Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا 

نور دخلت البيت وسمعت صوت *

_ انتي مين!!

نور بتوتر: انا نور..

سليم دخل وراها وكانت واقفه مع حد: طاارق؟!!

طارق:سليم! 

* راح سلم عليه وحضنه وسليم شاور ل نور تطلع علي الاوضه وهي طلعت بسرعه*

طارق لف يشوفها: انتي… ايه ده هي راحت فين!!

سليم: طلعت اوضتها 

طارق: هي مين ديه!!

سليم: دي نور بنت عمك مدحت 

طارق: ايه!!.هو عمك مدحت هنا؟!

سليم:لا…تعال اقعد وهفهمك 

طارق بهزار: بس البت كبرت واحلوت هه 

سليم ضربه علي كتفه براحه: احترم نفسك دي بنت عمك 

طارق: جدك اتصل بيا وقالي تعالي..ف جيت مكنتش اعرف انها هنا 

سليم قعد وهو قعد جمبه: هو بقي ياسيدي ايه الحكايه 

* سليم بدأ يحكيله كل حاجه *

سليم: بس وجدك مش عايزها تمشي من هنا غير لما تعقل وتبطل تصرفاتها دي 

طارق: وانتو فاكرين لما تبعدوها عن الناس اللي تعرفها هتعقل يابشمهندس!!

سليم: والله عمك مدحت اتصل بجدك واتفقو 

سكت شويه وبعدين كمل: والدور والباقي عليك 

طارق: عليا ازاي مش فاهم 

سليم: انت فاكر جدك متصل بيك ليه يعني!! عايزك تخطبها 

طارق وقف بسرعه: اخطب مين!!

سليم: فيه ايه مالك اتنفض كده ليه!! 

طارق: هو جدك قرر من نفسه يخطبهالي!! مش ياخد رايي الاول ولا فاكرني بنت هترضي باللي يقوله 

سليم: اهدي ياطارق واسمعني 

طارق: اسمع ايه!! 

سليم: انت هتخطبها شهر بس 

طارق: بتقول ايه يعنى ايه هخطبها شهر!! هتجربني انفع ولا لأ!!

سليم: يبني اسمعني..نور كانت عايزه تسافر تاني بس جدك قالها انها مش هتسافر غير بعد شهر وقرر انكو تتخطبو يعني ممكن تعقلها 

طارق اتنهد: باين عليها مدلعه وهتتعبنا 

سليم: اطلع استريح انت لسه راجع من سفر..تصبح علي خير 

طارق: مالك يا سليم!! حزين ليه 

سليم:مفيش ياطارق..عايز انام بس عن اذنك 

________________________

نور: ادخل 

زينه: ياصباح الفل.. تعالي عشان تفطري بيقولك جدي 

نور: مش عايزه 

زينه: لا ازاي.. كده جدك يزعل منك 

نور: طيب يلا..

زينه: خدي عبايه خفيفه البسيها 

نور: ميرسي يازينه 

* نزلو سوا وكانو قاعدين كلهم بيفطرو معادا سليم اللي نور لاحظت غيابه *

نور: good morning

محمد: كلمينا بالعربي وحيات ابوكي.!!

*الكل ضحك *

طارق:  بتقولك صباح الخير ياجدي 

محمد: صباح الورد عليكي ياعيون جدك اقعدي افطري 

نور لقت الاكل كله دسم: sorry مش هقدر اكل الاكل ده انا عامله دايت 

امنيه: وانتي فيكي حاجه عشان تعملي دايت 

ام سليم: مش الدايت دي اللي بيخسو فيه 

زينه ضحكت: ايوا هو ده 

ام سليم: وهتخسي ايه تاني يحببتي…كلي واتغذي مش شايفه البنات عندنا عاملين ازاي 

امنيه: واحنا وحشين ياخالتي يعني ولا ايه

ام سليم: لا يبنتي بهزر معاكي مالك مسكتي في الكلمه ليه 

امنيه: لا مفيش.. عن اذنكم هشوف سليم مجاش يفطر ليه 

نور: هو سليم فين 

امنيه: واقف بره بيقول ان البيت بقي يخنق 

زينه: طول مانتي فيه اكيد هيخنق 

امنيه بعصبيه: عن اذنكم

نور قعدت جمب زينه: هي مالها مش طايقاني كده ليه 

زينه: لا امنيه طول عمرها مش طايقه حد غيره هه

نور: مين 

زينه بصوت واطي: سليم 

نور:ليه يعني اشمعني هو 

زينه: بتحبه..سليم من اول مادخل هندسه لحد ماتخرج منها وهي مستنياه ييجي يخطبها حسب كلام جدي 

نور: هو سليم بيحبها!!

زينه: معتقدش لو كان بيحبها كان خطبها.. بس هو اللي بيأجل الموضوع ده 

نور: واشمعني جدك عايز سليم يخطبها 

زينه: راحت قالت لجدي بكل بجاحه انها بتحبه وهو عرض علي سليم انه يخطبها علي طول شايف انهم مناسبين لبعض… بس بقي عشان جت تاني 

امنيه: في ناس بره عايزين نور 

محمد: ناس مين دي 

امنيه: راجل وبنت بيقولو انهم صحابها من القاهره 

نور: صحابي!!

محمد: طيب خليهم يدخلو يبنتي 

امنيه: واقفين مع سليم بره 

نور: طيب عن اذنكم هروح اشوفهم 

*طلعت تشوفهم وامنيه طلعت اوضتها *

محمد: قوم مع خطيبتك ياولدي 

طارق وهو بياكل: ماهو سليم بره ياجدي واقف معاها.. وبعدين خطيبتي ايه احنا لسه متكلمناش 

محمد: قوم شوف الضيوف ورحب بيهم وهنتكلم بعدين..قووم!!

طارق: حاضر..عن اذنكم 

________________

نور بفرحه: عمر!! داليا؟!

داليا راحت سلمت عليها وحضنتها: وحشتيني اوي 

نور: وانتي كمان… عمر وحشت (لقت سليم بيبصلها)…قصدي عامل ايه!!

عمر: انا كويس احنا جينا نتطمن عليكي 

داليا: ال view هنا تحفه.. وابن عمك ده طلع لطيف ههه

*سليم ضحك وسكت *

نور بصتله بتريقه: اه لطيف اوي 

طارق: نوور!!

نور بتوتر: اعرفكم.. داليا وعمر صحابي 

طارق: من امتي وبناتنا بتصاحب رجاله 

عمر: اعتقد ان نور كبيره كفايه عشان تصاحب رجاله او لأ.. وده شيء ميخصكش 

طارق: ميخصنيش ازاي!! دي خطيبتي واللي يخصها يخصني 

داليا بصدمه: خطيبك!!

نور بتوتر: هبقي احكيلك بعدين تعالي دلوقتي

_______”

* نور دخلت معاهم وطارق وقف مع سليم *

طارق:مش مستريح للواد ده

سليم: وانا كمان بس متقلقش هعرف عنه كل حاجه دلوقتي

طارق: سليم كنت عايز اكلمك بخصوص نور

سليم: فث ايه!! مش الخطوبه انهارده

طارق: مانا عايز اكلمك ف الموضوع ده.. يعني بما ان الخطوبه مؤقته ليه متخطبهاش انت

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى