Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثامن 8 بقلم نيللي ياسر

( ملاك واقفه مصدومه من شكل ادهم وهو نايم جمب زوزو)
ملاك: ايه ده هو نايم كده لايه…يمكن كان بيعيط
ملاك: لا لا بيعيط ايه بس…بس شكله كان بيعيط
ملاك: طب ادخل اصحيه ولا هيزعق…شكلو هيزعق
ملاك: يا نهار اسود طب انا اعمل ايه هنام فين طيب
ملاك: لا انا هصحيه ( واستجمعت شجاعتها وتوجهت إلى ادهم ببطئ شديد)
ملاك: مستر ادهم…يا مستر ادهم…
ادهم: امممممم
ملاك: يا مستر ادهم اصحي
ادهم بغضب: عايزه ايه يا زفته أنتي
ملاك بغضب: حضرتك بتزعقىلي لايه دلوقتي انا المفروض أنام هنا وحضرتك نايم مكاني
ادهم ببرود: طيب خلاص هتحكيلي قصه
ملاك:____
ادهم وهو يخرج: ابقي اقفلي الباب كويس وانتي نايمه واقفلي الستاير
ملاك ببرود: حاضر
   * بعد خروج ادهم*
ملاك: يعني يا رب هو طيب ولا معندوش دم ????????
زينب بهدوء: ملاك
ملاك بخوف: ايه يا زوزو انتي كويسه حاسه بحاجة اجيب الدكتور..????
زينب: يا حبيبتي أهدي انا بسأل علي ادهم☺️
ملاك بغيره: ادهم وبتسألي عليه لايه بقي ????
زينب بضحك: ههههه… هو انتي بتغيري عليا ????
ملاك بمداعبة: اه وانا لو مغرتش عليكي هغير علي مين يا زوزتي ????
زينب: طيب تعالي نامي جنبي
ملاك: يا زوزو مينفعش انتي تعبانه 
زينب: لا انا كويسه تعالي جمبي
ملاك: يا زوزو انا هنام علي الكنبه
زينب: اه من دماغك النشفه دي
ملاك: ههه.. طب انا هروح اجيب أكل ليا واقول للمرضه تحضر أكلك
زينب: ماشي يا حبيبتي
   ( خرجت ملاك واشترت اكل ليها وطلبت من الممرضه تحضر أكل زينب بس وهي طالعه الاوضه شافت ادهم واقف في حته لوحده في جنينه المستشفى نزلت تتكلم معاه)
ملاك: احم..????
ادهم وهو مديها ضهره: نعم????
ملاك بتوتر: هو انت واقف لوحدك لايه ????
ادهم من غير ما يبصلها: عادي????
ملاك: طب هو انت هتكلمني وانت مديني ضهرك كده ????
ادهم ببرود: اه????
ملاك: طب هو انت لسه زعلان مني ????
ادهم: اه????
ملاك: مكنش قلم يعني وبعدين انت اللي بدأت ????
ادهم:  علشان واحده مستهتره بشغلك وقاعده تلعبي ????
ملاك: طب بصلي ????
ادهم: لا????
ملاك: طب خلاص انا أسفه…علشان مش بحب حد يزعل مني وانت عملت العمليه لزوزو وانقذت حياتها ولازم اتأسف ????
ادهم: وانا مش مسامحك ????
ملاك بزهق: طب اعمل ايه علشان تسامحني ????
ادهم بخبث: عيزاني اسامحك ????
ملاك بضحكه طفوليه: اه وتبصلي ☺️
    ( ألتفت ادهم ليصفعها علي وجهها بقوه فتقع أرضاً)
ادهم بغضب: علشان مش انا اللي ست تضربني بالقلم ..كده نبقي خالصين يا ست ملاك ( وتركها وذهب)
 ( أما ملاك تسمرت مكانها من شده القلم وبعد دقائق حملت الطعام ومسحت دموعها وذهبت إلى غرفة زينب)
????♥️????♥️????♥️????عند حازم♥️????♥️????♥️????♥️
اميره: ده تامر
حازم: وهو بيعمل ايه هو وشويه الصيع دول
اميره بخوف ودموع: ده..ده..ع..ما…عمار
حازم: مين عمار ده وانتي بتعيطي لايه
اميره: عمار حاول يتهجم عليا قبل كده واخويا أنقذني
حازم: ايه!! ( اتصل حازم بالجارد بتوعو وبعت لوكيشن وقدمهم دقائق ويوصلو)
اميره: دي جي علينا
حازم: اقفلي الشباك
عمار: انت مين يلا
حازم وهو ينزل من السيارة: يلا!!!
عمار بسخرية: ايه عجبتك
حازم باستفزاز: اه عجبتني عشان كده انا هوريك اللي يعجبك
  ( ظل حازم يضرب في عمار وأصحابه و الجارد بتوع حازم وصلو وشبه موتوهم بس تامر لما شاف صحابو بتضرب جري)
Flash back…
تامر بغضب: عمارر
عمار: في ايه يا تامر
تامر: ملاك النهارده تبقي بتاعتي غصب عنها
عمار: سيبك منها ومش كفايه اللي حصلك من تحت رأسها
تامر: انهارده ملاك ليا واميره هتبقي ليك
عمار: إزاي
تامر: اتصل بصحابنا وهنقف علي أول الشارع ولما يجو انت هتاخد اميره وتطلع بيها شقه كريم صاحبنا وانا هاخد ملاك شقتي 
عمار: طب والرجاله لزمتها ايه
تامر: علشان لو معاهم حد كده ولا كده نعلمو الأدب
عمار: ماشي هروح اجيب صحابنا
Back..
حازم: يلا يا اميره…احم احم.. يلا علشان اوصلك بيتك
  * اميره ابتعدت*
حازم: في ايه يا اميره
اميره:_____
حازم: انتي …انتي خايفه مني
اميره: انا ..خ..خايفه..من..ع..عمار
حازم وهو يحتضنها: ممكن تحكيلي ايه اللي حصل
اميره بدموع: في يوم وانا في ثانوي روحت المدرسه بس الجو كان برد اوي فا قررت ارجع بس كنت لوحدي دخلت الشارع اللي يوصلني للبيت بس كان السكوت مرعب اوي مكنش في حد و..
Flash back…
عمار: اميره
اميره بتوتر: نعم
عمار: انتي رايحه فين
اميره: انا مروحه البيت
عمار بخبث: طب تعالي اروحك
اميره بخوف: لا عن أذنك بقي
عمار وهو بيمسك دراعها: انا اللي لازم اروحك النهارده
اميره وهي تشد دراعها: قولت لا ( ومشيت)
( بعدها عمار شدها من الشنطه وشنكلها وقعت علي الارض وحط ايدو علي بوقها عشان ماتصرخش وكان هيدخلها حاره ضلمه اوي بس أخوها جه وانقذها)
Back..»
اميره ببكاء وشهقات متقطعه: و.. وبعدين..ص..صحيت لقيت..نف..نفسي في البيت..
حازم بغضب: طب ومعملتوش محضر لايه
اميره: بابا كان هيعمل محضر بس ماما رفضت وقالت إن دي فضيحه واخويا  ساعتها سافر ..بس…بس
حازم: بس ايه
اميره ببكاء: بس انا بقيت بخاف منو اوي
حازم: ( أخذها في حضنه) طب أهدي أهدي الواد اللي بيخوفك ده انا مش هخليكي تشوفيه تاني اصلا ..هو مع رجالتي دلوقتي…تعالي انا هوصلك لغايه باب الشقه
اميره باطمأنان: بجد
حازم: ايوه يلا بقي
اميره وهي تمسك بيده كا الطفل: يلا
حازم بأبتسامه: يلا
????♥️????♥️????♥️????عند ادهم ♥️????♥️????♥️????♥️
ادهم لنفسه: *مكنش لازم ازعلها
                * لا والا انت نسيت اللي عملته فيك
                * ايوه بس هي باين عليها طيبه
                * مفيش ست طيبه ولا نسيت كلام ابوك
                * ايوه بس اكيد مش كل الستات زي بعض
                * لا كلهم زي بعض وأكبر مثال على كده أمي
( تعب ادهم من أفكاره حتي استسلم للنوم)
????♥️????♥️????♥️عند ملاك ????♥️????♥️????♥️????♥️
ملاك بزهق: طب كلي حته كمان
زينب: يا حبيبتي انا لو كلت هتعب انتي عيزاني أتعب
ملاك وهي تقبل رأسها: بعد الشر عليكي يا زوزو 
زينب: طيب أحكي بقي
ملاك بعدم فهم: أحكي ايه؟
زينب: لما خرجتي تجيبي الاكل في حاجه زعلتك ايه هي
ملاك وهي تشيل الاكل بتوتر: لا..م..مفيش حاجه
زينب: ملاك تعالي هنا
ملاك وهي تقترب: نعم
زينب بهدوء: مش عيب نزعل ..مش عيب نشكي زعلنا..مش حرام أننا نعيط..ولا حرام أننا نطلع اللي في قلبنا الزعل والعياط والاكتئاب والحزن..كل دي مشاعر بنمر بيها مش بتبقي بأيدينا ممكن تبقي بسبب شخص أو بسبب موقف حصل زعلنا..العيب هو انك تداري وتكتمي في قلبك لازم تطلعي كل اللي في قلبك علشان ترتاحي..♥️
ملاك بدموع: ربنا يخليكي ليا يا زوزو انتي اللي بتريحيني بكلامك ده
زينب: طب أحكي بقي
ملاك: هحكيلك
ملاك: اول يوم ليا في الشركه******
زينب: انا حسه أن ادهم تعبان اوي بس مش منك انتي في حاجه في ماضيه هي اللي تعباه وماثره علي حياتو
ملاك: لا يا زوزو ده بني ادم معندوش دم ولا احساس بالناس واحد مترباش وميعرفش حاجه عن مشاعر الناس وأنو ممكن بكلمه يجرح مشاعرهم بكلمه او تصرف
زينب: صدقيني ادهم في قلبو حزن كبير أوي
ملاك بزهق: ايوه انتي عندك حق يلا بقي ننام علشان متتعبيش
زينب: يلا يا ملاك
  ( ظلت ملاك تبكي في صمت حتي نامت)
????♥️????♥️????♥️????عند حازم♥️????♥️????♥️????♥️
  ( حازم وصل أميره لغايه باب الشقه وبعدين مشي)
أميره: تك……تك
عدلي: أميره…انتي كنتي فين يا بنتي
اميره وهي تدخل: كنت مع ملاك في المستشفى علشان زوزو تعبت وهي كانت لوحدها فا مكنش ينفع اسيبها
  ( عدلي حس أن بنتو تعبانه)
داليا: احنا كان مالنا ومال ملاك يا رب .. وبعدين انتي مش معاكي زفت موبيل تكلمينا عليه
اميره بتعب: نسيت
عدلي وهو ينظر الاميره: سبيها يا داليا تنام بكره نتكلم
اميره بأبتسامه: شكراً يا بابا … عن أذنك
  * بعد دخول اميره* 
داليا: انت هتجنني يا عدلي سايبها تنام
عدلي بهدوء: البنت تعبانه ..بكره انا هتكلم معاها
داليا: طب ما تتكلم معاها دلوقتي
عدلي: لا البنت تعبانه
داليا بغضب: هو انت مش بتخاف علي بنتك خالص
عدلي بصوت عالي: بطلت!!!!! بطلت خوف من ساعت ما أخوها هرب ..  ايوه هرب ..هرب من الخوف اللي كان عايش فيه .. هرب من التحكم..ده حتي بطل يسأل علينا.. وانا مش عايز اميره تمشي انا عايز بنتي جمبي
داليا: ايوه بس….
عدلي: الكلام خلص انا داخل انام
داليا: يوووه
  (اميره حطت دماغها علي المخده ومحستش بحاجه .نامت)
????♥️????♥️????♥️????عند حازم????♥️????♥️????♥️????
  ( حازم وصل ادام عماره علي النيل وهي دي اللي ساكن فيها أبوه اللواء السابق كامل ابو المجد)
حازم بيفكره في اميره: اميره بنت جميله اوي واللي يشوفها يقول عليها بنت فرفوشه وبتحب الهزار بس من جواها تعبانه وبتخاف من خيلها كمان بس انا فرحان انها اطمنت معايا وده الواضح في عيونها بس هي بجد جميله اوي♥️
   ( وبدأ يغني)
حازم:كلامه بحر حنيه ????♥️ غرامه فرحه وهديه ????♥️ ده احساس جديد عليا قبلو معرفتوش ????♥️رقته نسمه م الجنه ????♥️ ضحكته غنوه تتغني ????♥️يا تري اسمو ايه اللي بينا ده اللي معرفتوش ♥️????
   ( وصل أمام باب شقه وبيفتح الباب )
حازم: كيمو..يا كيمو انت فين
كامل: انا هنا يا حازم
   ( وصل حازم للبلكونه لقي أبوه قاعد بيتفرج علي النيل وسرحان ومشغل اغنيه لأم كلثوم)
حازم: يا سيدي علي الجو الرومانسي ده
كامل:_____
حازم: لا ماهو مش كل ما اجي اقعد معاك تخاصمني وتبص للنيل كده
كامل: عايز ايه يا حازم
حازم بتصنع الحزن: في حد يكلم ابنة حبيبو كده
كامل: ابني اللي بقالو 4 ايام مسألش فيا
حازم: يا بابا والله بيبقي عندي شغل وبعدين ايه الاوڤر ده يا حج ده انا كل يوم كنت بكلمك
كامل: الموبيل مش كفايه لازم تعرف اني كبرت وممكن تيجي مره تلاقيني
حازم وهو يقبل يده: علشان خاطري متكملش انت عارف اني مش بحب السيره دي
كامل: ايوه يا ابني بس انت لازم تفهم
حازم: طب ما انا قولتلك تعالي اقعد معايا في الڤيلا وانت اللي بترفض ديما
كامل: انا عمري ما هسيب الشقه اللي فيها ريحت امك الله يرحمها وامشي وبعدين الشقه كبيره اوي تعالي انت
حازم: حاضر هظبط اموري واجي 
كامل: طيب يا حبيبي خش غير هدومك وتعالي اطلب لينا اكل 
حازم بمداعبة: اهو استغلال من أولها
كامل: هههه..إذا كان عاجب
حازم: طب انا هخش اغير 
   ( ويأتي له اتصال)
حازم: الو 
حازم: انت بتقول ايه****
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى