روايات

رواية احببت بنت أختي الفصل الرابع 4 بقلم أبرار محمد

رواية احببت بنت أختي الفصل الرابع 4 بقلم أبرار محمد

رواية احببت بنت أختي الجزء الرابع

رواية احببت بنت أختي البارت الرابع

رواية احببت بنت أختي الحلقة الرابعة

في الصباح علي السفره
– الفت هيا يارا مصحيتش ليه يا حبيبي؟
– زين معندهاش محاضرات انهارده وكمان كانت سهرانه ف هتصحي متأخر
– الفت ماشي يا حبيبي يلا كل عشان متتأخرش
– زين حاضر يا ست الكل
_________________________
في الجامعه
غيث بيبص وقال مش ده زين وبيبص علي زين وهو بيركن العربيه وقال اها هو ونادا عليه
– غيث زييين يا زييين
زين بص وراه لاقى صديقه غيث راح عليه وحضنه
– زين ازيك يا صاحبي عامل اي وحشني اوووي والله
– غيث وهو بيحضن زين الحمدلله في نعمه يا حبيبي انت عامل اي وماما الفت و ريري اخبارهم اي وحشتوني اوووي
– زين وهو بيضحك هما الحمدلله بخير بس لو يارا سمعتك بتقول ريري هتشدك من شعرك زي كل مره وفضل يضحك
– غيث بغيظ طيب اسكت يبني متفكرنيش بيها دي خلعت شعري كله مصدقت اسافر عشان شعري يتظبط ومش كل شويه يتخلع لغاية ما كنت هبقا اقرع بسبب أم شبر ونص دي
– زين فضل يضحك عليه وقال صحيح انت معرفتنيش إنك نازل يا ندل دي اخرت الصحوبيه
– غيث والله يا صاحبي انا نازل من اسبوع ونزلت البلد علي طول عشان أمي كانت تعبانه جدا وقعدت الاسبوع ده معاها وقولت اشوف شغل في جامعه ف لما عرفت انهم عايزين دكتور في كلية الطب لأن الدكتور خالد مسافر ف قولت اجي انا بداله وكنت عامل حسابي إني اجي ليكم انهارده اعملها مفاجأة ده كل اللي حصل
– زين بزعل طيب ماما فريده عامله اي طمني ليها وكمان ازاي كل ده يحصل ومعرفش لو موقفتش معاك ف الاقات دي هقف معاك امتا.
– غيث هيا الحمدلله بقت احسن بكتير و والله يا زين انا كنت عامل حسابي إني هنزل بعد شهر ولما كلمت امي آخر مره عرفت انها تعبانه وبتخبي عليا ف مسكتش ونزلت وانت عارف امي غاليه عليا قد اي وكل حاجه ايجت وراء بعضها ف متزعلش يا صاحبي وكمان هيا دي المقابله اللي تقابل بيها صاحبي
– زين بيلوي فمه اها انت هتقلب التربيزه عليا صح!
– غيث بضحك أنت تعرف عني كده يا صاحبي
– زين بضحك لا انت هتقولي وكمان يلا عشان عندي المحاضره الأولي وكمان هنطلع بدري انهارده عشان هتيجي عندنا
– غيث تمام يلا
_______________________________
عائلة الصاوي
– فريده معتز مش هتروح الجامعه انهارده ولا ناوي تروح لما المحاضره تخلص؟
– معتز لا يا حبيبتي بعد كده هروح بدري وكمان معندش محاضرات انهارده اصلا
– فريده ايه الاخبار غيرك كده يا حبيبي دا انت مكنتش بتروح غير بعد لما المحاضره تخلص ايه قلب حالك كده
– معتز بأبتسامه يعني حالي انقلب للاحسن ولا الاوحش يا فري!
– فريده للاحسن طبعاً بس انت اتصاحبت علي حد جديد ولا اي
– معتز بأبتسامه اها اتعرفت علي يارا
– فريده بنت يا معتز انت يا حبيبي ملكش في الكلام ده!
– معتز لا يا ماما مش زي ما انتي فهمتي
– فريده أمال اي يا حبيبي فهمني
– معتز وعيونه فيها دموع هيا فكراتني بـ أختي حسيت احساس الأخوه أول لما شفتها وكمان نفس لون العين وشكلها وهي صغيره يمكن لو كانت ابرار موجوده دلوقتي كانت هتبقا شبها أوي ف انا اول لما شفتها افتكرتها ف حبيت اتعرف عليها رغم اني مبتصحبش علي بنات بس حبيت اتعرف عليها واعتبرتها أختي
-فريده وعيونها بدمع بجد يا معتز!.. هيا شبهي ابرار بنتي انا
– معتز اها يا ماما رغم إني مش فاكر ملامحها اووي بس من الصور بتعتها وهيا صغيره كأني شفتها قدامي بس علي أكبر
– فريده انا عايزه اشوفها يا معتز
– معتز بس دي مش اختي يا ماما دي يارا اها الشبهه بينهم كبير بس مش هيا أختي ماتت يا ماما
– فريده قامت وقالت متقولش إن اختك ماتت اختك عايشه بنتي عايشه وقلبي بيقولي كده دي حته مني وانا حاسه بيها
عبدالرحمن و مراد نزلو علي صوت فريده
– مراد فيها اي يا ماما مال صوتك علي كده لي
– عبدالرحمن في اي يا فريده
– فريده معتز بيقول بنتي ماتت انا بنتي عايشه يا عبدالرحمن صح وراحت علي مراد وتهز فيه قول يا مراد بنتي عايشه صح ابرار بنتي عايشه وانتو هتلاقوها قول يا مراد ريح قلبي يا بني
– مراد وهو بيدمع وبيحضن مامته اهدى يا حبيبتي اهدي هو اي إلا فتح الموضوع ده حصل اي
فريده خرجت من حضن مراد وعبدالرحمين قعد علي الركنه وموطي راسه وحط ايدو علي راسه
– فريده موضوع بنتي مش اتقفل يا معتز عشان يتفتح متقفلش وانا مش نسيتو
– مراد وهو بيبص ل معتز وقال.. حصل اي لكل ده يا معتز
– معتز محصلش حاجه انا اتعرف ع بنت في الجامعة وقولت ل ماما عليها وانها شبه ابرار اختي وماما لما سمعت كده قالت عايزه اشوفها
وانت شوفت إلا حصل بعد كده
– مراد هيا اسمها اي
– معتز اسمها يارا المنياوي
– مراد بص ل مامته وقال دي يا ماما من عائله كبيره اوي في البلد وباباها و مامها توفو من 16 سنه في حادث واسالي بابا اهو عارفهم ايه هيجيب أختي ليهم بقاا..!!
– عبدالرحمن كلام مراد ابنك صح يا فريده
– فريده قعدة وبتبكي وقالت انت السبب يا عبدالرحمن في ضياع بنتي انت السبب
– عبدالرحمن عيونه دمعت لما افتكر بنته الا انخطفت بسبب اعداء ليه
– مراد قعد جمبها وحضنها وقال يا حبيبتي انتي عارفه ان كل اللي حصل مكنش بـ ايدى بابا حاجه
– فريده انا ملايش علاقه بكل الكلام ده لي تحرموني من بنتي لي انا عايزه بنتي يا مراد جبولي بنتي
مراد اخد مامته علي الغرفه و عبدالرحمن خرج ومعتز خرج يكلم يارا
________________________꧁꧁꧂꧂
– معتز السلام عليكم
– يارا وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ازيك يا برو عامل اي
– معتز الحمدلله بخير يا حبيبتي انتي عامله ايه
– يارا الحمدلله فل يا ميزو هو في حاجه حصلت ولا اي
– معتز هو ممكن اشوفك
– يارا ليه حصل حاجه
– معتز لما اشوفك هحكيلك
– يارا اشطاا نص ساعه
– معتز تمام اجهزي واول لما أوصل هتصل عليكي
– اشطاا سلام
– معتز سلام
_________________________________
في الصالون
– يارا فوفتي يا فوفتي
– الفت و بترد وهيا في المطبخ نعم يا حبيبتي تعالى انا في المطبخ
– يارا بقول يا حبيبتي انا خارجه شويه مع ميزو
– الفت ميزو مين ده!
– الفت اللي حكتلك عليه يا فوفتي
– الفت اها افتكرو طيب قولتي ل زين
– يارا لا لأنه مش هيوافق وكمان انا هروح وهرجع قبل ما يجي هو عنده محاضرات كتيره انهارده
– الفت تمام يا حبيبتي وابعتيلي رقم معتز
-حاضر يا حبي
_____________________
فس غرفة يارا
جهزت نفسها ومعتز اتصل عليها
– يارا ايوه يا ميزو
– معتز انا تحت البيت ياختي يلاا
– يارا بأستغراب اختي! أول مره تقولها يا معتز
– معتز بارتباك ااا ما انا اعتبرتك اختي ف حبيت اقولك اختي ولا عندك مانع
– يارا بفرحه لاا طبعاً دا اجمل كلمه سمعتها
– معتز طيب يلا يا جميل انا مستنيكي تحت
– يارا اشطااا يا برو سلام
– يارا فوفتي انا خارجه يلا سلااااموعليك
– الفت وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته خلي بالك من نفسك يا حبيبتي
– يارا وهيا بتقفل الباب حاضر يا حبي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت أختي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى