Uncategorized

رواية أحببت متمردة الحلقة الخامسة 5 بقلم بطة حسني

رواية أحببت متمردة الحلقة الخامسة 5 بقلم بطة حسني 

رواية أحببت متمردة الحلقة الخامسة 5 بقلم بطة حسني 

رواية أحببت متمردة الحلقة الخامسة 5 بقلم بطة حسني 

كيان : ايوا ليه 

العميد بخوف  :اتفضلي اقعدي 

كيان : لا انا بس عاوزه اعمل مكلمه 

العميد :  طبعا وانت اسمك ايه تاني 

فهد وهو بيبص لكيان بغضب : فهد نصار النصراوي 

العميد : نهار ابيض اتفضل اقعد يا استاذ 

كيان اتصلت بمصطفي 

كيان : الو يا عم مصطفى 

مصطفي : ايه يا كيان مالك 

كيان: تعالا بسرعه علي الجامعه 

مصطفي طيب حاضر خمسه واكون عندك 

وقفل وخرج من المكتب بيجري 

اسر : ايه يا عم بتجري ليه 

مصطفي : كيان شكلخا عملت نصيبه

بقلم :بطه حسني 

اسر : يالهوي طب يلا 

وراحو الجامعه 

اسر مسك كيان من ذراعها وكانت قريبه من. اوي مما ادي الي ارتباكها 

اسر:كيان انتي كويسه 

كيان اصلا سرحت لانها كانت مركزه مع عينيه الي نفس لون عيونها 

اسر خد بالو انها سرحانه : عارف اني قمر بس مش ده وقتو سرحان 

كيان : اسرح في مين ياض ماتفوق كده 

مصطفي : انا قاطعه نصار والد فهد : مصطفى السيوفي ابن خالتي الي مش بيسال 

مصطفي وهو بيحضنه : وحشني اوي اوي يا نصار 

نصار : وانت كمان انت بتعمل ايه هنا 

مصطفي:بنت عز ضربت فهد وبعدين بص لفهد وكمل ومخلتهوش بينله ملامح

بقلم : بطه حسني 

فهد : بتضربيني دا انا هعجنك انتي متعرافيش مين فهد النصراوي يا بت يا جعفر انتي 

كيان : وقفت قدامه وفرده دراعها وقالت اعمل انا عازه اشوف يا سبع البرومبه 

فهد :اكيد مش همد ايدي علي بنت بس شكلي قريب هعملها 

كلهم حلو المشكلة ومشيو كيان ميشيت مع اياد 

اه نسيت اقولكو اياد مع كيان نفس الكليه لكنه اكبر منها 

اياد : انتي  ضربتيه ليهكيان ببرود : عشان ضربني ودلق عليا ميه ????

اياد بس لو كان يعرف انك بنت مكنش عمل كده 

كيان : بقولك ايه كل الي هتقوله دا انا حفظاه سلام بقا عشان تعبانه 

ونزلت طلعت الفله وراحت علي اوضتها فتحت دولابها لاقيت هودمها البنانيتي جميله اوي 

غيرت لبست سولبته جينس ابيض وتيشرت اسود وكوتش اسود وفردت شعرها شعرها كان لحد رقبتها لونه رومادي فاتح اوي كانها صبغاه 

اسر : اديقها ازاي دلوقتي فتح الدولاب طلع قميصين و اح بيهم لكيان خبط كم

كيان فتحت : نعم 

اسر مبصش علي كيان وقال بصي انا نازل ممكن  ورفع راسه وتنح وقال انتي.. انتي مين 

كيان بضحك :يالهوي شكلك عايز يتصور يا ديني اه مش قادرة ????????????????????????

اسر قالها يلا انزل بانهي 

كيان: بص لاتنين حلوين المشكله في الي هيلبس حاجه ارف وهبدت الباب في وش اسر وكملت من ورا الباب ابقي العب غيرها يا شاطر ????????

اسر مشي علي اوضته وهو بيكلم نفسه 

اياد:  الواد اتجنن يا ولاد ????وراح لاوضه كيان 

تك تك تك تك 

كيان : نعم ايدا ايدو نعم  

اياد وااااااو قمر يا عسل كيان فين 

كيان : وحيات امك ????

اياد.. لا مش معقوله انتي كيان 

كيان.. بجد شكلي وحش 

اياد.. مد ايدو وهيقربها من كيان كيان مسكت ايدو وضربتو بالقلم 

اياد: تسلم الايادي الناعمه انا عارف فهمتيني غلط بصي وحاط ايدو علي شغيتها ايدا دا مش روج 

كيان دخلت الاوضه ووقفت قدام المرايا  اما اياد كان اول مره يدخل اوضه كيان لقا صوره بنت شبه كيان ايدا دا كيان نفس لون شعرها وكمان دي لبسه لبس بنات عادي كيان؛ من وراه ايوا دي انا بس الي خلاني كده بابا وكملت بحزن انا طول عمري مليش صحاب لان بابا مكنش عايزني اعرف حد خالص مكنش في غير الجيران بس هما بسمه وفرح وسما وانا كنا اسمنا مربع الرعب بابا كان بيزعقلي لما بكلم حد فيهم ودموعها نزلت بس انا كنت بحبهم لحد ما عمو مصطفي خدني من ساعتها وانا مشفتوهمش غير انهارده في الكليه معايا وفي نفس السيكشن بس انا فعلا عمري في حياتي ما نكفت او هزرت أو حتي اتكلمت مع حد غيركو وبعد كدا صوت عياطها بدا يزيد انا بجد بحبكو بس مش بعرف اعبر بكده دي مشكله فيا وبحاول احسنها اياد مسح دموعها وعيط هو كمان لانه عمره ماشافها بتعيط 

اياد خدها في حضنه وهو وهي دنتهم يعيطو لحد ما نامو 

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أنتي ملكي للكاتبة هبة أحمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى