Uncategorized

رواية الخادمة والأمير الفصل الخامس 5 بقلم محمود حماد

 رواية الخادمة والأمير الفصل الخامس 5 بقلم محمود حماد

رواية الخادمة والأمير الفصل الخامس 5 بقلم محمود حماد

رواية الخادمة والأمير الفصل الخامس 5 بقلم محمود حماد

رحمه_القهوه اهي خبطي 3 خبطات وبعدين إدخلي
آيه_ماشي.. بعد 3 خبطات.. ايدا هو شكله مش موجود عشان لو موجود كان رد 
_بعد ما دخلت وبتلتفت وفجاه.. 
البنت_إنتي مين وبتدخلي في اوضه الامير ليه ومين سمحلک
آيه_إنتي اللي مين ونايمه هنا ليه انا المسئوله عن الاوضه ومين يخرج ومين يدخل الاوضه هنا
البنت_انتي حيوانه ازاي تكلميني كده
آيه بدموع_انتي رخيصه اوي ازاي تنامي عند حد كده
(الصوت عالي جدا) 
خالد_في اي.. اي الصوت ده
آيه بعياط شديد_وانت كمان لي كدا بجد لي كدا عشان امير تعمل كده انا بكره الصنف ده بكرهكوا اويي
خالد_ صنف اي وعملت اي في اي مش فاهم حاجه
آيه_انا ماشيه 
(بعد ما طلعت تجري وراحت اوضه الخدم واتصلت ب مليكه)
آيه بعياط شديد_ مليكه.. كلهم شبه بعض وكلهم ناس رخيصه
مليكه بلهفه_مالك بتعيطي لي اهدي اهدي واحكيلي كل حاجه
آيه_نفس الموقف اتكرر تاني.. نفس موقف فارس بنفس الشكل بنفس كل حاجه بجد بكره الرجاله بكرهــــــــــــــــــــــم افتكرته وعلى قد ما افتكرت الحاجات الحلوه معاه افتكرت وهو في واحده نايمه في سريره لقيت واحده نايمه في سرير خالد
مليكه_اهدي اكيد مش هيعمل كده لإن ده أمير ومستحيل يشوه سمعته كده اكيد في حاجه غلط
خالد بدخول مفاجئ_اه طب متعرفيني فارس دا عمل ايه ولي بتعيطي
آيه ببصه كره_خاين وزباله وبنات بتنام في سريره بجد بكره وبكره اي حد زيه
خالد_بصي مقدر موقفک ولو مش مقدر كده لو واحد غيري كان قالک انتي مطروده واقل حاجه يشيلك يلقحك بره لإن ملكيش حق في اي حاجه من دي و.. 
آيه بمقاطه_مش بقولک كلكوا شبه بعض مفيش حد مختلف
خالد_لتاني مره بقولک مقدر موقفك واي حد تاني شاف واحده نايمه على سريري هيقول كده وانا هفهمک مين دي
آيه_مش عايزه افهم حاجه انا مالي اصلا انت حر 
خالد بعصبيه_خلاص بقا اتفلقي وانا اللي عاملك بني آدمه ومقدرك وجاي اكلم معاكي وانتي ولا حاجه اصلا 
آيه بصدمه ودموع_عندگ حق سمو الأمير انا ولا حاجه فعلا انا مجرد واحده عاديه  من بعد وفاة امها وجوز امها ملوش غير الضرب فيها لحد ما طفشت 
خالد بإحساس الذنب_اا.. انا.. انا آسف بس انتي فعلا عصبتيني سيبيني افهمک.. البنت اللي انتي شوفتيها جوا دي تبقى صحبتي ومن واحنا اطفال مع بعض واتربينا مع بعض 
آيه_يعني هي… وانت مكنتوش نايمين مع بعض و.. 
خالد_اكيد لا والف لا دي صحبتي مش اكتر وهي جات هنا انهرده الصبح وهي بتحب تنام في اوضتي فسبتلها الاوضه وانا نزلت
آيه بفرحه_ يعني مش زي ما انا كنت مفتكره بجد
خالد_لا طبعا ودي جات انهرده عشان عندي حفله ولازم بنت تروح معايه فهي جات عشان تروح معايه الحفله انهرده بالليل
آيه بإحراج_انا..  انا آسفه بجد سموك بس انا كنت تعبانه نفسيا حقيقي كنت تعبانه بسبب كل حاجه فااتت ومش قادره انسى
خالد_ولا يهمك المهم تكوني فهمتي كويس.. مع اني اقدر اعمل اللي عاوزه بس حبيت افهمك 
آيه_طيب.. هو انا ممكن اجي معاك واعتذر ل.. اللي شوفتها هناك عشان مش عارفه اسمها
خالد_اه تقصدي لؤه ياريت تعالي عشان تلاقيها اضايقت وهي قلبها ابيض وطيبه جدا
آيه_طيب جايه اهو
_ممكن ادخل يا لؤه هانم
لؤه بزعل_اممم اتفضلي ادخلي
آيه_اا انا متأسفه جدا يا هانم لؤه مكنتش اقصد واسفه جدا على اللي قولته و
لؤه_حصل خير حصلخير
آيه_اسفه مره كمان مكنتش اقصد
لؤه_يحبيبتي ولا يهمک بس انا فاهمه انتي افتكرتي اي واللي فهمته انك عندگ عقده من الموضوع 
آيه_اتمنى يا هانم
لؤه_اي هانم دي دا احنا اظاهر سننا قريب لبعض قوليلي يا لؤه على طول
آيه بضحك_لؤه حاف كده 
لؤه_اه يحببتي احنا اخوات خلاص
خالد_احم احم انا واقف ههههه.. اه صح انتي جاهزه يا لؤه لحفله انهرده
لؤه_بجد كان نفسي يا خالد بس مامي رنت عليا عشان الطياره ومسافره لندن دلوقتي واسفه مش هقدر اروح
خالد_انتي بتهزري لا يلا بقا مش هينفع اروح لوحدي ما انتي عارفه ان لازم بنت تروح معايا
لؤه_طب لو جبتلك وحده تروح معاك
خالد_يستي موافق هاتي بس انهرده 
آيه_طيب بعد اذنكوا انا هخرج اشوف شغلي
لؤه_لا استني يا آيه.. انتي اللي هتروحي مع خالد انهرده الحفله….؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى