Uncategorized

رواية في فناء منزلنا الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة محمد

 رواية في فناء منزلنا الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة محمد 

رواية في فناء منزلنا الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة محمد 

رواية في فناء منزلنا الحلقة الرابعة 4 بقلم حبيبة محمد 

لا مش معقول بجد مش للدرجه دي… 

___ انتي يا بنتي مجنونه … هو انا كل لما اروح في حته .الاقيكي قدامي …. … 

____ 

كانت نور … في هوس … ولم تتحرك كانت تنظر علي الارض فقط … وهي مصدومه .. وهاتفها ساقط علي الارض 

__ 

ادهم: انتي يا بنتي اتحركي وركزي معايا روحتي فين .. 

__ 

نور بعد ما فاقت من غيبوبتها … اي اي …

ادهم: اي ..يا بت انتي  ..في اي هو انا كل لما اخلص منك اشوفك تاني 

نور: ينفع تكلمني بأحترام … 

__ 

ادهم: ليه كل ما اروح في حته اشوفك .. 

نور: تعالا نتكلم بهدوء .. 

ادهم بسخريه: اااه هدوووء …. اممم هتعترفيلي اكيد 

نور: اعترفلك بأيه … هو انت مينفعش معاك الاحترام ..

ادهم: اممم … طبب تعالي ننزل الكافتيريه .. 

نور : لا هكلمك هنا … مبدأيا كدا ..انا بشوفك صدفه والله مبقصدش خالص اشوفك … لما شوفتك في المكتب … كانت مريم صاحبتي ..قايلالي علي الشركه دي عشان اشتغل فيها .. ولما شوفتك في القصر … ماما كانت وخداني معاها .. عشان اساعدها اول يوم …. ولما شوفتك في البيت الانا اجرته … كنت مأجراه من عادل .. عشان ماما سافرت ومبقاش عندي بيت اقعد فيه … ولما طردتني … قعدت في فندق … بس كدا .

ادهم : وانتي مفكرتيش انا طردتك ليه 

نور: ليه 

ادهم:/عشان لسانك طويل 

نور: ما انت كمان مستفز 

ادهم: علي العموم يا ستي لمي شنطه هدومك وتعالي البيت . 

نور: مش بمزاجك ..مش عايزه اجي .. 

ادهم: تمام خليكي .. 

_____

نزل ادهم للموظف … : عايزك تعلي سعر الاقامه لغرفه 105 .

الموظف: حاضر يا ادهم باشا .. عايزني اعليها لكام 

ادهم: عليها ل 2000 جنيه ..

ادهم بسخريه وريني بقا يا نور هتقعدي في الفندق ازاي …انا هخليكي ترجعيلي … خاشعه تحت رجلي .. 

//////////// 

الموظف: انسه نور … سعر الاقامه زاد وبقا 2000 جنيه .. 

نور: هجبهملك منين انا 

الموظف : خلاص امشي من الفندق 

نور : تمام …. 

هروح فين دلوقتتي 

———– 

في قصر ادهم 

انا متؤكد انها هتيجي …. 

عادل : هي مين دي .. 

ادهم: ها … لا مفيش .. 

عادل : متعرفش اخبار علي نور بقالها كام يوم مختفيه

ادهم: انت مالك بيها 

عادل: يا عم وانت مالك 

ادهم: ملكش دعوه ب نور يا عادل 

عادل: ليه انشاء الله .. 

ادهم:: انا هروح بيتي القديم دلوقتي سلام … 

عند خروج عادل من قصر ادهم …  

عادل: الو يا نور …. وحشت… …(/اي الانا كنت هقوله ده) 

نور: ازيك يا عادل… متسألنيش حصل معاكي اي عشان انا اتبهدلت . هحكيلك كل حاجه لما اشوفك ..بس محتاجه منك تجيبلي بيت ااجره او اقعد فيه .. 

عادل: طبعا … هجيبلك …( تعالي اقعدي عندي) 

نور: نعم ! 

عادل: اقصد بيتي موجود … تعالي اقعدي فيه .. وانا هقعد في بيت العيله بتاعي

نور: شكرا يا عادل .. بس مش هقدر … اخليك تخرج من بيتك عشاني … 

عادل: لو سمحتي اقبلي .. انا مش هسامح نفسي لو سيبتك كدا … 

نور : بس .. 

عادل برجاء: لو سمحتي .. 

نور : تمام 

___ 

نور في بيت عادل … 

نور : بس انا بجد مش مطمنه بوجودك برا بيتك

عادل بأبتسامه : اول مره حد يخاف عليا كدا .. 

نور بخجل و هروب من الموقف: ا.انا لازم طبعا اقلق يعني ..اقصد انت .. برا ..يعني .. 

عادل: خلاص خلاص اهدي .. كفايا توتر ..وخدي هدومك وادخلي اوضتك واعتبري ده بيتك … وانا هخرج دلوقتي .. اروح بيت عيلتي .. 

نور: تمم خلي بالك من نفسك .. 

ذهب عادل بخطوتين … 

رجععت نور لعادل ومسكت ايده … بجد شكرا جدا مش عارفه اشكرك ازاي … 

ابتسم عادل بفرحه شديده وذهب 

::::::::::::: 

في بيت ادهم … 

هي مجتش ليه دي لغايه دلوقتي .. معقول تكون قاعده في الشارع في الوقت ده … 

لا لا مش هعرف اقعد كدا … لازم اخرج اشوفها … 

او اتصل ب عادل يجي يساعدني … 

الو يا عادل

= اي يا ادهم

ادهم:  انا مش لاقي نور و بجد خايف جدا عليها … تعالا ساعدني ندور عليها .. 

عادل بسخريه: لا يا حبيبي … انا لحقتها قبليك .. نور عندي في البيت .. 

ادهم: نعممم بتعمل اي عندك 

عادل: متقلقش .. سيبتها قاعده في بيتي ومشيت انا 

ادهم قفل في وجهه عادل الهاتف … وذهب بغضب لنور … 

___ 

عند وصوله… وهو يطرق الباب علي نور بغضب … 

نور بخوف: مم..مين 

ادهم: افتحي الباب انا ادهم … 

فتحت له نور 

نور: نعم عايز اي مني 

ادهم : اي المقعدك هنا 

نور: وانت مالك 

ادهم: بقولك اي المقعدك هنا 

نور: شكلك مفهمتش .. بقولك وانت مالك .. 

ادهم : تعالي يلا

نور: سيب ايدي اجي فين … يعني انت مش عايزني حتي اقعد في بيت عادل .. ولا البيت الاجرته منك… انت عايز مني

 اي

ادهم وهو يبلع ريئه: نور … انا … 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية احببت خادمة للكاتبة حبيبة محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى