Uncategorized

رواية أحببت صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم نورا محروس

 رواية أحببت صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم نورا محروس

رواية أحببت صغيرتي الفصل الثالث 3 بقلم نورا محروس

ووصل زين عند بيت نورا طلع فتحتلوا صفاء الباب باس ايديها ودخل سلم على اللي موجود وبيتلفت علي نورا بعينو عشان يلمحها مش لاقيهاا
زين *عمتي فين الآنسة اللي مشيت منَ غير اذني
صفاء *معلش يا زين ي حبيبي متزعلش منها تلاقييها كانت مضايقه وبعدين هتروح فين مثلا لازم ترجع عشان دراستها يا ابني  بس هي راحت عند صاحبتها هنقعد معاها شويه هما خرجوا من بدري زمانها جايه.. اقعد معانا شويه وهي عتلاقيها جت
زين *اللي كان كاتم غضبه ومتعصب لأنها خرجت في الصعيد بشعرها قدام الناس ومن غير ما تاخد إذن
زين *عمتي انا عندي شغل ولازم امشي انا ونورا دلوقتي قوليلي العنوان وانا هروح اجيبها..
صفاء*بس ي ابني مينفعش تيجي المشوار ده كلوا وتمشي 
زين *معلش يا عمتو مره تانيه ..
اخد العنوان وهو هايج ومتعصب بس طبعا كاتم ده.. ركب العربيه وراحلها….
……   ………..   ………..   …
عند نورا وصاحبتها
نورا  *ده حتى مكلمنيش ولا سأل عليا ولا جه ياخدني اكيد مش بيحبني وانا فعلا اختوا وبتعيط ????????????????..
 منار *خلاص بقي الله ياخدوا زين اللي عمل فيكي كده اي ده مش بيحس
نورا*ضربتها اوعي تقولي على زين كده بعد الشر عنووو ده حبيبي ????????????????وتكمل عياط ومنار تعيط معاها لغايه ما اخيرا منار اقنعتها يخرجوا برره وفعلا خرجوا وهما ماشيين لقوا  طارق وقفهم وهما لسه تحت البيت متحركوش وده طلع ف وشهم وقفوا هما الاتنين 
…… طارق ده مهندس بيحب نورا بس هي رفضتوا قبل كده وهو برضوا لسه بيحبها  هو الصراحه الواد مزز وعسل وكل حاجه بس ميجيش حاجه جمب زين بيه عشان ببساطه نورا قلبها مع زين ????????❤️????…
طارق *نورا نوراا…. 
نورا *نعم يا باش مهندس طارق 
طارق *حمد الله على السلامه عرفت انك جيتي .. 
نورا *الله يسلمك بعد اذنك عشان مستعجلين.. وهووب لسه مخلصتش الكلمه ولقت عربيه زين وهو طالع منها، ????????????استر يارب.. 
نورا *بصت لمنار وسااكته هتموت والأرض تبلعها بتقولها رين زين زين يمصيبتي انت طلعتلي منين يا عم انت خودني يارب وعملت مش شيفاه وشدت منار ومشيوا ولكن صوت زين اللي نادي بعلو صوتوا اللي مليان غضب وعصبيه
زين *نورااااااا. 
نورا اول ما نادام عليها قلبها وقف ولقت طارق اللي بيخبظ علي كتفها
طارق *مالك خوفتي كده لي انتي تعرفي الراجل ده ????‍♀️في اي نورا مبلمه وسااكته وبتقول نهاري اسود
…. تخيلوا المنظر طارق ساند ايدو علي كتف نورا ومنار بتبص علي زين اللي بيتقدم عليهم ونورا باصه لطارق اللي متعرفش بيقول اي  وبتفكر زين هيعمل فيها اي… 
زين *بقوه شال ايد طارق من عليها وقال ايدك لو لمستها تاني هكسرها فاهم قال كده بصوت يخوف اصلا وكان لسه هيضربوا بعض.. 
منار*قالت زين بيه ابن عم نورا ازيك عشان طارق ميعرفش مين ده.. 
زين بصلها بغضب… وشد ايد نورا جاامد اللي ماسكه ايد منار شدوهم هم الاتنين ومشيوا يعنى وكلوا غضب .. 
زين  بصوت عالي وعصبيه *الهانم المحترمة واقفه مع شاب غريب  وحاطط ايدو علي كتفها واقفه معاه وافتحه كلام واللي رايح واللي جاي يبص عليكوا وبيزعق فيها نورا طبعا انتوا عارفين بتعمل اي بتعيط ????????????… 
نورا *سيب ايدي انت مالك اصلاا أقف براحتي وانا محترمه غصب عنك انت ملكش دعوه بيا انت اي اللي جابك هناا مفكر كل حاجه ملكك ????????… 
عصبت زين اكتر ضغط علي ايديها جاامد وجعها الصراحه.. 
ودخلها العربيه وقفل. بص لمنار انها تطلع هي كمان ????????… 
نورا* بتزعق وتقول انت متخلف ايدي وجعتني  اعااا انا بكرهكك نزلني نزلني ????????????????… 
زين *مش عايز اسمع ولا كلمه فوق انك غلطانه يتبجحي  وتقولي انا متخلف انا سمعت صح؟؟؟ ???????? تمام.. 
اول ما نوصل بيتكوا تطلعي تجيبي شنطك وتنزلي في خمس دقايق مفهوم مش هكرر الكلام تاني… 
نورا *فاقت واستوعبت هي قالت متخلف لزين ????????????.. 
نورا *انا نا ن. ن. ن. ن. انا اسفه مكنش قصدي اقول م. م
زين * هش مش عايز اسمع حاجه اتفضلي انزلي خمس دقايق وتكوني هناا …. 
نورا نزلت خبظت في محمود آخوها وأخذتوا وطلعوا علطول قبل ما يشوف زين..  قالها مين ده نورا*ده زين زين تعلا معايا نجيب حاجتي بسررعه عشان ماشيه 
محمود *ماشيه فين هو مش هياخدك اوعي كده 
نورا*عشان خاطري ي محمود استنى استني 
محمود طلع على زين  نورا سابتوا وجريت تجيب حاجتها خايفه من زين اووي ياا نهار اسود
 محمود*اهلا زين بيه ????بسخرية. 
زين *ازيك يا محمود عامل ايه… 
محمود *ضحكه مستفزه الحمدلله اختي مشش هتروح معاك في حته اتفضل انت امشي 
زين بكل هدوء *….. نورا هتمشي معايا وده غصب عن أي حد فاهم يا محمود صقر بيه وده عشان دراستها مش عشان حضرتك عايزها تقعد جمبك يبقي تسيب دراستها وتقعد مع حضرتك تلاعبك 
محمود كان لسه هيمسك خناق مع زين.. 
نورا وصفاء امها نزلوا 
صفاء *محمود انت بتعمل اي تعلا هناا 
زين قرب علي نورا بهمس تأخير عشر دقائق.. واخد الشنط وحاجتها حطهم في العربيه 
نورا حضنت امها ومحمود
نورا وهي بتخضن محمود *متزعلش عشان خاطري هاجي تاني بحبكك يا قلبي???????? وباستوا ومشيوا………….. 
……….    ……… ……… ……. 
ركبوا العربيه وهدوء تاام في العربيه بس نورا افتكرت ودموعها لسه بتنزل اتعدلت ناحيه زين بحزن علي زين انها قالت كده وهو ولا مديها اهتمام 
نورا *زين اسفه اقصد ابيه انا اسفه والله مكنش قصدي اني اقول الكلمه دي انا اسفه… زين ولا كأنو ا سامع حاجه ومكمل سواقة…. وقف عشان وصلوا….. 
زين بحده وهو بااصص لنورا في عنيها اللي بدمع * الهانم لو سابت البيت تاني من غير اذني او طلعت في اي مكان مش هيبقي خيرر 
ولو الألفاظ دي تتكرر تاني هيبقي ليا اسلوب تاني مفهوم….. 
نورا انفجرت من العياط وعلت صوتها تاني ودي تقريبا الغلطه الالف اللي عملتها مع زين وهو لسه ساكت ????????
نورا *انت انسان متكبر وانا بكرهكك فوق انك غلطان وزعقتلي وشددني َوراك زي البقررر كأني الخدامه بتاعتك وبتزعقلي بكرهك يا زين بكرهكك… ????????????????????.. ونزلت جرى علي اوضتها مكملتش حد… 
زين غمض عيونه ف العربيه  كلمه بكرهكك نورا قالتها كتيرر قلبوا وجعوا ورجع بظهروا علي كرسي العربية وعيونوا دمعت من كلامها هو قد اي كان عنيف معاها وهي صغيره متعرفش تقصد اي  ونزل عشان كان مفرهد وعايز ياكل ????????????.. 
……….    ………    ………. دخل الفيلا لقوا مامتوا وباباه قالوا اي يا زين ضايقتها تاني برضوا مش قولنا بالراحه ي حبيبي البت بتدرس ونفسيتها وحشه 
زين *بص لامو همووت من التعب والجوع عايز اكل الوقت كان باليل اصلا وهو مكلشي حاجه… 
امو*قلب امك ي حبيبي وحضنتوا ونادمت علي الخدم وقعدوا ياكلوا طبعا نادوا نورا  نورا وشهد نازلين علي السلم… 
زين بصص ناحيتها ورجع بص تاني لاكلوا قعدوا كلوا كلهم وقاموا
 زين بجمود لنورا *خلصي وتعاليلي مفهوم ????????????
نورا دمعت وقالت خودني بقا يارب اووف وقامت مكملتش اكل نفسها اتسدت اصلا وهو قاعد وكل ولا كان حصل حاجه ????????????‍♀️.. 
…….   ………..  …………….    …..
نورا خبطت علي مكتب زين اللي في الفيلا 
ودخلت 
نورا *بتعب اتفضل عايز حاجه تاني لسه مخلصتش تهزيق  
زين بص لقا ايديها مجروحه ووورامه من كتر الضغط عليها قرب منها ومسكها وراح ضمدها وحط شااش نورا مش قادره تتكلم تعبت خلاض بتعيط بس.. ومش حمل مناهده مع زين تاني تعبها اووي النهارده 
زين بصلها  بحنيه وحزن  علي اللي عملوا فيها مسح دموعها وباسها في راسها وقالها *انا اسف  هو ينفع تكلميني كده يعني  وتسيبي البيت وتمشي وانتي عارفه انا قولت ميه مره لما ابقى متعصب محدش يكلمني ونتي عملتي كده وبعدين بتقولي لي متخلف وتعلي صوتك عليا ينفع حد يكلم الابيه بتاعو كده بعتاب
نورا ساكته وبتعيط *…… 
نورا بتعب ودموع *مهمو انا كنت خايفه وحضرتك متعصب كنت لسه كويس من شويه  جيت كلمتك وانت اتعصبت عليا وزعقتلي جاامد.. و حتى استنيت بعدها وحضرتك مجتش كلمتني يا ابيه 
زين *كان عندي شغل كتتتتير ونسيت اني زعقتلك اصلا بس ده مش مبرر انك تسيبي البيت انا اسف خلاص زين عمروا ما بيعتذر من حد اصلا ولا بيهتم بزعل حد الا هي مش بيهتم الا بيها اصلا ????????????‍♀️
نورا *انا كمان اسفه. وحضنتوا ????????????????????‍♀️…. وبتعيط جاامد اووي هو كمان حضنها كانت وحشاه الصراحه اووي بس هو بيعملها بكل احترام وعمروا ما بصلها نظره شهواني ولا نظره تضايقها 
طلعها من حضنوا ومسح دموعها وقالها خلاص بقي اللي حصل ده ميتكررش تاني 
نورا هزت رأسها بالموافقة يعني 
زين أداها شكولاته طبعا عشان يصالحها َوورده وباسها تاني  عجبوا الموضوع صح ????????????????…اخيرا نورا ضحكت ????وضحكوا هما الاتنين 
زين *يلا يا هانم اطلعي هاتي الكتب عشان نشوف ورانا اي ????????وحصتين الفيزياا اللي ضاعوا علينا نشوف هنعمل ايه فيهم 
نورا بدلع*ابيه زين هيشرحمولي ????????????.. قالتوا حااتر ثانيه واكون هناااا وطلعت جرري علي اوضتها نفسها اتفتحت????????❤️.. 
زين بعد ما مشيت بيكلم نفسوا الله الله يا عم زين كنت نام معاها احسن اضبط نفسك كده عيب اللي بتعملوا ده.. مهما بتحبها بس انت اجنبي عنها… 
وضحك وقال ادي آخره اللي يحب عيال ????????????????أهديها يارب… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملاك أوقع شيطان للكاتبة ريم محمد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى