Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الخامس 5 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الخامس 5 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الخامس 5 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الخامس 5 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

اسيل برعب عليها:اهدي يا ملك روحى اوضتي هتلاقي عصايه كبيره جنب السرير اضربيه بيها
ملك برعب:لا لا مقدرش اعمل كده 
اسيل بحده:ملك اهدي كدا وروحي يلا 
ملك:حاضر 
ذهبت ملك إلي المطبخ وجدت السارق يعطي لها ظهره ويأكل 
ملك ببراءه:يمكن يكون جعان 
وبعدها أكملت بخوف:انا هعمل زي ما اسيل قالت 
ذهبت ملك على أطراف إصابعها وضربت الحرامي على راسه ضربه خفيفه ولكنها جعلته يشعر بدوار 
السارق وهو يلف:اااه 
وقع على الأرض فاطلقت ملك صرخه جمعت عليها الخدم 
حنان بخوف:ايه يا ملك ومين ده 
ملك ببكاء:حرامي 
نظرت حنان لوجه السارق وشهقت برعب:فارس بيه 
ملك بدموع واستغراب:أنتي تعرفي الحرامي 
حنان بخوف وهي تقترب من فارس:ده فارس بيه يا ملك اخو اسيل هانم 
ملك بخوف:يلهوي 
ذهبت ملك وجلست واصبحت تربت على وجنتيه بشهقات ودموع كالؤلؤ تنزل من عينيها وكان شكلها برئ جدا 
####################
دخل إلي المنزل وهو سعيد فسوف يجعلها مفاجاءه لأهله ولكنه جائع دخل المطبخ وهو ياكل احس بحركه ورائه نظر خلفه ولم يجد احد ظن أنه يتخيل فاكمل اكل لم يكمل خمس دقائق واحس بأحد يضربه على راسه بشئ حاد تألم كثيرا ووقع في الأرض وسمع أصوات غريبه أصبح يفتح عينيه ويغلقها وهو يرى ملاكا تبكي وتتاسف 
ملك بشهقات و ببراءه:انا اسفه….والله مكونتش اعرفك….. 
ثم نظرت لحنان وقالت بدموع:هو مات…… انا قتلته صح
نهض فارس نصف جلسه وهو يضع يده على راسه من الخلف بألم 
نظر لها فارس لعينيها بسحر وهي تنزل من عينيها دموع كالؤلؤ ولكنه احس بنغزه بقلبه عندما رائ دموعها وهو يقول بداخله:يلهوي على الجمال يا جدعان ايه دا دي ملاك نازل علي الارض 
لاحظت ملك نظراته لعينها فاحمرت خجلا وقالت بقلق ودموع:أنت كويس انا اسفه والله كنت فكراك حرامي انا اسفه 
فارس بلهفه والم برأسه:مطعيتيش انا كويس والله شوية صداع بس مش اكتر
زفرت ملك براحه وهي تمسح دموعها فجاءه صدع رنين هاتف نظرت ملك لهاتفها وردت 
ملك يراحه:الو ايوه يا أسيل 
اسيل بقلق:ملك عملتي ايه مع الحرامي 
ملك بخجل:مهو مهو 
اسيل بغضب:مهو ايه انطقي يا ملك متقلنقيش عليكي 
ملك بخجل من نفسها:مهو ده مش حرامي 
اسيل باستغراب:اومال مين 
ملك وهي تحك عنقها بخجل من نفسها:ده اخوكي 
اسيل بصريخ وفرحه:فااارس هو رجع 
ملك وهي تبتعد عنهم قليلا:اسكتي يا أسيل يا عيني ده اخد مني ضربه على راسه قويه اوي صعب عليا 
اسيل بفرحه:مش مهم انا فرحانه اوي هاتي اكلمه 
ملك بخجل:لا طبعا دانا محرجه جدا من الي حصل مش هقدر اكلمه تاني اتصلي انتي بيه 
###############
لاحظت حنان شرود فارس مكان جلوس ملك ف ابتسمت بخبث وقالت:ايه يا فارس يابني مش هتسلم عليا 
فارس وهو سرحان:ملاك 
حنان بخبث وهي توكزه في زراعه:هي مين دي إلى ملاك يا واد 
فارس باحراج:هي هي هي مين دي يا داده 
حنان بمكر:اشمعنا يعني بدل ما تسلم عليا يا واطي 
(ملحوظه:حنان يعتبر هي الي م بيه فارس فا مستغربوش من طريقه كلامها كل ما تستغربوا افتكروا نبع الحنان علي رائ امل????????) 
فارس وهو يحتضنها:لا طبعا دانتي امي التانيه 
حنان بخبث:على العموم دي ملك 
فارس بتوهان وهو يردد اسمها:ملك 
حنان:اه ملك 
فارس بلهفه:طب وهي بتعمل ايه هنا 
حنان بحزن:دي قصه طويله بس هي بتشتغل هنا زيي 
فارس باستغراب:قصدك ايه 
حنان بحزن:بتشتغل خدامه هنا يابني 
فارس في نفسه:دي خدامه لو دي خدامه يبقى انا زبال بقى وانا مش عارف 
فارس بفضول:طيب بقالها قد ايه هنا 
حنان بمكر:سنه واحده بس اوضتها فوق وقبل ما تسأل اسيل هي الي طلبت كدا هي وملك صحاب اوي واكملت بحزن:ويمكن هي الوحيده الي قدرت تغير من اسيل شويه 
فارس بتنهيده:وبابا وماما 
حنان:راحوا الصعيد واسيل بردو معاهم وملك هتروح بكره 
فارس بهيام وهمس ولكنه وصل لمسامع حنان الجلسه بجانبه:يبقى انا رايح معاها
حنان بعدم فهم مصطنع:على صوتك بتقول ايه 
فارس بتعب مصطنع:ااااه راسي وجعاني أوي يا داده 
ضربته حنان على كتفه وقالت:يا واد دانا إلى مربياك مش عليا الكلام ده 
ضحك فارس ودخلت ملك على ضحكته وشردت به 
نظر لها فارس ولأول مره ياخذ باله من لبسها 
نظرت له ملك بإحراج على ما فعلته ولكن وجدته ينظر لملابسها فانظرت لملابسها وسريعا ما شهقت فهي قد خرجت لأنها ظنت أن جميعهم نائمين ولم تغير ثيابها جرت سريعا للأعلى 
لا يعلم فارس لما احس بضيق منها لأن حنان راتها هكذا 
فارس في نفسه:ايه يا فارس اول مره تشوف بنات ما انت ياما شوفت بنات احلى منها اشمعنا دي اتظبط بقى دي خدامه مينفعش تحبها 
تنهد فارس بضيق ثم ذهب لغرفته 
#########تسريع الأحداث###########
في الصباح كانت تجلس ملك وهي ترتدي????ورفعت شعرها بعشوائيه وتضع أحمر شفاه خفيف كعادتها فهي تحب المكياج ولكن لا تحب أن تضعه وتحب فقط الروج الخفيف
وكانت تفكر ماذا ستقول لجدتها 
نزلت ملك إلي المطبخ وذهب لحنان وقالت بابتسامه مشرقه:صباح الخير يا داده
حنان بحنان:صباح النور يا ملوكه انهرده اجازه هتروحي فين يا قلبي 
ملك بحزن:المفروض اني هسافر انهرده بس بس تيتا هقولها ايه انتي عارفه اني مش قيلالها 
حنان بتفكير:فعلا يا ملك مينفعش تقوليلها انك عندك شغل برا البلد
ملك بتفكير:فعلا وأكملت بخجل:بس فيه مشكله 
حنان وهي تعلم ماذا سوف تقول ملك:مش بتعرفي تكدبي 
حكت ملك عنقها بخجل وإحراج فهي لا تستطيع الكذب وتتوتر كثيرا 
حنان:ايه رايك لو انا الي كلمتها 
ملك بفرحه كالاطفال وهي تحتضن حنان:هيييي بحبك بحبك بحبك وهي تقبلها من خدها بقوه فطبع الروج على خدها
لم تلاحظ ملك ذالك الذي يراقب كل أنش بها وهو غاضب كثيرا لأنها قبل حنان وبعنينه شرارة غضب لو كانت ملموسه لاحرقت الأخضر واليابس ولكنه للحظه تمنى أن يكون مكان حنان ثم فاق واستغفر ربه على تفكيره
ابتعدت ملك بخجل وقالت:اسفه يا داده الروچ ثم صمتت باحراج
حنان بحب:ولا يهمك يا لوكه كلمي تيتا عقبال ما اجي 
ملك بخجل:حاضر 
كادت ملك أن تتصل بجدتها ولكنها وجدت رقم غريب يرن عليها ردت ملك باستغراب 
ملك برقه:الو 
الشخص:هتبقي معايا قريب يا ملاكي
ملك بخوف:مين؟؟؟
الشخص:بعشقك يا ملك 
ثم انغلق الخط 
خافت ملك وفاقت على لمسة فارس على زراعها وهو يقول بغضب:كنتي بتكلمي مين؟؟ 
ملك بخجل وبراءه:م م مش عارفه 
فارس بتنهيده وهو يحاول أن يداري غضبه:هاتي تيليفونك 
ملك برفعهة حاجه واحراج:نعم
فارس بحده خفيفه:تيليفونك 
اعطته ملك هاتفها بخوف فهو يبدو مخيفا بالنسبة لها اعطي لها الهاتف بعدها بابتسامه 
ملك بداخلها:هو مجنون ولا عنده انفصام في الشخصيه 
أخذته ملك وقالت باحراج:انا اسفه على امبارح سدقي مكنتش اعرفك كنت كنت فكراك احم احم حرامي 
فارس بابتسامه بلهاء:ولا يهمك يا قمر
وأكمل بعدها بجديه مصطنعه عدما رائها تنظر له كأنه برائسين
فارس بجديه مصتنعه:انتي رايحه الصعيد النهرده 
ملك بتوتر:ممكن لسه مش عارفه 
كاد فارس أن يتكلم ولكن حنان قاطعت كلامهم وقالت:كلمتي تيتا يا ملك 
ملك بخجل:لسه يا داده هتصل بيها اهو 
حنان:ماشي يا حبيبتي 
اتصلت ملك بجدتها بتوتر حينما قالت حنان:فارس انت هنا ليه عايز حاجه يا حبيبي 
ولكن فارس لم يكن ينظر لها فكان يتامل ملك بهيام 
نظرت له حنان بخبث وقالت بصوت اعلي:فارس
فارس وقد انتبه:ها نعم يا داده
حنان بمكر:بقالي ساعه بنده عليك سرحان في ايه يا حبيبي
فارس وهو يلاحظ الخبث الذي تتكلم عنه:مش سرحان ولا حاجه انا انا هروح اكلم اسيل
ثم ذهب سريعا وضحكت عليه حنان
كلمت ملك جدتها واقنعتها بصعوبه على أنها ستبيت مع صديقتها عدة أسابيع في الصعيد لأنهم سينتقلون ولا تقلق عارضت قليلا ولكنها وافقت اخيرا
ملك بفرحه:هيييه انا هطلع اغير هدومي واحضر حاجتي وانزل يا داده
حنان بخبث:طيب بس فارس رايح معاكي
ملك بتوتر:ايه ط ط طيب ليه
حنان بمكر:علشان أمه واخته وأهله يلا اطلعي غيري وحضري حاجاتك وتعالى 
ملك بابتسامه بريئه:حاضر 
صعدت ملك وجهزت اشيائها وغيرت ثيابها إلي????
وتركت شعرها مفرود نزلت للأسفل وقالت حنان واخبرتها حنان ان تصعد لفوق وتيقظ فارس صعدت ملك للأعلى بخجل وطرقت الباب ولم يرد احد فتحت الباب وهي أول مره تدخل غرفته وجدته نائم بتعب
اقتربت قليلا وقالت بخجل:ا ا استاذ فارس
اقتربت اكثر بقليل وقالت:فارس
صدمت مما فعله فهو قد فتح عينيه قليلا وقال بنعاس:ملاكي الجميل
ملك وجهها كله احمر كثيرا:استاد ف ف فااارس
صحي فارس وقال باستغراب وإعجاب بعدما سمع اسمه منها:ملك بتعملي ايه هنا ووشك أحمر كدا ليه
ملك بوجهه أحمر وخجل:ها لا ابدا ب ب بس يلا علشان اتاخرنا
فارس بابتسامه بلهاء:ماشي
جاءت لتفر ذاهبه ولكن اوقفها صوته:ملك
لم تلف ملك من كثرة خجلها ولكن احست بشئ على شعرها فلفت وصدمت مما فعله فارس فما فعله هو…….
يتبع..
لقراءة البارت السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!