روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الثاني والعشرون

رواية عشقت زير نساء البارت الثاني والعشرون

رواية عشقت زير نساء
رواية عشقت زير نساء

رواية عشقت زير نساء الحلقة الثانية والعشرون

منه :بس في امل اني ممكن احبك مرة تانيه
احمد بصلها ومستنيها تتكلم وتديله جرعه امل
منه :لو حسيتك انك اتغيرت وبقيت تراعيني وتراعي شعوري وبقيت تحترمني وتحبني ممكن احبك مرة تانيه
احمد ساكت تماما
منه بصتله حست منها انه متقبل كلامها :طيب يا احمد عاوزه اطلب منك طلب
احمد :ايه هو اتحفيني
منه :عاوزاك ما تردنيش وتكسفني وتزعلهم
احمد ضم حواجبه:مين
منه :ناس بيقولوا انك مستحيل توافق لانك غتت وسئيل
احمد اتك علي سنانه :مين دول ولاد
منه :عاوز الصراحه اهلي كلهم بيقولوا انك تقيل كدا وخنيقه دول حتى بيخافوا يقربوا منك
احمد بصدمه :انا
منه :اه انت شفت ازاي نظره اهلي فيك عاوزاك توافق على طلبي عشان تظهرلهم انك طيوب وحبوب
احمد :انتي بتكلمي بقلظ (وبخبث) طيب انتي شيفاني طيوب وحبوب
منه “صدق الي قالو ان الراجل طفل كبير “:لو وافقت على طلبي اه هتكون كدا في عيوني
احمد :وايه هو الطلب
منه :اممم نركب بيدج باجي انا والبنات
احمد :بس كدا ولا يهمك تركبوا انشاء الله صاروخ
منه بفرح : بجد والله
احمد قلدها : بجد والله
منه:طيب ونام هنا معاهم
احمد : نعم يا ختي
منه :الله يخليك يا احمد وافق
احمد ببتسامه :موافق بس بشرط
منه “الله يستر “:الي هو
احمد :اخد المقابل
منه :يعني ايه مش فاهمه
احمد بخبث :انا برضى باقل حاجه وشاور على خده ”
منه احمرت حيا منه :لا يا احمد اي حاجه تانيه اوكيه
احمد بخبث :اممممم يمكن مايعجبكش بس عارفه ان قلته مافيش تراجع
منه خافت من ضحكته :خلاص خلاص موافقه
احمد شاور على خده :يلا
منه قربت منه عشان تبوسه بس اتفجات بيه انه جرها وباسها من شفايفها بعدت عنه بسرعه وهي محروجه والوضع ساعده انهم تحت شجره
احمد بفرح :دلوقت انا موافق
منه كشرت :رخم
احمد ضحك بعلو صوته
………………….
طلعت منه برا
منى :اصلا باين من خلقتك انه مارضيش صح
منه :…………………..
منى :ايوه عارفه جوزك تقيل ورحم و مستحيل يوافق واكيد هيعكنن علينا صح!!!
منه مش قادره تمسك ضحكتها
احمد :اها يعني انتي الي بتقولي عني تقيل ورخم
منى خافت
احمد :عشان كدا عقابا ليك كلهم هيركبوا الا انتي
منه :هههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههه
منى مازالت مصدومه
منه صعب عليها شكلها :خلاص يا احمد توبه مش هتعيدها سماح المره دي
احمد بضحكه :بس بشرط
منه اتخصرت :نعععععععععم
احمد :ههههههههههه لا مايروحش بالك بعيد مش زي شرطك, دي الشروط ليك انتي وبس
منه بخبث وهمس :وحريمك التانين
احمد “ابدا قلبي مش لغيرك انتي انتي وبس وبهمس:وحريمي التانين
منى طلعت على حقيقتها :وايه هي شرطك يااستاذ احمد ابهرنا
احمد :امممم لحظه افكر
منى :انا كدا قلقت منك لتحط لي شرط تعجزني بيه
احمد :هههههههه لا بس عاوزك ماتقوليش عني دمي تقيل مره تانيه
منى بتفكير :اممم احاول بس بشرط
احمد :ايه
منى :انك تخفف منها
احمد بعدم فهم :اخفف ايه
منى :تقاله دمك
احمد :ههههههههههههههههههه
منه :يلا نجهز
احمد :يلا
منى طارت تستعد :واو ياهوووووووووووووووو
احمد :هههههههههه والله اختك دي طلعت فله
منه :اه هي من زمان كدا بس انت الي كنت حاطط بينك وبين اهلي حواجز وما كنتش واخد بالك منهم
احمد :مش بس كدا انا ما كنتش واخد بالي من حاجات كتير
منه “حسيته قصدها بالكلام بس اتصنعت عدم الاهتمام”:يلا طيب روح احجز
احمد :اوكي
ركبوا البيج باجي وانبسطو جدا وبعدها نزلت منه لان البنات عملو سباق وهي مالهاش خبره بالسرعه
………..
هنادي :مدحت عاوزه اركب
مدحت :ماينفعش نسيتي انك حامل
هنادي برجا :بس شوي عشان خاطري
مدحت :قلبي اتجنيتي ناويه على الي في بطنك
هنادي بزعل :افففففف
مدحت :ههههههههه زعلتي
هنادي :وابعد عني بس انت تركب اه طبعا وانا لا
مدحت :ياربي انا مقدرش علي زعلك
هنادي :…………..
مدحت :هنادي
هنادي :…………
مدحت :هنادي
هنادي :………….
مدحت :هنوده قلبي
هنادي:…………
مدحت :هنوده حياتي ردي لا اتهور حالا
هنادي خافت :ها
مدحت ماسك نفسه لا يضحك :ايه ها قولي نعم امرك مش ها وانتي شبه عبله الهبله الي بتخدم عندنا
هنادي شهقت :انا بتشبهني بشغالتكم الي تخوف دي شبه الاشكيف
مدحت :هههههههههههههه لا والله مش شبهك عارف الفرق بينكم فرق السما عن الارض بس انااقصد بالرد لما اناديها ده جوابها “ويقلدها “ها
هنادي تضربه على كتفه :سخيف
مدحت :ههههههههههههههههه
هنادي مبوزه :………..
مدحت :قلبي عاوزه تركبي
هنادي بفرح :اه نفسي
مدحت :خلاص ليك عليا لما تولدي اركبك وعشان خاطرك بس اروح اركب انا
هنادي :ياسلام ايه دخل خاطري بركوبك
مدحت :طبعا لان لو ركبت انا كانك انتي ركبتي صح
هنادي بغضب :لا لا طلاما انا ماركبتش انت ماتركبش كمان تعادل
مدحت بغيظ:ليه مااركبش مريض ولا حامل
هنادي :ماليش دخل زي مابعاني تعاني ولا اب ببلاش
مدحت :هههههههههه خلاص ولا يهمك مش راكب بس افرديها
هنادي مدتله لسانها
مدحت:ههههههههههههههههههههههه هبله
الا بمنى جايه بسرعه وشكلها تحفه وزقته
مدحت بعصبيه :يامتخلفه
هنادي :ههههههههههههه هههههههههههههههههههههههه
مدحت :وعاوزه تركبي بعد ها تضحكي علىا
هنادي :هههههههههههههههههههههههههههههههههه
منى رجعت له : انت المتخلف
مدحت :لا تعالي اضربني قلم ولا كام شلوط كمان تعالي تعالي اتفضلي
منى :متخلنيش اعملها واتغابي عليك
مدحت يلف على هنادي :متاكدين انها بنت
هنادي :والله انا لحد الان شاكه بالموضوع يعني لولا الشعر الطويل ولا الحلق كنت شكيت
مدحت :عادي الرجاله بيطولوا الشعر ويحطوا الحلق يعني حتى الخلقه خلقه ولد
منى دبدبت رجليها:مالكش دعوه بيا ان كنت بنت ولا ولد بعدين خلاص قررت البس النقاب علشان لا تشوفني ولا اشوفك مبسوط كدا
مدحت :لا حالف اني لو ما شوفتكيش هموت
منى :افففففففففف منك
احمد :فيه ايه هنا ليه الصوت عالي
منى :احممممممد تعال شوف اخوك الرخم ده
احمد :ههههههههه نقلتي اللقب له كمان
منى :ايوه خلاص من اليوم ورايح هو ابو دم تقيل والرخم والغتت
مدحت :موافق ولقبيني عادي موااااافق بس تريحيني من خلقتك
احمد :هههههههههههههههههههههههههههههه
منى :احمد احسن من وشك اقول حماده كمان
مدحت :العب يا حماده الاخت تخصص مين قدك بقوا المفاعيص بيدلعوك
منى بقهر :احممممممممممد شوف اخوك ده
احمد بضحكه :مدحت سيب منى في حالها لانها في حمايتي
منى :هاهاي وريني دلوقت هتعمل ايه يا غتتت
مدحت :دلوقت بقيت غتت ها “ويلف على احمد”اسمع اللقب ده كان ليك انت
منى :ده كان قبل ما اعرف انه طيب وحبوب لاني الاول ما كنتش بحتك بيه وكنت بخاف منه
احمد “معقوله كنت مخيف للدرجه “:ودلوقت
منى :لا دلوقت عرفت انك طيب ومش هلوم منه لو حبتك ودافعت عنك
احمد :وهي بتدافع عني
منى :اه بسببك اتحولت هرقليز كلمه عليك بتزعل جدا
احمد بفرحه :بجد
منى من غير ماتحس زعلته:بس بقالها فترة مش بشوفها بتدافع عنك اهزء فيك ولا كاني بتكلم عنك
احمد في نفسه”يعني فعلا مابقتش تحبني “.
منى :احمد
احمد سرحان
مدحت :ياعندليب احمممممد
احمد :ها ايوه
مدحت :انت مش داخل الشاليه الكل دخل
احمد انتبه انه مافيش حد موجود :اه يلا
مازن :يلا جهز العشاء
عادل :انت فالح بس تشتغل علينا ولا بتشبع انت مش لسه مخلص ورق العنب والحلويات كلها
مازن :وبتسمي دا اكل
نادر :هههههههه عادل سيبه لا يقلب عليك وياكلك والله مفجوع يعملها
مازن :نادر سبني في حالي
نادر :اصغر عيالك انا
مازن :اسفين ياريس بس انت عارف لما بجوع بتهور
نادر :ايوه عارفك والله ياخوفي بكره تتهور وتاكلنا كلنا جوه كرشك
مازن :والله ماتستبعدها عني لما بجوع ومالقيش اكل ممكن اكل اي حد عادي
عادل شال الصنيه الي فيها اكل الحريم :يلا انا هودي اكل الحريم
احمد :ليه انت ليه ما يوديها مازن
الكل استغرب من احمد
مدحت غمزله :احمد مالك
احمد استوعب ان الكل بصصله :اقصد ليه ماتخليش مازن يعني هو الاصغر فيكم يعني لو واحده قاعده براحتها وانت عارف
عادل بضيقه من احمد :عادي انا ابن خالتهم مش واحد غريب
احمد فهم تليمحه :وبرضه مافيش حد هنا غريب ولا انا غلطان
عماد حس بالوضع اتوتر :وانت مش لازم تدقق يااحمد مافيش غرب عندنا يلا يامازن قوم خد الاكل ووديه
مازن :طيب
رامي :عارف متاكدين الصنيه الي في ايدك فيها اكل اد ايه هتصل بيهم واسالهم لو الاكل نقص
مازن :تعرف تسكت لا اجي اطب عليك
رامي يتصنع الخوف :لا الهي يخليك انا مش بايع عمري “وراح اتخبى ورى احمد “انقذني يا نسيب الولا هينط في كرشي
عماد :ههههههههه
الكل ماعدا عادل الي يبص لـ احمد بغيظ :ههههههههههههههههههههه
مازن :ايوه كدا خاليك شاطر ومحدش يقرب مني
رامي بثقه :ماتقدرش ارقدك وانط في بطنك
مازن لعب بحواجبه :اه انتوا مااقدرش “وهو يشاور على احمد ونادر “بس حريمكم اقدر عليهم
احمد بتهديد :مازن خليك بعيد عن مراتي “وشدد على كلمة مراتي ”
مازن :يمه ترعب مع العيون والله ما عارف اختي ازاي قابله شرستك
احمد بثقه :قول دايبه
نادر :وانا اشهد كل ماونقولها خليك اسهري تقول لا مااقدرش اسيب احمد لوحده
احمد فرح بالموضوع عشان يقهر عادل :شوف دي الزوجه العاقله الي بتدور علي راحه جوزها
مدحت :والله ونعم التربيه اخواتكم مافيش منهم بس
عماد :بس ايه
مدحت :من غير زعل اختك منى انا متاكد انها اول ما ياخدها راجل عاقل هيدبحها فورا
نادر وعماد بصوا لبعض :هههههههههه
مدحت: في ايه مالكم
نادر :حتى انت والله احنا كنا بنقول نفس الكلام ده لامي متستغربيش لو شفتي بنتك راجعه من اول ليله
عماد :اه وتلاقوه يديكم فوق مهرها مهر تاني ويقول خدوها بس
الكل :ههههههههههههههههههههههههههه
مدحت :بجد اختك مصيبه يعيني لما تمسك الواحد تبقي زي القراضه
عماد:هههههه شكلك مفقوع منها
مدحت :ااااااااه ماحدش نغص علىا فترة الخطوبه غيرها
عماد :لا الاخ حاقد
مدحت بغيظ :اخخ خليها بجوه القلب بقي
نادر :بس بالذمه مش دمها عسل
مدحت :ربنا يخلهالكم وعقبال مااشوف تيسها جاي ويخلصنا منها
:احترم نفسك وما تقولش عنه تيس
مدحت بخضه :اموت و اعرف منين بتطلعي لي انتي “ويلف على الشباب قسما بالله اخرتي على ايدها
الكل :ههههههههههههههههههههههههههه
منى بغيظ :امممممممممين
نادر :طيب خير جايه عاوزه ايه
منى :فين الكفته ماجبتولناش الا فراخ
رامي :لحظه
منى :بقولك ايه ياحماده
احمد بضحكه :نعم
منى :بالعافيه على قلبك اما الباقي لاء لانهم قطعوا في فروتي
احمد:تسلمي
مدحت بعصبيه :روحي لاتتقلب الايه وتبقي اخرتك على ايدي
منى مدتله له :ماتقدرش وحماده موجود صح ياحماده
احمد :صح
مدحت :خلصتوا فيلم عويس وعويسه هقول كلمه واحده ربنا يعين منه عليكم
منى :عسل على قلبها
احمد “يالله قد ايه حلوه اللمه والصحبه وانا المغفل الي كنت حارم نفسي منها “:تسلمي يلا كلوا كويس انتي ومراتي مش هوصيكي عليها
عادل بصله بغيظ وقام
منى :لا اطمن
……………………
اليوم الثاني مشيو ورجعو الشاليه بعد اللمه الحلوة على العصر قاعده تتفرج على TV سمعت
احمد ينادي عليها :نعم
احمد :تعالي
منه رااحت للغرفه بتلف عليه بس سمعت صوت الباب اتقفل :يمه خوفتني
احمد قرب ويبصلها من فوقها لتحت :سلامتك ياقلبي من الخوف
منه فضلت تبعد وهو يقرب وبارتباك :في حاجه عاوز حاجه
احمد بصوت رايق :عاوزك
منه ارتبكت ازيد :احمد انا مش فاضيه للعبك
احمد يقرب اكتر وحاوط وسطها :ومين قال اني بلعب
منه ارتجفت وهي بين ايديه :احمد
احمد يضمها لصدره :عيونه وروحه وحياته
منه حاولت تبعده عنها :ابعد
احمد : ابقي مجنون لو سبتك او بعدت عنك
منه وشويه هتعيط :احمد قلت ابعد
احمد بهمس :وحشتيني
منه :………….
احمد بنفس الهمس :هو انا موحشتكيش
منه مش قادره تقاوم اكتر مش قادره اتستسلم لحضنه اشتاقت له وبصوت يرجف :لا
احمد بثقه :بتكدبي يا منه
منه :لا مش بكدب
احمد رفع وشها لوشه :بصي لفي في عيوني وانت بتقوليها
منه نزلت عيونها بسرعه
احمد :شفتي انتي مازلت بتحبيني ومتاكد انك اشتقتي لحضني
منه :…………………
احمد حضنها اكتر :كنت متاكد انك لسه بتحبيني ياقلبي
منه “اااااااااه يااحمد
احمد رفع وشها مره تانيه وفضل يبوس خدها بعدها شفايفها وهي مستسلمه تماما :قلبي انتي
منه “بتكذب على بتكذب ”
احمد قرب اكتر وسحب شفايفها في بوسه عميقه فاقت عليها من انسجامها و بعدته عنها بعنف :ابعد عني انا مش لعبه عندك
احمد استغرب من انفعالها
منه”لا يااحمد مش كل مره تسلم الجره عارفه النظره دي وحفظتها لا مستحيل اعيش نفسي باحلام عارفه ايه نهايتها ” بدئت تعيط :احمد حرام عليك مش عشان انا بحبك جاي تلعب عليا والله تعبت تعبت من الوضع ده تعبت
“وبصراخ “لا مستحيل اسمح لنفسي ارجع لحالتي الي كانت قبل لما تعوزني تجيني بالحنان والرومانسيه ولما سيادتك تمل مني تضربني وتهني على اقل واتفه الاسباب كفايه يااحمد العذاب الي عيشتني فيه تعععععععععععععععبت حرام عليك ارحمني مش قادره اتحمل
احمد واقف وساكت ومش عارف يقرب يضمها يطمنها ولا يبعد ويسبها خايف
منه شهقت بدموع :كل يوم اقول اصبري يا منه بكره يحبك ويندم انه مد ايده عليك هيندم انه علا صوته عليكي, بس انت ولا هامك وكل يوم تزيد عن الي قبله انا اكتشفت حاجه انك اناني يااحمد مايهمكش الانفسك ومش بتدور الا راحتك انت وبس وغيرك يتفلق بندعق بنضرب ينجرح مش مهم
احمد كل الي عليه بصصلها وساكت تماما.. مش شايفها من دموع عيونها وصوتها بدء يختفي من صراخها :مش كفايه اني صابره وساكته على جوزاتك الي محسساني بالنقص وعدم الامان تيجي تكمل بالضرب عارف انا طول ماكنت معاك كنت بخاف حتى وانا جوه حضنك الي المفروض يكون أأمن مكان للست و هو حضن جوزها لكن انا لا كنت بنام وادعي ربنا انه يدوم الهدوء وافرح وابني امال بانك اتغيرت لكن بعدها ترجع وتهدم احلامي ليه ليه كل ده عشان كف بس انت تستهاله يعني لو انا دلوقت طلعت وصادفني عادل وعمل زيك عاوزني اعمله ايه اخده بالحضن وابوسه
احمد اتعصب ومسكها من دراعها :ناويه على أأجلك انتي
منه ماهمهاش الم ايدها من مسكته كان همها تفرغ كل الالم المتجمع بقلبها :يعني تصرفي صح معاك
احمد ومركز نظره عليها
منه بصت بتركيز جوه عيونه وكملت بتحدي :لو اتكرر الموقف هتصرف نفس تصرفي وبرضه هضربك نفس الكف واعرف اني ماندمتش عليه ابدا
احمد واقف بيسمعلها ولا بينطق بحرف واقف ومذهول من كل واجعها كل المها كل خبيته وللاسف هو السبب
منه :ولو لسه عاوز تعرف اذا مازلت بحبك اه بحبك ومستحيل اتخيل حياتي من غيرك بس انت دبحتني وكسرتني يااحمد حطمت انوثتي وحطمت كياني كاست ومستحيل ينفعك حبي لاني
احمد بخوف :لانك ايه
منه”خلاص يامنه انت مش قدي الحمل ده لوحدك فجري القنبله في وشه واخلصي” بصوت عالي :بسببك مينفعش اكون ام انا ماقدرش اكون ام
احمد بصدمه :……………..
منه انهارت على الارض وفضلت تبكي قهر :………….حرمتني من اجمل احساس ممكن تعيشه اي ست حرمتني من حلم كل بنت بانها تكون ام
احمد مش مصدق :مين قال الكلام ده
منه :حطت راسها في الارض
احمد رفعها :اتكلمي مين قال
منه وبصوت مبحوح :الدكتور بسبب وقعتي صعب على اني احمل
احمد بضياع “لا لا مستحيل “سابها وطلع وهي راحت اترمت على السرير وكملت بكي لحد مانمت من التعب
اما احمد ركب العربيه وفضل يدور فالشوارع لحد ماوصل للبحر “انا السبب انا الغبي الي حرمتك ياقلبي من انك تكوني ام واهو ربنا عقابني وانحرمت من ابني الي لحد دلوقت مش راضي يصحى اه انا غبي غبي
عايش بجرحى و أنا كل لحظة فى كل يوم بندم عليكي
خسارة فيا اى دمعة ياحبيبى من عنيك
كنت ليا بس انا مبقتش ليك و أزاى ضيعتك من حضنى ولا كان بأيديك
أنك ياحبيبى تودعنى و دمعك فى عنيك
هديت اللى انت طول عمرك عمال تبنيه
أستاهل بعدك ياحبيبى كل اللى انا فيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى