Uncategorized

رواية مختطفي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

 رواية مختطفي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية مختطفي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

رواية مختطفي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة محمد

نيره بابتسامه مقدرتش تخفيها اول ما شافت مالك بيجري عليها ويضمها.
سيلا كانت وقفه ف ركن وحطه اديها على وشها برعب 
مالك :ن نيره، شفتي، البنت.
نيره ديما مش بتبدلو الحضن دا بس هي كانت عاوزه اوي تبدلو الحضن، المرادي. 
سيلا كانت مرعوبه من شكلو وغضبو ال بدون ممبر.
دخل أسد ف الحظه دي “امم منصدمتش”
نيره بعدت عن مالك وبصت ل أسد بغضب أسد بهمس ل رحمه “خليها تخف أحضان الوضع بقى غريب”
رحمه لفت وشها بخجل.
نسرين وهي بتغمز ل نيره “شكل مالك بداء يتقبل حد”
نيره مسكتو من ايدو وقعدتو على السرير “لي  اتعصبت كدا مش اتفقنا نكون هادين “
مالك وهو بيحضنها تاني” لا نيره مشش تبعدي، ااا ننا بحبك”
انصدمت غير كل ال ف الاوضي ال انسحبو بحرج كبير.
نسرين بهمس ل رحمه “هو ال حصل دا حقيقي”
انفجرت رحمه من الضحك” اقل ما عندهم يبنتي والله”
سيلا حمحمت بحرج “انا مش هقدر أسعدو اعتقد هي هتقدر “
بس اقدر اتابع معاه من بعيد ل بعيد الفون لو هي محتاجه دا
أسد بتفهم “تمام”
استأذنت  ومشيت أسد بص ل رحمه و نسرين ال بقو أصحاب ببسمه كلها غموض..
***********************
بليل ف الاوضه بتاعه نسرين 
شهقت” ازاي يعمل كدا”
نسرين بحزن” انا مش فهمه بطل يحبني لي يعمل كدا، ازاي يقدر”
حضنتها رحمه بتهوان “متقلقيش كل حاجه هتكون احسن واكيد هيعرف قمتك”
نسرين “لا انا هطلق منو”
رحمه بهدؤ “انا مش هقولك ان البشر يعرف يحب مرتين رويات كتير جداا بتثبت دا والمره التانيه بيكون الحب أقوى وان الأول كان وهم ، الشخص مش بيحب غير مره وحده وهي ال بتكون الاوله يا نسرين انتي مش نزوة ف حياتو “
رحمه حطت اديها على بطن نسرين “هنا في نتيجه الحب دا في حاجة منكو انتو الاتنين “
نسرين حضنتها وبدأت تعيط” انا سكت ل أسر كتير اوي اتهونت كتير ف كل ال بيعملو ف شرو ف كل حاجة بس انا بحبو اوي يرحمه اوي “
ابتسمت رحمه” يحببتي وهو اكيد عندو حب ليكي حته لو ذره صغيره”
نسرين مسحت دموعها “طب واسد “
رحمه بتوتر” مالو “
نسرين” هيكون مالو يرحمه اي الغباء دا يحببتي انا عمري ما شفت أسد كدا أو بيضحك مع بنت كدا “
رحمه بتوتر اكبر” انا ذي اختو ف اكيد “
قطعتها نسرين “اختو يشيخه قول كلام غير دا “
انسحبت رحمه بخجل” انا انا هنام اشوفك بكره”
كانت خرجه سرحانه، كانت هتقع بس ايد احدهم كانت اسرع.
بصلها بخوف” انتي كويسه مالك دايخه حسه ب حاجه “
رحمه بخجل” أسد انا كويسه ممكن احم”
شدد ف ضمها بتسليه” ممكن اي “
رحمه “ابعد يا أسد “
حست ب نفسو عند وشها من قربو”ما انتي لو فضلتي تقولي أسد كدا مش هبعد”
رحمه توترها زاد
ف هو ققرب اكتر”بعدين عجبك الوضع ول اي”
مرة وحده بعد عنها، احمر وشها بغضب” زعلتي اني بعدت ممكن نقرب تاني “
كان بيتكلم وهو بيقرب منها وهي بتبعد، كان عملاق بنسبالها.
لسه هيحط ايدو على وشها.
نيره من وراهم” تحرش ف طريق عام، اله الشرف يرحمه لا لاااا” 
أسد بصلها بغضب هي بدلتو النظرات بتحدي. 
رحمه جريت من قدامهم. 
أسد “انا بقول اودي مالك مستشفى هيخلي بالهم بي احسن” 
نيرة بسرعه “لالا مالك مش هيبعد عني” 
احمر وشها اول ما خدت بالها من ال قالتو 
أسد ابتسم بخبث وبعدها مشي.
نيره” انا لي لي قولت كدا مستحيل مستحيل اتعلق بحد” 
********************
ف بيت أسر 
ياسر بخبث “كلو تمام جاهز “
أسر” اكيد جاهزز بجد مش مصدق نسرين هتكون ف حضني” 
ياسر بلامبالاه” اه متقلقش” 
ياسر بعد وهو بيتكم ف الفون 
“كلو تمام بكره يكونو عندي فاهم” 
الشخص” اكيد ياباشا بس دا قصر أسد الشريف مش هيسكت “
ياسر بغضب “انت خايف ول اي” 
الشخص “لا ياباشا بس الراجل دا شراني وبيقولوا ان داخل ف المافيا وكلام كتير”
ياسر” ما انت هتاخد ١٥٠ الف جنيه “
الشخص “حاضر ياباشا بس ال بيدخل قصرو مش بيطلع بس توكلنا على الله” 
ياسر بغموض” يلا يخويه يلا “
ياسر لف وابتسم ل أسر ال كان بيبصلو ب لهفه” كلو تمام يصحبي صح “
ياسر” طبعا مراتك هتكون ف حضنك “
كمل بهمس” بس ساعتها هتكون ف قبرك” 
ياسر مكنش يعرف ان فتح بوابه الجحيم بدخولو ف أملاك أسد وال هيقلبها جحيم بس ام يكون في خساير كبير اوي. 
****************************
كان داخل القصر بيتسحب وهو بيتوجه لل مطبخ وهو ماشي براحه. 
عز” رحمههااااااهاااااااا”
رحمه انتفضت من مكنها والاطباق وقعت من اديها “يا بني آدم قلبي هيقف الله يحرق اليوم ال عرفتك فيه” 
عز بتصنع الزعل “اهون عليكي يا روما، وبعدين مش انا عز ال بدخلك الشوكلاته ال أسد منعك منها” 
رحمه بتوتر “يخربيتك فضحتني اخرص اي بلاعة” 
عز” طبخه اي انا شامم ريحت بشامل هموت من الجوع واقع” 
رحمه بخبث “دا انا عملالك صنيه لوحدك دا انت حبيبي يجدع”
عز بجوع “يحببتي يروما كنت عارف ان عينك مني هاتي بقى الاكل “
رحمه” اه اه ومالو خد “
بعد نص ساعه. 
رحمه بتجري ف البيت بهستريه” يماماااااا الحقونييياااااييييييي عز اتهبل “
عز وهو ماسك العصايه” دا انا هربيكي يبتالجدمه،انا تحطيلي شطه “
رحمه بتغمزلو” لالا انا محصلش يا اسدددد الحقناااايييي “
عز” اسد مش جي غير بليل اكون شفيت غليلي منك يبنتلجذمه وانا اقول بتتكلم حلو عنيها مني ” 
رحمه وهي بتلف حولين الكنبه” عيني من مين يمعفن يمقشف انت” 
نسرين جت على الصوت” فييي ايييي يخربيتكو”
عز” يرضيكي بتحطلي شطه ف البشامل عااا بنت الجزمه دي دا انا هقتلك “
نسرين ياست منهم وقعدت” اه يضهري”
عز مسك رحمه
رحمه” سبني والله اقول ل أسد “
عز” أسد مين يماما دا فكرني هخاف منو” 
رحمه بخبث” يعني مش خايف “
عز “ابدا دا انا ال بحط عليه”
رحمه بخبث” تحط عليه لا دا انت جامد “
عز ” ولزوز “
رحمه” اوي “
نسرين بخوف” عززز”
عز “اسكتي لسه متضربتش” 
سمع صوت فحيح من وره “بتحط عليه “
عز برعب” أسد ابدا دا هي “
رحمه استخبت وره” الحقني يا ابو الاسود كان هضربني”
عزز بهمس “يبنتلجزمه”
رحمة” سمعتك “
أسد ببغضب”بتشتمها قدامي “
عزز بخوف ” ابدا يكبير انا اسف يالهوي بتتحول لي” 
نسرين مسكه فشار وتتفرج. 
أسد ضرب عز بوكس
رحمه “ايوا يا ابو الأسود يجامد “
لفلها وشد اديها وطلعو فوق. 
عز قعد جنب نسرين ال بتاكل فشار بستمتاع “اااه اااه يرضيكي كدا ليك يوم يا أسد بتيجي على الغلابه اااه “
خد كبشت فشار” طعمو حلو دا يبت بطعم اي “
نسرين “الكراميل رحمه عملتهولي” 
عز سابو بسرعه “رحمه الشيطانه تلقيها حطالك سم يبت سيبي” 
نسرين بضحك “لا انا نفسي فيه وراحت عملتو طعمو تحفه” 
**************************
في جناح رحمة. 
رحمه بخوف” والله ما عملت حاجة بص هو” 
أسد برفع حاجب” بتهزري مع عز وتجرو” 
رحمه” لالا هو ال هو “
أسد مسك وشها “هنفضل كدا  لا “
رحمه بألم ” يا أسد هو والله “
أسد قرب “هو” 
رحمه بخوف من نظرتو” انت بتبص كدا لي لا اله الشرف” 
أسد فضل يقرب “انتي حلوة كدا لي حلوه اوي” 
رحمة” ها “
أسد صوت نفسو بقى عالي “حلوة اوي “
سمع صوت خبط” يا رحمه هاتي بشامل عشان مالك افتحي” 
أسد بعد بسرعه” بشامل ياكل يا نيرة الكلب.”
رحمه بخجل “ابعد “
وفتحت ونزلت 
اتجمعو كلهم على السفره وبداو ياكلو بتالذوذ . 
نسرين “تسلم ايدك يارورو الاكل يجنن” 
أسد بص ل نيره “خدتي بشامل ل مالك” 
نيره فتحت عنيها بخبث “اي دا انت عرفت ازاي “
رحمه وشها اتقلب احمر 
أسد “فين فضيله لي بتطبخي انتي “
رحمه “احم ادتها اجازه عشان بنتها هتولد” 
عز بصدمه “بقيتي ست البيت وبتدي اجازات كمان” 
رحمه ببرود” ملكش فيه يرخم، هي قالت هتقول ل أسد ف انا قولتلها هبقي اقولو” 
نسرين وهي بتحسس على بطنها” انا نفسي ف مولتن كيك اوي” 
نيره “يبنتي من امبارح رحمه بتطبخلك اي كفايه اكل “
نسرين” حاسه ان نفسي مفتوحه اوي ” 
رحمه بابتسامه حنونه” يقلبي بعد الغداء اعملك ال تحبيه احنا يهمنا صحت البيبي برضو “
أسد بصلها بتعمق وكل ال في تفكيرو لو عرفو بعض علاقتهم هتتغير ول لا، ساعات مش بنعرف الإنسان من جوه وبنكون شايفين الوش الوحش بس، طب لو عرفنا ال جوه قبل ال بره هيتغير حاجه. 
حست نسرين الغثيان تقوم وهي مسكه بطنها رحمه ونيره راحو ورها 
*********************
ف المطار. 
“اتفضل يفندم الطيارة كمان نص ساعه” 
هز راسو بالموافقه. 
ابتسم وهو ساند راسو “اخيرا هشفكو بجد وحشتوني” 
استرخه وخمض عينو. 
نسرين  وهي بتدور “رحمه نيره .؟؛” سمع صوت صريخ  
كانت بتدور عليهم ف البيت كلو بستغرب. 
سمعت صوت جي من الجنينه.. 
جريت على تحت ودخلت المكتب. 
أسد وقف وبصلها 
نسرين بخوف ” أسد رحمه ونيره  الحقهم” 
أسد جري  على الصوت. 
كان واقف” يولاد الكلب فكر نفسك هتخدها مني يغبي” 
عز جه معاه” أسد مفيش حد خد نيره ورحمة بس خد نيره لي” 
اسد ركب العربيه وطلع بيها ف المكان ال عرفو. 
ف القصر أسد. 
كانت قعده وضمه نفسها وبتعيط دخل عليها. 
ابتسم وفجأة اتحولت الابتسامة ل خوف “مالك يا نسرين مالك” 
نسرين وهي بتجري وتحضنو” كويسة “
بعدها وبص ف وشها “لا مش كويسه انتي ذي بنتي مش عاوزه تقولي “
نسرين “نيره ورحمة اتخطفو” 
بصلها ب استفهام “نيره ورحمة مين دول” 
**********************
ف مصنع مهجور. 
“اهم يا باشا” 
أسر بص ف وشهم “فين مراتي “
” هما دول ال كانو هناك يباشا مفيش غيرهم “
رحمه بهمس ل نيره “ل يكون دا جواز نسرين “
نيره بصتلها بتوتر كبير وبعدها وجهت نظرها ل ياسر “لو سمحت احنا مش ال انتو عاوزنهم لي بقى خطف” 
ياسر بصلها بنظره قزره “ومين قال ان مش انتم “
أسر بغضب “فين مراتي يا جدع انت” 
الراجل” مفيش غيرهم ووحده ست كانت حامل بس فا قولت يبقى دول “
أسر بصدمه” حامل “
ياسر أتدخل “غور انت دلوقت” 
أسر بصلهم “مراتي حامل “
رحمة بنفس الهمس” حسه ان انا شفتو قبل كدا” 
ف الحظه دي أسر هجم على رحمه بالضرب واغم عليها بعد ضربه عنيفه
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى