Uncategorized

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة 5 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة 5 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة 5 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الخامسة 5 بقلم إنجي صابر

((من الحلقه السابقه ????))
عمر: انا مش انتصار يا ورد
ورد بخوف وبترجع لي ورا: عايز اي وجيت هنا ليه
عمر زعل من تصرفها انها فكرت انو شخص مش كويس بس عذارها لان الي حصل معها مش قليل
عمر بهدوء: اهدي انا جيت بس اديكي التليفون ده عشان لو حصل حاجه ترني عليا رقمي متسجل عندك و ان بكرا تقدرى تخديه اجازه عشان تجيبي ملابس ليكي عشان الشغل وشهد اختي هتروح معكي بسكدا
بعد اذنك
ومشي عمر من قبل ما ورد ترد عليه
ورد: يووووه بقا هوا انا لازم يعني اخاف اوي كدا مش عرفه الشجاعه مش راضيه تجيلي ليه
وعدا اليوم علي ابطالنا بي بسعاده و حزنه
صحي سليم و دماغه هيموت منه بسبب كتر شربه امبارح
سليم: اااه دماغي الساعه كام
شاف ان الساعه بقت تمانيه ونص و عمر بي يرن عليه
سليم بصداع:نعم
عمر:حمدلله علي سلامتك ياعم فوق يلاه وتعاله الشركه حصل معيا فلم هندي لازم تعرفه
سليم:ماشي ماشى اقفل بقا
وقفل سليم من غير ما يسمع رد عمر و قام خد شور و خرج لبس بدلته السوداء اخر موديل وسرح شعره وفتح الدرج اختار ساعه بلون فضي ورش من البرفان بتاعه المفضل ونزل
سليم:داده منال قهوه بسرعه بعد اذنك ونبي
منال:حاضر صباح الخير
سليم:صباح النور هتيلي بعد اذنك القهوة بتاعتي عشان متاخر علي المكتب بتاعي
منال:حاضر بعد اذنك
سليم:اتفضلي
بعديها بشويه جت منال
دخلت منال وقدمت القهوة وخرجت وكان سليم بيرن علي عمر
سليم: انت فين ياعمر
عمر: هفطار واجي
سليم: تمم مش تتاخر
عند عمر قفل مع سليم
نهال مامت عمر وهيا نزله علي السلم: صباح الخير يا حبيبي
عمر كان قفل مع سليم وبص لاقه مامته: صباح الفل يا ست الكل
نهال بحب: ربنا يحفظك ليا ولي اختك يارب ياعمر
نهال؛: صحيح يا عمر مين البنت الي انتصار قلتيلي عليها دي
عمر: احم بصي يا امي انا هحكيلك و ارجوكي توفقي انه تاعد هنا بس يومين لحد ما اجبلها بيت تاعد فيها
نهال قلقت علي ابنها لتكون ورد بتضحك عليه او عملت حاجه مصيبه وابنه صعبت عليه
وحكه عمر كل الي حصل مع ورد و كمان قالها انو بعت حد يعرف اذا كانت كلامها صح ولا لا عشان تطمن اكتر
نهال بحزن علي حال المسكينه: حرام دي شافت كتير اوي في حياتها ياعمر
عمر بيتكم ضحكته علي مامته الطيبه: خليكي انتي كدا المسلسلات الهندي كلت دماغك ده في ناس بيحصلها اكتر من كدا الحمدلله ربنا سترها معها
نهال: الا صحيح هيا اسمها اي
عمر: ورد
نهال: اسم جميل ورد
عمر بعفويا: وصحبت الاسم اجمل بكتير
نهال استغربت من ابنها ولسه هتتكلم نزلت الكتكوته شهد بتاعتهم
شهد: صباح الخير ياقمرايه
نهال بضحك: صباح السعاده عليكي ياحبي
عمر بمرح:يا سلام يختي ومفيش صباح الخير ليا
شهد بمزح:صباح الخير يا اجمل اخ في الكون
عمر بحب:يسعد صباحك يقلبي
كانت شهد لبسه بنطلون أبيض مقطع من عند نص رجلها وتشيرت ازرق هادئ وعليه جاكت ابيض مفتوح وكوتشي رياضي افخم ماركه وعملت شعرها ك ديل حصان وكان في خصلات برا الديل اديتها شكل جميل اوي مع لون عنيها العسلي الفاتح
شهد وهيا بتاعد قدم نهال علي السفره: اي انتم مستنيني مش معقول
عمر برخما: لا يا ظريفه مستنين ورد انتصار اطلعي صحي ورد
شهد بدرما: مين ورد ياعمر انت اتجوزت من ورنا????الحقي ابنك يا نهاال عملها من وركي
عمر اتصدم لما تخيل ان ورد ممكن تكون مراته بس بعد الفكره دي من دماغه علي طول
عمر بعصبيه مكتومه: شهد اعقلي انتي مش صغيره وعندك اجازه من المدرسه النهارده صح يبقا ماما تبقا تحكيلك مين ورد لما نمشي
شهد اكتمت لما لاقت اخوها متعصب بس عامل احترم لي مامته الي بتاكل بهدوء وكانها مش سمعهم
وقبل ما تطلع انتصار ل ورد كانت ورد صحيت وخدت شور ونزلت وعمر وشهد شافو قمراااااايه
كانت ورد اسم علي مسما لبست تشيرت ابيض بنص كوم وعليه فستان اسود قصير بحملا و مرسوم عليه ورد كتير صغير ملون وسيبت شعرها وحطت روج وردي هادئ وخدودها حمرا لوحده مش محتاجه
ورد باحرج وصوت واطي بعد ما وصلت قدمهم: صباح الخير ????
نهال بحب بعد ما شافت ورد: صباح النور يابنتي اعدي يلا عشان نفطر سوا
ورد: حاضر
عمر بخبث: ????اي الصوت الكروان ده ياورد محدش شافك امبارح
ورد فهمت انو قصده علي امبارح وهما علي البحر لما ضربته بوكس في وشه فا جتلها فكره
ورد بنفس الخبث: اومال فين حبيبتك الي شوفتها معك ياعمر ده انا قلت انها مراتك
شهد فضلت متنحه لي ورد
ورد بصت عليها و بلطف: انتي شهد صح ????
شهد بمرح: قوليلي يا لولو هتطلع منك عثل
ورد بضحك وبانت الغمازات
شهد: يلهوي دي عندها كمان غمازات يا عمر هموت يخربي هوا في كدا جمال
نهال اعجبت اوي بي ورد و رقاته وبقت مسكه ابنه مين الي قصدها ورد عليها وعمر مش مع مامته نهائي وكل تفكيرو مع المجنونه الي قدمه
ورد بعد ما خلصت ضحك وبي احرج: بعتذر منك يا شهد اني لبست هدومك بس عقبال ما اجيب ليا ????
شهد بمرح: تعتذري علي اي بس ده انتي خلتي الهدوم تفرح انك مش بس لبستيها هيا تطول القمر ده بس يبصلها
بقت ورد تضحك علي تريقت كلام شهد غصب عنها وطبعا عمر متغاظ من اختو لانها عفويا و بتخلي الكل يحبها بسرعه بس الي كان متغاظ منو ان شهد بتعكس ورد وهوا عايز يخبيها من كل الناس ويقولها اطلعي الاوضه ومتنزليش
وبعد الفطار
عمر: احنا هنمشي بقا يا ماما عايزه حاجه
نهال: لا ياحبيبي سلامتكم ترجعو بالسلامة
شهد: هتاخد ورد علي فين سبها معنا دي كيوته اوي
عمر في سره: كنتي تاجي تشوفي الكيوته دي امبارح وهيا بتضربني بوكس في وشي
عمر: احم لا يا شهد لازم ورد تاجي معايا عشان نبدا شغل ولما نخلص هجبها معيا سلام
خرجو الاتنين و ركبو العربيه
ورد: اختك و مامتك عثولين اوي
عمر بضحك: اممم هما بس حبوكي وعشان كدا طيبين معكي اوي انتي مش تعرفيهم لما وحده مش تعجبهم بيعملو اي
والاتنين فاضلو يتكلمو لحد ما وصلو الشركه
عمر: وصلنا بقولك يا ورد بما انو مش لحقت اقولك امبارح بصي بقا اي حد يسالك انتي منين او مين قبلك في الوظيفه تقولي انا بنت خالت استاذ عمر ومش من هنا من اسكندريه وتمشي وتسبيه واكيد كتير هيسال لانك حلوه وجميله بس اهم حاجه متحكيش لحد اي حاجه لان الكل هنأ عملين زي الأخبار كل دقيقه بيفضحو حد وانا عايزك ديما تتكلمي ببرود وتخليكي شجاعه تقفي قدم اي حد ولو حد قالك حاجه مش تصدقي انتي معكي حميا ومحدش يقدر يزعلك والي يفكر انا الي هقف قدمه
يلا بينا ننزل و نبدا الجد بقا و اه صحيح قدم الموظفين اسمي مستر عمر
ورد كانت فرحانه من تصرف عمر وقد اي هوا انسان جميل اوي ويستاهل كل خير في حياته ويخبت الي تكون مرات واحد زي كدا
ورد: شكرا ليك علي كل حاجه
عمر بحب: انا عملت الي كان ممكن اي حد يعمله لو كان بدلي ويلا بقا نزل
و نزلو وكان همسات الموظفين في كل مكان في الي اعجب بي ورد والي حقد عليها لانها مشيه جنب عمر واحلي منهم بكتير و الي اتمنا انهم يكونو بيحبو بعض
موظف 1:اوووف مين القمر الي مع مستر عمر دي
موظفه 2بحقد: مالها وحده عاديه جدا انا اجمل منها
موظف 3:مين دي الي اجمل منها دي مزه اوي
موظف1:طب يلاه ياعم انت وهيا علي شغلنا لو حد سمعنا وقال ل مستر عمر هنتنفخ
موظفه2: بردو انا اجمل
موظف 1 بضحك: اجمل منها بي المكياج و العدسات امسحي المهرجان الي علي وشك هلاقي سيد ابن خالتي قدمي????
وصل عمر و ورد المكتب بتاع ساندي
عمر بحده: ساندي عايزك تعلمي ورد كل حاجه من اكبر حاجه في الشركه لي اصغرها انتي فاهمه
ساندي بدلع: حاضر يا مستر عمر
ورد كانت وقفه متغظه من باربي الي قدمها
عمر:ورد انا همشي ولو احتاجتي حاجه تعالي مكتبي ساندي هتعرفك هوا فين
ورد بدلع اكتر من ساندي عشان تغظها:حاضر يا عموري
عمر اتصدم وفي سره:يخربيت كدا قلبي هيقف بسببك
وفاق من سرحانه:احم تمم بعد اذنكم
وراح عمر لي سليم
عمر:سليم وصل
سارة سكرتيرة سليم/اه يا فندم و هوا في انتظارك اتفضل
(((اااااستوووووب نوقف بقا شويه نتعرف بشخصيات نهال مامت عمر و شهد و ساندي وسارة/نهال عنده 48سنه و طيبه جدا ورغم سنها الكبير ولاكنها محفظه علي اناقتها و رشقتها/ وشهد قصيره شويه الي يشوفها يقول عندها15سنه مش 18 ومشيه في 19 وجميله اوي زي مامته و اخوها / ساندي سكرتيرة عمر و شعرها أصفر فاقع ولبسها كلو قصير و مكشوف ومركبه عدسات زرقه وحلمها تتجوز عمر عشان فلوسه و حقوده / سارة سكرتيره سليم و نفس شكل ساندي بحقدها وطمعها وشكل لبسها بس شعرها اسود)))نرجع للرويه
سليم: اي ياعم فينك كل ده عقبال ما تاجي ده انا هنا من بدري
عمر بضحك: معلش كنت بعرف ورد علي الشركه
سليم بتركيز: مين ورد دي يخويا
و حكه عمر كل الي حصل معه هوا و ورد من اول ما شافها لحد ما جبها الشركه
سليم: امممم ومش خايف تطلع كدابه ياصحبي
عمر: لا انا حاسس انها بتقول الحقيقه انت مش شوفت هيا قد اي جميله اووي
سليم: اي ياعم الحبيب لتكون وقعت
عمر: مش عرف والله يصحبي بس لما بشوفه قلبي بيدق ولما بشوف ضحكتها و الغمازات بكون عايز اخبيها عن عيون النااس واحبسها ف قلبي ولا ههههه الحركه الي لسه عملها قدم ساندي وهيا بتقولي بدلع حاضر يا عموري يااااه يا سليم كنت هموت من الفرحه وكان عمر ماحد دلعني قبل كدا بس
سليم بضحك:تلاقيها بتغيظ ساندي
عمر:تفتكر بس لالا وهيا تغظها ليها وانا بنسبالها ولا حاجه انا واحد غريب لسه عرفه امبارح
سليم:طب ما انت عرفتها امبارح وقعت علي رقبتك ومحدش سامه عليك
عمر :اي يا عم مش بيقولو بردو فب حب من اول نظره
سليم: لاااااه ده انت وقعت علي الاخر بقا
عمر وهوا بيحاول يغير الموضوع
عمر:طب ما انت وقعت بردو لما شوفت همس
سليم كان بيضحك علي حالت صحبه ولما جاب سيرت همس قلب 180درجه
سليم بعصبيه:انا مش بقع يا عمر وانت عرف كدا انا هعرفها كويس اوي انا ابقا مين وانها لعبت مع الشخص الغلط
عمر بيحاول يهدي صحبو:طب قولي هتعمل اي معها
سليم بخبث و حقد: هتجوزه ووو……
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى