روايات

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم ملك ناصر

رواية ظننا انه باب الامل الجزء الحادي والأربعون

رواية ظننا انه باب الامل البارت الحادي والأربعون

رواية ظننا انه باب الامل الحلقة الحادية والأربعون

الدكتورة: مبروك المدام حامل..
الكل بص بصدمه وفرحه شديدة..
جاسر بعدم تصديق: ا. ايه بجد كيان حامل انا هبقا اب
الدكتورة بابتسامه: ايوة بس..
جاسر بقلق: بس ايه؟!
الدكتورة: لما وقعت حصلها نز.يف وده للاسف أدى لخطورة
الحمل ده يعني اي حركه غلط هتؤدى لخطر على الام
والطفل..
الكل قلق من كلامها..
دهب: يعني بنتي ممكن يحصلها حاجه من الحمل ده..
جاسر: لو في خطروة على كيان نزلوا الطفل اهم حاجه تكون
مراتي بخير..
عادل: جاسر انت بتقول ايه..
الدكتورة: متقلقوش يا جماعه.. كل اللي تعملوا بس انها
متتحركش كتير وتبعدوا عنها اي حاجه تضايقها..

 

 

جاسر: تمام يا دكتورة شكرا.. ممكن ادخلها
الدكتورة: اه اتفضل هي فاقت دلوقتي
الكل دخل بطمن على كيان وكان جاسر اولهم واول ما عينو
لمحتها جري عليها حضنها بقوه..
جاسر: الف سلامه عليكي يا حبيبتي..
كيان بابتسامه: الله يسلمك يا حبيبي..
دهب: مبروك يا قلب ماما..
كيان بتساؤل: مبروك على ايه؟!
جاسر بسعاده: هتبقى احلى ام يا كوكي..
كيان بصدمه: ايه ا. ام
مليكه جريت عليها وحضنتها: انا هبقا خالتو يا كوكي هبقا
خالتو مش مصدقه نفسي بجد..
كيان بسعاده بالغه: ي. يعني انا حامل هبقا ام وكده
شروق: واحلى ام..
امينه: مبروك يا حبيبتي ربنا يتمملك على خير..
كيان بابتسامه جميله: الله يبارك فيكي يا طنط..
امينه بفرحه حقيقيه انها هتبقى جده: مبروك يا كيان يا
حبيبتي..

 

 

الكل باركلها وكانت كيان طايرة من الفرحه..
فاروق كان واقف ورا الباب بعيد محدش كان شايفوا بس كان
سعيد جدا على فرحه بنتو وانه هيبقا جد..
كيان شافتوه واتنهدت وغمضت عنيها بجزن..
كيان: بابا..
الكل بص على اللي كيان بتبص عليها باستغراب لقوه فاروق..
فاروق بتردد: بتنديني انا؟!
كيان هزت راسها ب اه
فاروق قرب منها وراسوه في الارض: الف مبروك يا بنتي
كيان بدون مقدمات مسكت ايدو وحضنتوه بقوه اتصدم
الجميع وبالأخص فاروق..
كيان بابتسامه: هتبقا جد يا بابا.. هتعوض ابني او بنتي
الحنان اللي مشوفتوش وانا صغيره..
فاروق بعد عنها براحه وقالها بتساؤل: سامحتيني يابنتي؟!
كيان هزت راسها بموافقه وابتسامه..
فاروق خدها في حضنوا تاني واسيل كمان قربت منهم
وفاروق اخدها في حضنوه هي كمان.. الكل كان بيبصلهم
بفرحه وسعاده كبيره على المشهد المؤثر ده ودهب كانت
مبسوطه بسعاده بناتها بس لسه مسمحتهوش..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عدا خمس شهور على ابطالنا حمل كيان بيزيد تعب يوم عن
يوم وخست كتير عن الاول كيان سامحت باباها بعد
محايلات كتير من اخواتها وفاروق بطل يشتغل سواق
واشتغل كسرتير في شركه جاسر.. اسيل اتخطبت هي وعدي
وحدووا كتب الكتاب والفرح بعد ما اسيل تخلص سنه تانيه
كليه.. اما باسم فعلقتوا باخواته بقت قوية اكتر واتعودوا

 

 

عليه بسرعه كأنهم يعرفوا من زمان وجاسر مبقاش يضايق
منو بالعكس قرب منو هو وعدي واحمد كمان وبقوا صحاب
اكتر.. اما بقا الداليا الحربايه يأست من محاولاتها انها توقع
بين جاسر وكيان وقررت انها تسافر تركيا تعيش هناك
وتشتغل في فرع من شركات والدها فيها.. وده باختصار كل
اللي حصل في الخمس شهور اللي عدوا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فاروق كان ماشي بعربيته وهو راجع من الشغل.. تليفونه رن
بيبص يشوف مين بيتصل فجأه بيلاقي عربيه ماشيه عكسي
اصتدموا العربيتين ببعض والاتنين هوت عربياتهم في المايه
ووقعوا……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظننا انه باب الامل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!