Uncategorized

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

 رواية امتلكتني مجنونة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية امتلكتني مجنونة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

الو الو اسماء الحقيني الو اسمااااااااء 
جري بدر علي العربيه وراح يشوف ريحان حصلها اي ليه حق يتخض عليها خضه طبيعيه…. عادي لاكن هو اتخض جامد لدرجه انه دخل جوا العربيه يشوف حصلها اي كانت مرميه جوا ودماغها عماله تنزل في دم ووشها وايديها متعورين جامد 
طلع يجري بيها علي المستشفي
شايلها علي ايده وداخل بيها المستشفي 
بدر:  دكتور بسرعه…. حد يلحقها يجماعه 
الممرضه: الوقت اتأخر مفيش دكاتره 
بدر:  بقولك هاتي الدكتور حالا بدل ما اطربق المستشفي دي علي راسك انتي والدكتور..
..  
الممرضه: انت بتتكلم كدا ليه.. هات البطاقه كدا
بدر:  خدي البطاقه 
الممرضه بتنهيده:  استاذ بدر الخشاب! 
بدر: انجزييييييي البت بتموتتت
الممرضه:  حاضر حاضر 
بعد وقت 
الدكتور:  اتفضل 
دخل بدر معاها اوضه العمليات 
الدكتور:  مينفعش كدا يا استاذ 
بدر:  عايز اطمن عليها 
الدكتور:  لما العمليه تخلص اطمن عليها براحتك 
خرج بدر برا مستنيها بقاله كتير العمليه بقالها ٤ ساعات ولسه مخلصتش…………! 
الدكتور خرج 
جري بدر عليه:  ها طمني عليها 
الدكتور: جالها نزيف بسيط خالص والحمد لله قدرنا نحل الموضوع 
بدر:  يعني بقت كويسه 
الدكتور: اه الحمد لله اطمن
بدر:  الحمد لله يارب…. طب هتخرج امتي
الدكتور:  مينفعش دلوقتي خالص الوقت اتأخر وهي مش هتستحمل البرد ده وهي تعبانه بكره بإذن الله تقدر تخرج
بدر:  تمام 
خرج بدر برا المستشفي في وسط المطره وقعد علي الرصيف والمطره عماله تنزل عليه بس هو مش مهتم هو قاعد يدعيلها بس و في الوقت ده اتصل بباها:  في بنتي يا بدر 
بدر مردش معرفش يقول اي…. يقول خدت بنتك القاهره…. ولا بنتك عملت حادثه ولا اقول اي بظبط 
كررها تاني:  فين بنتي يا بدر 
بدر:  معايا…  معايا 
قاله:  هات اكلمها 
بدر معرفش يقول اي 
قاله:  بقولك هات اكلمها 
بدر:  هي.. هي….. في الحمام 
قاله:  انتو فين بظبط 
بدر:  في مطعم وهي دخلت الحمام 
قاله: لما تخرج خليني اكلمها… اي الاخركوا للساعه ٢ 
بدر:  ……. حصل حادثه علي الطريق 
قاله:  حصلكوا حاجه؟ 
بدر:  لأ احنا كويسين بس هنيجي علي الصبح 
قاله: ليه انشاء الله 
بدر: الطريق واقف 
قفل باباها وبدر شكر ربنا انه قدر يخلص……. 
دخل المستشفي وهو لبسه كله مبلول….. 
= يا استاذ…..  غرقت الارض… 
بصلها بدر ببرود ومردش 
كررتها تاني:  غرقت الارض! 
بدر:  انا اسف معلش
= لا مش مشكله بس اخرج برا وانا هخلي نجيه تمسح الارض
بدر:  في مطره برا وهتغرق اكتر 
= طب خلاص ادخل اوضه العمال 
بدر:  لا لا خلاص هخرج برا
= بأبتسامه:  اسمك اي 
بدر:  بتسألي ليه 
=…… عادي بتعرف عليك 
بدر:  لا متتعرفيش شوفي شغلك 
بعدت عنه وهي مكسوفه من رده 
وخرج هو برا زي ما كان وقعد علي الكرسي وريح راسه علي الحيطه………………
تاني يوم الصبح 
قام بدر علي نور الشمس الدخل عينه……وراح يشوف ريحان.
دخل الاوضه لقاها واقفه لابسه بنطلون وتيشرت…والطرحه..وبتبص في المرايه….. 
بدر دخل ومسك ايدها هي لفت تشوف مين المسك ايدها 
بدر مستناش لحظه وحضنها….وهي حضنته اكتر بخوف
ريحان….: انا اسفه 
بدر: اسفه ليه 
ريحان: عشان مشيت بالعربيه من غير ما تقولي 
بدر: هو انتي غلطانه طبعا بس انا عمري ما هعاتبك…. 
ريحان: بابا…! بابا 
بدر: كلمته امبارح 
ريحان: قالك اي 
بدر: كان بيطمن عليكي وقولتله انها حادثه علي الطريق بس معرفتهوش انك انتي العملتي الحادثه 
ريحان: الحمد لله ريحتني 
بدر: مالك بقيتي هاديه كدا ليه ومتفتحه في كلامك 
ريحان: معرفش حصلي اي والله 
بدر: وحشتيني وخوفتيني عليكي قلبي وقف افتكرتك هتروحي مني يا ريحان…. 
ريحان مسكت ايده: يعني انت بتحبني؟….. 
بدر فكر في الجمله دي كويس وقالها: اه بحبك..بحبك اوي اكتشفت ده امبارح لما قلبي كان هيقف عليكي 
ريحان: مكنتش بتحبني ليه الاول 
بدر: ما بلاش السؤال ده 
ريحان: لما اروح بيتي هبقي اكلمك في التلفون واشوف الموضوع ده بنفسي 
بدر بأبتسامه: ماشي 
بدر خدها وخرجوا برا المستشفي بعد ما دفع المصاريف وكل حاجه………
بدر: تعالي نركب تاكسي
ريحان وقفته: اصبر….انت خدتني القاهره ليه……
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً سكريبت اللطيف والخطير للكاتبة ياسمينا محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى