روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقت زير نساء البارت الحادي والعشرون

رواية عشقت زير نساء
رواية عشقت زير نساء

رواية عشقت زير نساء الحلقة الحادية والعشرون

ريهام :حبيبي
خالد :خير يا ا قلبي
ريهام بتردد:هسالك سؤال بس عاوزاك توعدني انك تجاوبني بصراحه
خالد :على حسب السؤال
ريهام : خالد ربنا يخليك تجاوبني عشان الي في بطني
خالد تمام اسألي
ريهام :ليه اتجوزت اسماء وما تقوليش مجبور تقدر ترفض انت مش بنت
خالد بتنهيده :دي حكايه طويله
ريهام :وانا فاضيه وعاوزه اسمعك
خالد :اوعديني انه الي هتسمعيه مايطلعش من هنا
ريهام :اوعدك
خالد :لان مافيش حد يعرف الي اعرفه غير احمد
ريهام اتشوقت :طيب يله قول

خالد : ابدا من تلات سنين ونص كانت اسماء دايما تيجي عندنا فالبيت وتتمايص في وشي والي فهمته من اخواتي البنات
انها بتحبني بس انا ماكنتش ببصلها بالطريقه دي كنت بعتبرها بنت عمي وبس حتى اختي كتير عليها وكنت دايما اسمع من اخواتي ان مشيها مش ولا بد وسمعتها فالجامعه مش تمام, المهم وكل ما اتجاهلها تزيد فيها
ريهام بحماس :ها وبعدين
خالد :اهدي شويه ماتبقيش مطيورة وبلاش تقطعيني
ريهام :طيب كمل
خالد :المهم فكرت ازاي اقطع الامل عندها قلت لاخواتي يوصلوا لها الخبر اني ناوي اخطب بس مش عاوز واحده من العايله ولاحتي بفكر في واحده فيهم لانهم زي اخواتي توقعتها هتزعل وخلاص وتنتهي الحكايه بس
ريهام متفعاله :ايه
خالد ضربها بالقفا :انا قلت ايه
ريهام :خلاص “وشاورت على بؤها انها خلاص مش متكلمه ”
خالد :حصل الي عمر ي ماتوقعته يحصل وخصوصا من واحده من اهلي كنت في يوم راجع من الشغل هلكان
وكانت موجوده وانا زي العاده ماهتمتش , المهم طلبت من الشغاله تجيب لي كوبايه نسكافيه جابتهولي وانا من غير ما اشك في حاجه شربته ورحت لغرفتي وانتبهت لنفسي في اليوم التاني لما لقيت صدري عريان وانا مش متعود انام من غير
البيجامه بس ماحطيتش في دماغي دخلت الحمام استحمي وانا راسي مصدع جدا بس اتفزعت جدا من بابا وهو داخل عليا و بيصرخ فيا باعلى صوته
#فلاش
خالد بخوف :خير في ايه بتزعق ليه
ابو خالد بعصبيه :اخرس يا بن الكلب ماتنطقش كلمه بابا دي علي لسانك
خالد مش مستوعب حاجه :ليه يا بابا انا عملت ايه
ابوخالد :من غير ولا كلمه بكره تكتب ع بنت عمك اسماء
خالد بصدمه :بس انا مش عاوزها
ابوخالد :ولا كلمه ياحقير والله ان ماحضرت بكره على المغرب وتوقع على العقد لا انت ابني ولاعرفك سامع
خالد :يا بابا بس
ابوخالد بصراخ :ولا كلمه ولا كلمه وانا قلت بكره وخليني ماشوفكش وقتها هتشوف الي عمرك ما شوفته مني اسمعني كويس لاوظيفه ولا بيت يحتويك وفوق كل ده هتبري منك دنيا واخر ووانتهي اظن سمعتني
وطلع ابو خالد وخالد مش مستوعب الي حصل
#باك
ريهام :وبعدين ايه الي حصل
خالد :روحت اسال امي وشفتها نفس الشئ رافضه تكلمني ومتعصبه اتصلت وقتها بـ احمد لانه هو الي ممكن يطلعني من
حيرتي ويارتني مااتصلت رد وقالي خير ياحقير ياواطي الي حتى حرمة القرابه ماقدرتها على الاقل كنت قدرت العشرة الي بينا
خالد :احمد فيه ايه فهمني
احمد :لا ياولا برئ مش عارف فيه ايه ده انا هقتلك واشرب من دمك
خالد :احمد وغلاوتك عندي مش عارف ايه الي تتكلم عنه
احمد :اتفووووووووووه عليك يا واطي
وقفل السماعه في خلقتي حاولت كذا مره اتصل بيه وتلفونه اتقفل روحتلو البيت طلع لي عمي وعطاني من الكلام الي يسم البدن يئست من اني اعرف ايه الموضوع اليوم التاني روحت لبيت عمي ووقعت العقد وبقت اسماء خازوق حياتي وبعدها طلعت من البيت من غير ما اكلم حد على طول رنيت على اسماء عاوز اعرف الموضوع
اسماء بخجل مصطنع :الو اهلا خالد
خالد من غير نفس :اهلا
اسماء :مبروك
خالد من غير نفس :الله يبارك فيكي ..اسماء
اسماء :نعم
ريهام: ها
خالد بصلها : فضلت اجيبها يمين وشمال حسيت اني مستحيل اعرف حاجه منها ولاهعرف اخد حق ولا باطل وقفلت السكه معاها
وعلى طول طلعت لاحمد وكنت عارف انه هيكون عند واحده من حريمه رنيت الجرس
وزي ماتوقعت موجود فالشقه هي شقه واحده كل يومين تيجي واحده منهم فيها
اول مافتح الباب كان بيقفل الباب بس ماقدرتش ادخل
#فلاش
خالد برجاء :احمد ابوس ايدك ماتسبنيش زي الاطرش في الزفه كدا فهمني ايه الي حصل
احمد بغضب :هه عاوز تفهمني انك مش عارف ياندل يا جبان
خالد :اقسم بالله ما عارف الي كلكم بتتكلموا عنه وليه الكل محاربني وليه غصبتوني من جوازي على اختك
احمد مش مصدق :لا برئ صدقتك اذا كان انا شفت الصور
خالد باستغراب :اي صور
احمد بغل مسكه من ياقه قميصه:صورك يا خسيس وانت مع اختي ياندل وكمان بكل قذاره تهددها لو اتكلمت هتقتلها
خالد مش مستعوب :انت بتقول ايه
احمد :لا مثل ياض البرائه
خالد شاف القران اخده :اقسم لك بالكتاب العزيز اني مش عارف انت بتتكلم عن ايه او عن الصور الي هددت اختك بيها
احمد حس من كلامه انه صادق :طيب ازاي والصور الي تثبت
خالد صرخ:هتشلني بالصور اي صور
احمد :صور جمعتك انت واختي في السرير في اوضاع مخله وو مش قادر اكمل يا اخي
خالد مش مصدق :انت بتقول ايه لالالاوالله العظيم انا ما اح تكيت باختك ابدآ حتى لما بسلم عليها بكون في مكان وهي في مكان
احمد :اومال تفسر وجودها في اوضتك وهي شبه عريانه ملط وبين ايديك
خالد وعيونه هتطلع من مكانها :امتى والله يااحمد واقسم لك بربي اني مالمست اختك ولا قربت منها
احمد طلع الموبيل ووراه الصور :ودول ايه يا حليتها فوتشوب مثلا خدعه سينمائيه!!
خالد مش مصدق كانت صور له هو واسماء بحضنه :ازاي وامتى وفين مش فاكر
احمد :لا يا حيله انت هتدعي البرائه ياخالد كل شئ واضح
خالد وانتبه لشئ :هي امتى قالت لكم
احمد مستغرب من سؤاله :امبارح
خالد :وماقالتش امتى حصل الكلام ده
احمد :بتقول من اسبوعين
خالد بثقه :كذابه
احمد مسكه وهبده في الجدار:انت بتقول ايه يا بن ال
خالد اخد الموبيل وكبر الصورة على الساعه الي عند السرير والي تحدد الوقت والتاريخ :ده يثبت ان الكلام حصل امبارح , وامبارح كان الكل موجودين في البيت وانت عارف ان اوضتي قصاد اوضه البنات واي صوت بيسمعوه لو انا زي ما ادعت اعتديت عليها او قربت منها
احمد مصدوم :امال ازاي ده حصل امبارح
خالد :علمي علمك بس الي انا متاكد منه اني امبارح مش فاكر حاجه دماغي ابيض ابيض مش فاكر اي حاجه انا من بعد ماوصلت البيت كل الي فاكره اني رجعت البيت وشربت كوبايه نسكافيه ومن بعدها مش فاكر اي حاجه
احمد من غير ولا كلمه طلع طيران من البيت وراح لاسماء ومسكها ونزل ضرب فيها لحد مااعترفت بانها خدرتني ونفذت كل الخلاعه دي عشان بتحبني وبتتمني تكون مراتي ومن بعدها انهارت عليهم وودوها المستشفى وقال الدكتور انها مريضه نفسيه ومعاها انفصام بالشخصيه وبعدها قالي عمي اني مااقولش لحد سبب زوجنا وطلب مني ماسبهاش ولا ابين ليها اني عرفت بسبب جوازي منها لانها طلبت منهم ما يقولوليش عن السفاله بتاعتها عشان ما اكرهاش المهم كان صعب عليها اسيبها خوف من ان حالتها تسوء ومن بعدها قفلنا علي الموضوع واتقبلتها في حياتي
ريهام بحزن :ياعمري عليك وانت ساكت ومستحمل
خالد بصلها بتنهيده طويله
ريهام قامت وحضنته :ياقلبي عليك
خالد حضنها اكتر :الحمد الله على كل حال واهو ربنا عوضني بيكي
ريهام :ان شاءالله ربنا يقدرني واسعدك ياعمري
خالد ببتسامه :امين وربنا ما يحرمني منك
ريهام : ولا منك
خالد قرصها في انفها :ياعمري انتي
ريهام :اها عشان كدا احمد جاى معاك وقال انها مش بتخلف ولاد
خالد :هي الحقيقه اسماء فعلا مش بتخلف وما تقدرش تخلف بسبب الادويه الي بتاخدها لانها بتضر بالجنين
ريهام :اها يعني ده كمان سبب الغموض ان احمد جه معاك يخطبني ليك
خالد :طول عمرك ذكيه
ريهام :يعني عشان يعوضك صح
خالد :احمد من بعد الموضوع وهو بيحاول يراضني وبيدور اي حاجه يسعدني بيها حتى لو كانت على حساب مصلحة اخته لانه عارف اني انظلمت منها
ريهام :حبيبي انا عاوزه ارجع لاهلي مش عاوزه افضل هنا
خالد :ليه
ريهام :الصراحه خفت على نفسي وعلى الي في بطني منها
خالد :ياقلبي ما تخافيش طول ماانا موجود
ريهام :بس
خالد ضمها :كفايه الاسبوعين الي قعدتيهم هناك والله حسيت اني يتيم وضايع من غيرك يهون عليك خلود
ريهام بحنان ضمته اكتر :لا مايهونش على ياقلبي انت
…………..

عند احمد ومنه
رن فون منه وفرحت :اهلا وسهلا بموني
منى :اهلا بيكي
منه :عامله ايه وماما وبابا واخواتي
منى :كلهم بخير وبيسلموا عليكي
منه :الله يسلمك ويسلمهم
منى :طيب انتوا مازلتوا بالشاليه
منه :اه مازلنا ليه
منى بفرحه :تتوقعي كدا احنا فين ناو
منه :امممم معرفش
منى :احنا فالبحر قريب منكم ومخيمين ع الشط قصاد البحر
منه :والله
منى :والله احنا وخالاتي وخوالي كلنا موجودين وهنادي كمان معانا
منه :واو فرحت جدا جدا
منى :يعني هتيجي
منه: اكيد
منى :يلا تعالوا احنا قاعدين ليوم الجمعه
منه بخبث :وخالتي ام عادل موجوده
منى :اه موجوده طبعا هي وولادها
منه “طيب يااحمد انا هوريك “:اوكي ان شاءالله نيجي و نبات كمان
منى :اوكي منتظرينك يا قمر
منه :يلا باي
منى :باي
هنادي :ها جايه
منى :اه جايه وهتبات كمان
هنادي :الله فرحت قوي
منى : من زمان متجمعناش اللمه الحلوه
رن موبيل هنادي وطلعته وابتسمت منى عرفت من ابتسامتها انه مدحت واخدت منها الموبيل بسرعه
منى :خيييييييييييييير حتى هنا مش مرتاحه منك
مدحت بغيظ :انت طلعتلي منين حرام عليك عقدتيني في حياتي
منى :هههههههههههههههههههه وهذا المطلوب
مدحت بقله صبر :خلصي هاتي هنادي
منى :هنادي مش عاوزه تكلمك بتقول زهقت منك خلاص حل عنها بقي يا اخي
هنادي شهقت :مني ووجع في لسانك هاتي الفون
منى بنداله قامت تبعد عنها عند باب الشاليه :مافيش انتي هنا ملك لينا يعني تنسي مدحت والي جابوه والي خلفوا مدحت مش كفايه مستولي عليك ومش بنشوفك الا مره فالاسبوع
مدحت بزعيق :وانتي مالك يا بارده ياتنحه ياغلسه مراتي وانا حر معاها
منى :بس بس ولا كلمه قلت لك متحاولش ولا يمكن ادهالك
مدحت اتعصب :منى خلصي هاتي اكلم مراتي
منى :نو نو مافيش ومتحاولش ترن تاني لاني يا حلو هقفل الموبيل خالص هههاي
وفعلا قفلت الخط والموبيل قفلته
هنادي :منى بلاش بواخه وهاتي الموبيل
منى لعبت حواجبها :نو نو نو
هنادي :ماما شوفي بنتك
امهم تضحك مع الكل :ههههههههههه هههههههههههههههههههههه
هنادي :يا حجا بقولك شوفيها مش تضحكي
امهم :وهي كلام صح من يوم ماتجوزتي انتي ومنه مبقناش بنشوفكم خالص وخلاص اليوم اجازه منهم يعني مش هتصعبي علينا
هنادي :بس ده جوزي ماقدرش اصبر لازم اشوفه او اسمع صوته على الاقل
عماد :احم احم
امهم :اتلمو يابنات
خالتهم :ادخل ياعماد
عماد :السلام
الكل :وعليكم السلام
عماد بطريقه كوميدي :ها يا خلاتي العزيزات عاملين ايه
الكل :بخير وانت عامل ايه
عماد :بخير الحمد لله يسلمكم يارب
الجده بضحك:وانا ياولدي مالكش نفس تسلم على
عماد قرب منها وباس دماغها :انتي الكل فالكل ياغاليه ازيك
الجده :بخير طالماا شفتك وسمعت صوتك
منى :ياعيني علينا هما ليهم الكلام الحلو واحنا لينا الخناق والتهزئ
عماد :لانك تستهلي ودلوقتي انتي ازاي الراجل يقولك هاتي اكلم مراتي وانتي تقفلي السكه وكمان تقفلي الفون خالص
منى :حالا وصل لك الخبر
عماد بضحكه :يعمل ايه مسكين وصل لاخره منك “ولف على هنادي “قومي جوزك برا مستني
هنادي :ياسلام قاعد فاتح موشح وسايب المسكين واقف برا ملطوع ولسه فاكر تبلغني
منى :شفت ياخويا خير تعمل شر تلقى دا جزاء الي يعمل الخير عشان كدا انصحك خليك زي ابقي ندل
عماد :اممم عندك حق من الثانيه لا طيبة بعد اليوم نداله وبس
هنادي :ياسلام ده ع اساس مش انت النداله في بيتنا امال منين اتعلمتها الساحره الي جنبك
عماد ومنى :ههههههههههههه ههههههههههههههههه
طلعت هنادي مدحت :اهلا حبيبي
مدحت ببتسامه :اهلا بيكس يا قلبي
هنادي :كنت عاوز ايه
مدحت : كنت عاوز نتمشى مع بعض شوي بيقولوا المشي خير للحوامل
هنادي :اوكي
مدحت :لحظه شوي “ويعلي صوته “يااخت منى خلي الموبيل ينفعك لان صاحبه الموبيل عندي موتي مقهوره
الكل :ههههههههههههههههههههههههههههههههه
اما منى ماقدرتش ترد لان اخوها موجود
…..
المغرب صحى احمد والصداع خف شويه :ها يامنه ايه مخططتك لليوم
منه :ممم نفسي نروح عند البحر
احمد بتعجب :واحنا فين امال
منه :عارفه بس نغير الشط
احمد :اها
منه :ها موافق اجهز
احمد :يلا اجهزي
وطيران اخدت شنطه صغيره فيها لبسها ولبست بنطلون جينز وتيشرت ابيض وطلعت له
وركبوا العربيه وفضلت تقوله يروح يمين وشمال لحد ماوصواا مكان اهلها وهو مش عارف
منه مثلت الاستغراب :مش كأنه مدحت اخوك
احمد مستغرب : ده مدحت ومعاه اختك
منه :شوف الخيانه جاين البحر ومايقولوش
احمد فهم لعبتها :اه خيانه ليه شيفاني لطخ مش فاهم
منه ببراءة :انا
احمد :لا انا.. ليه اللف والدوران ليه ماقلتيش من البدايه ان اهلك هنا
منه بدلع :يعني لو قلت لك كنت هتجيبني
احمد سكت ومردش لانه هو نفسه مش عارف كان هيوافق ولا هيرفض لو قالت له
منه نزلت من العربيه بسرعه قبل مايغير رايه وراحت للشاليه:السلام عليكم
الكل بفرحه :وعليكم السلام
منه من بعد ماسلمت عليهم وقعدت :منى مالك عماله تبرطمي
ام منه :ههههههه متعصبه من مدحت
منه :ليه حصل ايه تاني
امها قالت لي الحكايه كلها
منه :ههههههههههههههههههههه صدك
منى :منون واصله لاخري من الغتيت دا
منه :طيب ايه رايك اراضيكي
منى :ازاي
منه :تحبي تركبي بيتش باجي
منى :ياريت
منه :اه بس لحد ماقول لـ احمد مفيش وعد
منى :لا طالما هتقولي لجوزك الغتت من هنا بقولك الجواب لا
منه :ههههههههههههههه للدرجه احمد غتت وهادم للذات
منى :واكتر انا مشعارفه انت ازاي قادره تتحمليه
:احم احم
ام عادل :لحظه يا عادل
دخل :السلام
الكل :وعليكم السلام
قعد جنب جدته وفضل يتكلم ويحكي وزي ما منه توقعت احمد ماتعبش اتصال بيها وهي تتجاهله تماما “خليك يااحمد ان ماخليتك تتستوي علي نار ما اكون منه”
بعد فتره جه اخوها مازن :منه
منه :نعم
مازن :عامله ايه
منه :بخير وانت
مازن :تمام وانتوا مع ازواجكم مشغلينا مراسيل ليكم لايكون كمان منى مستوليه على موبيلك
منه بضحكه :لا
مازن :امال ليه مابترديش على جوزك
منه :مازن عاوزه منك طلب
مازن :اوك
منه عطيته فونها :عاوزاك تحطه في جيب احمد من غير مايحس
مازن استغرب :ليه
منه : انت اعمل الي قلت لك عليه وبس
مازن :طيب بس قومي احمد عاوزك
منه :طيب
قامت وشافت احمد موجود منتظرها وباين عليه التعصيب
منه ببرود:اهلا يا احمد نعم كنت عاوزني
احمد ماسك نفسه :انت ليه مش بتردي عليا
منه بتمثيل :ليه انت اتصلت
احمد :بتهزري انتي شوفي موبيلك كام اتصال جالك مني
منه فتحت شنطتها ومثلت الدور بجداره:يوه موبيلي فين
احمد :مش في شنطتك
منه :لا معرفش فينه
احمد هدى شوي :يمكن نسيتيه فالشاليه
منه :لا انا جبته معايا
احمد :دوري عدل فالشنطه
منه : اوف دورت
احمد:يمكن فالعربيه
منه :يمكن لما اروح اشوفه
احمد بغيره :مين عندكم جوه
منه ببلاها :خالاتي وبناتهم
احمد :ومين كمان
منه :حريم خوالي وبناتهم
احمد رفع حاجبه :وغيره
منه حطيت السبابه على بؤها :اممم جدتي
احمد بقلة صبر :وعادل
منه مسكت نفسها لا تضحك :طب ودي فيها ايه
احمد :يعني موجود
منه : ليه
احمد :وليه تئعدي طالما هو موجود
منه : اروح فين يعني
احمد :تختفي من المكان لحد مايروح
منه :وان شاء الله عاوزني اطلع اقف في الشمش
احمد بقهر :لاء طبعا
منه تخصرت :امال عاوزني اقعد فين حضرتك اذا طلعت يعني
احمد :تتصلي بيا واجيلك ونتمشى
منه :مم تصدق ماجاش على بالي بس ليه ما اقعدش وهو موجود
احمد : كدا وبس
منه بانتصار :يعني بتغير
احمد يضيع الموضوع :ايه الكلام الفاضي ده
منه :وانا بقول كلام فاضي كمان لانه مالوش داعي لان عادل مايعني لي غير انه ابن خالتي وبس
احمد يحاول يخفى فرحته :يعني مش بتحبيه او بتفكري فيه
منه :ابدا
احمد :ليه
منه :لاني كرهت الرجاله وكرهتهم بسببك
حمد بخيبة امل :وانا معاهم
منه :انت اولهم
احمد بضيق :ليه
منه :يعني كل الي عملته فيا وعاوزني احبك
احمد :………………..
منه :بس في امل اني ممكن احبك مرة تانيه
احمد بصلها ومستنيها تتكلم وتديله جرعه امل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى