Uncategorized

رواية جبروت امرأة الفصل الخامس 5 بقلم ألاء صبري

 رواية جبروت امرأة الفصل الخامس 5 بقلم ألاء صبري

رواية جبروت امرأة الفصل الخامس 5 بقلم ألاء صبري

رواية جبروت امرأة الفصل الخامس 5 بقلم ألاء صبري

كانت تجلس والغضب يسيطر على ملامح وجها ، عماها الإنتقام ولكن ستخسر كل شئ ، تستمع للحارس الشخصى 
الحارس بخوف من ملامحها الغاضبه 
___ والله ياهانم بنراقبه بس مفيش جديد الشغل او الفيلا أو المقابردى اكتر الأماكن اللى بيروحهم 
فريده بغضب وصريح اعمى فهى تعلم ذكاء غيث 
___ علشان أغبياء اكيد عارف اننا بنراقبه وهو اللى بيدينا المعلومات مش إحنا 
ثم تكمل بغموض مخيف 
___ انا هعرف ازاى اجيبه لحد عندى ويكون ليث نفذ هو كمان ودلوقتى تخليهم ينفذوا مع ليث هو كمان 
*********************************
فى الجامعه 
ليث وهو يتظاهر بالحب ولا يعلم انه تصرفاته تعبر عن حب نابع من القلب ولكن هل سينتصر الحب أم الإنتقام ؟؟؟
___ ساره انا عايز اتجوزك 
ساره بفرحه حقيقيه وصادقه 
___ بجد يا ليث 
ليث وهو يمسك يديها وداخله رافض 
___ أيوه يا حبيبتى انا بحبك وعايز اتجوزك وعايزك نروح القصر علشان تشوفيه وتغيرى اللى انتى عايزاه 
ساره بتوتر وقلق مبهم 
___ مره تانيه ياليث واكيد زوقك حلو مش مهم 
ليث بخبث وزعل 
___ انتى للدرجاتى خايفه منى خلاص يا ساره 
ساره بتسرع وبرائه 
___ لا خلاص ماشى هاجى بس منتاخرش تمام 
ليث وعيونه تفوح بمكر وخبث ولا احد يستطيع فك شفراته 
ذهب ليث وساره الى القصر ويصر عليها أن تشرب العصير وتدوخ أمام ليث الذى ينظر لها بمكر وانتقام اعمى ونسى هذا القلب الذى سينزف على رفيق لم يراف به ولا يعلم شئ 
كان ليث كالوحش الكاسر والمجنون لا يدرى ماذا يفعل ولا لماذا يفعل هذا كان هدفه فقط أن يوهمها انه اعتدى عليها ولكن ينظر فقط لجسدها الذى لاحول به ولا قوه 
اعتدى عليها بوحشيه وسلب شرفها ودبح قلبها واهان حبها  
ياترى اي السبب اللى خلى ليث كدا ؟؟؟
سيندم قبل فوات الأوان ؟؟؟
**************************
فى القصر 
تهلل وجها بالفرحه لما سمعته فتحقق انتصارها او كما تقول على عدوها وتضمن وجود ابنته معها وتقدر تتحكم بها 
رأت أدهم يدخل فاوقفته 
فريده بجديه 
___ أدهم 
أدهم باستغراب 
___  خير يا عمتو صاحيه ليه لدلوقتى 
فريده بالامبالاه 
___  عادى المهم أخبار يارا اى
أدهم وعلم نوايا عمته 
___ بخير يا عمتو عنئذنك 
ذهب من امامها فهو يشعر بعدم الراحه من اتجاها ليقابل معذوبه قلبه وانين روحه 
أدهم باستغراب 
___ رايحه فين يا يارا 
يارا 
___ كنت راحه لميرا المرسم عن إذنك 
تنهد أدهم بعمق فيبدوا انه سيعانى لتررويض معشوقته 
************************
افاقت وهى تشعر بألم برأسها وتنظر حولها بتوهان ليقع نظرها على ليث وتطلعت على نفسها بصدمه شديده وكأن لسانها تلجم عن الكلام وتحكى عيونها بالدموع والقهره التى تشعر بها تبكى بوجع وعنف وصوت شهقاتها تزداد  تحاملت على نفسها ولبست هدومها ولاحظت استيقاظ ليث
افاق ليث من نومه على صوتها فوجدها تلبس وتبكى بقوه حتى تذكر كل شئ وندم على مافعله ولكن كيف فعل ذلك سوال يجول بعقله 
ساره ببكاء وصوت متقطع من العياط والوجع 
___ ليه عملت كده حرام عليك اللى بيحب حد بيحافظ عليه
ليث وتعابير وجهه جامده غير مفهومه 
___ مين اللى قالى إنى بحبك هههه العبى بعيد يا شاطره
ساره بصدمه لم تتوقعها 
___ انت بتقول أى طب ليه عملت كده ووهمتنى بالحب
ليث ببرود 
___  علشان انتقم 
ساره والصدمات تتوالى عليها بدون رحمه 
تنتقم ليه وعلشان اى 
قام ليث وظل ووقف امامها ببرود وقسوه 
___ انتقم من ابوكى هو السبب فى كل شئ بس عارفه انا هشفق عليكى واتجوزك واشفق عليكى وتكونى جاريتى تقولى حاضر ونعم وطيب وياريت تقولى لابوكى إنى جاى اتجوز بنته المصون ولو رفض انتى حره الفضيحه عليكى انتى يلا يا حلوه بره 
ساره بدموع ولا تشعر بألم جسدى بل بألم قلبها الذى كسر على يد معشوقها اتندم انها احبت شخص لا يعرف الرحمه لطريقه ؟؟؟؟
ذهبت لبيتها ودخلت غرفتها ليكون البكاء مونسها الوحيد 
ياترى ده غلط ساره ولا ليث ولا الاتنين مع بعض ؟؟
(ياريت تجاوبوا فى التعليقات رايكوا يهمنى جدا لا ده غلط بيقع فيه كل بنت تحب بصدق )
*********************************
فى صباح يوم مليئ بالوجع والحب واحداث ستهدم قصر الجارحى 
فريده بأمر لملاك والشباب 
___ فى عريس متقدم لملاك وانا موافقه عليه 
ملاك بصدمه 
___ ازاى لا طبعا انا مش موافقه 
فريده بمكر لمخططها 
___ ده قرار نهائى لو عندك غيره ياريت بدل ما انتى عانسه 
وتركتها وذهبت وتشعر بألم وكرامتها التى ضاعت وقررت أن تحكى لمعشوقها لعل ينقذها 
رنت عليه وتنتظر رده 
غيث 
___  الو 
لم يستمع سوى لصوت بكائها وينفطر قلبه عليها ولا يعلم السبب ويقنع نفسه انه يعتبرها أخته.
___ فى ايه يا ملاك وبتعيطى ليه لو سمحتى ردى متقلقنيش 
ملاك بصوت متقطع من العياط 
___ الحقنى يا غيث عمتو عايزه تجوزنى غصب عنى 
غيث بغموض 
___ ليه طيب وفين ليث 
ملاك 
___ ليث سافر اسكندريه مش عارفه 
غيث بغموض مخيف 
___ تمام متقلقيش يا ملاك وانا هحل الموضوع سلام 
أغلق معها ونظر بغموض لا يستطيع احد معرفه مايفكر به وافتكر جمله الرجل ان إبن عمه سيفعل شئ يندم عليه 
عمل اتصالات خاصه للسفر الى أرض الوطن 
********************************
قام ليث وارتدى سروال وقميص وصفف شعره 
ذهب الى بيت ساره وطلب مقابله والدها بنفسه 
دخل وليد ليرى هذا الشخص والتى اخبرته ابنته انه عريس جاء لخطبتها 
نظر وليد الى ليث بصدمه وكل شريط الماضى ووفاه ابنته يمر امامه افاق على صوت ليث 
ليث بخبث 
___ ازيك يا وليد بيه المحمدى 
وليد
___ *********
&&&&&&&&&&&&&&&
كانت تجلس بغرفتها ودموعها حليفه لها ليقطع وصله افكارها رنه تليفونها برقم غريب 
ساره باستغراب 
___ الو مين معايا 
الشخص بغموض 
___ وافقى على ليث بدون تفكير وانا هضمنلك الحمايه 
اغلق الشخص الهاتف وظلت تنظر للهاتف بصدمه 
ساره بحيره وتعب 
____ ياترى مين ده وعايز اى ويعرف اللى حصل ازاى 
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جحر العقرب للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!