Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت التاسع 9 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت التاسع 9 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت التاسع 9 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت التاسع 9 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

ضحك فارس بخبث وقال باستفزاز:برحتشي جدتشي
ذهب عميره وهو يقول:إياك اشوفك چنبها يا فارس هجتلك فاهم
فجاءه سمعوا صرخت لواحظ
(ملحوظه:لواحظ تبقى جدة فارس)
جرى فارس وورائه عميره فوجد فارس جدته تجلس أسفل الدرج وتمسك قدمها بألم
فارس بخضه:جدتي انتي كويسه
لواحظ بفرحه والم بسبب قدمها:فارس چيت ميتي يا ولدي
فارس بابتسامه عريضه فهو يعتبر أن لواحظ تعوضه عن حنان أمه الذي يفتقده كثيرا ولا يرى في اهتمامها حنين ابدا ولكن جدته يعشقها كثيرا:لسه جاي يا لواحظ
جاء الجد وهي ينهد:ايه الي مجعدك اهني يا لواحظ اني مش جولتلك متتعتعيش من أوضك
لواحظ بزعل:واه يا حاچ انت عايزني اجعدت في الجوضه الخنيجه دي وانا عارفه ان حبيب جلبي وحفيدي فارس اهني
أجاب الجد بامعتضاض من اهتمامها بفارس أكثر منه:يا حچه ديه كان لمصلحتك بس هعقبك بعدين
دخل فجاءه الغفير وهو يقول:يا حاچ يا حاچ
عميره بضيق فهذا الغفير لا يأتي إلا بالأخبار السيئه:عايز ايه يا بوز الفجر يا بومه
الغفير بضيق هو الاخر:واد الاسيوطي مش هيجيبها البر يا حاچ جاعد يتخانج مع واد البندر
عميره بهمس ولكنه وصل لمسامعهم جميعا:مش جولتلك فجر
ضحك فارس ضحكه عاليه لم ياخد باله من تلك التي تراقبه بعيون يفيض منها العشق وغرام ولم تكن إلا هي (مرام ١٨ سنه عيونها بالون الأسود وشعرها يصل لآخر ظهرها ولونه اسود امحاوية البشره جميلة إلا حدا ما تعشق فارس أو أنها تظن ذالك)
تنزل مرام بترقب ردت فعل فارس
######################
كان يضحك على تصرفات جده الطفوليه المحبه إلا قلبه فؤجئ بجدته تقول:مش هتجولي مين هي!؟
فارس بتوتر:ا ا ا مين ايه يا لواحظ اهدي كده
لواحظ بضحك:إلى عرفت توجعك
فارس بهمس:يخربيت كده
فارس يهمس لها:هششش هقولك بس مش دلوقتي
لواحظ وهي تضحك:ماشي يا دنچوان
فجاءه نزلت مرام نظر فارس لملامحها لحظه ثم قال:مرااام عامله ايه يا صغننه
مرام بضيق:اني مش صغيره يا فارس اني كبيره
فارس بضحك:عامله ايه يا لمضه
مرام بهيام:منيحه منيحه جوي
نظر لها فارس بشك فهو عاشق ويعلم ما هي هذه النظره ولكنه نفى كل هذا من عقله
عميره وهو يأتي بغضب:واد البندر ديه مش هيچيبها لبر
فارس باستغراب:فيه حاجه يا جدي
جاءت حتى تتكلم لواحظ نظر لها عميره بغضب فسكتت
عميره بابتسامه مزيفه:لاه يا حبيبي اني منيح ثم وجه كلامه إلا مرام بغضب انتي يا حزينه كيف تنزلي وفارس اهني
فارس باستغراب لجدته:متنزلش ازاي دانا إلى مربيها
مرام بتلعثم:اصل اصل يا چدي
أنقذت لواحظ الموقف وقالت:اني إلى طلبت منيها تاچي تحت تساعد البنته في المطبخ
عميره:اممم طيب يلا انچري من جدامي 
فارس باستغراب:جدي انت بتكلمها كدا ليه هي معملتش حاجه خالص 
عميره بقوه:ملكش صالح يا فارس 
فارس باستغراب:يعني ايه مليش دعوه البنت صغيره خالص على إلى انتو بتقولوا عليه المفروض تتلعم 
لواحظ بحزن:مهي سابت التعليم يا والدي من جيمة سنه أكده 
فارس بتساؤل:سابته ليه ومين الي خلاها تسيبه 
عميره بنفاذ صبر:جولتلك ملكش صالح يا فارس 
فارس بقوه قليلا:تمام يا جدي انا هعرف الموضوع ده بس بطريقتي
عميره بحزن:صوتك بجي يعلى عليا يا بن أحمد 
فارس بندم:انا اسف ياجدي مكنتش اقصد هو بس الموضوع نرفزني شويه 
احتضن فارس جده ولكنه كان لديه فضول أن يعلم ما الذي حدث لذلك قرر أن يذهب لواده ويساله 
################
كان يجلس على مكتبه يفكر في علاقته مع زوجته الذي كل يوم تتعقد أكثر فهو لم يعد يتحملها حقا فجاءه سمع صوت دقات خجوله على الباب
احمد العامري بصوت قوي قليلا:ادخل 
دخلت ملك بابتسامه مزيفه وقالت:ازاي حضرتك يا عمو 
احمد بابتسامه:اذيك يا حبيبتي اتفضلي اقعدي 
جلست ملك بتوتر وقالت فجاءه:انا عايزه طلب من حضرتك وارجوك وافق 
احمد بحب فهو يعتبرها كاسيل:اتفضلي اكيد طبعا 
ملك بتوتر وقليل من الحزن:انا عايزه اسيب الشغل!؟
فجاءه دخل فارس وسمع هذه الكلمة
فارس:……….
يتبع..
لقراءة البارت العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!