Uncategorized

رواية المستحيل تحقق الفصل السابع 7 بقلم زهرة

 رواية المستحيل تحقق الفصل السابع 7 بقلم زهرة

رواية المستحيل تحقق الفصل السابع 7 بقلم زهرة

رواية المستحيل تحقق الفصل السابع 7 بقلم زهرة

مروان علي الافطار
أنا رحت اتكلمت مع مدام روان السيد تمسك لينا الكولكشن الجاي 
محمود بانتباه روان السيد اشهر مصصمة ازياء في الشرق الأوسط
مروان بابتسامة ايوة هي 
محمود و رضيت تشتغل معاك انا اسمع انها متكبرة خالص و مبتقابلش حد الا بمعاد و الأجر بتاعها عالي خالص 
مروان بنرفزة قلتلك ميت مره متحكمش علي حد قبل ما تتعامل معاه شخصيا
محمود في أي يا عم مالك اتنرفزت كدا
المهم اي الي حصل و قالت اي 
تنهد مروان ببسمة و قال 
الي حصل أن رغم اني رحتلها من غير معاد و المعروف عنها بالتزامها بمواعدها رضيت تقابلني
محمود معقول رضيت تقابلك كدا عادي 
دول بيقولوا معندهاش وقت فاضي علطول مشغولة مبتقابلش حد الا بمعاد
نظر له مروان بسخرية و قال 
طب خليك ورا الي بيقولو بقي 
محمود خلاص كمل طلبت كام اجر ليها علي الكولكش
مروان مطلبتش
محمود بصدمة بتهزر
مروان و ههزر معاك في حاجة زي دي لي 
محمود اومال اي الي حصل
مروان هي قالت إنها مش بتاخد الأجر غير لما العرض يخلص لو نجح فهتاخد اجرها عادي لو منجحش ربنا يعوض عليها و علينا
محمود هو في حد كدا سبحان الله
مروان انا برضوا استغربتها
محمود بس وافقت تمسك الكولكشن
مروان قالت هتشوف مواعيدها و هتحدد إن كانت هتمسكة أو لا 
محمود يا رب دا طلع الي بيتقال عليها كله اشاعات علي كدا 
مروان بص يا محمود انت اخويا و محدش هيهمه مصلحتك اكتر مني فمتاخدش كلام الناس كأنه كلام اكيد
الي بيتقال من واحد علي ما يوصل لواحد بيكون انضاف علية رشه ملح 
محمود قصدك التاتش بتاعة
مروان ايوه هيزود كلام محصلش و عشان شايفك اهبل فبيقولهولك علشان هتصدقة
محمود خلاص يا بص اتعلمنا الدرس بس قولي هي روان دي حلوه
مروان بسرعة اوي 
صفر محمود و قال اوعا بقي دي الصناره شكلها غمزت كدا من اول مقابلة اخص عليك متقوليش
مروان قوم ياض يا اهبل انت من هنا قال الصناره غمزت قال 
محمود و هو يقوم هنشوف في الاخر يا بص انا رايح الشركة عاوز حاجة
مروان لا يا حبيبي روح و انا هحصلك بس هدخل اطمن علي ماما 
محمود تمام 
مشي محمود علي الشركة و مروان راح يطمن علي والدته
مروان ست الكل عامل اي 
الهام كويسة يا حبيبي انت عامل اي 
مروان بخير طول ما انتي بخير يا حبيبتي
الهام ربنا يجعلك دايما بخير يا مروان مش ناوي تطمني عليك انت و اخوك بقي 
مروان انتي لحقتي تزهقي مني والي اي يا الهام لا انا قاعدلك يحبيتي مش رايح في حتة
الهام نفسي اشوف عيالك و عيالك اخوك قبل ما اقابل وجه كريم
مروان بعيد الشر عليكي يا ست الكل 
الهام الموت مش شر يحبيبي دي سنه الحياه 
مروان بمرح لكي يخفف الأجواء
ودي سنه الحياه نبعد نغيب و نمشي في مليون اتجاه
الهام هههههههه توه توه علي الموضوع اوعي يا واد تكون فاكر أن عشان عاجزة مش هعرف الي بيحصلكم
مروان قطع لسان الي يقول عليكي عاجزة يا امي انتي فوق راس الكل 
الهام خد هنا و متخدنيش في دوكة اسمها اي الي مخلية عينك تلمع كدا اول مره اشوفك كدا
مروان باين عليا كدا يا أم مروان
الهام اوي اوي هههههههه
مروان قريب لما اتاكد الأول يا ماما هاجي و احكيلك كل حاجة
الهام مستنياك يا حبيب امك و عبال محمود يا رب و اكون أديت رسالتي و أحصل ابوك بقي 
مروان بضيق الف بعيد الشر عنك يا ست الكل
يلا بقي اتاخرت هطير انا 
الهام ماشي يا حبيبي ربنا يوفقك في طريقك و يجعلك في كل خطوة سلام
مروان باس راسها و قالها كفاية عليا في حياتي الدعوة دي يا امي 
و مشي راح الشركة
*******
خرجت روان من الحمام بعد ساعة كالعادة
و لبست هدوم خروج و صلت فرضها و اتجهت لاسفل 
روان انا خلصت يا سميرة انتي يا ست انتي 
سميرة هسخن  الاكل تاني يا اخرت صبري ساعة في الحمام 
روان طب ما انتي عارفة يا داده انتي بتأخر الاه
سميحة طب يلا عشان نفطر بقي 
روان يلا 
بعد الفطار
سميرة هتروحي الشركة
روان ايوه هروح 
اه صحيح انا جالي عرض جديد من شركة(*****)
سميرة طب واي النظام هتوافقي
روان أن شاء الله يا حبيبتي الشركة كبيرة و سمعتها كويسة ف هبلغهم اني وافقت
سميرة و كالعادة لحد معاد الكولكشن الجديد هتكوني مقيمة في شركتهم
روان حفظتي اهو يا سميرة
سميرة ربنا يوفقك يا حبيبتي و يرفعك كمان و كمان و ميورنيش فيكي حاجة وحشة ابدا 
روان اللهم آمين تسلميلي يا قلبي يلا همشي انا بقي 
سميرة طيب يا حبيتي
*******
وصلت روان الشركة و راحت لمكتبها
دخلت وراها دينا 
روان دينا اجهزي لأن هنروح شركة (****)
دينا انتي وافقتي انك تصممي الكولكش
روان بابتسامة ايوه وافقت
دينا تمام 
روان تمام روحي انتي دلوقتي
دينا حاضر عن اذنك
روان اه يا رب لي مش قادره انسي و لو حتي يوم واحد من الي عملوه فيا زمان 
سميرة بتقولي سامحي عشان تعرفي تكملي بس انا مش قادرة حتي اسمع اسم واحد فيهم 
فلاش باك 
دخل سيد البيت و علي وجه سعادة كأنه امتلك الكون كلة
سيد يا تحية يا تحية افرحي يا ولية 
تحية في أي يا سيد اي الي حصل 
سيد مهندس مهندس متقدم لبنتك
تحية بفرحة بجد يا سيد 
سيد ايوه بجد 
تحية لولولوي 
بس دا عرفنا ازاي دا 
سيد هو مش مهندس قوي هو لسه في كلية الهندسة بس عاوز يتجوز علشان واحدة تاخد بالها منه ومن مذكرته و كدا يعني 
تحية و ماله يخويا و هي البت هتعمل اي يعني غير اكله و تغسله هدومه
سيد طب اسكتي دلوقتي و نديها يلا عشان نعرفها
تحية طيب يخويا 
تحية انتي يا زفتة يا منيل علي عينك خدي تعالي هنا 
روان ايوه يا ماما 
تحية كلمي ابوكي يختي و انا هعوز منك اي 
روان باحترام نعم يا بابا 
سيد جايلك عريس مهندس لسه في الكلية عاوز يتجوز علشان هو وحيد و محتاج حد معاه ياخد باله منه
روان محتاج خدامة يعني اسفه انا مش موافقة
سيد بسخرية لا هو أنا باخد رايك انا بعرفك بس و اياكي عارفة اياكي ترفضي
روان حضرتك انا الي هتجوز مش انت و بعدين انت بتقول مهندس المهندس دا هيتجوز واحده مش متعلمة لي الا اذا كان عاوزها تبقي خدامة لطلاباته
سيد خدامة خدامة هتجوزية و رجلك فوق رقبتك
تحية و بعدين يختي و ماله لما تخدمي جوزك بكره يتخرج و يشتغل و يهننك
روان بزمتك انتي مقتنعة بالي بقولية انا مش هتجوز واحد مستواه التعليمي اكبر مني مش عاوزاه يعايرني في يوم 
نظر لها سيد بغضب و ****
ومن هنا تبدأ رحلة جديدة في حياة روان ….
اذا ادمعت عين مراه بسبب رجل لعنتة الملائكة في كل خطوة يحكيها…!
   علي بن ابي طالب….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أسيرت قلبي للكاتبة فاطمة العربي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى