Uncategorized

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجت مسلماً بالخطأ الفصل الرابع 4 بقلم الأميرة فراولة

 وقفنا الفصل الى فات عند 
جون بعصبية:اى الهبل ده أميرة ليا وبس انتى فاهمه 
مريم بضحكه:لا مش ملكك 
جون فقد أعصابه وبدأ يشد أميرة بالعافيه ومريم بتحاول تمنعه بس مش عارفه
جون:لو مش هتكون ليا راسمى هتكون ليا غصب
مريم :سبها يا حيوان 
جون:ابدا ولا تحلمى انى اسبها أميرة بتاعتى 
جون كان بيشد أميرة وأميرة كانت بتفكر فى أدم وعرفت هى لى محيتش بالخوف لما حضنها وحست بالامان وفجأة فاقت على صوت ازاز بيتكسر (كانت مريم بتحاول توقف جون لما مش قدرت ولقيته قرب يخرج من الكنيسة جابت كاس وكسرته على ضهرة) 
جون بعيون محمرة من الغضب :انتى ازاى تتجرئ تضربينى
مريم بجرأة:ولو رجع بيا الزمن هعملها تانى
هنا جون اتعصب ومسك مريم بايده التانيه غير الى ماسك بيها أميرة وزقها على الأرض ورأسها اتفتحت وجابت دم
مريم بوجع:ااااااه
 هنا أميرة شدت لديها منه بعنف وقامت ضربته بالقلم على وشه وقالت 
أميرة :أنا ممكن اسكتلك على كل حاجه الا انك تلمس اختى أنا سعتها اموتك بايدى
جون :انتى اتجراتى وصربتنى بالقلم 
أميرة:ولو قربتلها تانى هيكونوا اتنين 
هنا جون مسك أميرة من شعرها وكان لسه هيضربها بالقلم بس حد ضربه بوكس ثلاثى الابعاد وقعه على الأرض (والحد ده أدم)
أدم لأميرة :انتى كويسه 
أميرة بدموع:اه بس مريم 
أدم:مش تخافى هتكون كويسه
أميرة:اوك (وراحت لمريم )
جون وهو بيقوم:انت تعرف انت ضربت مين ده انا هخلى ايامك سوده 
أدم:هتكون مين غير حتت واحد صايع ملقاش الى يربيه 
جون:ده انا الى هربيك 
أدم:مش لما تتربى الاول
جون:من غير كلام أميرة بتاعتى وهتكون ليا (وقبل ما يكمل كان أحد بوكس وأدم فوقه بيضربه)
أدم:ضربه اول بوكس وقاله ده عشان مش تتقوى على الى أضعف منك 
وده عشان مش تلمس اى بنت 
وده عشان حولت تلمس مدام أدم النمر (أميرة ) وكان لسه هيكمل بس جورج والد جون ايجى وخلى رجالته شالوا أدم من ع جون
————————————————
جورج :انت ازاى تتجرئ وتضرب ابنى ده انا هموتك 
أدم بسخرية:ولا تقدر تعمل حاجه
جورج:انت شكلك مش تعرف أنا مين أنا…
 (ولسه هيكمل أدم قاطعه)
أدم:جورج بيتر 49  صاحب اكبر اتليه سيارات فى الاسكندرية عندك نفوذ كويسه مش بطاله اى رايك قلت حاجه غلط أنا
جورج:لا صح وبعد ده كله ناوى تقف ضدى
أدم:اول حاجه ده شيك ب250الف جنيه الى ليك عند مراتى أميرة
جورج:مراتك مين 
أدم:أميرة وثانيا بقا اعرفك على نفسى  أدم النمر صاحب مجموعه شركات النمر للسيارات اكبر شركه سيارات فى أفريقيا وتانى اكبر شركه فى العالم واصغر لواء فى الشرطة هه اى رايك
جورج:أدم النمر
أدم:بلحمه وشحمه
جورج :ازاى انت وأميرة 
أدم بمقاطعة:مش يخص بس صدقنى لو قربت من مراتى ل همنع اى حد يشترى أو يبيع ليك عربيه واحده غير كده هدخلك انت وابنك السجن بتهمة الابتزاز 
جورج :ابتزاز اى 
أدم بسخرية:اى مش انت قلت لأميرة انها لو مش اتجوزت ابنك هدخل مريم السجن 
جورج بخوف: أيواه 
أدم:طب أو مش ليه عايزنى انفذ تهديدى خد ابنك وامشى من هنا
جورج :يلا يا جون 
جون:بس أميرة 
جورج :بقولك يلا يا جون 
جون باقتضاب:تمام (وجورج اخد ابنه ومشى)
/////////////////////////////////////////////
أدم راح لأميرة وأدم ومريم وكانت اديه بتنزف و الرباط إلى رابط بيه الإصابة مليان دم وأميرة اول ما شفته 
أميرة بخوف:اى ده ايدك مالها 
أدم:متخفيش مجرد اصابه بسيطه 
أميرة بزعيق :اى هو الى مجرد اصابه بسيط انت ازاى مش روحت لدكتور 
أدم :أنا 
أحمد :بمقاطعة :أنا هحكيلك 
Flashback 
*فى سيارة أحمد 
أدم :ارجع تانى الكنيسة 
أحمد:انت مجنون لازم نروح المستشفى 
أدم:ده جرح بسيط ارجع 
أحمد بزعيق:اى هو الى جرح بسيط انت متصاوب برصاصة في دراعك وعمال تنزف
أدم بعصبية:قولتلك جرح بسيط وانا لما اقول ارجع يعنى ارجع 
أحمد بهدوء:طب ليه 
أدم:أنا اتجوزت أميرة وسبتها هناك والله اعلم اى الى ممكن يحصلها هناك بسببى فلازم ارجع لها فهمت 
أحمد :حاضر بس جرحك 
أدم:فى عندك شاش ولزق 
أحمد:ايواة 
أدم طب طلعه وهات قميص من ورا من العربية معاك صح 
أحمد: ايواة معايا 
أحمد راح جاب القميص وطلع الشاش واللزق وأدم خلاه يلف ليه الشاش واللزق ع الجرح وغير القميص بس 
Back
أميرة بدموع: ده بسببى 
أدم :لا ده بسبب شعبى انتى ملكيش ذنب 
أميرة:شكرا 
أدم:العفو
أحمد وهو يحمل مريم:أدم تعالوا ورايا انت ومريم لازم تروحوا المستشفى 
أميرة موجه الكلام لأدم :من غير ولا كلمه ورايا
____________________________
فى المستشفى 
أدم ومريم وأحمد وأميرة وصلوا المستشفى وأدم راح للدكتور ومريم لدكتورة عشان يكشفوا 
أميرة:أنا خايفه عليهم 
أحمد بخبث:وانتى تخافى على أدم ليه 
أميرة بتوتر :هو انقذنى من جون وجورج 
أحمد:بس كده 
أميرة: بس كده 
أحمد لسه هيرد أدم جه 
أميرة باندفاع:انت كويسه هه الدكتور قال اى 
أدم بضحكه داخليه:أنا الحمدلله اختك عامله اى 
أميرة :معرفش لسه الدكتورة مش خرجت 
أحمد:بمذاح اى يعم أنا هنا نستنى 
أدم:اى الى جابك يلا روح بيتك بيتك 
أحمد بضحك:عجبك كده يا أميرة 
أميرة بضحكه ع طفولتهم :تستاهل 
أحمد:اتفقوا عليا يا اندال 
ولسه أميرة هترد بس جات عليهم ممرضه 
الممرضة :انتم اهل الحاله الى اسمها مريم 
أميرة :ايواة 
الممرضه: البقاء لله وحده
أميرة ولم تستطع التحمل اغم عليها 
يتبع…….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!