Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل السادس 6 بقلم الأميرة فراولة

#_#فى يوم الصباحيه الصبح
*__*أميرة صحيت اخدت شور وغيرت وتوضت وصلت وبعد كده جهزت فطار وقعدت تفطر وفى الوقت ده أدم صحى
أدم:اى ده طب مش تصحينى عشان نفطر سوى
-_-أميرة بصتله بصه غيظ والم وعصبيه ومردتش عليه
أدم:هتفضلى ساكته كتير طب قوليلى انت مدايقه ليه
أميرة:هى فى واحده بتدايق من اخوها برده
أدم:أنا مش أخوكى
أميرة:مش انت الى قلتلتى اننا هنكون صحاب وبس
أدم:صحاب مش اخوات
أميرة:طيب عن اذنك بقا
أدم: مالك يا أميرة قوليلى
أميرة:ماهو لو انت مهتم كنت عرفت
أدم:عارف عشان خاطر مريم صح
أميرة:كويس انك عارف
أدم: والله هى الى حضنتنى أنا والله مش قربتلها وبعدتها عن بسرعة صدقنى أنا مش بفكر فيها هى زى اختى وانا وعدتك 
انى عمرى ما خلص لى واحده طول ما انت مراتى
أميرة بابتسامة:طيب خلاص مصدقاك يلا خد شور وصلى وتعالى ناكل
أدم :خمسه وهاجى
#_#ادم اخد شور وصلى وفطر هو أميرة وبعد كده قعدوا يتفرحوا على التلفزيون وكانوا مبسوطين وفجأة رن الجرس
أدم:أنا تفتح
أميرة:طب تمام وانا هلبس طرحة واسدال واجى
*_*أدم فتح ولقى أحمد اخوه ومريم بنت خالته وكانت أميرة غيرت وخرجت
أحمد: معلش يا أدم انت وأميرة بابا وعمى سعد كانوا جايين بس طلعلهم اجتماع مهم
أميرة:ولا يهم عادي أنا داخله اعمل عصير
٠_٠دخلت أميرة تعمل العصير وخلصت وطلعت والجرس رن
أحمد:أنا هفتح (فتح وكانت أسماء دخلت وسابته)
أسماء: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الكل : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا بنتى
أسماء: وحشانى يا ميرو
أميرة:يا كدابه ده كنا سوا أمبارح
أسماء:كده تفضحنى ماشى يا مرات أدم
????الكل ضحك لا مريم 
أحمد:ازيك يا أسماء
أسماء: الحمدلله وانت
أحمد:بخير
مريم لأسماء بدلع مستفز:وانت بقا تقربي اى لميرو 
أميرة:اولا دى أختى وصاحبتى واعز ما لى ولو سمحتى مش تقوليلى ميرو تانى لان سمكتى  بس هى الى بتنديلى كده
مريم بغيظ:بتحبيها للدرجادى
أسماء:أيواة ويمكن بتحبنى اكتر من للدرجاتى
أدم: خلاص يا بنات غيروا الموضوع
أسماء بابتسامة مزيفة:أنا جايلى عريس يا ميرو
أحمد:نعم يا ختى
أسماء:اى جايلى عريس
أحمد:وانتى اى رايك يا هانم
أسماء:لسه بفكر
أحمد:اتعدلى يا أسماء
مريم:انت بتتكلم معاها كده ليه يا حبيبي هى حرة
أسماء:صح يا حبيبها 
أحمد بعصبية:أنا مش حبيبك يا مريم فاهمه وانتى يا أسماء هانم عايزه تتجوزى
أسماء:لسه بفكر
أحمد بعصبية : اتعدلى يا أسماء بدل ما اعدلك 
أسماء بخوف: كنت بهزر معاكم يا أحمد أنا رفضته اساسا
أميرة: يعني لازم تتهزقى
أسماء:أهدى يا بنت 
مريم ببرود: أحمد يا حبيبي يلا نروح ومسكت أيده
أحمد:يوووو الهدى عنى يا مريم
مريم ببرود:أنا عارفه انك مكسوف عشان احنا قدم أدم وأميرة وأسماء بس عادي دول اهلنا
أسماء بغيظ:أنا هروح يا أميرة عن اذنكم
أحمد (وهو يمسك أيده):استنى يا أسماء أنا بحبك وعمرى ما حبيت غيرك ومريم اختى وبس هى بتحبنى ده يخصها لكن أنا بحبك انت وعايز اتجوزك تقبلى تتجوزينى
مريم(وهى تمسك ذراع أحمد):انت بتقول اى يا أحمد انت حبيبى
أحمد:أنا عمرى ما كنت حبيبك ولا قلتلتك بحبك انا محبتش غير أسماء وهتجوزها 
أسماء:لو سمحتى سيبى ايد حبيبى وجوزى المستقبلى
أحمد:بفرح يعنى وفقتى
أسماءبكسوف:اه
*خرجت مريم بعصبية وسابت البيت
أميرة:بيتنا بقا نادى الحب يا أدم
أدم :معاكى حق يا حبيبتي
#_#وبعد أسبوع اتخطبوا أحمد وأسماء وبدأت علاقة أميرة بأدم تتحسن اكتر ويحبوا بعض 
*فى بيت أميرة وأدم
أميرة: أدم
أدم :نعم يا ميرو
أميرة:أنا عايزة اخرج 
أدم:لا مفيش خروج
أميرة:ليه بس
أدم:اخر مرة خرجتى معايا كنت هموت واحد ولا انتى نسيتى
أميرة بضحكة:والنبى يا أدم والمرة دى هلبس واسع اوى بس عايزه اخرج والنبى
أدم :طب يلا روحى غيرى عشان نخرج هستناكى في العربية 
أميرة بفرح: فريرة خمس دقائق وهكون جاهزة
@_@أميرة غيرت ونزلت لأدم العربية 
أميرة:يلا يا أدم 
أدم:هنروح فين
أميرة: البحر
أدم :تؤمرى
أميرة:بس هنجيب بيتزا وبيبسى وشوكولاته الاول
أدم:تمام يا قمر
•_•راحوا أدم وأميرة جابوا بيتزا وبيبسى وشوكولاته وبعد كده راحوا البحر 
أميرة:البحر حلو اوى 
أدم:انتى احلى
أميرة:انت بتعاكس ولا اى 
أدم:أيواه
أميرة:أنا متجوزة وجوزى لو شافك بتعاكسنى مش هيرحمك
أدم: والله
أميرة بضحكة:اه والله
أدم:بحبك 
أميرة:ها
أدم: بحبك من اول مرة شفتك فيها كنت جاى وناوى انى هطفش العروسة بس لما شفتك اتمنيت تكونى ليا وحبيتى بحبك بغير عليكى من الهواء نفسى تكونى مراتى وحبيبتى بجد مش قدام أهلنا بس
أميرة بدموع:كل ده حاسه وكاتمه جواك ليه
أدم:كنت خايف تكون مش بتحبنى بس انهارده قررت اقولك واسمع رايك  قولتى اى بقا
أميرة:وانا كمان بحبك وبغير عليك وبعشقك وانتى اهم واغلى حاجه في حياتي
???? أدم حضن أميرة وباسها من خدها وفضلوا يتكلموا لحد اما أميرة نعست
#_#ادم شال أميرة وركبها العربية ومشيوا واول ما وصلوا قدام البيت نزل من العربية وشالها ودخل بيها البيت ودخلها اوضتها ونايمها على السرير وكان خارج بس أميرة مسكنه وقالتله
أميرة:رايح فين يا أدم
أدم:هروح أنام في الاوضه التانيه
أميرة:لا نام معايا هنا
أدم:حاضر واخد أميرة فى حضنه ناموا 
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!