Uncategorized

رواية الفارس والمهرة الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

 رواية الفارس والمهرة الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل السابع 7 بقلم مريم حسن

تاني يوم 
مهرة… انا هنزل أدور على شغل و خلي عمر يقعد و متعترضيش
مريم بأبتسامة… حاضر 
عند فارس 
في مقر امن الدولة 
فارس… ما تنطق يلا مين خلاك تعمل كده
.. محدش
فارس طلع المسدس و مسكه من قميصة .. انطق يلا 
دخل الظباط بيحاولو يحوشو 
اللواء عزيز.. فارس 
فارس.. نعم يا فندم
اللواء… اتفضل روح حالًا من غير اعتراض و خد أجازة يومين 
فارس… انا مش هاخد أجازة ألا لما اجيب حق ابني فاهمين انتو لو حد من عيالكوا حصلوا كده هتفضلوا قاعدين ولا هتحاول و تجيبوا الي قتلوا و متقولوش انتو حاسيين بيا لأن عمر ما حد هيحس بيا ألا انا يحصلوا كده فاهمين و انا مش هروح و هدخل احقق معاه انشاءالله حتى تفصلوني من الخدمة بس اجيب حق ابني 
و دخل تاني 
فارس.. و رحمة ابني لو مقولتش لكون قتلك انت و عيالك فاهم و انا معنديش مشكلة عادي
الراجل… خلاص خلاص 
فارس.. انطق 
الراجل… ياسمين 
فارس بصدمة… ياسمين هتعملوا كده ليه ده ابنها
الراجل… هي انا حتى مسجلها على موبايلي هي و الراجل التاني ألي معاها 
فارس.. هاتو الموبايل بتاعه بسرعة 
جابو الموبايل لفارس و فتح التسجيل و سمع كل كلمه و غمض عنيه بغضب 
و خرج و مكلمش حد 
و ركب عربيته و راح البيت و اول لما دخل فضل يكسر في كل حاجة قدامه 
فارس.. ليييييه ليه كده لييييه ليه بتعمل في ابنها كده ليه ربنا ياخدها يا رب عاااااااا و مستمر في انه يكسر حاجة البيت 
عند مهرة 
راحة عند البيت كانت مترددة تطلع ولا لا بس طلعت و سمعت صوت تكسير جي من جوا فتحت الباب بسرعة 
مهرة… فارس فارس انت كويس 
فارس كان بيرمى كوباية جت في راس مهرة و اغم عليها 
فارس… مهرة مهرة انتي كويسة  فارس شالها و نزل 
ركب العربية و راحو على المستشفى 
مهرة… ااه راسي 
فارس.. اهدي الدكتور جاي يخيطها اهو 
مهرة.. لا لا محدش هيخيط حاجة لا 
فارس… متخافيش انا معاكي 
الدكتور.. يلا عشان نخيطها
مهرة اول لما شافت الحقنة اغم عليها كانت قاعدة على السرير
الدكتور… مينفعش نديها بنج عشان الجنين
فارس.. جنين ايه 
الدكتور… المدام حامل 
فارس فرح بس كان كل همه مهرة 
الدكتور.. احنا هنطهرها و نحط شاش و قطن 
الدكتور عمل زي ما بيقول و خرج 
مهرة.. راسي ااه 
فارس… انتي كويسة 
مهرة… الحمدلله انت كويس 
فارس… اه كويس .. مهرة احنا لازم نرجع لعبض
مهرة… هو مش انت طلقتني و قولتلي امشي 
فارس… الدكتور قال انك حامل 
مهرة.. و انت عايز ترجع عشان البييي بس 
فارس… و عشانك انا ظلمتك انا اسف
مهرة… عايز ترجع عشاني ليه طيب 
فارس… عشان بحبك و لو مكنتش بحبك مكنتش لمستك انا بس اتأخرت في الكلمة اني اقولها بس انا بحبك 
مهرة.. بجد 
فارس… ايوه بجد بس انتي بتحبيني 
مهرة.. بحبك 
فارس حضنها 
مهرة.. حاسب يا عم انت مش جوزي
فارس… احنا مكملناش 24 ساعة على بعض و بعدين هنروح للمأذون
مهرة.. بس في حد انا كنت قاعده عنده عايزة اسعده و بدأت تحكي 
فارس… بتقعدي عند ناس غريبة
مهرة.. مكنش في مكان غير ده اروح في و انا مش هروح لبابا 
فارس… اسف اني عملتلك كده و متخافيش هساعدهم 
مهرة و فارس راحو عند المأذون و اتجوزو تاني 
فارس… هاتي بقى الحضن 
مهرة.. خد حضن و بوسة و حضنته و باسته
فارس… ده احنا اطورنا اهو
مهرة… يلا يا خفيف
مهرة و فارس راحو عند مريم 
عمر.. يعني انتي هتمشي
مهرة… ايوه لازم امشي و هجيلك تاني
مريم.. ربنا يحميكو يا رب 
مهرة.. زي ما قولتلك عمر مش هيشتغل ماشي و مترفضيش و انا كل شهر هاجيبلك 
مريم بأتسامة.. ماشي و خلي بالك من النونو طفلة شايلك طفل 
مهرة.. لا ميغوركيش .. احنا هنمشي بقى
و مشيوا راحو البيت 
مهرة.. اممم سريري واحشني 
فارس… طب انا 
مهرة… لا انت زعلتني 
فارس باس راسها.. مرضي
مهرة.. مرضي يلا بقىروح نام في الصالة عشان هنام لواحدي 
فارس… ولله طب تعالي بقى كده 
مهرة.. خلاص خلاص ونبي
في مكان تاني
معز..اتمسك 
ياسمين.. هنعمل ايه 
معز… فارس ما اتهدش و احنا كده بنتأخر و لازم نبعده 
احنا لازم نخلص عليه 
ياسمين.. هنخلص ازاي ل خلصنا هيجيبونا زي ما جابوا العيال و هنلبس التهمة اكتر انا مكنتش متوقعة انهم يلاقوهوم بالسرعة دي 
معز… انا كنت متوقع بس انتي نشفتي دماغك 
ياسمين… احنا هنهرب
معز… لا انا مش بعد كده نهرب 
ياسمين… لو قتلناه بردومحدش هيسيبنا لو قتلناه في ألف واحد يجيبنا غيره فاهم يعني مش هنخلص 
معز… احنا لازم نكسره
ياسمين.. ازاي 
معز بخبث… هقولك 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى