقا مع اهلي
يونس بعصبيه: خلاص يا حور هي كلمه،حضري شنتطك وهنتحرك بكره الصبح
“حور سابته وراحت للسرير ونامت وهي زعلانه ويونس لسه متعصب وراح نام جمبها حتى من غير ما يغير هدومه،ويونس برضو نام متعصب وقال انه هيصالحها الصبح علشان ميعملش حاطه تضايقها”
“تاني يوم”
يونس صحي بس كان لسه نايم ف السرير وحور صحيت وجت تقوم ومبصتلوش ف هو مسك ايدها وشدها للسرير تاني 
حور: اييييه
يونس نام على جمبه وبصلها: متضايقه ليه
حور بحزن: عاوزه افضل جمب اهلي 
يونس اخدها ف حضنه: هنجيلهم كل يوم لو عاوزه والله وانا اكيد مش هحرمك منهم يعني
حور بعيون فيها لمعه وبنظره طفوليه: يعني ممكن توديني ليهم على طول؟
يونس: على طول
حور: هي فيلتك دي قريبه من هنا لدرجة انك تجيبني ليهم كل شويه؟
يونس: بصي هي بعيده،بس عشانك انتي هعمل اي حاجه
حور بكسوف: اااا.انا قايمه البس
يونس ضحك وفضل قاعد مستنيها “لانه نام بهدومه امبارح ف قرر انه هيفضل كده ولما يروحو الفيلا ياخد شاور ويغير”
”حور لبست”
حور: انا خلصت
يونس: يلا بينا 
يونس مسك ايدها واخدو الشنط ونزلو 
وكل العيله كانو قاعدين واتصدمو من نزلتهم بالشنط بما فيهم سفيان 
ام حور: رايحه فين انتي وجوزك يا بنتي
حور: يونس حابب ينقل لفيلته يا ماما 
ام حور موجهه كلامها ليونس: ليه كده يابني مانتو قاعدين معانا ومونسينا
يونس معلش يا مرات عمي بس واضح ان في شخص مش ناوي يجيبها البر ف انا قررت اني هبعد خالص انا ومراتي” قال مراتي عشان يغيظ سفيان”
والد حور: بس اوعدنا تزورونا على طول يا يونس 
يونس بإبتسامه: اوعدك يا عمي،عن اذنكو “ومشو”
“في العربيه”
حور: هو ممكن اسأل سؤال
يونس: اسألي 
حور: هو انت ليه كنت متعصب امبارح؟ وليه قررت ننقل؟
يونس: عشان اكيد مكنتش هبقا مبسوط وانا شايف اخويا بيبص لمراتي وكنت متعصب لاني كنت راجع من عند سفيان وانا كنت رايح اصالحه وافهمه غلطه بس هو مش مستجيب
حور سكتت ومحبتش تسأل اكتر عشان متضايقوش
“بعدها بشويه”
يونس: يلا يا حور وصلنا
حور نايمه 
يونس بيهزها:حوور،حوووور،يادي النيله *بيعلي صوته بخبث* خلاص يا حور بقا متتضر اشيلك 
حور برضو نايمه 
يونس ف نفسه:لا دي نايمه بجد،نايمه ايه دي ف غيبوبه 
يونس شالها وراح لباب الفيلا وخلى الحراس يفتحوه ودخل وطلع الدور اللي فوق واتحرك لاوضتهم وحطها على السرير ونزل يجيب باقي الشنط وطلع حطهم ف الاوضه وصحا حور
يونس:  حور؟ يا حبيبتييي قووومييي
حور بخضه: ايه ليه في ايه فين
يونس بيضحك جامد:  يا بنتي في ايه انا بصحيكي، ده انتي نومك تقيل جدا يا شيخه ايه ده
حور بضحكه خفيفه:  دي حقيقه انا ماما كانت مسمياني غيبوبه 
يونس ضحك وبعدها قال:  طب قومي بقا خدي شاور عشان اخش بعديكي وانام عشان مش قادر 
حور: ماشي “وقامت”
يتبع….
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!