Uncategorized

رواية الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسماء محمد

 رواية الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل السابع 7 بقلم أسماء محمد

رهف اول اما شافت خالد بياكل مع اتصدمت ومن غير سابق إنذار رجعت بسرعه ومن غير صوت علي الاوضه وقفلت الباب وحاطه ايديها علي بوقها بعياط 
ملك بخوف : في اي مالك 
رهف بعياط وتوتر  : خخ خالد تحت 
ملك بصدمه : نععععععععم تحت بيعمل اي 
رهف بتوتر وخوف : مش عارفه مس عارفه هو مع ادهم تحت مش عارفه وقعدت علي الأرض بتعيط 
سالي : في اي انا مش فاهمه حاجه ومين خالد ده 
ملك :ابن عم رهف وبتطبطب علي رهف 
ملك:اهدي يا رهف هو اكيد جاي في شغل مع ادهم مش قاصدك انتي والا كان في هيصه أو زعيق أنه يخدك 
سالي : طب هنزل انا اجيب حاجه نشربها 
رهف وقفت بسرعه وخوف : اوعي تقولي اسمي تحت فاهمه 
ملك : في اي يا رهف هو مافيش غيرك اسم رهف في الدنيا يعني 
سالي بتحاول تطمنها : اهدي مش هقول حاجه ونزلت 
تحت عند ادهم 
خالد بيسلم علي ادهم : فرصه سعيده يا ادهم بيه 
وسلم علي مالك 
خالد : اتشرفت بيك يا استاذ مالك وان شاء الله تكون معرفه خير 
مالك اصلا مش طايقه : أن شاء الله
خالد كان هيمشي بس بص ورا ادهم لقي سالي نازله 
خالد في نفسه : يخربيت جمالك بس عمرك ما هتملي عيني ولا قلبي زي رهف بس القيها 
مالك وادهم بصوا وراهم والاثنين اتغاظوا من نظره خالد لسالي 
خالد : احم طب استأذن أنا 
ادهم بغيظ: اتفضل 
ادهم راح علي سالي بغضب 
ادهم :اي الي نزلك 
سالي بخوف : رهف بتعيط فوق فنزلت اجيب ليها ليمون تشربه 
ادهم بخوف : بتعيط ليه
سالي : مش عارفه بس هي كانت نازله تجيب لينا نسكافيه ولما شافت واحد تحت اسمه خالد طلعت وبتعيط 
مالك وادهم بصوا لبعض 
مالك : طب روحي شوفي هتجيبي اي 
سالي :حاضر 
مالك : هي تعرفه 
ادهم بغل : وانا اعرف منين 
مالك : ليكون حبيبها
ادهم بغيره : مستحيل 
مالك :وانت ايش عرفك ما يمكن تكون كانت خطيبته قبل ما تتجوزك انت نسيت هي اتجوزتك ازاي 
ادهم بغضب : خلاص يا مالك ومن بكره تجيبلي كل المعلومات عن الزفت ده 
مالك : طيب 
وفجاءه سمعوا صوت صريخ ادهم ومالك جريوا علي فوق
في فيلا الدمنهوري
ساره :سالي وحشاني اوي وادهم نفسي اخدو في حضني من ساعه اما كلمك وقالك أن سالي هتعقد معاه فتره 
حازم :احمدي ربنا أن العلاقه بين ادهم وسالي بقت حلوه وان شاء الله سالي تأثر عليه وتخليه يسامحك
ساره : يارب يارب بس انا مش عارفه ليه قلقانه حاسه ان سالي أو ادهم فيهم حاجه 
حازم : بطلي قلق بقا يا سووو أن شاء الله خير 
ساره :يارب 
في الصعيد 
سعيد : وبعد هالك يا اخوي مش ناوي ترچع حج اخوك 
حسين : وه چرا اي يا سعيد دلوجت فوجت وكنت فين وانا بنعذب بت اخوك الي بتجول عليه علشان ناخد ورثها 
سعيد : كنت غبي وانا ماشي وراك 
حسين بغضب : سعيد كيف بتكلم اخوك الكبير اجده انت اتچننيت ولا اي 
سعيد بتريقه : اخوي الكبير ماشي يا اخوي بعد اذنك انا هروح ادور علي رهف بنفسي ويمين بالله لو جربت منها ماهتفرق انك اخوي يا حسين وحجها هيرجع 
حسين : اعلي ما في خيلك اركبه واتفضل من هنا 
سعيد : ماشي يا اخوي انا ماشي 
سعيد خرج 
حسين بعيون شر  : بجيت خطر علي يا سعيد ولازم تحصل اخوك
في الشيخ زايد في فيلا كبيره ومليانه اشجار وورد 
حازم : اي الخطوه الي بعدها يا باشا 
الشخص المجهول : انا عرفت أن ادهم اتجوز 
حازم بخبث : بالظبط 
الشخص المجهول: عايز رقبه مراتو 
حازم :نعم طب وحضرتك عايز تقتلها ليه 
الشخص المجهول: انا مش عايز اي حد ادهم متمسك بيه يكون معاه 
حازم : مع أن مش فاهم ليه بس اديني كام يوم كده وانا هظبط الدنيا 
الشخص المجهول: ماشي ولو غلطت غلطه انت الي هتكون بدالها 
حازم : متقلقش يا باشا 
بقلم/ Asmaa Mohamed 
عند ادهم 
علي خرج من الأوضه لأن رهف كان مغمي عليها 
ادهم : مالها يا علي  
علي : دي اتعرضت لانهيار عصبي وده مش حلو علشانها وعلشان البيبي الي في بطنها 
الكل في صدمه وكلمه واحده : بيبي 
علي باستغراب : ايوه مالكوا مستغربين ليه ومصدومين 
ادهم :ازاي 
علي : يعني اي ازاي 
ادهم : انا مجتش جمبها غير وسكت
علي : عادي يا ادهم بتحصل مش فاهم 
مالك : مبروك يا ادهم 
ملك وسالي : مبروك 
ادهم واقف تايه وسابهم وخرج من الفيلا كلها 
سالي : هو مالو في اي 
مالك : ولا حاجه 
سالي : هو فاكر ان رهف  هتعمل زي ما ماما عملت فيه 
علي : شكله كدا 
سالي : بس ماما مظلومه والله شرط ابو ادهم علشان ماما تتطلق منه والله ماما سابت ادهم قدام المحكمه لحد اما ابو ادهم يمشي وبعدين راحت علشان تاخده ملقتش ادهم وفضلت تدور عليه ايام وشهور لحد اما قبلت بابا وساعدها وملقتش ادهم لحد من كام سنه بابا كان في عقد شركه مع واحد وادهم كان شريكه وشك فيه ودور وراه وعرفه وبابا من ساعتها بيحاول أنه يفهم ادهم 
علي : بس دا مش مبرر إنها ترميه في الشارع اي ماكنتش قادره تستحمل ومتطلبش الطلاق 
سالي بعياط : انت لو شوفت 
العلامات الي في جسم ماما أو الحروق الي عليها هتتصدم من المعامله الي كانت بتتعامل بيها 
علي طلع فونه واتصل علي ادهم 
علي : ادهم انا جايلك واوعي تروح في حته خليك عندك 
سالي : هتروح فين 
علي : ادهم بيكون في مكان لما بيضايق بيروح ليه وانا عارفه 
مالك : ملجئ الادهم صح 
علي: ايوه
رهف كانت واقفه علي الباب و سمعاهم 
ملك : طب انا همشي بقا 
سالي : خليكي باتي هنا انهارده وبكره امشي الوقت متاخر 
ملك :لا معلش همشي 
مالك : هوصلك 
ملك بصت ليه : لا انت لا 
مالك بحده : هوصلك وشدها من ايديها 
روايات اسماء محمد كامله  (سمسم)✍️???? 
في صباح اليوم التالي 
ملك في اوضتها وفونها رن 
ملك بفرحه ردت بسرعه : الووو 
مالك : وحشتيني 
ملك ابتسمت بكسوف 
مالك : مكسوفه يا ناس 
ملك بغضب بكسوف :انت ليك عين تتكلم بعد الي عملته امبارح 
مالك بخبث : هو انا عملت حاجه 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
ملك : انت يا اخ نزلني انت مين اصلا علشان تمسكني كده وبتضربه علي كتفه نزلني يا كابتن والا صوت والم عليك الناس كلها 
مالك وقف العربيه وبص ليها ومن غير سابق إنذار قرب منها وقبلها قبله مليئه بالحب والحنان
مالك : بحبك 
ملك مصدومه من الي عمله والي قاله  : نعم 
باااااااااااااااااااااك
مالك : هههههههههههه دا انتي كان منظرك تحفه 
ملك بكسوف وحده  : مالك 
مالك : هههههههههههه خلاص خلاص هسكت بس بكره مش هتتكسفي مني تاني 
ملك بكسوف قفلت في وشه السكه 
ملك : قليل الادب وحيوان 
مالك بعت مسج
مالك : انا مش حيوان ولا قليل الادب 
ملك بصدمه : هو عرف منين 
عند ادهم 
رهف نايمه علي السرير وادهم قاعد علي الأرض جمبها
رهف بتصحي واول اما شافت ادهم 
رهف : عااااااااااااااا خضتني وبخوف وبترجع لوار علي السرير 
بتعمل اي هنا 
ادهم حط أيده علي بطنها ورهف خافت ومتوتره ورجعت لورا تاني 
ادهم ساكت ورمي القنبله مره واحده 
ادهم : بحبك يا رهف 
رهف اتصدمت 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!