Uncategorized

رواية قمر الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالعزيز

 رواية قمر الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالعزيز

رواية قمر الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالعزيز

رواية قمر الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالعزيز

مازن جيه و عزه جت شافت حازم و عططه الدوا و مشت بسرعه صفيه:بسم الله ما شاء الله دا ابنك ي حنان 
حنان:ايوا 
صفيه:ربنا يارب يباركلك فيه يارب يختي (كملت)يلا بقي علشان امشي اشوفك لما ترجع بقي ي حازم 
حنان:اي اقعدي كمان شويه 
صفيه: والله خلاص 
مازن بص لحنان:اول مره تتعودي ع حد كدا 
حنان بصتله:عادي ي حبيبي ارتاحتلها مش اكتر 
صفيه:يلا سلام انا بقي 
حنان:استني ي صفيه
صفيه:بصي انا والله ما هينفع اقعد اكتر من كدا 
حنان:توعديني انك تيجي تاني 
صفيه:والله هاجي تاني باذن الله علشان اشوفك و اشوف حازم شكرا ي حازم انك جبتني هنا و عرفتني ع الست الجميله دي مع السلامه يحبيبي 
حازم:مع السلامه ي خالتووو 
مازن أصر أنه يوصل صفيه لحد الفيلا و هيا ف الاول مكنتش موافقه لكن بعد إصرار الكل وافقت 
مازن وصلها و رجع كان حازم نام و حنان قاعده مستنيه مازن 
اطمنت عليه و هو دخل اوضته و هيا كمان دخلت اوضتها 
……………………………………………..
حازم بقي شهر قاعد كدا ف قرر أنه يمشي بقي و يرجع لحياته و خصوصاً كل يوم مصطفي يتصل بيه يقوله لازم ترجع الشغل 
حنان:طيب كنت قعدت هنا لحد ما تفك الجبس 
حازم:معلش لازم ارجع علشان الشغل و كدا مازن هتيجي معايا صح 
مازن:طبعا 
حازم:طيب فين عزه علشان تاخد فلوسها 
مازن:هنديها 
عزه:ايوا ي حازم بيه 
حازم طلع دفتر الشيكات و كتبلها شيك و عطهولها:دا ليكي 
عزه فتحت الشيك و قرت المبلغ و بصتله:٥٠٠٠
حازم:اي وحشين 
عزه:بس انا اصلي مرتبي الف و نص و 
حازم:عادي انتي تعبتي معايا برضوا 
عزه:شكرا الف سلامه عليك
حازم كتب شيك ب ٥٠٠٠ و عطاه لمازن 
مازن اخده و بص فيه و قطعه 
مستغربين هو عمل كدا لي و بيبصولو كلهم بإستغراب بصلهم:يلا ي حازم 
حازم بصله:يلا مع السلامه 
حنان:سلام يبني 
مشا و ركبو العربيه و اتحركو 
حازم:ممكن بقي تقولي اي الا حصل من شويه 
مازن:ولا حاجه انا الا المفروض اسالك اي الا حصل من شويه 
حازم:الله هو انا الا قطعت الشيك 
مازن ركن ع جنب و بصله:والله يعني حضرتك بديني شيك زاي عزه
حازم:قولي وجهت نظرك اي 
مازن:حاضر اقولك انتا بعملتك دي وضحت اني و عزه زاي بعض ف نظرك يعني انا بالنسبالك مش زاي اخ زاي اي حد غريب  انتا اخويا .بص انتا لما دخلت باب شقتي اعتبرتك واحد من عيلتنا امي كانت بتقول انها حبتك و اعتبرتك زاي ابنها و انتا تيجي بكل بساطه تديني شيك مقابل اني قعدتك عندي ف البيت عيب ي حازم عيب اووي 
حازم فعلا شاف كلامه صح ميا الميه و لام نفسه أنه عمل كدا 
مازن:سكت ليه لايقيت نفسك غلطان 
حازم:تمام ي مازن انتا صح عندك حق خلاص يلا نمشي بقي .
اتحرك و وصله و راح ع مكتبه 
قمر كانت مش بتيجي الشغل من ٣ ايام 
مازن مكنش مهتم مين حاضر و مين غايب كان بيبعد ف المكتب حوالي ساعتين و يمشي تاني اخر اسبوع مرحش اصلا 
مازن:ساره ابعتيلي قمر بسرعه 
ساره:قمر بقالها ٣ ايام مش بتيجي 
مازن بخضه:لي مالها 
ساره:معرفش أتصلت بيها اختها ردت عليا قالولي أنها تعبانه جامد 
مازن:طيب لي فيها اي
ساره:والله مسالتش بس كان باين عليهم زعلانين و كمان قمر بقالها اسبوعين مش كويسه 
مازن:ماشي امشي ….قعد محتار يتصل بيها ولا يروح بيتها بس لو راح بيتها هيقول لأهلها اي قرر أنه يتصل الاول 
بيرن مافيش حد بيرد لحد بعد شويه رن ردت عليه بسنت
مازن:ايوا ي قمر 
بسنت:انا مش قمر 
مازن:قمر فين لو سمحتي 
بسنت:قمر تعبانه و مش هتقدر تكلم حضرتك 
مازن:لو سمحتي لازم اكلمها 
بسنت:مش هينفع
مازن:طيب هيا مالها عندها اي 
بسنت:المراره 
مازن:طيب انتو عملتو العمليه 
بسنت:لسه 
مازن:مستين اي 
بسنت:مستنين الفلوس 
افتكر مازن أن لينا كان قايلاه أنه يقبل قمر لان حالتها الماديه صعبه:طيب انتو فين 
بسنت بدموع:ف المستشفى و كمان هيتردونا علشان مش معانا فلوس ندفعها 
مازن: المستشفى الا بابكي عمل فيها العمليه بتاعته صح 
بسنت:ايوا 
مازن:تمام مسافة السكه و اكون عنك 
مازن مشي بسرعه ع المستشفي و طلع عندهم 
مازن:بص دون أي مقدمات انا استاذ مازن و اكيد تعرفي 
محسن بصله:و تقدر نخدمك ف حاجه يبني 
مازن:انا هدفع فلوس العمليه بتاعتها بس اهم حاجه هيا تكون بخير 
محسن:شكرا احنا هنتصرف و ربنا بإذن الله هيجبر بخاطرنا و مش هيكسر قلبنا ابدا 
مازن:انا عارف ان ربنا كبير و مش هيكسر قلبك بس بنتك بنتك مش بتفكر فيها عمال ما تلم فلوس العمليه بتاعتها تكون ….سكتت
محسن:انتا عايز اي 
مازن:عايز اساعد قمر قمر الا غيرت تفكيري قمر الا نجحت المكتب بتاعي و بقتش ملاحق ع القواضي قمر الا بتساعد الناس قمر الا لما حد يجي عندنا و مش معاه حق الأتعاب بتساعده و تخصم حق القضيه من مرتبها عايز اساعدها لو سمحت سبني اساعدها 
محسن:و انا ابوها 
مازن:يعني حضرتك عايز اي 
محسن:لو هتدفع الفلوس فعلا اكتب ع نفسي وصلات امانه بالفلوس الا هتدفعها 
مازن:ما بقولك عايز اساعدها
محسن:هو دا الا عندي 
مازن:هبقي اخصمه من مرتبها ي حج 
محسن اقتنع و شكر ربه أن ربنا بعتله حد ينقز بنته شكر ربه كتير جدا واستاذن يروح الجامع يصلي ركعتين شكر لربنا 
و مازن فكر قد اي هما عندهم قناعه قمر ممكن المراره ف اي وقت تنفجر و ممكن ساعاتها الله اعلم اي الا هيحصل بس مش بيقبلو حاجه من حد مهما كان 
………………………………………………..
حازم راح مكتبه و الكل سلم عليه 
السكرتيره دخلت:لو سمحت 
حازم بصلها:انتي السكرتيره الجديده 
السكرتيره:ايوا 
حازم:ماشي 
السكرتيره :اسمي فرح فاروق بيه برا 
حازم:اسمك جميله 
فرح بكسوف:شكرا جدا دا من زؤق حضرتك فاروق بيه برا 
حازم:بعد ربع ساعه دخليه 
فرح:حاضر 
حازم:فرح 
فرح:نعم 
حازم:ممكن تبعتيلي قهوه مظبوطه 
فرح:حاضر 
حازم:حضرلك الخير ي قمر
فرح:حاضر
 نطق اسم قمر جت ف باله قمر مازن و عايز يتجوزها طلب منها الجواز كل الأفكار دي ف دماغه لما قدمت استقالتها 
فرح دخلتله القهوة و هيا ماشي بتتدلع 
ربع ساعه و فاروق دخل 
فاروق:حمدالله على سلامتك
حازم:الله يسلمك 
فاروق:لو مش بتعرف تسوق بتاخد بنتي معاك لي 
حازم:معلش شبطط فيا 
فاروق:بجد 
حازم:عايز اي
فاروق:جاي اسلم عليك
حازم:بجد والله ي حنين مبروم ع مبروم ميرولش ي فاروق و انا و انتا عارفين الا فيها ولا انا بطيقك و لا انتا بطقني
فاروق:فعلا والله القلوب عند بعضها زاي ما بتقول 
حازم:ايوا صح كدا ف قول انتا عايز اي علشان مش فاضي 
فاروق:تمام بص ل صفقه جديده هدخل فيها بما انك رجعت بقي ف انا هتكلم معاك انتا مش مصطفي 
حازم:لا 
فاروق:لا لي 
حازم:مفيش صفقات انتا تجيها احنا اه شركا لكن لا 
فاروق:والله دا حلو اووي
حازم:ايوا تحب بقي تاخد منه قد اي 
فاروق:ماشي ي حازم بتزتهزق بيا
حازم: بصراحه اه 
فاروق:ماشي ي حازم والله لاندمك انا مش عارف انتا مامتش لي ف الحادثه دي
حازم:اصلي زاي القطه بسبع ارواح و خالي بالك انا الا يقرب مني بعوره اتقي شري ي فاروق ماشي و العب ع قدك 
فاروق:ماشي ي ابن مصطفي 
حازم شاور ع الباب:اتفضل بقي علشان عندي شغل 
فاروق:بتدرني اقسم بالله لوريك 
حازم:مش بخاف و اعلي ما ف خيلك اركبه 
فاروق:ماشي ماشي انا و انتا و الزمن طويل 
حازم:انا بشوف كلام كل مره انا نفسي اشوف أفعال
فاروق:هتشوف هتشوف الا عمرك ما شوفته 
حازم:مستني باي يلا امشي بقي
فاروق مشي من عنده متعصب اكتر من مره يقل منه كدا و هو بيسكت بس المره دي مش هيسكت 
حازم قعد ع الكرسي فونه رن كان مازن رد عليه 
قام وقف حس أن قلبه بينقبض:انتا بتقول اي 
………………………………………………
فاروق راح شركته و وشه بيطلع نار 
طارق دخل لاقه متعصب جدا 
(طارق دا هو الدراع اليمين لفاروق هو إلا بيخلصله شغله التاني الا هو قتل كدا يعني)
طارق:اي ي باشا مالك 
فاروق:هقتلك ي حازم والله لقتلك 
طارق:ف اي ي باشا بس 
فاروق حكاله كل الا حصل
طارق:وانتا عايز تعمل اي 
فاروق:هقتله طبعا
طارق:لي ي باشا 
فاروق:لي 
طارق:بص ي باشا مش هو بيقولك مفيش صفقات انتا تجبها هندخل فيها 
فاروق:اه 
طارق:دا بقي ناخده لصالحنه بص ي باشا انتا تروح لمصطفى و تقوله الا عمله كله و تقوله دا زاي ابني و هيبقي زوج بنتي ف انا مش زعلان 
فاروق:نعم ي روح……..
طارق:ي باشا علشان لما تعمل حاجه تبقي انتا ف السليم فاهم انا الا هقولك ي باشا 
فاروق:انا متعصب و مش عارف افكر اصلا 
طارق:بص ي باشا انا هقولك و نفكر مع بعض كدا و نظبط الدنيا و تخلي حازم دا يطلع من الشركه اصلا 
فاروق:ماشي هشوف انتا دماغك فيها اي 
                          ”  صلوا على النبي”
مازن اتصل بحازم و قاله أن قمر ف المستشفى حازم مكنش عارف يعمل اي يروح و لا يطنش بس مازن معاها و اهلها يروح يعمل اي 
حازم:معلش ي مازن انا مش هقدر اجي معلش 
مازن:ولا يهمك انا بقولك بس علشان انتو قرايب 
حازم:لا مش قرايب ابوها كان شغال عندي ف الشركه يبقي كدا قرايب 
مازن:مش انتا قولتلي انكم قرايب 
حازم:لا انا بس يتعاطف معاهم انتا عارف انهم فقرا 
مازن معجبوش كلامه:تمام بس ع فكره بلاش فقرا دي احنا كلنا فقرا و الله سبحانه وتعالى هو الغني 
حازم:تمام شوف وراك اي 
مازن:انتا بتكلمني كدا كاني بشحت منك 
حازم:بقولك اي اطلع من دماغي 
مازن:الله انتا عارف انا مقدر الحاله الا انتا فيها بس غير كدا والله …..ربنا يهديك
حازم:والله اي بص انا مش ناقص وجع دماغ …قفل السكه ف وشه 
مازن استغرب الواد دا عبيط و لا ماله بالظبط ف مره بحس أنه غلبان و طيب و ساعات بحس أني  عايز اضربه و ساعات بحس أنه اهبل و بشعره 
حازم قفل معاه و اضايق من نفسه لي كلمه كدا هو متغاظ منه من ساعة ما عرف أنه مهتم بقمر.مش انتا قولت طلامه مازن بيحب قمر تطلعها من دماغك.منا طلعتها. امال لي مضايق من فكره أنه جنبها. مش مضايق بيفكر و يرد ع نفسه لحد ما فرح دخلت 
فرح:نهي برا 
حازم بغمزه:مينفعش فرح
فرح بكسوف:لا نهي هيا الا برا 
حازم:دخليه بعد ربع ساعه 
فرح:معلش هو لي 
حازم:بعدين ي عسل 
فرح:تمام عن اذنك 
فرح خرجت و ربع ساعه و دخلت نهي 
نهي:بص ولا جايه اتعارك ولا اعمل اي حاجه انا جايه اقولك رايحه الديسكو تيجي معايا ولا ولا 
حازم فكر شويه:يلا بس كمان ساعه ساعتين كدا 
نهي:لي 
حازم:ورايا شويه شغل هخلصه و اجي 
نهي:طيب هستناك فين 
حازم:ف اي حتي 
نهي:تمام ممكن هنا و قعدت ع مكتبه 
حازم:لا كدا قريب اووي 
نهي:اوكي هبعد 
حازم:يكون احسن 
نهي:ي بارد 
حازم:ماشي يلا تبعدي اخلص الا ورايا 
نهي:حاضر همشي ساعه و جايه 
حازم:اوكي
نهي مشت و هو ارتاح منها كدا قربها بيديقه حتي كانت ايام المدرسه بارده و يمكن دلوقتي ضعف الضعف 
…………………………………………..
مازن دفع الفلوس بسرعه للمستشفى و عملت العمليه ع طول قعدت اسبوعين ف المستشفى كان كل يوم يومين كدا مازن يطمن عليها 
الدكتور كتبلها ع خروج مازن وصلهم البيت بعد نقاش طويل مع محسن  وصلهم و كلهم شكرا ع موقفه الشهم دا
محسن:برضوا هناخد فلوسك 
مازن بهزار:ي عمي انتا لي عايز تعمل فرق 
محسن:و معملش فرق لي 
مازن كان هيقوله أن بيحب بنته و عايز يتجوزها بس تراجع:الله اعلم الايام مخبيه اي 
محسن:ربنا يقدملك الا فيه الخير ببني 
مازن:شكرا عن اذنك بقي 
محسن:اطلع طيب اشرب شاي 
مازن:قريب باذن الله
محسن:مع الف سلامه 
محسن طلع لقمر و اتطمن عليها اخدت العلاج و نامت 
…………………………………………..
مصطفي و ليلي بيفطروا 
مصطفي:هيا مروه هتيجي امتا 
ليلي:بعد شهر بالضبط 
مصطفى:مينفعش قبل كدا علشان فرح حازم و نهي 
ليلي:اي يعني 
مصطفي:علشان تحضروا 
ليلي:تبقي تشوف ف الفيديوا 
مصطفي:انا عايزها تبقي جنب اخوها 
ليلي:هيا ولد ي مصطفي لو صحيح ولد تبقي جنب اخوها لكن بنت بيبقي جنب أصحابه كدا يعني فاهمني
مصطفي: انا مش عاجبني الغربه دي كلها بسرعه سنتين مشوفتهاش و أن جات بتيجي شهر و تمشي
ليلي:خلاص اخر سنه ليها و هتخلص تعلمها و تيجي
مصطفي:و تفضل جنبنا 
ليلي:و تفضل جنبنا لحد ما تتجوز
مصطفى:تفتكري اصلا هيا عايزه تتجوز 
ليلي:طبعا لازم تتجوز
مصطفي:انا اقصد هيا ف أمريكا يعني تفكيرها اتغير كانت عندها اصحاب هنا ف الثانوي كانو محترمين اووي 
ليلي:زمانهم شحتين 
مصطفي:شحتين ماشي 
ليلي:بنتي هتبقا رأسها لفوق فخوره بشهادتها 
مصطفي:من تواضع لله رفعه
صفيه: مصطفي بيه فاروق بيه قاعد ف برا 
مصطفي:ماشي شوفيه يشرب اي
صفيه:شوفت
مصطفى:خلاص روحي اعمليه 
صفيه:حاضر ي بيه 
مصطفي:هطلع اشوف عايز اي 
ليلي:خدني معاك 
مصطفي قام:يلا 
راحلو و استقبلوا 
فاروق:اسف ع مجيتي مره واحده كدا بس لازم اقولك ع الا حصل 
مصطفي بص لفاروق و لليلي:اي الا حصل 
فاروق:الا حصل أن لازم تلم ابنك شويه 
مصطفى:خير بس عمل اي ابني
ليلي:عميله سوده يعني
فاروق :بص انا هحكيلك و حكاله كل الا حصل 
مصطفي:اكيد درس الصفقه بتاعتك
فاروق:هو انا لحقت اصلا اديله اوراق صفقه ولا اي حاجه دا رفض من غير ما اكمل كلامي 
مصطفى:اكيد ف حاجه انا هكلمه بس هات الاوراق 
فاروق:اتفضل عطاله الأوراق بتاعت الصفقه
مصطفي: بالنسبه بقي للقاله ف انا هخليه يعتذرلك
فاروق:يعتذر اي ي مصطفي يعتذرلي لي دا زاي ابني و قريب هيبقي زوج بنتي
مصطفي:ربنا يتمم بخير 
فاروق:استأذن انا بقي 
مصطفي:اتفضل 
مشا فاروق 
ليلي:شوفت مافيش حاجه بتيجي من وراه غير المصايب 
مصطفى:مصايب اي بس هو شكله اتجنن الواحد بيكبر و يعقل الا هو يكبر و ينعبط 
ليلي:رحله 
مصطفى:هو فوق 
ليلي:لا سهران من امبارح برا مرجعش لحد دلوقتي
مصطفى:اما لو كان بيقدرك  و سمع منك كان زمانه احسن من كدا بكتير مين يطول واحده زايك تبقي حنينه ع ابن جوزها 
ليلي:يعني انا الاحلي ولا حنان حبك 
مصطفى افتكر حنان و الا عمله فيها و الا كان بيعمله فيها الست الا لو عايز عيونها تتدهاله كانت بتحبه حب و هو غدر بيها:انتي طبعا حنان مين دي حنان كانت خدامه و اتجوزتها عرفي عادي يعني كلبه و راحت 
ليلي:طيب لي خليت حازم مش كنت رميته معاها 
مصطفى:مش عارف سنين ع الموضوع دا عدت و انتي  لسه فاكره 
ليلي:ايوا انا بحبك و بغير عليك 
مصطفى ضحك:طيب يلا ننزل 
ليلي:و حازم مش هتاخد حق فاروق
مصطفي:بعدين 
ليلي:اي رأيك انا أكلمه علشان انتا لو اتكلمت معاه هتجرح قلبه 
مصطفى:حاضر بس لو اطاول 
ليلي:مش هيحصل كدا 
مصطفي:ماشي يلا بقي 
ليلي:حاضر هروح اغير هدومي 
مصطفي:مستنيكي 
…………………………………………….
حازم طول الليل كان سهران مع نهي ف الديسكو هيا روحت و هو راح شقه ماجرها جنب الديكسو بحيث لو سكر جامد و ينام فيها 
الجرس بيرن و مافيش و حازم مش بيفتح الا بره بيخبط و يرن الجرس مافيش رد رغم كدا هو عارف أن حازم جوا 
حازم فاق ع التخبيط راح فتح كانت نهي
نهي:كل دا مش سامع 
حازم بنعس:عايزه اي و جايه دلوقت لي
نهي:بصراحه قلقت عليك انتا امبارح كنت سكران جامد و فضلت ترقص و تغني و تقول راحت و سابتني علشان مازن الا عامله نفسها محترمه وكلام كدا مفهمتهوش
حازم:انا كويس عايزه اي 
نهي:عايزاك تفوق و متنساش اني ع الباب 
حازم سبلها مكان علشان تعرف تعدي:خشي 
نهي دخلت:دخلت اقفل الباب 
حازم قفل الباب:هخش اخد دوش افوق 
نهي:اوكي 
فضلت قاعده بس فضلها خالها تلف الشقه و تشوفها 
كانت اوضته بائسه كان العفش لونه اسود السرير الدولاب فتحت الدولاب كان فيها هدوم كتير اووي ليه بيتي شتوي
خرجت و راحت المطبخ و بتتنقل من حتا لحتا خرج و لبس هدوم و طلع بره قعد معاها 
حازم:هصوب كاس تشربي 
نهي:اوكي 
حازم صب كوبيتين عطاها كوبيه و اخد كوبية شربوا 
نهي:مين بقي الا سابتك علشان مازن
حازم:يبنتي انا سكران يعني بقول كلام مش مفهوم انا اصلا مش فاهم اي الكلام الا قولتله دا 
نهي بشك:اوكيه 
حازم:يلا بقي ننزل علشان عندي شغل 
نهي:اوكيه يلا 
حازم:هجيب حجاتي من جوا ثواني 
نهي:اوكيه 
نزلوا و عط البواب المفتاح علشان يطلع يوضب الشقه 
راح الشركه و نهي راحت شركه فاروق 
……………………………………….
قمر قعدت اسبوعين و قررت انها تنزل الشغل 
راحت المكتب كل زمايلها رحبوا بيها و سلمو عليها 
الا مازن مكانش موجود ..
قمر راحت مكتبها بس كانت القواضي كلها مش موجوده 
وقفت مستغربه 
لينا جت من وراها:بصي اول ما عرفنا انك تعبانه اخدنا كل شغلك تنفيذاً لقرار مازن 
قمر:مازن 
لينا:اهاا استاذ مازن هو إلا قالنا 
قمر:هو فين 
لينا:ف المحكمه ف قضيه قال لازم اروح اترافع عنها بنفسي 
قمر:و هو هيجي امتا 
لينا:كمان شويه كدا اقعدي 
قمر بصت للناس الا متجمعين:شكرا جدا ليكم 
###:ع اي انتي اختنا
@@:ي قمر انتي اختنا و كفايه مساعدتك لينا اصلا 
&&:و بعدين انتي بتشكرينا لي مش احنا يعتبر اخوات 
قمر فرحت بكميه الناس الا بتخاف عليها و بتحبها:ربنا يخليكم ليا ي جماعه شكرا 
$$:استريحي بقي ي قمر اقعد هنا 
قمر:طيب حد يديني قضيه 
لينا:مازن بس الا يقرر مش احنا 
……:هو ف اي هنا و متجمعين لي كدا 
كلهم اتخضوا من الصوت و بصوا يشوفوا مين هو مصدره كان مازن 
لينا:قمر رجعت و كنا بنسلم عليها 
مازن:قمر تعالي ع مكتبي بعد ما تخلصي الاجتماع دا 
ضحكو كلهم و رجعو لكلامهم تاني و بعد شويه قمر راحت لمازن 
مازن:الف سلامه عليك
قمر:الله يسلمك شكرا شكرا لكل حاجه عملتها 
مازن:قمر العفو انتي بتشكريني ع اي 
قمر:بشكرك ع اي حضرتك عملت معايا حاجات ساعدتني انقذتني من الموت و..
قاطعها مازن:قمر انا منقذتكيش انا كنت مجرد سبب مش اكتر 
قمر:بشكرك و مش عارفه ارد جميلك ازاي 
مازن:عايزه تردي جميلي 
قمر:ياريت اعرف 
مازن:ماشي انا هقولك 
قمر:اي 
مازن:_________
قمر:__________
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لط أيضاً رواية عشقي الخاص للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى