روايات

رواية الملاك والشيطان الفصل الثالث 3 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان الفصل الثالث 3 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان البارت الثالث

رواية الملاك والشيطان الجزء الثالث

رواية الملاك والشيطان
رواية الملاك والشيطان

رواية الملاك والشيطان الحلقة الثالثة

عند ملاك والشيطان
إسراء بعفويه : دي تبقى مرت الشيطان وأنا اختها
الكل بصدمه بصولها ولكن ذلك الشيطان فكر كيف يستفيد من تلك المصيبتان فعقل تلك الشيطان صور له أفكار شيطانيه مثله عن حقيقة تلك الفتاتان
العم لطفي: الكلام ده صحيح يابني معقول اتجوزت من غير معرفتي
الشيطان بخبث شديد: مش دي كانت أمنيتك ياراجل ياطيب أهو أنا قولت لازم أحققهالك(ملحوظه صغننه بس: العم كان دايما يطلب من الشيطان أن يتجوز لعله يرجع عما هو فيه الآن وهو مريض بالقلب)
العم: طبعااا يابني بس مش من ورايا بردوا اوعاك تنسى إننا صعايده ياولدي
الشيطان: منسياش ياعمي اطمن بس حبيت احققلك أمنيتك ( كل ده وتحت صدمة كل من ملاك وإسراء همست وأنا الي مفكره اننا هنهدده لو مسبناش نمشي هنلبسه فينا بس حصل العكس احنا الي لبسناه البس يامعلم)

 

العم لطفي باقتناع: تمام يا ولدي الي يريحك بس أنا صعيدي وبفهم في الأصول ولازم يتعملك فرح محصلش زيه
الشيطان بخبث فهذا مايريده ليس لأنه حب تلك الملاك لا عزيزي القارئ لكنه سبق وقولت لك أنه شيطان نعم فهذا الشيطان يعرف كيف يستفاد من أي شئ يحدث معه مهما كان سيئا فهو يقلبه لصالحه فورا فما ياترى المستفاد من وراء تلك الزواجه): الي حضرتك تشوفه ياعمي بس اسمحلي أتكلم مع ….ملاكي على انفراد وفورا سحبها من يدهاا ووو……
**********************
&عند قيس وآيه&
قيس بغضب:آآآآآآآآآآآآيه
آيه بصدمه: نهار أسوس اوعى يكون سمعني أمامااااعاااااااااااا واستخبت في درج من أدراج المطبخ
قيس دخل المطبخ وملقيش حد فتأكد أنه اختبأت منه لأنها ليس اول مره فقرر يستفزها لأنه يعلم أنها لن تسكت على استفزازه لها: إنتي يازفته يالي اسمك آيه
آيه بتأفف: زفت بقاا أنا زفته ياسبع البرومبه أنت وفورا حطت ايدها على فمها لكنه قد تأخر الوقت وامسك بهاا
قيس بغضب وقد حاصرها بينه وبين البوتجاز: سمعيني كده تاني كنتي بتقولي اي
آيه ببعض الخوف: ممممم

 

قيس: انتي هتممأي متنطقي
آيه: مقولتش حاجه أناااا
قيس: قسما عظما يا آيه لو سمعت اعتراض تاني أو عدم سمعان كلامي لهتشوفي وش انا وانتي هنتفاجأ بيه
آيه: طب ممكن اعرف انت عاوز مني اي وبصفتك اي بتعمل كل ده
قيس: بصفتي حبيبك ياهانم ولا نسيتي حبك ليااا(معلومه صغننه تاني😹:آيه من صغرها وهي بتحب قيس لكن عندما اعترفت له ضحك عليها وقالها انتي زي أختي ياهبله وسافر مع حبيبته وتركها ولكنه رجع ندمان ولكن هل ينفع الندم لا أظن أنه ينفع وحاول معها كتير أن تسامحه ولكنها رفضت فقرر يعاملها بالغصب لأن آيه شخصيه قويه محتاجه لمعامله أقوى حتى تتغلب عليها وشكراا😹)
آيه: وقد قررت ترد جزء من كرامتها وتشربه من نفس الكاس: ههههههههه حبيبي تؤتؤ انت مينفعش تكون حبيبي لأنك أنت بتكون أبيه فااااارس وبس وقلبها ينزف ألما ولكن عزيزي القارئ لا شئ فوق الكرامه لا الحب ولا غيره)
فارس بعصبيه: متقوليش أبييييه زفت أنا مش أبيه انتي فاهمه
آيه بقوه: لي بس كده يا أبيه ياخوياااااا
فارس وهو يضغط على ذراعيها اكثر: انتي بترديهالي يا آيه وبتتحدي قيس القناوي اممم حلو أوي طب اي رأيك اننا هنتجوز مع الشيطان ويبقى وريني هتعملي اي)
آيه بصدمه ووووووووو
***********************

 

الشيطان دخل جناحه ورمى تلك الملاك على السرير بقوه
الشيطان بغضب: اتكلمي
ملاك بخوف: أااااتكلم أقول اي حضرتك
الشيطان برفع حاجه: اقول اي وحضرتك!!! اممممممم اتكلمي يابت وقولي اي جابك هناا ومين باعتك انطقي
ملاك ببكاء: حكت له ما حدث معها من عمها وغيره
الشيطان بضحك: تصدقي ضحكتيني إي يابت الفيلم الهندي وشغل الروايات بتاعك ده
ملاك: صصصدقني هي دي الحقيق…
وفجأه الشيطان جابها من شعرهااا بقوه وهي صرخت من الألم
الشيطان وهو يعنفها بشده: عاوزه كام يا******** هااا عاوزه كام عشان تعملي التمثيليه الرخي*صه دي
ملاك ببكاء: تمثيلية إي حضرتك مش فاهمه
الشطان بغضب: اخرسي فاكره انك هتضحكي علياا بكلمتين أبت متقولي عاوزه كام ولا اوعى تكوني عاوزه تقضي معايا كام

 

ليله حلوين زي عيونك كده
الشيطان بصدمه فكيف يتهمها بالكذب وعدم الشرف وفورا قامت بصفعه بقوه: انت حق*ير وزبا*له بس أنا مش زبا*له زيك وزي الي تعرفهم ياشيطااان
الشيطان بصدمه: وووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى