Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمينا

❤️بعد يومين ❤️
اساف كان لسا في مستشفي هو وأركان وآمال
اساف : الحمدالله كلمتها دي كانت هتكلني بتحسبني يخونها
امال بضحك : مانت ملكش امان
اساف بضحك : عندك حق انا قولتلها اني راجع انهارده
ارمله : مهو الدكتور هيشلك الشاش أنهارد ه
اساف : خير ان شاء الله صحيح اسلام عامل ايه
امال يخبث : خليت يامن يجيب معلومات عنو وادله توديه في ستين داهيه
اركان : والله يستاهل
امال : بظبط وانا مش ندمانه اني اخد عنيه يستاهل ياما سرق أعضاء من الناس وجاه وقت الحساب
اركان بهدوء : فعلا وجاه دوري أحاسب اي حد اذاني
اساف بخبث : قصدك علي
امال : هتعملو فيه ايه
اركان : هخسرو كل فلوسو هخليه يدمر علي الاخر
امال : بس ده ابوك
اركان : ابدااا مش ابويا
اساف : اول مانخرج من هنا نبدأ الخطه
امال : خوفت منكم والله
اركان بضحك : داحنا الي خوفنا منك مكناش نعرف انك كدا
امال بضحك : معرفش ازاي ده حصل بس ده كان من خوفي عليكم
اركان بصلها بحب ومسك أيدها وقال : تعالي
امال : هنروح فين
اركان : مفاجأه
امال بحماس : يلا
اساف : يابختك
اركان بغيظ : امشي بسرعه اهو بنتحسد
اركان وامال طلعو من الأوضه وطلعو من مستشفي كلها
امال : سبني اسوق
امال خدت من أركان المفاتيح بسرعه
اركان : يابنتي احنا مش عايزين نموت
امال بضحك : ياحبيبي محنا هنموت سوا
اركان بأبتسامه : إذ كان كدا ماشي
امال ركبت العربيه وأركان جمبها
اركان : بصي ياستي انتي لازم تعملي
امال تجاهلتو وتحركت بسرعه
اركان : يخربيتك استني
امال بصتلو بضيق وشغلت اغاني علشان متسمعش صوتو
امال بدأت تسوق بسرعه وكانت هتتخبط في عربيات كتير بس كانت بتلحق نفسها في اخر لحظه
امال بضحك : يااااه دا سواقه حلووووووووووه اووووووووي
امال بدأت تغني : اشوفك فيك يوم علي لنت عملتو فيا لما انت غدرت بيا ولي بترضه عليا بكرا انا هرضه عليك
اركان : يخربيتك ايه الاغنيه دي
امال بضحك : دي ليك لما تجي تخوووني
اركان : ليه انتي حاسه اني هخونك ولا ايه
امال : اه والله
اركان بضحك : سبحان الله إحساس الست بيبقا صح جداا
امال بغيظ : اركااااااااااان
اركان : امااااااااااااااااااااال
امال بضحك : استنا هغنيلك اغنيه حلوه
اركان : لاونبي مش عايز اسمع ووقفي العربيه يلا
امال : تعرف نفسي في ايه
أركان : ايه
امال : بص انا مبسوطه أولا لأن كل حاجه بقت تمام ونفسي بقا نروح مركب في وسط البحر
اركان بأبتسامه : وشموع بقا وجو رومانسي
امال : تؤ تؤ نقعد نرقص بقااا بس مش رقص الخيخه ده ولزقه ده لا نرقص شعبي
اركان بضحك : مبعرفش
امال بغيظ : متضحكش عليا
أركان بضحك : مانا اول مره اشوفك كدا
امال : مانا لما بفرح بنسه نفسي
اركان : زاي يوم الفرح كدا صح
امال بضحك : اه
امال وقفت العربيه جمب النيل ونزلت ومسكت ايد اركان
اركان : في ايه
امال : هنركب مركب
اركان : هنتجن صح
امال بضحك : اه تعاااال
امال مسكت ايد اركان ووقفو قدام الكورنيش وأجرو مركب وركبوه وآمال طلعت تلفون اركان
اركان : أنا مش مرتحلك
امال بخبث : استنا بس احضني يلا
اركان بضحك : نعم
امال بزعيق : أنجز
اركان حضنها وهي مسكت تلفون وصورت
امال بضيق : انت شكلك احلا مني ليه في الصوره
اركان بضحك : جمال رباااني بس انتي كمان احلا مني والله
امال بحب : بحبك
اركان : وانا اكتر
امال : يلا نزل صورتنا علي فيس واما نشوف هتكتبلي ايه
اركان بأبتسامه: ماشي
اركان مسك تلفونو وكتب علي صوره
(جالي عوض علي شكل قمر نور حياتي قمر وقف جمبي دايما قمر مبصش علي شكلي قمر حبني من قلبو ايوا بحبها ومش هحب غيرها والقمر بيقول للبنات الغيرانين منها أن اركان ملكها لوحدها ومهما حصل بنا مشاكل قلبي وقلبو مربوطين ببعض ❤️❤️)
اركان بصلها وقال : صح كلامي ولا ايه
امال حضنتو بسعاده: ايوا صح طبعا
اركان : جاه وقت مفاجأتي
امال : وايه هي
اركان : يلاا
اركان خد امال وطلعو من المركب وركب عربيتو وتحرك
اركان : بصي هما 3 مفاجأت
امال : اممم وجهزتهم امتا بقا
اركان بثقه : عيب تسأليني سؤال ده
امال بضحك : طيب يلا
__________________________________________
♥️عند نجلاء ♥️
رجعت بيتها عند توفيق
نجلاء : اركان محتاجني جمبو وانا عايزاك جمبي ارجوك وافق وخلينا نعيش معه
توفيق : ياحبيبتي انا والله موافق بس يعني هحس اني عايش عندو وهو بيصرف عليا
نجلاء بتفكير : اممم طب بص انت تشتري منو نص القصر وكدا يبقا انت قاعد في ملكك
توفيق : تصدقي فكره حلوه خلاص أنا موافق
نجلاء بسعاده : بجد
توفيق : طبعا ياحبيبتي اي حاجه تفرحك هعملها
نجلاء : ربنا يسعدك علي قد مابتسعدني كدا
توفيق حضن نجلاء بحنان ونجلاء قالت : انت عوضي
توفيق : وانا مش عايزك تقلقي عمري ماهحسس اركان أن جوز ام انا هعتبرو زاي ندي
نجلاء : وانا واثقه في ده يلا بقا نجهز هدومنا ونروح القصر
توفيق : ماشي ياحبيبتي يلا
نجلاء وتوفيق راحو يجهزو هدومهم..
__________________________________________
♥️في بيت علي ♥️
ضحي بغضب : يعني ايه عايز تجوز دي
شرين بسخرية : مال دي يختي ها
ضحي : اخرسي انتي خااالص طيب هو راجل اهبل وهيصدقك إنما أنا لا
علي ضرب ضحي بلقلم وضحي بصتلو بصدمه
علي : تعرفي كنت هجبلك شقه تقعدي فيها بس بعد كلام ده يلا برا بيتي ومش عايز اشوفك تاني
ضحي بغضب : ايوا مانت هتبعني زاي ما بعت مراتك الاولنيه وابنها
علي بغضب : ايوااا ياستي انا راجل غدار والغدر في دمي عايزه حاجه
ضحي بغضب : انت راجل واطي
علي بصلها بغضب وقال : بتشتمي ابوووكي
ضحي بزعيق : ايواا علشان انا زايك انت رميت ابنك وانا هرميك
علي هجم علي ضحي وفضل يضربها وضحي كانت اقوه وزقتو ووقعتو في الارض وفي لحظه دي علي افتكر لما زق أبوه ووقعو في الارض
ضحي بغضب : مش هرحمك فااااهم مش هرحمك وإخرتك علي ايدي ياعلي ياصادق
علي قام من علي الارض ومسك شعر ضحي وفضل يضربها وبعدين سحبها وطردها براا الفيلا شرين كانت متابعه ده بسعاده
شرين بخبث : حبيبي ياعلي والله عين العقل
علي بغضب : بنت مش متربيه
شرين بخبث : بظبط
أما ضحي طلعت برا الفيلا بغضب ولحسن حظها أن كان معاها تلفونها وقرارت أنها تتصل علي حنين اخت شرين وتصلت عليها وحنين ردت
ضحي : من غير كلام كتير اختك انهارده هتتجوز من ابو اركان وقاعده معه في البيت ومقضيها معه في الحرام
اميره بصدمه : بتقولي ايه
ضحي بستغراب : انتي مين
اميره بحزن : انا امها
ضحي : اه طيب معرفتيش تربي ليه هقولك عنوان الفيلا بتاعت ابو اركان عنوانها ……
ضحي قفلت تلفون بخبث وقعدت قدام الفيلا مستنيه اميره اما اميره قعدت علي سرير بصدمه وبعدين دموعها خانتها وعيطت ومكنش قدامها غير أنها تروح تشوف بنتها لبست هدومها.ونزلت من غير ماحد يشوفها ولحسن حظها أنها لقت عرييه توفيق داخله القصر وقفتهم وقالتلهم : معلش ودوني العنوان ده …
نجلاء بقلق : مالك ياحبيبتي
اميره بدموع : ودوني بس
توفيق : اتفضلي اركبي
اميره ركبت وتوفيق اتحرك واميره فضلت تحكي لي نجلاء علي بنتها وعلي..
__________________________________________
♥️عند اركان ♥️
اركان وصل قدام معرض عربيات المعرض كان فخم جداا وآمال نزلت من العربيه بسرعه وقالت : اكيد هتجبلي عربيه
اركان بضحك : ليه علشان تمشي تموتي في ناس
امال بضيق : اومال جيبنا هنا ليه
اركان : جاين هنا علشان تختاري العربيه الي انتي عايزاه بس طبعا مش هتسوقيها غير لما تتعلمي
امال بسعاده : بجد يااركونتي
اركان : بجد ياروح اركونتك
امال بحماس : يلا ندخل
امال وأركان دخلو المعرض وآمال بصت علي العربيات
امال : واوو دي من احدث انواع العربيات في العالم كلو
اركان : طبعا انتي مرات اركان يعني مش اي حد بصي انا اخترتلك عربيه شوفيها الاول
امال : ماشي يلا
اركان خدها ووقفها قدام عربيه كانت متغطيه وقال : غمضي عينك
امال حطت أيدها علي عنيها وقالت : اووك
اركان شال الغطا من العربيه وقال : افتحي
امال شالت أيدها وبصت علي العربيه وقالت بصرااخ : واووو واووو بجد
اركان بحب : عجبتك
امال قربت منو وقالت : تستاهل اكبر بوووسه
امال بستو في خدو جامد وقالت : انا بحبك اوووي بجد بتفهمني بسرعه
أركان بضحك : انتي بقتي جريئه بعد الجواز اوي
امال بغيظ : خلاص والله ماهعمل كدا تاني
اركان بضحك : خلاص خلاص بهزر
امال بسعاده : كنت والله من دقيقه عايزه اقولك اني عايزه عربيه لونها وردي وخوفت تتريق عليا وتقول عني طفله اصل انت مش عارف انا بحب لون ده قد ايه
اركان مسك أيدها الاتنين وقربها منو وقال : عارف علشان كدا كنت مجهزهالك يوم فرحنا بس حصل مشاكل
امال بأبتسامه : مش مهم الوقت المهم عندي انك مهتم بيا تعرف والله لو جبتلي ورده حمره هفرح بيها نفس فرحه دي بجد
اركان حضن امال بحب : ربنا يخليكي ليا ونجيب زينه وزين
امال بضحك : ممكن زين أما زينه لا
اركان بضحك : ياستي المهم يجو
امال : طب يلا ناخد لفه بيها
اركان : لا لا ياماما انا جيبك بس علشان تمضي الاورق وكتبها بأسمك
امال : اممم ماشي المهم انها ملكي وانا هتعلم بسرعه علشان اركبها
اركان : طب يلا
اركان خد امال وآمال مضت علي الورق وبقت العربيه بأسمها وبعدين اركان خدها وطلعو من المعرض وركبو العربيه علشان يوريها المفاجأة تانيه…
وبعد نص ساعه امال وأركان وصلو لي فيلا مش كبير اوي ولا صغيره بس شكلها يجنن اركان نزل من العربيه ومسك ايد امال ووقف قدام باب الفيلا
اركان : جاهزه
امال بحماس : جدااا جدااااا
اركان فتح باب الفيلا بهدوء وحط ايدو علي عين امال ودخلو
امال : شيل ايدك يلا
اركان بضحك : طيب
اركان شال ايدو وآمال بصت قدامها بصدمه وبعدين حطيت أيدها علي عنيها وفضلت تغمض وتفتح تاني وبعدين بصت لي اركان
اركان بضحك : مالك مش قادره تكلمي
امال بصدمه : اركان اركان هو ده حقيقه
اركان بحب : ايوا
امال بصت قدامها تاني بصت علي تصميماتها الي كانت رسمها كانت مجرد رسمه بس كانت من احسن التصميمات الي رسمتها مش مصدقه أن اركان عملهم شايفه تصميماتها عاريضات لبسنهم وشكلهم حلو اوي بعد ماتخيطو وجهزو امال نطتت من الفرحه وحضنت اركان بدموع وقالت : مش مصدقه مش مصدقه بجد
اركان : انا مبسوط اوي انك مبسوطه وانشاء الله بعد يومين الدفيله بتاعك وهتعرضي فيه تصميماتك
امال بدموع : انت ازاي عملت كدا وأمتا
اركان : من زمان اوي وانا بجهز لي ده من ساعت ماتجوزتي يامن
امال خرجت من حضن اركان : انا مش مصدقه نفسي
اركان مسك وشها بأيدو ومسح دموعها : لا صدقي بكرا ياستي هتبقي أحسن مني وكل ناس هتحبك اكتر
امال : مستحيل انا بحبك اوي
اركان بحب : وانا بحبك اكتر
امال : اممم وفين المفاجأة تالته
اركان بضحك : طماعه بس مش دلوقتي في دفيله هتعرفيها
امال بحب :أنتِ دائماً وجهتي و طريقي أميل عن العالم و أستدل بكِ ????
اركان حضن امال بحب وقال :انتي لي فأن قلبي ملك لكي إلى الابد❤️????
__________________________________________
♥️عند اساف ♥️
اساف بمكالمه واحده قدر يضيع كل شركات علي ودمرها بعت لي كل رجالة اعمال الي بيشتغلو معه فيديوهات وهو بيشتغل في مخدرات وسلاح وطبعا ده كلو فوتوشوب ……
♥️عند اميره ♥️
اميره ونجلاء وتوفيق وصلو قدام الفيلا وضحي وقفت من بعيد تراقبهم وبعدين دخلو الفيلا بسرعه وضحي دخلت وراهم من غير ما يشوفها اميره خبطت علي باب الفيلا جامد وبعد دقيقه فتحتلهم شرين وهي كانت لبسه فستان ابيض راقي واميره اول ماشافتها ضربها بلقلم
شرين بغضب : انتي بتضربيني
نجلاء بغضب : وتكسر راسك كمان
شرين دخلت الفيلا وفضلت تنده ع علي وعلي نزل وكان لابس بدله اميره ونجلاء وتوفيق دخلو الفيلا واميره قربت من بنتها وفضلت تضربها
اميره : انا معرفتش اربييييي
شرين زقت اميره وقالت : انا حره وامشي يلا اطلعي برا
اميره بصدمه : بتكلميني انا كدااا
شرين بغضب : اه برا
علي قرب من اميره ومسك أيدها بغضب : برا بيتي ياوليه ياخرفانه
توفيق قرب من علي وشال ايدو بغضب وقال : اياااك تمد ايدك عليها تاني
نجلاء بغضب : طول عمرك مش رااااجل
علي بغضب : انتي ايه الي جابك هنا يلا كلووو برا
شرين ببرود : وخلي بالك بقا المأذون جاي دلوقتي وهتجوزو
ضحي دخلت الفيلا من غير ما يخدو بالهم ودخلت المطبخ
اميره بغضب : امشي قدامي يلا
شرين بضحك : لا والله مستحيل امشي معاكي يلااا براا
نجلاء : انتي واحده بجد معندكيش اخلاق وانت ربنا هينتقم منك قريب
علي قرب من نجلاء وجاي يضربها بس توفيق مسك ايدو وضربو في وشو ومسكو في بعض بس نجلاء واميره فكو بنهم
علي بغضب : برااا
اميره بصت لي بنتها بحزن وبعدين مشيت هي ونجلاء وتوفيق
شرين قربت من علي : حبيبي انت كويس
علي : اه كويس
وفي لحظه دي المأذون جاه
شرين بسعاده : المأذون جاه
علي : يلا ياشخنا جوزني وخلصنا
أما ضحي كانت في المطبخ ودورت علي في المطبخ علي جاز ولقت برميل كبير فيه جاز وجبت كبريت وطلعت برا المطبخ وفضلت تكب في الفيلا جاز وبعدين طلعت علي شرين وعلي وهما بصلها بصدمه وفضلت تكب حواليهم جاز علي جاي يتحرك ضحي مسكت الكبريت وقالت : لو اتحركت والله هولع في الفيلا كلها
علي بخوف : انا ابوكي كدا توولعي فيا
ضحي بغضب : اخرس
شرين بدموع : سبيني ونبي انا مش عملتلك حاجه
ضحي بسخرية : دا انتي حسابك معايا كبير
فاجأه تلفون علي رن
ضحي : رد وافتح الاسبيكر
المأذون : انا ماليش دعوه عايز امشي
ضحي بزعيق : يلا أخرج برا الفيلا
المأذون خرج برعب وعلي فتح تلفون ورد
علي : إلو
الشخص : آلو ياباشا في فيديوهات ليك اتنشرت علي كل ناس الي بيشتغلو معانا واسهوملك كلها وقعت في الارض
علي بصدمه : ايييييه فيديوهات ايه
الشخص : فيديوهات وانت بتشتغل في المخدرات وسلاح
ضحي بسعاده : شوفت تستاهل وتستاهل الموته دي كمان
شرين ندمت اوي أنها مرحتش معا ماماتها وضحي ولعت الكبريت ورمتو في الارض ونار بدأت تعله في كل مكان وشرين بتصرخ وعلي كان بيحاول يبعد عن نار بس نار لمست رجليه وبدأت تاكول في باقي جسمو أما شرين النار مسكت في شعرها ورجليها وضحي كانت بتضحك علي شكلها وجت تخرج من الفيلا بس شرين جريت علي ضحي وحضنتها ونار لمست ضحي وضحي فضلت تصرخ وبعد 5 دقايق بظبط بقو جثث محروقه ………….
(وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ ) صدق الله العظيم♥️♥️♥️
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى