Uncategorized

رواية حب صدفة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم حنان صلاح

 رواية حب صدفة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم حنان صلاح

رواية حب صدفة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم حنان صلاح

رواية حب صدفة الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم حنان صلاح

ادهم بدموع وخوف وزعر قام بسرعه وفضل يجري علي غرفة العماليات عشان يقدر يشوف هنا وبعدين وصل للغرفه ومسك الكزاز بأيده وهو يصرخ ويقول هنا وعزه واحمد وفرح لحقوووو ادهم 
عزه مسكت ادهم من وشه وخدته في حضنها وهي بتقول يعني هنا تبقي حببتك يا بني والولد اللي في بطنها بيكون ابنك بدموع 
ادهم بخوف اهااااا يا ماما هنا تبقي حبيبتي لو جرالها حاجه مش هسامح نفسي 
عزه بخوف وتوتر وهي تقول هنا هتبقا كويسه يا ادهم وابنك هيتربا في وسطكم يا بني هنا بتحبك يا ادهم اوي 
فرح بدموع انا مش مصدقه اللي بيحصل يا احمد هنا تبقي حبيبت ادهم 
احمد بخوف وتوتر ودموع هنا بنت عمتي واختي وحببتي من الطفوله يا فرح 
فرح بدموع بتواسي احمد وهي بتقول مش تخاف عليها يا حبيبي 
احمد بنظرة حب وحزن انتي بتحبيني يا فرح 
فرح ضحكت ضحكت خجل وهي تقول امممم مش عارفه ازاي دا حصل او امتي بس بحبك يا بطل 
احمد بفرحه وابتسامه لما هنا تخرج من المستشفي بسلامه هجيب بابا ونيجي نتقدم لمامتك 
فرح ابتسمت 
الدكتور خرج من غرفة العماليات وهو يقول فين جوز المريضه 
ادهم بخوف وزعر وهو يتردد ويقول انا جوزها يا دكتور 
الدكتور بأبتسامه حضرتك خايف ليه هنا كويسه الحمد لله وقدرنا نصيتر علي الحاله 
عزه وهي ربنا بعت ليها اي يا دكتور 
الدكتور بنت زي القمر 
ادهم بفرحه وهنا هتفوق امتي يا دكتور 
الدكتور كمان سعتين هتفوق وسابه ومشي 
ادهم شاف هنا وهما بينقولوها من غرفة العماليات وراح جري عليها ومسك ايديها وهو يقول حببتي هنا وحشتيني ياروحي 
هتبقي كويسه وهنربي بنتنا سوي وانتي هتختاري احنا هنسميها اي 
عزه بفرحه جابت البنت وبتقول بنتك اهااا يا ادهم 
ادهم بفرحه وهو ينظر لها ويقول شبه هنا وحضنها وحطها جنب هنا ع السرير 
احمد وفرح مسكين ايد بعض واحمد بيقول عبالنا كده لما نجيب بنت زي القمر وتبقي شبهك كده يا فرحتي 
فرح ببرود لا انا عايزه ولد عشان يبقي شبهك ي احمد ويبقا عندي اتنين ابطال
وقطعهم صوت صعاد وهي تقول الف مبروك يا ادهم 
ادهم بتعجب الله يباركلك يا…….
صعاد بدموع انا جايه اعتزرلك يا ادهم واعتزر لعزه علي اللي حصل زمان وجت تمشي 
عزه مسكت صعاد وحضنتها وهي تقول انا عايزه اشكرك يا صعاد لانك ربيتي ابني وخليتي بالك منه وحبتيه اكتر مني هو ابنك زي ما هو ابني تمام 
ادهم مسح دموعه وراح حضن صعاد وعزه وهو يقول انا ربنا بيحبني لانه خلي عندي اتنين ذيكم وهما بيحبوني انا محظوظ عشان عندي مامتين زي القمر ذيكم
وثم ينادي محمد علي احمد وهو يقول وحشتني يا ابني 
احمد بابا انت جيت 
امه حضنته بقوه و هي تقول وحشتني يا ابني 
صعاد وادهم بيسلموووو علي محمد وبيحضونوه 
محمد انا اسف يا ادهم علي اللي حصل لهنا 
ادهم والا يهمك يخال كلنا بنغلط 
والممرضه تقول بصوت عالي يا استاذ ادهم هنا فاقت 
ادهم بسرعه وبفرحه وبص لهنا بحب 
وهنا عندما رات ادهم حاولت النهوض من ع السرير ودموع تنفرط من عيناها الخضراء الجميله 
ادهم بفرحه وخوف وهو يقول وحشتيني يا حببتي اوي ومسك ايديها وحضنها بقوه والجميع متعجب منهما ومن الحب الكبير الذي بينهم 
ادهم جاب البنت وهو يقول دي بنتنا يا هنا هتتربي وسطنا 
هنا بتعجب يعني انت ابوها يا ادهم 
ادهم بحب ايووووه يا هنا انا كنت عايز اقولك علي اللي حصل بينا وقت ما كنا مسافرين وهو حصل…..وشرد لها عما حدث 
هنا بتعجب وخجل يعني انت عملت ده كله عشان مش اموت يا ادهم وحضنته وهي تقول هنسمي بنتنا اي 
ادهم هنسميها رودي اي رايك 
هنا رودي اسم جميل عشان انت بس اللي مختاره يا حبيبي 
ادهم جهز حفل زفاف كبير له ولاحمد والمأذون بكلمته المشهوره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
والجميع سعيد بهذه المناسبه السعيده ويرقصون 
احمد بحبك يا فرح اوي ويهمس لها بكلامات حب واحساس رداف 
فرح بفرحه وانا كمان يحبيبي ويحضنان بعضهم البعض وهم يرقصون 
ادهم بفرحه اخيرآ يا حياتي بقينا سوي ولبعض 
هنا بحب اوي طبعآ مفيش اي حاجه تقدر انها تفرقنا تاني يا حبيبي وتتذكر فيروز هي فين فيروز يا ادهم مش ظاهره 
ادهم بتوتر اي هبقا اقولك بعدين يا حببتي بقا احنا انهارده عيزين نتبسط ونفرح مش كده وثم يقول نظره من عيناكي تعني ليا الكثير فحبك بحرآ كبير فاض من قلبي وزدت عطشآ وأرتويت من حبك يا ملكتي وتاج عرشي   وياتي المصور 
ويصور ادهم وهنا واحمد وفرح وصعاد وعزه ومحمد ومراته والطفله الصغيره رودي وهيا في وسطهم والمعازيم حولهم ويلتقط لهم صوره تبقي وتخلد لمدي الحياه 
احب اقول ان الحب يأتي دون ميعاد ويأتي كعادته صدفه تجمع بين عاشقين وتمتلأ الحياه بالفرحه والبهجه والسرور 
عندما نغرد بأسم الحب 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى