رواية بنت هانم الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا
رواية بنت هانم الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا |
رواية بنت هانم الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا
اسماء :تعالي ريح علي السرير
هشام :ااااه مش عارف مالي تعبت ليه كده
اسماء : طيب هطلب ليك دكتور
هشام:لا لا مش مستاهله
اسماء :ازاي بس
هشام:شويه وهبقي كويس
اسماء :انت عالطول كده عندي
هشام:مش عندي والله هعاند في تعبي بس انا عربي كويس
اسماء :يارب
هشام :تعرفي انك حلوه اوي
اسماء قامت من عالسرير : شكلك بقيت كويس
هشام :رايحه فين
اسماء :بطل دلع بقي وقوم
هشام :والله فعلا مش قادر
اسماء :ده انا كنت حطاه في دماغي أننا هنخرج شويه
هشام:ده انا فكرك لسه زعلانه مني
اسماء :بصراحه كنت زعلانه بس مش عارفه لما تعبت نسيت كل حاجه
هشام :انا بحبك والله ومتساليش ازاي بالسرعه دي انا حاسس انك حد مهم اوي بالنسبه ليا
اسماء :وانا بجد حاسه اني حبيتك
هشام :طيب ليه مش موافقه نبقي مع بعض
اسماء:طيب اديني فرصه اقول لماما هي بتحبني ويمكن يوافقه عليك
هشام :انا عارف طبعا عمرهم ما هيوافقوا
اسماء :انا لايمكن اعمل كده
هشام :وانا علشان بحبك لا يمكن اعمل حاجه غصب عنك
اسماء :انا هتكلم معاه ماما وأشوف هتقول اي
هشام :تمام ماشي طيب مينفعش تتاخري كده في الاوضه معايا علشان وفاء متقولش حاجه
اسماء :تمام انا نازله خد بالك من نفسك
هشام تمام مع السلامه ونزلت اسماء وكانت بتفكر في الموضوع
وفاء :اي عامل اي
اسماء :الحمد لله بقي كويس
وفاء :برضه مش موافقه
اسماء :ايوه طبعا انا لايمكن اعمل حاجه زي كده
وفاء :خليكي عبيطه ده دكتور ومشهور والف بنت تتمني أنه يعرض عليها العرض ده واهم شي كويس وابن ناس
اسماء : بعد اذنك
وفاء :رايحه فين
اسماء :هتمشي شويه علي البحر
وفاء :ماشي ومشيت اسماء واتصلت وفاء ب هشام
هشام :خير
وفاء :بقي تبقي معاك وتنزل وانت مش متجوزها
هشام :اهدي يا غبيه
وفاء :اهدي اي بس
هشام :لازم اخليها تيجي هي اللي تقول انها عايزه كده
وفاء :مش هتيجي
هشام:بكره تشوفي اللي اشطر منها جه
وفاء :اقصدك مراتك بطه مهو انا السبب برضه في جوازكم
هشام :انتي عايزه اي مش خدي التمن
وفاء :لااااااا بس تمن اسماء حاجه تانيه
هشام :طيب اقفلي لان ألبومه بتيجي علي السيره
وفاء :مين اسماء
هشام :لا فاطمه سلام لأنها علي الويت
وفاء :الله معك برميل نكد هيضرب في وشك هههههه
هشام :انتي السبب
وقفل معاها ورد علي مراته
بطه :هشام حرام عليك انت فين
هشام :عايزه اي يا بطه مش قولت ليكي عندي شغل
بطه :حبيبي انا نفسي اطمن عليك
هشام :كويس
بطه :طيب هترجع امتي انت وحشني اوي
هشام :مش عارف يا بطه والله قبل ما اجي هكلمك
بطه :طيب انا عايزه اقولك علي حاجه
هشام :معاكي ورنت عليه اسماء
هشام :بطه اقفلي معلش معايا مكانه مهمه
بطه :طيب اسمعني بس انا …..
وقفل السكه
ام بطه :اي عرفتي المحروس انك حامل
بطه :أصله في الشغل يا ماما
ام بطه :شغل اي ده اللي عالطول بعيد عن مراته
بطه :معلش يا ماما ربنا معاه
ام بطه :انا نفسي افهم بتحبي فيه اي
بطه :والله هشام حنين يا ماما
ام بطه :طيب يا حبيبتي المهم ريحي انتي اعصابك علشان اللي في بطنك
بطه :حاضر يا ماما وخرجت الام وكانت بطه زعلانه اوي كان نفسي تعرف ان خلاص هتبقي اب
وفي الفندق كانت اسماء بتكلم هشام
اسماء :معلش عطلتلك عن تلفونك
هشام :لا يا حبيبتي ده دكتور زميلي كنت بساله اخد علاج اي
اسماء :انت لسه تعبان
هشام :لما بسمع صوتك بكون كويس والله
اسماء :انا عايزه اطلب منك طلب
هشام :تحت امرك يا حبيبتي
اسماء :انا موافقه
هشام : بجد معقول مش مصدق نفسي
اسماء :بس مش عايزه وفاء تعرف
هشام : عنيا بس كده اهم شي اننا نكون معاه بعض
اسماء :تمام ماشي
هشام :طيب انتي كلميها وقولي ليها انك لازم تمشي من الفندق
اسماء :وهنروح فين بقي
هشام :طول مانتي معايا سيبي نفسك خلاص
اسماء :تمام ماشي
هشام :المهم بليل نتقابل علشان نروح احلي مكان سوا نقضي فيه عش الزوجيه
اسماء :تمام ماشي
وفي اوضه وفاء
وفاء :انتي ماشيه ولا اي
اسماء :ايوه
وفاء :رايحه فين
اسماء :هنزل اي فندق تاني عايزه اكون بعبده عن هشام
وفاء :برضه انتي لسه مش موافقه
اسماء :خلاص بقي مش قفلنا الكلام ده
وفاء :تمام برحتك بس خليكي هنا وتبقي نمشي سوا
اسماء :لا مش عايزه ارجع القاهره دلوقتي
وفاء :برحتك والباب خبط
اسماء :شوفي مين عالباب
وفاء :تمام اكيد الاكل وراحت فتحت
اسماء :مالك وشك اصفر ليه كده
وفاء :تعرفي مين اللي جه برا
اسماء :لا مين
وفاء :مصيبه كبيره
اسماء : انطقي مين
وفاء :اخرجي كلمي انتي احسن
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد