Uncategorized

رواية عشق الطفولة الحلقة الرابعة 4 بقلم هنا

رواية عشق الطفولة الحلقة الرابعة 4 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الرابعة 4 بقلم هنا 

رواية عشق الطفولة الحلقة الرابعة 4 بقلم هنا 

اسر:مش هخرج غير لما تقوليلي بحبك يا اخويا يا نور عيوني يا كل ما لياا

سما:شكلك بتخرف وانت صايم صح يلاا اطلع براا عشان عايزة اتخمد

اسر:طيب براحتك بقى بس بكرة مفيش كلية غير لما انا اوصلك تمام

سما:لا شكرا انا مش لسة طفلة عشان حد يوصلني

اسر من شعرها:شكلك عايزة تتضربي صح ولا اي

سما:لا لا مش عايزة خلاص انت الهتوصلني 

اسر:ايوا كده… تصبحي على خير يا قطتي

سما في سرها:قطة اما تشوه وشك يا ابو طويلة يا هايف

*اسر خرج وهي فضلت سرحانة وتقول لنفسها:ياااا من زمان كان نفسي يكون ليا اخ كبير والحمد لله ربنا حقق امنيتي شكرا يا رب.. 

اسر:انت يا زفت اصحي هتتاخري

سما:هاا صباح الخير هي الساعة كام

اسر:ايه نايمة في البحر قومي ياختي الساعة9

سما:يا نهارك طين دا انا كده اتطردت خلاص

اسر شدها من ع السرير:لو عليتي صوتك تاني هقطعلك لسانك فاهمة

سما:فاهمة فاهمة خلاص انا هقوم اجهز اهو بسرعة

بعد شوية

اسر:اي دا لحقتي لبستي

سما:اه اصلي مش زي البنات التانية ال بتفضل ب السنة تلبس

اسر بيهمس:مين قالك انك بنت اصلا

سما:اي بتقول حاجة

اسر:اه بقول انت ازاي بتلبسي بناطيل انت مش كبرتي ولا لسة طفلة يا طفلة

سما:هو دة ال عندي مش عاجبك اشتريلي غيره

اسر:طيب يلا يا ام لسانين قدامي(نزلوا من البيت عشان يوصلها)

اسر:اي يا قطة راحة فين تعالي اركبي

سما:اووووف اي العربية دي يلااا بتاعتك ولا سارقها

اسر:لا سارقها وان شاء الله هقطعلك لسانك ال بيرمي زبالة دا

سما:اي يسطااا بهزر معاك

اسر:يسطاا ااه مانا السواق بتاعك بقى وكده(وصلوا الكلية)

اسر:بعد ما تخلصي تتصلي علياا عشان اجيلك ماشي

سما:ماشي يا ابو الصحاب

اسر:الهي ينقطع

سما:هو اي يلاا

اسر:لسانك يا ام لسانين(اسر مشي وجات سارة تكلم سما سارة دي تكون صاحبتها من ابتدائي وكل حاجة بيحكوها لبعض)

سارة:اي دا يا سافلة مين ال بيوصلك دا

سما:اللهم اني صائمة اتلم يا لساني بصي يا ستي دا اخوياا

سارة:به انت هتستهبلي اخوكي من اليانصيب ولا ايه

سما:اه هو كده وحكت ل سارة كل حاجة

سارة:ياااه بس اي يا به الواد مز يا بختك

سما:اللهم اني صائمة اتلمي بقى احسنلك(خلصت محاضراتها واتصلت على اسر)

سما:ااااااسر 

اسر:نعم يا قطتي خلصتي

سما:اه ياخويا هتيجي ولا امشي انا

اسر:ثواني وهتلاقيني عندك سلام

سما:سلاااموز يسطا

اسر:هاا يومك كان عامل اي النهاردة

سما:كان عامل حبل وماشي عليه????

اسر:اي التفاهة دي خلصتي اضحك ولا لسة

سما:لا خلصت اضحك بقى

اسر:ان شاء الله

سما:انت رايح فين مش هتطلع

اسر:لا انا عندي مشوار كده هاجي ع الفطار

سما:ماشي يا اخويا سلاموز

اسر:سلام يا قطتي

*سما طلعت على فوق ولقت عادل سلمت عليه ودخلت المطبخ سلمت على سهير وراحت اوضتها

سما:مامااااااااااا 

سهير:اي يا به في اي مالك

سما:فين هدومي الدولاب فاضي ليه

سهير:اي خضيتيني كنت بحسب جرالك حاجة الهدوم اخوكي اداها لواحدة غلبانة في الشارع

سما:انت بتهزري صح اداهم لواحدة غلبانة وانا ابقى امشي بالشورت والفلنة صح

سهير:هو قال في العيد هتشتري لبس ماعرفش ليكوا لما ييجي ابقي اتفاهمي انت وهو

يما:لما يجيلي هطين عيشته ان شاء الله وهلبس اي لحد ما ييجي العيد واروح الكلية بأيه

—————

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية وجدت قلبي معك للكاتبة غادة محسن.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!