Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثالث والثلاثون 33 والأخير بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث والثلاثون 33 والأخير بقلم ياسمينا

اريان بص لي موت بغضب وقال : خلاص الحكايه خلصت والقوه بقت ملكي 
موت بغضب : مش هرحمك وهموتهم 
عابد بهمس : لازم تحرقو بأي طريقه البيت ده كلو لازم يتحرق علشان نقدر نخلص منو 
اريان بص لي ياسمين ووسام وبعدين بص لي موت 
موت بغضب : رجع قوه ليا وانا اديك العيال دي 
اريان بصلو بغضب وموت أنصدم لما شاف شكل اريان بيتغير 
عابد بهمس لشهد : في جاز تحت ترابيزه هاتيهم من غير ما حد ياخد بالو  
شهد فعلا قامت بهدوء وقربت من ترابيزه  اما اريان قرب من موت وموت اول مره يحس بلخوف كدا 
اريان بصوت مرعب  : سبهم حالااااا
موت من كتر خوفو الأطفال كانو هيقعو منو بس عابد قرب منو وخد منو الاطفال وطلع برا البيت وحط الاطفال في العربيه ودخل بسرعه بيت تاني واريان قرب من موت ومسك رقبتو 
اريان بغضب : هموتك وخلص من قررررفك 
موت بغضب : مش هخاف منك وهاخد قوتك 
عابد قرب من شهد ومسك براميل الي فيها جاز وهو وشهد بدأو يكبو الجاز في الأرض أما اريان كان بيخنق موت بأيدو وموت مكنش راضي يستسلم 
موت بغضب : هقتلكم 
اريان بصوت مرعب : خلاص جاه وقتك 
عابد مسك الكبريت وولعو ورمه في الارض وبعدين نار عليت ورمه الكتب الي فيها تلاسم في نار وتحرقو 
عابد بصوت عالي : ارياااااااان ارميه في نار
اريان شال موت بأيد واحده وقرب من نار ونار عليت جدااااا والبيت بدأ يتحرق 
موت برعب : سبني سبنيييي 
اريان رمه موت في نار ونار عليت جدا وبدأت تاكول فيه وشهد وعابد كانو شايفين المشهد ده بصدمه والبيت بدأ يتحرق كلو 
عابد : الحق ياسمين وانا هشيل وسام 
اريان قرب من ياسمين بلهفه وشالها وعابد وشهد سندو وسام 
اريان : يلا بسرعه النار هتمسك فينا  
اريان طلع من بيت وعابد وشهد وراه وبصو علي بيت بقا فحم واريان بص علي ياسمين وقال : خلاص خلصنا من كل ده وهنعيش حياه طبيعيه 
عابد بص علي بيت بسعاده وقال : اخيرا خلصت من ماضي بتاعي 
اريان : انت متاكد ان كدا مات 
عابد : انا حرقت كل تلاسم الي كانت علي كتب وموت مات يبقا خلاص كل حاجه انتهت 
اريان : والقوه الي عندي 
عابد : مفروض تكون مبسوط انك مميز معرفش هتروح ازاي بس انا لو مكانك هستخدمها في الخير 
اريان بابتسامه : الحمدالله …
__________________________________________
*في صباح يوم جديد *
ياسمين فتحت عينيها بتعب واول مافتحت عينها بصت علي سقف لقت صورتها هي واريان متعلقه علي سقف ياسمين ابتسمت بسعاده وسمعت صوت اريان وهو بيقول : علشان لما تصحي كل يوم تشوفينا
ياسمين قربت منو بلهفه وقالت : ايه الي حصل 
اريان حط ايدو علي عينيها وقال : انسي كل حاجه وتعالي معايا 
ياسمين : طب موت 
اريان بضحك : من الله يرحمو بقا 
اريان مشي بياسمين وطلعو برا الاوضه ودخلو اوضه تانيه واريان شال ايدو من علي عين ياسمين وبصت قدامها لقت فستان فرح علي مليكان ياسمين بصت لي اريان بسعاده وقالت : ايه ده 
اريان : انهارده فرحنا وقدامك ربع ساعه فاهمه لو مش لبستي بسرعه هتجوز غيرك 
ياسمين بغضب : تقدر يعني
اريان بثقه : بقيت قوي عندي قوه 100 راجل يعني ممكن اتجوز 100 بنت
ياسمين بغضب : برااااااااااااااااا
اريان طلع برا الاوضه وهو ببضحك 
وياسمبن بصت علي الفستان بسعاده وقربت منو وفجأه سمعت صوت وسام وهو بيقول : بنتي وحبيبتي وكل حاجه في دنيا ديااا
ياسمين بصتلو بلهفه وجريت عليه وحضنتو بسعاده وقالت : انت كويس 
وسام : ايوا متخافيش 
ياسمين خرجت من حضنو وقالت : انا مبسوطه اوي احنا بجد خلصنا من كابوس ده 
وسام بابتسامه : ايوا خلاص واخيرا جاه فرحك 
ياسمين بسعاده : حبيبي يابابتي 
وسام : يلا روحي البسي الفستان هتلقي شهد جوا هتساعدك تلبسيه 
ياسمين بخبث : هتجوز  اريان خلاص
وسام بضيق : هخدك وهرب متستفزنيش 
ياسمين بضحك : يلا موافقه 
وسام بابتسامه : حبيبتي يلا بقا اريان بقا قوي اوي ممكن يقتلنا كلنا لو اتاخرتي 
ياسمين : لالا فورا اهو 
ياسمين خدت الفستان وراحت علشان تلبسو وشهد ساعدتها تلبسو وبعد ربع ساعه كانت لبسه وطلعت علي وسام ووسام انبهر من جمالها وقال : والله خساره في اريان 
ياسمين بابتسامه : حبيبي ياويسو 
وسام قرب منها وكان معه مجوهرات كتير 
وسام : كل ما كان يجيلي فلوس كنت اشتري حاجات زاي دي وقولت دنيا لما اقبلها هدهولها
ياسمين بضيق : اه 
وسام : بس هي متستهلش اي حاجه من دي دي ليكي انتي لوحدك 
ياسمين بابتسامه : وبعدين 
وسام قرب منها ولبسها عقد ومسك أيدها ولبسها خاتم وقال : الختام ده يفضل في ايدك حتي بعد مااموت 
ياسمين بغضب : نعم 
وسام بضحك : بس بهزر خلاص اهدي
ياسمين مسكت ايدو وقالت : ودوني علي بيت حبيبي نعش معا بعض فيه 
وسام بضيق : هخدك وهرب 
ياسمين : خلاص خلاص 
وسام ابتسملها وطلعو الجنينه بهدوء وصوت الموسيقي كانت عاليه واريان جاه من ورا ياسمين ومسك أيدها وخدها من وسام 
وسام بغضب : اررررررررريان 
اريان  : هششش مش وقتك ده وقتي انا 
اريان مسك ايد ياسمين وبدأو يرقصو 
ياسمين بضحك : انا اول مره اشوفك كدا فرفوش 
اريان : مهو ساحر خلاص انتقامو خلص يبقا انا لازم اعيش حياتي طبيعي 
ياسمبن يتذكر : باسم المذيع ده عملت معه ايه 
اريان بضحك : لا الله يرحمو 
ياسمين بغضب : قتلتو 
اريان : مش انا والله انا بس بلغت بوليس وهو حاول يهرب راحو ضربو عليه نار
ياسمين بابتسامه : حبيبي 
اريان بضحك : بصي علي ابوكي هينفجر
ياسمين : هروحلو 
اريان بضيق ؛ اخرسي 
ياسمين حضنت اريان بحب وقالت : علي بابي واقف قمرين 
اريان : ابوكي ده قمر دا وشو فقر 
ياسمين بضيق : هتخليني انكد علي اهلك ليه ماتتلم 
اريان بسخرية : ده كمان بومه كدا وقفلي في كل حاجه 
ياسمين بغضب : والله مانا متجوزه 
اريان بابتسامه : بحبك 
ياسمين بضيق : وانا مش بحبك 
اريان مسك أيدها وحضنها وبدأ يغني والكل يسقف ووسام كان فرحان بيهم وشهد كانت جمبو وقالت : ربنا يحفظهم يارب 
وسام بحب : بحبك 
شهد بضحك : اممم رشوه 
وسام : انتي كل حياتي وآلله 
شهد : وانا عارفه كدا المهم انك معانا كلنا 
وسام حضنها بحب وقال : لو انتي مش موجوده مش هكون موجود 
*قدام قصر اريان *
سهام كانت واقفه بثقه دخلت القصر وبصت علي ياسمين وهي فرحانه وبترقص معا حبيبها سهام قربت منها وياسمين شافتها ووسام جاي يقرب منهم ياسمين شاورتلو بمعنه يقف 
سهام بتمثيل : مبروك يابنتي 
ياسمين بابتسامه : برا علشان مجبش الأمن يطلعوكي يرا
سهام : انتي متعرفيش حصلي ايه
ياسمين : تمام انا هحكيلك حصل ايه اخر يوم كنتي معايا فيه جوزك عماد عرف اني مش بنتو يوميها وانتي قولتيلو اني بنت شخص غني جدا فضل يضرب فيكي عشان تقولي هو مين طبعا انتي مش قولتيلو علشان تخدي فلوس وسام لوحدك هتقولي انا ليه سبت وسام اصلا لو عايزه فلوسو هقولك كامليا هانم هددتك سعتها ياتسيبي وسام لا تقولو علي تاريخك المشرف تاريخها المشرف ايه ياويسو أن هي صحبت كامليا نفس صفات ونفس قذاره اوع تكون مفكر أنها حبتك أو شافتك صدفه لا كلها مدبره  المهم كامليا هددتها بفديوهات وهي بعدت عنك وكانت حامل المهم هربت من بيت عماد ومش عرفت تخدني علشان ترجعلك بيا انا وتعرف تاخد فلوسك وهي ماشيه محمد ابو شمس ضربها بلعربيه وعملت نفسها فاقده ذكره وتجوزت محمد وهي اصلا متجوزه عماد بس نعمل ايه قذاره وصلت لكدا وبقت تاخد فلوس محمد وبنتو كلها شوفتو بقا قذاره زاي دي 
اريان بصدمه : عرفتي كل ده منين 
فجأه سمعو صوت محمد : انا الي اكتشفت ده 
الكل بص علي محمد لاقه واقف معا شمس  
وسام بغضب : انتي كنتي حقيره اوي كدا بس صدقيني العيب مش فيكي فيا انا 
سهام بغضب : محدش ليه دعوه بيااااا 
ياسمين بسخرية : كنتي جايه تقوليلي انك كنتي فاقده ذكره ومش فاكرني ومفكرني هترمي في حضنك وأصدق كلامك صح 
وسام بغضب : ده في أحلامها 
محمد حط ايدو علي كتف شمس وقال : حتي معرفتش تربي بنتي كانت دايما تقولها خليكي ورا اريان 
شمس بحزن : وخلت قلبي اسود كانت تقعد ترمي كلام عليا وتقول انك احسن مني وتسخني عليكم انا اسفه عن اي حاجه عملتها انتو متستهلوش كدا 
محمد : جاه وقت عقابك 
ياسمين بثقه : مش هخليكي تنكدي عليا في يوم زاي ده
وسام : هتعملو ايه 
فجأه سمعو صوت عربيه بوليس برا القصر 
ياسمين بصت لي سهام بثقه وقالت : اتمنا ليكي سجن سعيد 
اريان ابتسم وقال : بتقلدني 
ياسمين : يس 
البوليس خد سهام وشمس ومحمد بصولها بقرف وياسمين كانت بتبصلها بكره 
واريان قرب من ياسمين وحضنها وياسمين ابتسمت بسعاده خلاص خلصت من الماضي ياسمين مسكت ايد وسام وبدأت
تغني :  مش قادره لسا اصدق انك انت بقيت معايا وخلاص كل الي ياما حلمت بيه بقا بين ايديا مش عايزه حاجه تاني خلاص حبك كفايه واحلم واتمنى ايه من دنيا دانت كتير عليا ربنا يخليك لي قلبي تبقا طول العمر جمبي كل ما سمع حاجه عنك بعرف اني اخترت صح كان لوقنا احلا صدفه يلي جمبك ببقا عارفه انك جيت حياتي تمليها فرح ….
الكل سقف وكانو فرحانين ليهم جدا ووسام عينو دمعت وقال : دي دموع الاب صح 
ياسمين حضنتو وقالت : ربنا يخليك لي قلبي انت واريو 
اريان : مفروض ده اسمو 
ياسمين بابتسامه : اه 
اريان بضيق : كفايه احضان بقا
وسام : مالكش دعوه مش كفايه جوزتهالك 
اريان حضن وسام بحب وقال : ربنا يخليك لينا
وسام بابتسامه : خلي بالك منها 
اريان ؛ عنياااااا…….
والمصور خدلهم صوره هما تلاته سواااا………..
__________________________________________
* وبعد مرور سنه * 
ياسمين كانت في مول بتختار لبس لي بيبي جديد  وكانت بطنها كبيره اوي وحاسه بتعب 
ياسمين بضيق : انا مش فاهمه انا جايه هنا ليه
وسام : مش تتعصبي علشان بيبي 
ياسمين بغضب : وسام مشيني من هنا 
وسام : طب اهدي بقا اومال لو توأم
ياسمين بصريخ : متفكرنيش ياعيله مبتخلفش غير توأم 
وسام بضحك : اهدي بقا 
ياسمين حطت أيدها علي بطنها وقالت : انا اخدت اكبر مقلب في حياتي 
وسام : معلش ياحبيبتي 
ياسمين حست بتعب وقالت : وسام 
وسام : ايه 
ياسمين بوجع : شكلي هولد
وسام بصدمه : لا متقوليش 
ياسمين بدموع : هولد والله 
وسام مسك ايد ياسمين وطلع تلفونو وتصل بلاسعاف وياسمين كانت بتصرخ 
وسام بخوف : اهدي 
ياسمين بصريخ : اتصلي بااريان
وسام : ليه
ياسمين بغضب : بسرعه بقا ياوسام
وسام : طيب 
وسام طلع تلفونو ورن علي اريان واريان رد وياسمين خدت من وسام تلفون .
ياسمين  بغضب : طلقني بسررررعه شغلك اهم مني قولتلك متسفرش علشان حاسه اني هولد بس لاااااااااااا مش كفايه عجبلك عيل
اريان بصدمه : بتولدي 
ياسمين : اخرس طلقني 
عربيه الإسعاف وصلت وخدو ياسمين ووسام ركب معاها
وسام : هاتي تلفون ده بقا
ياسمين بصريخ : تعال حالااااا والله ماهولد غير لما تجي 
فاجأه اريان ظهر قدامها ومسك أيدها بحب : اخيرا هتولدي 
ياسمين بصريخ : خضتني يقطع سحر وسنينو انا مش هولد انا هموت 
اريان بسعاده : اخيرا هيقا اب 
ياسمين بصريخ : طلقنيييي
وسام : اولدي بس وانا هطلقك منو 
ياسمين : علشان نبقا متفقين انا ابني هيبقا اسمو وسام 
اريان بضيق : دا عند امك 
ياسمين بغضب : وربي مانا ولده 
اريان قرب منها ومسكها من هدومها : متولديش هو انا ناقص وسام تاني 
وسام : اخرس دي ابننا واحنا حرين فيه
ياسمين بغضب : انا الي شلتو9 شهور ياروح امك تجي انت كدا بساهل تسميه هو وسام وبس
اريان بغضب : اولدي بس
ياسمين بصريخ : انا كان مالي ومال جواز ربنا يخدك يااريان كلب 
وسام بضحك : هزقتك 
اريان بضيق : اسكت انت 
عربيه الإسعاف وصلت المستشفي ودخلو ياسمين اوضة العمليات ووسام أصر يدخل معا ياسمين هو واريان بس دكتور رفض
وسام : احنا مش جاين ناخد رأيك حضرتك 
وسام واريان دخلو اوضه العمليات ودكتور بدأ يديها بنج ووسام قرب منها ومسك أيدها 
ياسمين بدموع : انا خايفه 
وسام : اهدي ياحبيبتي 
ياسمين : دول هيفتحو بطني 
وسام بابتسامه : طفله والله اهدي بعد ساعه هتصحي وهتلقينا كلنا جمبك 
ياسمين بدموع : وعد 
وسام بحب : وعد 
ياسمين : بحبك يابابتي 
وسام : وانا بحبك 
وسام بعد عن ياسمين واريان جاه وقف مكانو ومسك ايد ياسمين بحب وقال : أن شاء الله هتقومي بسلامه ياحبيبتي
ياسمين بدموع : أن شاء الله اريان انا بحبك اوي بجد 
اريان بهدوء : وانا بحبك والله ومبسوط انك هتجبيلي حته منك 
ياسمين مسكت ايدو وقالت : سميه وسام وحياتي 
اريان بابتسامه ؛ من غير ماتقولي والله 
ياسمين بدأت عنيها تتقفل ونامت …..
واريان ووسام طلعو  من اوضه العمليات وبعد ساعه ياسمين ولدت وتنقلت لي اوضه عاديه وخلفت ولد…..
وياسمين بدأت تفتح عينيها بهدوء وبصت قدامها لقت اريان واقف وماسك طفل في ايدو   اريان قرب منها وقال : مبروك ياحبيبتي 
ياسمين شالت ابنها بسعاده وبصتلو وعنيها دمعت وقالت : وسام صح 
وسام قعد جمبها علي سرير وقال : وسام ياحبيبتي 
ياسمين بسعاده : انا مبسوطه 
اريان قعد جمب ياسمين علي سرير وشال معاها ابنهم ووسام مسك الكاميرا وصورهم 
ياسمين : تعال أتصور معانا 
وسام : مين هيصورنا 
وسام بص علي باب الاوضه لقه واحد واقف وباين عليه انو متوتر وسام قرب من باب 
وسام : احم حضرتك مالك 
زين بقلق : مراتي بتولد 
وسام بابتسامه : طب متخافش انشاء الله هتبقا كويسه 
زين بابتسامته : انشاء الله 
وسام : ممكن تصورنا 
زين : اكيد طبعا 
زين خد من وسام الكاميرا ووسام راح قعد جمب ياسمين علي سرير وزين بدأ يصور 
اريان بهدوء : متسبش حد يكسرك وانتقم من اي حد يأذيك بس بلعقل متعملش زاي وتقتل خلي عندك ثقه في ربنا إن اكيد ربنا هيعوضك عن اي تعب حسيت بيه ♥️
ياسمين : لو دنيا اتقفلت في وشك اعرفي أن ربنا هيفرجها قريب اوعي تستسلمي خليكي قويه علشان احنا البنات محدش قدنا ♥️
وسام : حاول متتسرعش في جواز خلي بالك التسرع وحش فكر بلعقل وخلي بالك من ناس الي بتحبهم وحب وتجوز تاني مش معنه أن تجربه فشلت فيها تبقا تتعقد لا جرب ومش هتخسر ….♥️
زين ابتسملهم وقال : كدا خلصنا من ساحر جاه وقت قصتي تابعوني مش هتندمو????♥️♥️
تمت♥️

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!