Uncategorized

رواية غيرة الزوجة الثانية الحلقة الثالثة 3 بقلم سونيا

 رواية غيرة الزوجة الثانية الحلقة الثالثة 3 بقلم سونيا 

رواية غيرة الزوجة الثانية الحلقة الثالثة 3 بقلم سونيا 

رواية غيرة الزوجة الثانية الحلقة الثالثة 3 بقلم سونيا 

فاق مصطفى الصبح وكان فرحان جدا وحاسس انو مالك كل الدنيا بايدو بص لراية لقاها لسة فسابع نومة ، ضل باصصلها كتير وسرحان فيها وخايف ليكون عايش فحلم ومن غير ما يحس اتنهد وقال: ياااااه يا راية انا كنت قطعت الامل فيكي، انا يوم حطيت رجلي هنا حسيت أن عمري راح مني واني مستحيل شوفك تاني أنا موش مصدق انك خلاص بقيتي ملكي وحدي 

راية: انت ايه لا بتنام ولا تخلي الي جمبك ينام

مصطفى: دا بدل ماتقوليلي صباحك حب وسعادة يا قلبي ؟ اما انتي بجحة بحق

راية: انا عااايزة نااااام، بليييز 

مصطفى بمكر لانه يعلم أن راية كانت  تغار عليه كثيرا

مصطفى: طيب نامي نامي بدل ما دلعي جوزك ، اروح انا لخديجة اهي ما تتأخرش عليا ابدا وتحب تدلعني كتير و….

لسة ماخلصش كلامو وكانت راية واقفة قدامو مكشرة

راية: طيب روح حابب تروح روح هو انا مسكتك يعني

مصطفى وهو يحاول يكتم ضحكتو: لا مامسكتنيش بس واقفة قدامي كدا بشكلك دا و….

راية اترمت في السرير مرة تانية واتغطت وغمضت عينيها وهي متغاضة جدا والغيرة راح تقتلها 

راية : ممكن ماتصحينيش قبل الساعة 11 عشان جد انا كتير تعبت امبارح

قرب مصطفى منها ورجع شعرها لورا وهمس لها

مصطفى: صحيح احنا بقالنا ست سنين ماتقابلناش بس انا حافظك وعارف انك هلا انتي مدايقة كتير 

راية: لا موش مدايقة والسنة الوحدة تغير كتير في الناس فمابالك ست سنين اكيد غيرت فيا كتير

مصطفى : لسة مثل ما انتي طفلة 

راية: متشكرين على مديح الصبح

مصطفى: العفو يا روحي ، يلا نامي عشان اعرف ارجع انام

راية: ليه هو انت راح ترجع تنام تاني؟

مصطفى : انا عريس يا روحي والا انتي ناسية وبعدين أنا موش حعرف أبعد من جنبك 

ابتسمت  راية واستدارت ناحيتو ضمتو وغمضت عينيها

راية : انت كتير واحشني

مصطفى: انتي ماغبتيش عن بالي يوم على فكرة، أنا كتير حبيتك وكتير كسرني فراقنا

راية: وانا ماعرفتش كمل من غيرك، ارجوك سامحني يا مصطفى، انا كنت صغيرة وماقدرتش أعاند بابا ويوسف، بس عمري ماحبيت راجل غيرك وانا من اول ماخطبني ايمن وانا فدماغي انو حيجي يوم ونترك بعض وانا حاولت جهدي اني خلي ايمن هو الي يطلب الطلاق لان لو انا الي طلبت ماكنش حد حيسمحلي أطلق خصوصا أن ماعندناش فعيلتنا وحدة تطلق

مصطفى: زواجك كسر ظهري وقهرني والوجع الي انغرس فقلبي  مااقدرتش ارتاح من وجعك سنين

راية: سامحني يا مصطفى سامحني ياقلبي سامحني لو كنت سبب فوجعك

ضم مصطفى راية لصدرو جامد وقال: المهم أن احنا سوا دلوقتي وصدقيني لو سبتي ايدي امبارح وتركتيني من تاني ورحتي مع اخوك كنت حنقم عليكي العمر كلو وكنت عمري ماحسامحك ويمكن الحب الكبير الي فقلبي كان اتحول لكره لان انا حاولت اداري جرحك سنين وخبيت حبك جوا اضلوعي ومخليتش حد يشوفو بس انك تيجي لحد عندي وتفتحي جرحي من تاني وتقولي انك جاية لأنك مانسيتيش حبي وبعدها تتركي ايدي فأنا ماكنتش حسامحك

حطت راية أيدها على فم مصطفى تسكتو وقالتو: انا مستحيل ابعد عنك من تاني ، انت عارف ان ماعندناش فتونس راجل يتجوز اتنين يعني أنا من جوا مستحيل اتقبل فكرة أن وحدة تانية تشاركني فيك وكتيييير بيوجع بس عشان انا كتير بحبك فأنا دخلت الوجع برجلي لان بجد ماقدرتش اعيش حياتي عادي من بعدك. سامحني ياحبيبي واوعدك موش حيفرق بينا غير الموت

مصطفى: ربنا يطول فعمرك ياحبيبتي 

★*******************************************★

سارة: ايه تاركالهم البيت يمرحو فيه براحتهم وجاية تشربي عصير هنا، يابرود دمك ياشيخة! انا لو مكانك اهد على دماغهم الباب من على الفجر

خديجة: موش قادرة اتحمل ، مقهورة بجد، انا عمري ماقصرت معاه فحاجة طلباتو كلها مجابة، انا كان كل همي اني اسعدو وابسطو ، انا امبارح وهما بيتجوزو لما شفت لهفتو عليها حسيت النار جوايا بتاكلني ، عمري ماحسيتو ملهوف عليا ، حتى علاقتنا الجنسية كنت بحسو كأنو بأدي واجب معايا ورغم كدا عمري ما اشتكيت ولا اتذمرت كان كل همي اني اسعدو وبس لاني كنت بحبو فوق ماهو أو اي حد ممكن يتصور. تخيلي انا امبارح عملت ايه، تخيلي أن وصل بيا الحال اني أقف على بابهم اتسمع عليهم، تخيلي بتقلو عايزة انام يقلها مافيش نوم وانا كنت بتشيك واتزبط وهو يخش يستحمى ويترمي ينام .

سارة: ياااااه ياحبيبتي كل دا كنتي مستحملاه، كل دا بتحبيه؟

خديجة: بعشقو ومااتخيلش حياتي من غيرو

سارة: هو فيه ايه عشان تعشقوه انتي متحملة ودايسة على كرامتك بس لأنك عشقاه والتانية راكبة طيارة ومجرجرة اخوها وراها عشان عشقاه، فيه ايه أنا موش شايفاه

خديجة: الي بتقولي عنها مجرجرة اخوها اهو بايع الدنيا وشاريها وكتير بيعشقها

سارة: شوفي يا حبيبتي اي نعم هو حبها قبل منك بس انتي مراتو الاولانية، وهو مهما الراجل حب الست في حاجات بتخليه يكرهها وبعد عنها خليكي ذكية وشوفيلها طريق يوقعها ويخليها تسقط من عنين جوزك ورجعيه لحضنك بدل ماانتي قاعدة تندبي حظك جمبي كدا.

خديجة: موش فاهمة، اعمل ايه يعني

سارة: مااعرفش شغلي دماغك وشوفي جوزك شو بيحب واعمليه وشو بيكره وخليها تعملو ، مااعرفش انا لاقيلك طريقة والسلام

★******************************************★

في فيلا اب مصطفى كان الكل متجمع على السفرة بيفطرو ، حسين بيه رحب بيهم جدا ودعاهم يبقو في القاهرة كمان اسبوع يتفسحو و يزورون مناطق حلوة فمصر . كان الكل مبسوط وفجأة دخلت عليهم انسة عندها خمسة وعشرين سنة أية في الجمال سبحان الي خلقها، شعر اسود طويل سواد الليل وبشرة بيضة وعيون كبار كأنهم عينين غزال، يوسف اول ما شافها تنح وماعرفش يشيل عينو عنها أما هي فقربت من حسين بيه وباستو من خدو 

أية: واحشني مووووووت يا دادي

حسين بيه: وانتي اكتر يا روحي جيتي امتى؟

آية : لسة حالا الطيارة نازلت حبيت اعملكو مفاجأة، أمال مين الناس الحلوة دي 

حسين بيه: اعرفك بالاستاذ محمد والمدام لبنى والاستاذ يوسف أهل مرات اخوكي

آية باستغراب: الله هي خديجة عندها أهل غير عمي ومرات عمي والا ايه

حسين بيه: هههههههههه لا دول اهل العروسة الجديدة لمصطفى

آية: هو مصطفى اتجوز على خديجة؟ امتى ومين

يوسف وقد استاء من الحوار: طب نستأذن احنا نروح نشوف اوتيل نعد فيه الكم يوم

حسين بيه: عيب عليك يا ابني احنا خلاص بقينا عيلة وحدة ومايصحش تسيبو فيلا طول بعرض وتعدو فاوتيل. انا حروح اخلص شوية شغل وارجع الاقيكم جاهزين نروح شرم نعدلنا كم يوم واهو نفسحكم شوية قبل ما ترجعو تونس

آية: هي العروسة الجديدة من تونس ???????? كدا انا وهي حنبقى صحاب جدا انا بحب تونس جدا

يوسف وقد نسي نفسه: وتونس بتحبك جدا جدا

ابتسمت أية لأن يوسف دا عجبها وشكلو الكهربا خطفت بينهم.???????????????????? 

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية جنون رجل للكاتبة سونيا.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!