Uncategorized

رواية موجتي الصغيرة الحلقة الرابعة 4 بقلم مريم مصطفى

 رواية موجتي الصغيرة الحلقة الرابعة 4 بقلم مريم مصطفى 

رواية موجتي الصغيرة الحلقة الرابعة 4 بقلم مريم مصطفى 

رواية موجتي الصغيرة الحلقة الرابعة 4 بقلم مريم مصطفى 

زين:رايحه فين ياموج

موج:رايحه شغلي

زين بعصبيه:انا قولت مفيش شغل وازاي عايزه تنزلي من غير اذني

موج:وانا موافقتش ع قرارك وهنزل شغلي

زين:لو قربتي خطوه نحيه الباب تاني ياموج مش هيصلك كويس

موج:انت بتعاملني ليه كده انت عارف اني بحب شغلي 

زين بهدوء:علشان شغلك هياخدك مني ياموج

موج بصوت عالي:ياخدني منك اي انا قولتلك اني عمري ماهحبك انت جوزي ع الورق بس 

زين:وانا متاكد انك هتحبيني 

موج:انا بكرهااااااك يازين

زين قلبه وجعه لما قالتله كده وملامح وشه اتغيرت وبص لموج بعصبيه وسابها ونزل

موج قعدت ع الارض وفضلت تعيط وبعد شويه الباب خبط وموج فتحت

حياه بصدمه:مالك بتعيطي ليه كده

موج مقدرتش تتكلم واترمت ف حضنها حياه دخلتها وقفلت الباب وراحت تجبلها مياه علشان تهدا

حياه:اي اللي حصل ياموج وبتعيطي ليه

موج حكت كل حاجه حصلت لحياه

حياه:ياموج انا قولتلك ادي لنفسك فرصه تحبي

موج:كنت بدات اعمل كده بس هو غبي مناعني من اكتر حاجه بحبها هو عارف اني شغلي مهم بالنسبالي بس مافرقش معا

حياه:بس ياموج

يقطع كلامها صوت مفاتيح زين

زين:ازيك ياحياه

حياه:تمام الحمدلله 

زين:طب استاذن انا عندي شغل هخلصوا براحتكوا

حياه:لا انا خلاص ماشيه 

حياه حضنت موج قبل ماتمشي وسلمت ع زين واستاذنت ومشيت

وحياه سابت زين ودخلت وقفت ف البلكونه

زين كان سمع موج وهي بتقول لحياه انها كانت بدات تديلوا فرصه تحبوا وهو ضايعه وحب يصلح الغلطه

زين دخل البلكونة لموج ومسك ايدها

زين: انا اسف ع اللي حصل الصبح وتقدري ترجعي شغلك انا موافق

موج بفرحه حضنت زين 

موج: بجد يازين

زين: بجد ياقلبي 

موج سابت حضن زين واتكسفت من اللي عملتو

موج: احم انا اسفه

زين بأبتسامه: اسفه ع اي

موج بكسوف: عن اذنك

زين: رايحه فين 

موج: هنام علشان الشغل الصبح

زين: تصبحي ع خير 

موج: وانت من اهله

موج دخلت اوضتها وكلمت حياه 

حياه: اي صوتك مبسوط ليه

موج بفرحه: زين وافق انزل الشغل

حياه: الواد طلع طيب اهو يامفتريه 

موج: انا مش مفتريه يابت هو اللي كان رخم الصبح

حياه بضحك: روحي اتخمدي ونشوف رخم ازاي الصبح

موج: مع السلامه 

حياه: سلام

موج غيرت لبسها ولسه بتنام

موج: ف حاجه 

زين: هنام

موج: تنام فين

زين: هنا 

موج: ماشي وانا هنام بره

زين بأبتسامه: لا هتنامي هنا وجمبي

موج: لا واتفضل اطلع بره

زين: طيب خلاص مفيش شغل بكره 

موج بنرفزه: اتخمد من غير حركه

زين: حاضر يسطا

زين حضن موج 

موج: ابعد يازين بدل والله 

زين: هتعملي اي

موج: هنام بره

زين: ماشي لو عرفتي تقومي من حضني بقا

موج حاولت تقوم من جمبه

زين: بطلي حركه عايز انام

موج بنرفزه: ياربي بقا

واستسلامت ونامت

تاني يوم الصبح 

موج صحيت وحضرت فطار وصحت زين 

موج: انت يابني اخلص هنتاخر 

زين: خمس دقايق وهقوم 

موج: بقالك ساعه بتقول كده

زين: حاضر

زين صحي وطلعوا يفطروا وبعدها خلصوا فطار وكل واحد فيهم راح يلبس

زين: اخلصي بقالك ساعه بتلبسي

موج: خلاص ماانت كنت نايم قولتلك حاجه ويلا علشان هنتاخر

زين: هتنزلي كده 

موج: كده اللي  هو ازاي

زين بعصبيه:بااللي انتي حاطه ع شفيفك ده

موج:وانت مالك

زين:شششش

وطلع منديل وقرب ع موج ومسح شفيفها

زين:كده احلي ومشوفكيش عمله كده تاني

موج:طب ابعد ويلا علشان اتاخرنا

زين: يلا

وصلوا المستشفي وكل واحد فيهم راح ع شغله

بعد شويه مراد زميل موج كان واقف معاها وزين معدي وسمعه بيقول لموج.. 

مراد: يموج…..

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى