Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

فلاش باك
استيقظ معتز من نومه وجد فتاه بجانبه مقيده بحبال وتبكي
معتز:اي ده انتي مين، ومين عمل فيكي كده، يانهار مش فايت انتي، انتي بتنزفي، اهدي طيب يالهوي يا اما انا هفكك بس ماتصرخيش انا ماعملتش حاجه
نظرت له الفتاه وعيونها مليئه بالكسره والوجع وفقدت الوعي
معتز:يالهوي انتي موتى والا اي، يا انسه، طب يا مدام يا نهار اسود، احنا فين، أحيه دي شقتي اعمل اي الحقها ازاي انا اعمل اي، اه، على ايوا، رد بقا الو الو يا على ونبي خات دكتور وانت جاي بسرعه بس يكون تبعك ونبي ماتتاخرش ابوس ايدك
على :طب اهدي مش هتاخر حاضر
…………..
الدكتور:اي ده هو في كده
معتز:في أي يا دكتور
الدكتور:البنت متعرضه لحاله اغتصاب شديده واعتداء بالضرب، ده غير اللي اعتدى عليها اعتدى عليها اكتر من مره 
علي:اه طب تعالي يا دكتور 
معتز :يانهار اسود ومنيل اكيد لا انا عمري مااعمل كده، انا مش بغصب حد ولا بعتدي على حد طب افتكر يامعتز هو احنا كنا في الديسكو واللي فاكره اني بلبعت برشام كتير و…. واي اي بقا ايييي
علي:بس اهدي انت روحت فين تاني بعد ما سبتك تركب العربيه وتروح
معتز:مش فاكر اي حاجه مش فاكر اي حاجه والله
علي:طب هنعمل اي في البنت اللي جوا دي وأهلك هتعمل اي
معتز:مش فاهم اي حاجه ومش عارف المصيبه اني صحيت لاقتني عريان جنبها وهي هدومها مقطعه يبقا انا اللي عملت كده، اكيد لا لا مستحيل انا هقول لجدو، لا ده ممكن يدبحني، هحكيلوا كل حاجه بقا وخلاص
باك
ظل معتز يبكي ويحاول تذكر ما حدث ولكن دون جدوى :انا مش فاكر اي حاجه والله يارب
………….
عبد الرحمن :حمدالله علي سلامتك يا بنتي
فاطمه:الله يسلمك ياعمي
عبد الرحمن :البيت كان وحش من غيرك يا بنتي
فاطمه:ربنا يخليك ياعمي، عمي انا كنت عاوز اكلم حضرتك في حاجه
عبد الرحمن :خير يابنتي
فاطمه:ناديه
عبد الرحمن :ناديه مين يابنتي
فاطمه :مرات عصام ياعمي
عبد الرحمن :انا مش قولت الاسم ده مايتقالش هنا تاني
فاطمه :ايوا ياعمي بس
عبد الرحمن :مابسش اسم الخدامه دي ما يتقالش هنا تاني سامعه والا لا، خد مراتك ترتاح يا وائل وفهمها ها
وائل:انتي بردو مفيش فايده فيكي مسره تقلبي الدنيا انتي اي يا شيخه، بلا قرف
حسام :اي يا ماما احنا قولنا اي في الطريق
فاطمه:ايوا يابني انا بتعذب كل يوم لازم الاقي ناديه، انا بتعذب ????????????
حسام :طب اهدي ياماما اهدي تعالي عشان ترتاحي يلا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في شركه العرباوي
رعد:تعالي المكتب
شروق:حاضر، خير يا فندم
رعد:ينفع اللي حصل ده
شروق:طب وانا مالي انتوا اللي مش راشين الشركه
رعد:يعني قصدك اي ان شركتي معفنه
شروق:والله كلك نظر
وقف سريعا ونظر لها نظره غضب واقترب منها وصاح بصوت عالي :نااادر يا نااادر
نادر:اي في أي حصل اي
رعد:اتصل بشركه المبيدات تيجي ترش الشركه
نادر :اي ليه
رعد :أنجز يلا
نادر:خلاص حاضر
رعد:خلصتي الحاجات اللي كانت على المكتب
شروق:اه بس فضلي يعني 
رعد:مافضلكيش نص ساعه ويخلصوا عشان هنروح مشوار 
شروق:مشوار اي ده 
رعد:هنروح شركه الصافطي عشان الوفد كلمني امهم اقتنعوا بالشراكه 
شروق :اي 
رعد:اي ماسمعتيش
شروق:ها… لا سمعت بس يعني هو انا لازم اكون موجوده 
رعد:اكيد مش الاسستنت بتاعتي لازم تكوني موجوده معايا في كل مكان انا بروحه، يلا اتفضلي روحي خلصي شغلك عشان مش نتأخر 
شروق:حاضر يافندم، يالهوي انا هعمل اي دلوقتي مستر عاصم لو شافني هيقول اي والا هعمل اي بس انا قايلاله اني في اجازه 
رعد:انتي لسه واقفه عندك ما يلا 
شروق:اه اه حاضر يا فندم 
رعد:مجنونه دي والا اي 
           بقلمي منه وائل 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في مكان تجهيزات الظباط 
ساره:مش قادره معدتي حاسه في نار فيها 
معاذ:بس، انتي في اي والا في أي، لبستي؟ 
ساره :اااااه، ايوا 
معاذ :انتي بتأوأي كده ليه
ساره:بطني مش قادره
معاد:معلش يلا يلا
ساره:يالهوي، ااااه
الظابط :كل حاجه جاهزه يا فندم
معاذ:تمم يلا يا رجاله
ساره:اه يا بطني ????
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
    في مقهى في مدينه لندن
الحوار مترجم
جون:كيف حالك استاذ عصام
عصام:جون اهلا بيك انا بخير
جون:ماذا تفعل هنا؟
عصام:احتسي قهوتي
جون:حسنا، أين جوليانا
عصام:لا أعرف منذ الصباح لا أعلم عنها شئ
جوليانا :مرحبااااا
عصام :هاااي ها هي قد اتت
جون:كيف حالك يا حبيبتي
جوليانا :انا لست حبيبتك يا جون
جون :فلتتحدث يا صديقي
عصام:ابنتي جوليا
جوليا:ماذا؟ انا لست ابنتك يا عصام و اي شئ ستتحدث عنه يخص علاقتي بجون فغير مقبول، كل شئ انتهى منذ زمن
عصام:لا لم ينتهي جوليانا ولكنكي لا تطمحين تريدين فقط الهروب من واقعك، جون يحبك، انصتي الي جيدا لقد أصبح سنك ال39 سوف تكملين الأربعون في الشعر القادم وانتي مازلتي تعيشين وحيده، ليس لكي ذنب ان تعيشي وحيده على عهد والدك بأن لن تتزوجي جون لأسباب ليس لكم دخل بيها
جوليانا :كيف ليس لنا دخل والد جون عدو ابي
عصام :والان والدكما انتما الاثنين توفيان ما المانع اذا؟
جوليانا :……..
عصام:لماذا تصمتين؟ لانكي لن تجدين جواب، فكري جيدا وستعلمين حينها أنني لدي حق
جوليانا:حسنا اعدك انني سافكر، الان انصت الي جيدا، ماذا معي الآن؟
عصام:ماذا؟ 
جوليانا :مصر تنادينا يا صااح
عصام:اوه جوليانا انتي صديقه جيدا حقا
جوليانا:على الرحب يا صاح
جوليانا :سوف تأتي معنا؟
جون:اذا اردتي؟…. هههه حسنا
الجميع :حسنا هههههههه
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل معتز
عبد الرحمن :بصي يا بنتي انا مش عارف اقولك اي بس احنا بجد مفيش حد فينا فاهم حاجه انا عارف انه عره وحيوان بس عمره ما يعمل كده في بنات الناس
البنت:اا.. انا… عاااو. ز. ه امي
عبد الرحمن :اهدي يابنتي ماتخافيش من حاجه ووالدتك هنجبها، بس عشان خاطري بلاش شوشره احنا هنلم الدنيا كده وتتجوزوا كام شهر وبعدين هنطلقوا ولا من شاف ولا من ديري
البنت:هو هو ضيعني خلاص مبقاش في حاجه ينفع اعافر عشانها
عبد الرحمن :لا اله الا الله، بصي يابنتي انا مش بحب الظلم انا هقف جنبك لحد اما تقفي على رجلك بس بالله عليكي بلاش محاكم
معتز:والله العظيم ما كنت في وعي
البنت :عاااااااااااااا
عبد الرحمن :اخرج برا يا كلب ما تدخلش هنا يلا، اهدي يا بنتي اهدي
البنت:اااااااه????????????????حسبي الله ونعم الوكيل، ربنا ينتقم منه
عبد الرحمن :اهدي يابنتي بقا ماتقطعيش قلبي، بصي انتي هتفضلي هنا ومعاكي ممرضه تراعيكي لحد اما تخفي كده وبعدين هنمشي في إجراءات الجواز عادي وهتيجي تعيشي معانا في القصر، ولحد اما فتره تعدي لو حبيبتي تطلقي هطلقك منه وهو مش هيقرب منك خالص وهضمنلك حقك وهعملك حساب في البنك وهتعيشي عيشه حلوه، واخواتك وامك مش هسبهم هجبلهم بيت قولتي اي يا بنتي
البنت:????????????????
عبد الرحمن :خلاص اهدي مش عاوز ردك دلوقتي هسيبك كام يوم تفكري، وماتخافيش اهلك عقولهم ان شغلك هتقعدي فيه يومين عشان الشغل كتير قمري براحتك يا بنتي
نظرت له باإنكسار ودموع غزيره وقالت:يااارب
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في شركه العرباوي
رعد :يلا بينا الحفله بداءت
شروق :ايوا بس انا مش هقدر اجي
رعد:مفيش حاجه اسمها كده ده شغل يلا
شروق:حاضر
رعد:يلا يا نادر
نادر:يلا
………..في منزل الصافطي
عاصم:اهلا اهلا رعد بيه منور البيت والله والحفل كلها
رعد:منور بصحابه
عاصم :لا بس بصراحه عجبتني اوي دماغك يا رعد بيه بتفكر لكل وقت
رعد:اكيد طول عمري كده
عاصم :اومال فين نادر صحيح
رعد:مش عارف كان معايا هنا تلاقي جاي هو والمساعد بتاعتي
شروق:استاذ نادر
نادر:نعم يا شروق في أي
شروق :بالله عليك حد الورق ادي لأستاذ رعد
نادر:وماتدهولهوش انتي ليه
شروق:ما اهو اصل، اه اااه بطني وجعاني هدخل الحمام
نادر:ادهولوا وبعدين روحي الحمام
رعد:اهم هناك اهم، يا نادر تعالوا
شروق:يانهار اسود
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️. في مكان تسليم البضاعه
الظابط:اهو يافندم حددنا الهدف، الهدف بيتحرك يافندم
معاذ:خليك حاطط عينك عليه، مينا
مينا :ايوا يا فندم
معاذ:صوب سلاحك ناحيه الهدف التاني
مينا :تمام يا فندم
ساره:بطني مش قادره بطني
معاذ:بطلي زن بقا مش عارف اركز
محمود:غيروا موقعهم يافندم
معاذ:حدد الموقع الجديد
محمود:راحوا الشارع اللي جنبه
معاذ:تمم
ساره :لا مش قادره بقا بطني اااااااااااااه
وقع السلاح من يد معاذ وقال:اي في أي
طخ طخ طخ
ساره :عاااااااااااااا
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى