روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء السابع والعشرون

رواية الزهرة المفترسة البارت السابع والعشرون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة السابعة والعشرون

لين بتعب: جدي انا همشي الوقتي وكملوا انتوا..
كاظم بقلق: طيب يالين خلي السواق يوصلك..
لين: انا رايحة ع الشركة اشوفك هناك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مازن بتساول: شوقي امال صافي فين..
شوقي بضحكة: ليه يا دك..وحشتك..
مازن بضيق: شوقي مش بهزر.. انا علشان الشغل..
شوقي وهو يمط شفتيه: لا.. ماهي سافرت..
مازن بدهشه: سافرت..سافرت فين..
شوقي: معرفش اتصلت بيها قالتلي
انها واخدة اجازة.. وبتعمل كام بحث..
مازن: طب والشغل..هترجع امته..
شوقي: علمي علمك يا دك.. احنا هنصرف نفسنا بنفسنا..
مازن بضيق: طيب..اتصل بالناس وشوف وصلوا لحد فين..
شوقي: امرك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم وهو ينظر اليها ماشي..
هشام بتساؤل: هي لين رايحة فين..
كاظم بصوت قلق: ع الشركة..
هشام: مالك ياجدي..
كاظم: مش عارف لين
مالها شكلها تعبانة..وبتكابر تقول..
هشام: طيب سيبك منها الوقتي
وقولي ايه رأيك في اللي شفته..
كاظم: لغاية الوقتي كويس..
هشام: طيب يلا بينا نكمل معاينه..
لينطلقا.. ويعودا بعد ذلك للشركة..
وفي المساء..
كاظم: سحر لين جت..
سحر: ايوة ياباشا وطلعت تنام..
وقالت مش عايزة حد يزعجها..
كاظم: طيب كلت..
ام جميل: لأ ياباشا اليومين دول
مش بتدوء الاكل..ووشها تعبان..
كاظم لهشام: انت عملتلها حاجة ياهشام..
هشام بإمتعاض: انا..وانا هعملها ايه..هي كل
بلوة تحطها فيا..يمكن تكون حامل ولا حاجة..
لتختنق كوثر ويقف الطعام في حلقها..
وتشرب المياة وتكمل: حامل..وبغيظ ازاي يعني..
(الهي تطلع روحك يابعيدة)
هشام برفعة حاجب: زي الناس
ياكوثر ولا انا مش مالي عينك..
كوثر بقلق: بس..بس ازاي..
وانت وهي كل واحد في اوضة..
هشام وهو يمط شفتيه: عادي مش مراتي..
كوثر بغيظ: وهي يعني بتسيبك تقربلها..
هشام بحدة: الله وانتي مالك ياكوثر..
وبعدين هو انا اتعيب ولاحاجة..
كاظم بحزم: خلاص ياهشام..وانتي ياكوثر ملكيش
دعوة واحد ومراته..بتدخلي في خصوصياتهم ليه..
كوثر بتعوج: طيب خلاص..وبحقد.. يعني كان عندي
حق في اللي عملته وفي الوقت المناسب..قال حامل قال..
هشام بإقتضاب: انا خارج ياجدي..
كاظم: علي فين ياهشام..انت هتسهر تاني…
هشام بضيق: لأ..بس هروح ابص ع المخازن..
سامي قالي ان فيه كام عامل طردهم..هشوف ايه اللي حصل..
كاظم: طيب..بس متتأخرش علشان اجتماع بكرة..
هشام: طيب.. وبعدم رضا..سلام يامرات جدي..
كوثر بغيظ: سلام ياأتش..
كاظم بحدة: مية مرة اقولك ملكيش دعوة بلين وهشام..
كوثر بغل: وانا قولت حاجة..انا بس بطمن..
كاظم بتهكم: وده من امته..انا عارفك مش بتطيقي لين..
وبتحذير بس حسك عينك ياكوثر تقربي عليها..والا انتي
حرة..ومش علشان مطلقتكيش لدلوقتي خلاص..لا اتقي شري..
كوثر بكره: عرفنا ياسي كاظم..انا خلاص
مليش دعوة ومش هفتح بوقي..انا طالعة انام..
عند لين شعرت بضيق في التنفس والم شديد وكانت
تشعر بأن جسدها يحترق.. حاولت النهوض ولكن لم
تستطع.. حاولت جاهدة ان تنادي احدا ولكن صوتها لم يخرج..
ظلت تتألم وتإن حتي غابت عن الوعي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت نور في غايه السعادة مع مازن وهو يفعل الكثير لاسعادها..
نور بإبتسامه:انا مبسوطه قوي يامازن..ربنا يخليك ليا..
مازن بحب:وانا كمان يانور..ربنا مايحرمنيش
منك..انتي مش عارفة انا بحبك قد ايه..
نور بخجل:وانا كمان يامازن بحبك قوي..
عارف انا سعيده علشان معاك..
مازن:مش اكتر مني يانور..انتي مش عارفة انا من ساعة
ماشفتك اول مرة في مكتبي..وايه اللي حصلي..حبيتك من اول نظرة..
نور بضحكه:للدرجادي..لاااااا..انا مش مصدقة..
مازن:لا صدقي..واول ما عرفت انك اخت لين..
رحت واتقدمتلك علي طول..وبعتاب رغم انها اتعصبت
ورفضت في الاول..بس لما انتي وافقتي الدنيا مكنتش سايعاني..
نور بإبتسامه:معلش يامازن..انت
عارف لين..بس اهو بقينا مع بعض..
مازن:وانا اقدر ازعل منها..كله يهون علشان خاطرك يانور..
لتبتسم نور في خجل ويكمل مازن :لااااااا..ايه الطماطم ديه..
انا مقدرش علي كده..تعالي انا عايزك في كلمه سر..
نتركهم مع اسرارهم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي
كاظم: ها ياهشام ايه الاخبار..
هشام: مفيش ياجدي شويه عمال كانوا
هيسرقوا كام مكنه بس سامي مسكهم..واتروقوا..
كاظم: كويس يلا علشان نلحق الاجتماع..امال لين فين..
هشام بإستغراب: ايه منزلتش..
ام جميل: نايمة ياهشام بيه..
هشام بضحكة: ايه ده..والاجتماع..انا هطلعلها..
وفي الاخر تصوت وتتجنن لو حاجة حصلت..
شكل نموسيتها كحلي انا هصحيها بطريقتي..
كاظم بتحذير: هشام سيب لين..
وانتي يام جميل روحي صحيها..
هشام ضاحكا باصرار: ابدا وربنا
مايصحيها غيري.. استني انتي يام جميل..
ليصعد ويدلف الي غرفة لين..ويكمل..
هشام برفعة حاجب: نايمة في العسل..بت يالين اصحي
يابت.. ماطبعا الهباب اللي بتبلبعه مش مخليها دريانه..
ويقترب منها..لين اصحي..وبضحكة لنفسه..
عارفها اول ماتشوفني ع الصبح هيركبها ميه عفريت..
ليجلس بجوارها..ويلكزها لتستيقظ.. انتي ياحجة اصحي
بقي..ايه الطماطم ديه..ضاربه وشك ايه..لين الله مالها..
ليمسك بوجهها ويحركه برخامة..ولكنه يلاحظ عدم ابدائها
اي انزعاج..ليتحسس جبهتها ويجدها ساخنة جدا..
هشام بقلق: لين مالك..اصحي..ويهزها ولكن..
الله البت مالها..لأ كدة كتير..لين ردي عليا..
..ويصرخ علي ام جميل.. لتأتي راكضة..
ام جميل:ايه ياهشام بيه..عايز حاجة..
هشام بنبرة متوترة: بسرعة
قولي للسواق يحضر العربيه..
ام جميل بقلق: فيه ايه يابني..
هشام بعصبية: انتي لسه هتلوكي..
اجري اعملي اللي قولتلك عليه بسرعة..
ليزيح عنها الغطاء في توتر وينظر الي ثوبها القصير..
ويكمل.. ايه الحلاوة ديه…. يخربيت دماغي انا في ايه ولا ايه..
بس هتنزل ازاي كدة.. ايوة..ليأخذ روبا طويلا ويلبسه لها
وهي مستسلمه تماما..وجسدها متراخي..ويحملها ويهبط سريعا..
كاظم بخضة: فيه ايه ياهشام..مالها لين..
هشام صارخا: وسع الوقتي ياجدي..
لينطلق وخلفه كاظم ويأمر السائق بالتوجه الي المشفي…
في السيارة..
كاظم بتوتر: مالها..ايه اللي جري..
هشام وهو يضربها علي وجنتيها محاولا ايقاظها وبتوتر:
مش عارف بصحيها مردتش ومولعة نار..وللسائق شد بسرعة..
كاظم بقلق: انا كنت حاسس انها فيها حاجة..
هشام: لين ردي..مالك.. وللسائق بعصبية..
اخلص في يوم اهلك هرقدك جمبها..
السائق: ياباشا خلاص وصلنا..
ويصلوا الي المشفي ويأخذوها الي غرفة الطوارئ.. وهشام
يرزع الطرقة ذهابا وايابا في عصبيه..حتي يخرج الطبيب..
كاظم بسرعة: فيها ايه لين..
الطبيب المدام: عندها تسمم في الدم..
كاظم: يعني ايه..
الطبيب: يعني دمها اتلوث وده من
وجود بكتيريا معينه دخلت جسمها..
هشام بعصبية: يعني هي كويسة ولا ايه..
الطبيب: مش هنحدد الوقتي هتقعد في العنايه كام يوم وهنعملها
نقل دم ونشوف..بس ازاي ملاحظتوش عليها ده..ده عندها من مدة..
كاظم بحزن: مكنش باين..
الطبيب: ازاي يافندم تسمم الدم ده زي البرد..
يعني بتلاحظ المريض وشه تعبان وعنده صداع وبيتعب
بسرعة بجانب ارتفاع الحرارة. كل ده وجوزها مش ملاحظ..
هشام بعصبية شديدة: قولنا مكناش نعرف..
الطبيب: طيب عن اذنكم..
هشام بقلق : وده جالها منين..طب هيحصلها ايه..
كاظم بحزن وهو يربت علي كتفه: اهدي
ياهشام هتبقي كويسة ان شاء الله..
هشام بخوف: يارب ياجدي.. يارب..
عند كوثر بسعادة بالغة: ايوة بقي امته يتصلوا ويجيبوا خبرها..
شكل سرك باتع ياشيخ سعيد.. البت كانت مفرفرة ع الاخر..
اخيرا هرتاح منك يالين.. وتصعد سريعا الي غرفه لين وتكمل..
دلوقتي لازم اخلص من الدوا ده..وكمان الحبوب
بتاعة لين..لحسن حد يعرف كدة ولا كدة..
وتأخذ علبه المنوم الخاصة بلين وتهم
بالخروج ولكن يرن هاتف لين لتنظر وتجدها نور..
كوثر لنفسها وبحقد: اختها استني عليا..وترد..الو..
نور بضحكة: ايوة يالينو اخبارك..
كوثر بتعوج انا مش لين..انا كوثر..
نور بإستغراب: كوثر امال فين
لين..وتليفونها بيعمل معاكي ايه..
كوثر بغل وشماتة: اختك في المستشفي ياعنيا..
نور بزعر: مستشفي بتعمل ايه هناك..وبحدة.. انطقي..
كوثر بتعوج ولامبالاة: معرفش صحينا الصبح
لقيناها مخلصة.. وهشام وكاظم خدوها ع المستشفي..
يلا سلام الوقتي..وتغلق الهاتف في وجه نور
التي تسرع باكيه الي مازن..
مازن بخضة: مالك يانور فيه ايه..
نور ببكاء وشهقات: لين..في المستشفي..اتصلت قالولي كدة..
مازن وهو يحتضنها: خلاص يانور..اهدي..البسي وهنروحلها..
ليرتدوا ملابسهم سريعا ويذهبوا الي المشفي..
وصلت نور ومازن..
نور ببكاء: مالها لين ياهشام..رد عليا…
هشام بقلق: تسمم في الدم..
نور بعيون جاحظة: ايه..هي فين..جرالها ايه..
هشام بعصبية: نور ابعدي عني الوقتي..انا مش ناقصك..
نور بحدة: امال ايه فين اختي ياهشام..عملتلها ايه..
هشام وهو يمسح وجهه بغضب: نور ابوس ايدك انا مش ناقص..
لين في العناية الوقتي.. متخلنيش انفجر فيكي انتي..
كاظم: تعالي يانور..سيبي هشام الوقتي..
نور ببكاء: لين ياجدي..ايه اللي حصلها..
كاظم بحزن: الدكتور قال لسه مش عارف غير
ان عندها تسمم..وميعرفش هتفوق امته..
مازن مطمئنا:متخافيش يانور بتحصل عادي هيلحقوها..
كل اللي هيحصل هتفضل لغايه مايتنقي دمها وتفوق..
نور ببكاء: انا خايفة اوي يامازن..طب ده جالها منين..
مازن: ده بيبقي من حاجة ملوثة دخلت الدم..
هشام بتوتر وعصبية: الزفت الدكتور ده مش بيطمنا ليه..
مازن: ياجماعة اهدوا مفيش حاجة..تعالي يانور واقعدي..
ليدق هاتف كاظم: الو ايوة طيب..هشوف..
كاظم لهشام.. بيتصلوا علشان الاجتماع..
هشام بعصبية: يتحرق..انا مش متحرك من هنا..
كاظم بأسي: ماشي خليك وانا هروح..
ليذهب كاظم.. ويصل سامي..
سامي بقلق: مالها لين ياهشام..
هشام بعصبية شديدة: شايفني الدكتور ياسامي
كله بيسألي انا..ارحم اللي خلفوني..معرفش..
سامي: خلاص اهدي هتبقي كويسة..
كان هشام يحرك ساقيه بعصبية شديدة وعلي وشك الانفجار..
سامي بتوجس: هشام تعالي معايا برا شويه..
هشام بغضب وانفعال: قلت مش هتحرك..ابعد عني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى