Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثلاثون 30 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثلاثون 30 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثلاثون 30 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثلاثون 30 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم قام من غير ميفطر وراح الشركه
أدم وصل الشركه
أدم بجديه: أسر وصل الشركه ولا لسه
تسنيم : ايوه بس هوا في مكتبه بيشتغل وهوا اول موصل سال علي حضرتك وقلتلو لسه مجتش قالي انا هروح المكتب اخلص شويه شغل
أدم: تمام خليه يجي المكتب دلوقتي
تسنيم : حاضر
أدم دخل المكتب وتسنيم بلغت أسر باان أدم وصل وعايزه
أدم في المكتب
أدم لنفسه : اه يمغلباني افهمك ازاي دلوقتي انتي حتي مدتنيش فرصه ادافع عن نفسي
وليكمل بعصبيه : وكلامك عصبني وخلاني مشفتش قدامي وفي الاخر أذيتك وخلاص ولو مكنش اغمي عليكي وفوقتيني مش عارف كنت هتعامل معاكي ازاي اعمل ايه دلوقتي انا ياربي الهبله مفكره اني مش بحبها وبضحك عليها والله انا هتجنن علي ايدك يحياه
أدم وهوا سارح في أفكاره أسر خبط
أدم: ادخل ياأسر
أسر دخل
أسر: عامل ايه يموز كنت عايزني ليه …
أدم: مش كويس كنت عايزك …علشان عايز اشغل دارين عند شاهين وعايزك تتفق معاه انتا انا مش فاضي ليه خصوصا انك عارف.. اني مش بطيقه
أسر : وحياتك ولا انا بس اوكي سبلي الحكايه دي بس مش كويس ليه???? حصل ايه دارين عملت ايه اكيد هببت الدنيا وعملت حاجه …
أدم: والله انا مفارق معايا اساسا دارين دي بس حياه مش فاهمه كده
أسر : هوا ايه الي حصل
أدم حكي لااسر دارين عملت ايه وكلمها لاكن مقلش طبعا الي حصل بينه وبين حياه ولا جاب سرته قال علي كلام دارين والموقف الي حياه شفتهم فيه بس
أسر: طيب انتا مبعتش عنها علطول ليه
أدم بتوهان: انا ملحقتش ومش هكذب عليك دارين شكلها صعب عليا وبعدين انا لقيت حياه أقدامي وهيا كمان مدتنيش فرصه افهمها مش مصدقه وقال ايه عايزه تطلق …
أسر: يادي الخيبه ..
أدم: بوص خلص موضوع دارين بتاع الشغل كده علشان بس تنشغل في أم الشغل وتسبني في حالنا وانا مش عايز اجرحها بحاجه وبحاسب علي كلامي معاها علشان هيا بنت….
أسر: ماشي اعتبر انها اشتغلت ..
أدم: اوكي
أسر: شوف بقا ملف بتاع شركه #####
أدم: وريني
أدم وأسر انشغلو بالشغل واليوم عده بسرعه وأدم بيشغل نفسه وأسر بيحاول يخلص بسرعه علشان تقي
????????????????????????
في قصر البنهاوي
____________
حياه بتكلم تقي علشان زهقانه وحكت لها الي حصل معدا الي حصل بنها هيا وأدم محكتلهاش عنه حاجه
تقي : اما انك هبله صحيح بتقدمهولها علي طبق من فضه يلا يبنت الهبله الغيره عماتك ومفهمتيش دارين بتاعه.. دي دي يعبيطه عايزه توقع مبنكو وانتي زي الهبله بتقولي طلبتي الطلاق …
حياه : ساعت مشفتو قريب منها اتجننت وكمان هوا ازاي سبها تقرب منو كده الا اذا كان بنهم حاجه…
تقي : طيب نفترض انو في بنهم حاجه وأدم مش بيحبك ايه يجبره بقا مهوا لو مش بيحبك هيطلقك ويريح نفسه انتي عبيطه خصوصا ان دارين من اول مجات وهيا مش بتسيب لحظه الا وتلزقله زي…. مبتقولي يهبله اكيد هيا الي راحت ولزقتله زي العاده ..
حياه بتفكير في كلام تقي
حياه : يعني أدم بيحبني ولا ايه…
تقي : بوصي يحياه مشكلتك انك مش وثقه في حبه ليكي يحببتي لازم توثقي في حبه وتتاكدي مش اي وحده وسخه زي دارين هتقرب منه هتقوليلو طلقني وهوا اساسا سكتلك علي غبائك ده ازاي …
حياه وافتكرت أدم وعصبيته عليها بسبب الي قالته ليه ..
حياه بتنهيده : خلاص يتقي اقفلي الموضوع ده بقا…
تقي : اوكي يقلبي بس فكري الاول قبل مطلعي الكلام وكمان خلي عندك ثقه في حب أدم ليكي هوا يعني هيكون متمسك بيكي كده ومش بيحبك ازاي عايزه افهم …
حياه : حاضر يتقي
تقي : يلا يبت سلام ابن قلبي بيرن اهوه وياريت تبطلي هبل …
حياه بضحك : طيب يختي سلام اسيبك لاأسر بقا
تقي : سلام يعمري
حياه قفلت مع تقي وفضلت قاعده تفكر ..
حياه : فعلا انا طلعت غبيه اوي ايه يجبر أدم اساسا يستني عليا من غير ميلمسني ولا يقرب مني كل ده معنو يقدر ياخد كل الي هوا عايزه مني طيب يهبله انتي اتسرعتي اوي ومنابك غير بهدله امبارح وهوا الي عمله فيا ده كان سبب لكلامي ازاي كنت غبيه كده …
وبعدين حطتت اديها علي وشها الي احمر…
حياه: علشان بحبه مستحملتش اشوف وحده تانيه في حضنه انا بحبك ياأدم بحبك….
حياه فضلت قاعده مستنيه أدم يرجع علشان تشبع من ملامحه وزرقه عينه الي وحشوها جدا بس أدم اتأخر اوي….
حياه بقلق شديد : أسر روح من الشركه من سعته وأدم المفروض انو يكون رجع هوا كمان بس يمكن يكون وراه شغل تاني طيب ايه…ارن عليه ولا ايه
حياه طلعت في بلكونه اوضتها وفضلت تبوص للنجوم والسماء وهيا سرحانه وبتفكر في الي خطف قلبها وخلاها تحبه وتعشقه بمعني الكلمه بس حطت اديها علي جسمها الي بيوجعها ومليان كدمات ….
حياه بغيظ : بس حرام الي عمله فيا ده ده انا مش عارفه لو مكنش اغمي عليا كان عمل فيا ايه ابن المجنونه ده ده انا مش قادره اتحرك ايده تقيله اوي ….مش هكلمه وانا مستنياه ليه اصلا وبفكر فيه لي ده انا طول اليوم بتحرك بالعافيه وكمان متاخر بره ومش عارفه هوا فين….
حياه دخلت لقت تلفونها بيرن حياه مسكته لقت أدم
حياه بلهفه : أدم… يترااا هوا اتأخر كده ليه طب ارد عليه ولا لا…
وبعدين كملت بغيظ : لا مش هرد خصاره بعد كل الي عمله فيا ده خليه يرن كده ومش رده…..
أدم فضل يرن
حياه بخوف : يربي ليكون في حاجه انا اساسا قلقانه عليه اوي طيب هرد …
حياه : الو عايز ايه
أدم: انتي يبت مبتروديش ليه انزلي عايزك…
حياه : انزل فين
أدم: انزلي بس في الجنينه ورا القصر ..
حياه بتعجب: اوكي..
حياه نزلت وطلعت ورا القصر وهيا مستغربه
حياه بزهق : البني ادم ده انا قلقانه عليه وكمان زهقانه من الي عمله فيا امبارح وحتي اساسا مش قادره امشي وده منزلني هنا انا هتشل…..
حياه راحت ورا القصر ووقفت
حياه : منزلني وهوا اساسا مش هنا والدنيا ضلمه اساسا ماشي ياأدم …
حياه مسكت الفون وهترن علي أدم
لقت النور نور ولقت ورد كتيرررر بكل الالوان نزل عليها وهيا وقفه وكان المكان متزين بالورود والبلالين الحمر وكان في بلالين علي شكل قلوب طايره حوليها كتيررر ومكتوب عليها( انا اسف يحياتي بحبك يفرولتي )
حياه كانت مبسوطه جدا الفرحه مش سيعاها وفاجه الموسيقي اشتغلت ومش عارفه هيا طلعه منين وأدم كان وراها وهيا وقفه وحضنها من ضهرها وبدا يغني اغنيه لحماقي( يلي زعلان مني ????????)
حياه اديرت لاأدم وكان قلبها بيدق ومش سيعها من الفرحه ….
أدم بيغني والموسيقي شغاله والحب الي ظاهر في عنيه مخلي الاغنيه احل وفيها حاجه مميزه احساسه كان باين في كل حرف بينطقه : يلي زعلان مني ومخاصمني ومش عايز تاني تكلمني واخد علي خطرك اوي مني يحبيبي انا اسف ..ده انتا عمري وعمري مفيش بعده ومسهر عيني كده في بعده ومطول ليلي وانا في بعده وعامل مش عارف يلي زعلان مني ومخصمني ومش عايز تاني تكلمني واخد علي خطرك اوي مني يحبيبي انا ااسف ده انتا عمري وعمري مفيش بعده ومسهر عين كده في بعده… وعامل مش عارف سامحني يلي اقلبي وعيوني مبطلوش عليك يسالوني بلاش تسبني وحيات هوانا سماح… يحب عمري خليك معااايا بلاش تروح وتعند كفايه تعال شوف اي بعدك حصلي يلي يلي يلي زعلان مني ومخاصمي ومش عايز تاني تكلمني واخد علي خطرك اوي مني يحبيبي انا اسف ده انتا عمري وعمري مفيش بعده ومسهر عيني كده في بعده وعامل مش عارف….لو سمحت سامحني المره دي يوحشني بشكل مش عادي بقا هنت عليك للدرجه ادي توبه نبعد توووبه اقلبي عاشق للجنه وعلي بابك غني وبيحلم يرجع للجنه وحيات الحب الي مبنا توبه نبعد توبه ….)
أدم بيقرب من حياه الي دأبت اسااسا وقلبها كان هيقف من الفرحه وغير كل ده انو وحشها اول مره ينام بعيد عنها وكانت مشتاقه لمشكساته وحضنه الي هما الاتنين اتعودو عليه
أدم: لو سمحت سمحني المره دي يوحشني بشكل مش عادي بقاهنت عليك للدرجه ادي توبه نبعد توبه اقلبي عاشق قدامك غني وبيحلم يرجع للجنه وحيات الحب الي مبنا توبه نبعد توبه….
سامحني يلي اقلبي وعيوني مبطلوش عليك يسالوني بلاش تسبني وحيات هوانا سماح يحب عمري خليك معايا بلاش تروح وتعند كفايه تعال شوف اي بعدك حصلي يلي يلي يلي زعلان مني ومخصمني ومش عايز تاني تكلمني واخد علي خطرك اوي مني يحبيبي انا اسف.. يعمري وعمري مفيش بعده ومسهر عيني كده في بعده ومطول ليلي كده في بعده وعامل مش عارف …..)
ادم خلص غني وشاور لحياه علي السماء حياه بتبوص لقت جمله ظهرت في السماء بشكل جميل ومكتوب عليها ( بحبك يمغلباني انا اسف يقلبي )
حياه ضحكت وكانت طايره وحاسه انها بتحلم ومش علي ارض الواقع قربت من أدم وحضنته جامد وهيا بتضحك ومبسوطه
حياه : ادم مش مصدقه هوا ده حقيقي ولا بحلم
أدم حوطها باايده: حقيقي يقلب أدم
حياه قربت من أدم اكتروهمست : انا بحبك
أدم برق من الفرحه وكان مش مصدق الي سمعه
أدم: ايه قولتي ايه عديها كده تاني
حياه : ايوه بحبك ياادم بحبك انتا اخت قلبي وعقلي وتفكيري حبيتك بكل ما فيك حبيت عصبيتك وجنونك و عيونك حبيتك حبيتك بكل ما فيك انا بحبك…
أدم بضحكه ساحره وفرحه متتوصفش شال حياه ولف بيها….
أدم: مش مصدق قوليها تاني كده
حياه بضحك : بحبك يدومي
أدم نزلها وقرب منها اكتر يقبلها
أدم بعد عنها
أدم: مش قادر اوصفلك فرحتي قد ايه واخيراا….
حياه نزلت عيونا في الأرض بخجل وبتبتسم
أدم ضحك علي خجلها منه…..
حياه : المكان جميل جدا كل حاجه حلوه لحقت تعمل كل ده امتاا حياه مسكت بلونه من الي طيارين
حياه : حاسه اني بحلم
أدم حاوت خصرها باايده
أدم بحب: دي احل حقيقه انا بعشها دلوقتي
حياه بتبص علي السماء
حياه : شكله جميل كل حاجه جميله شكرا بجد
أدم: بتشكريني ليه انا اسف علي الي عملته امبارح
وكمل بمشاكسه : بس دلوقتي بقا مش هتقوميني زي امبارح
خلاص هتبقي ليا لوحدي اخيرا
أدم بيقرب من حياه
حياه بخجل بتبعده: انتا مش جعان انا جعانه
أدم بحنق : ده وقت اكل يختي…
حياه بضحك : انا مالي انا جعانه وطول النهار مكلتش من ساعت مطلعت الصبح وانا في السرير مش قادره اتحرك ونزلت هنا بالعافيه كمان…..
أدم باسف : انا اسف..
حياه بحب : خلاص يدومي انا مش زعلانه منك وكملت بغضب : بس السلعوه دي لو قربت منك تاني انا هموتها واخنقها وهشرب من دمها….
أدم بضحك: انتي قلبتي من ممرضه لقتاله قتله.. وبعدين سيبك منها هيااساسا مش في دماغي …
حياه : حتي ملهاش دعوه بيك بردو …
أدم شال حياه : نشوف الموضوع ده بعدين ..
حياه : علي المطبخ لأني جعانه
أدم بحنق : طيب
أدم وحياه دخلو المطبخ وأدم حط حياه علي كرسي
حياه : اه براحه يدمي
أدم: اسف اعملك ايه بقا تكليه انا فاشل في الطبخ…
حياه : مش قادره اعمل حاجه اتصرف انتا بقا
أدم فتح التلاجه وطلع جبنه ومربه فراوله
اعملك سندوتش جبنه ولا مربي….
حياه : مربه فروله صح
أدم: ايوه
حياه : اوكي اعملي مربي…
أدم عمل لحياه سندوتش وجابه
أدم: اتفضلي ..
وراح طلع عصير فروله من التلاجه
أدم: احسن حاجه انو موجود
وجبلها كوبايه….
حياه بتاكل باستمتاع: شكرا
أدم : العفو
بعد محياه اكلت وشربت العصير….
أدم: تعالي بقا
أدم شال حياه وطلعها الاوضه بتعتهم
أدم بمشاكسه: مالك خايفه ليه كده…
حياه بتوتر: ابداا انا هخاف ليه مش خايفه ولا حاجه
أدم بمشاكسه : طيب هوا انا هستحمل وهسيبك الفتره دي علشان انتي تعبانه اصلا وكده وهطر اصبر لحد متخفي وكمان تبطلي تخافي مني….
حياه ابتسمت : انا مش خايفه منك انا مش بحس بالأمان غير معاك انتا ياادم…
أدم اخدها في حضنه علشان تنام
أدم: يلا ننام بقا علشان مش عارف ممكن اعمل اي الو فضلتي مسبلالي كده انا بشرحرام يلا يبت نامي …
حياه بضحك وفرحه من حنيته عليها وخوفه عليها منه: حاضر
حياه وأدم نامو
وبعد ظهور شمس يوم جديد ..
أدم وحياه نايمين والفون بتاع ادم رن
أدم قام هوا وحياه مفزوعين من النوم
أدم بصوت ناعس وبحه رجوليه: مين الي بيرن دلوقتي ….
حياه : قوم يكسلان ده فونك انتا قوم رد …
أدم اتعدل ومسك فونه
أدم: ده أسر الاهبل اما اشوفه عايز ايه….
ادم: عايز ايه ياد انتا بترن بدري كده ليه..
أسر: بدري من عمرك يخويا الساعه ١٠ ونص يقلبي
أدم بخضه وبص في الساعه : انا اتأخرت النهارده اوي اصلي نمت امبارح متاخر ….
أسر بمشاكسه وخبث : امممممم نمت متاخر يلا يسطا محدش قدك خليني انا كده موريش غير الشغل مكتوب عليا محمد وندي( ندي سكرتيرت أسر ) وتسنيم في وشي طول اليوم وانتا ظايت يبختك
أدم بحنق : اتنيل بلا خيبه دي وكسه مش سيباني يخويا خليك قر كده وهوا اساسا مفيش حاجه المهم كنت عايز ايه يهبل…
أسر: ولا انا مش أكبر منك بشهرين يعني تحترمني وتقولي ابيه اسر اما انتا واطي من يومك…
أدم ضحك علي صحبه: هوا ده الي ناقص ابيه ايه يمعفن كنت عايز ايه ياد ????????????????
أسر: مش بقولك واطي المهم انا كلمت شاهين.. ودارين تقدر تستلم الشغل من بكره
أدم: ماشي يمعلم شكرا …
أسر: العفو يلا سلام
أدم: سلام …
حياه بضحك : انتو مسخره
أدم: لا أسر صحبي هوا الي مسخره
حياه : واضح
أدم: انا اتأخرت علي الشغل هقوم بقا
حياه : اوكي
أدم قام اخد شور ولبس وقبل مينزل راح عند حياه وبسها من جبنها….
أدم: مع السلامه وخليكي مرتاحه وانا هخلي داده تطلع الفطار
حياه بابتسامه : اوكي ربنا يخليك ليا
أدم: ويخليكي
أدم نزل وحياه قامت ومشت براحه وراحت تبوص علي أدم من البلكونه ملقتهوش طلع لسه…
حياه بغيظ وغيره : البت الجزمه الي تحت دي تلاقيها مسبتهوش…
حياه نزلت تحت لقت أدم واقف مع دارين …
أدم: ايه ده بتنزلي ليه
حياه بتغيظ دارين راحت عند ادم وبسته من خده واتعلقت في دراعه وأدم عارف انها غيرانه وعايزه تغيظ دارين بس مستمتع بكده….
حياه : هوصلك لحد بره اصلك بتوحشني وبصت لدارين بقرف….
دارين بغيظ وكان الدموع هتنزل منها علشان اتصلحو : أدم شكرا علي الشغل وسابتهم ودخلت وهيا بتلعن حياه وازاي هيا مش زعلانه منه ومع بعض كده …
أدم بعد مدارين مشيت حاوط خصر حياه بايده…
أدم بخبث : بوحشك امممم انا كنت لسه معاكي لا كده كتير عليا انا بقول بلاها شغل وبعدين كمل بزعل حتي لو قعدت مش هستفاد يلا انا اخد بعضي وامشي احسن…
حياه بضحك : بس البت السلعوه دي ملكش دعوه بيها كنت واقف معاها ليه وشغل ايه…
أدم: بقولها اني لقيت لها شغل
حياه بغيظ : والله معاك في الشركه وتفضل طول اليوم معاك بقا صح …
أدم بضحك : انتي غيرانه يبيضه..
حياه : هغير ليه يعني عادي ..
أدم بضحك: عيني في عينك بس متخفيش هنا في وحده بس وهيا انتي أدم بيشاور علي قلبه
حياه بدلع : امممم طيب مهوا انابردو يدومي مش عيزاها تشتغل معاك
أدم: يلهوي قلب دومي يناااس..
حياه : هههههههههه
أدم: اطمني مش هتشتغل معايا في الشركه هتشتغل عند واحد اسمه شاهين يعني مش معايا في شركتي
حياه براحه : ايوه احسن …
أدم باس حياه من خدها
أدم: يلا باي انا همشي اتاخرت اوي اطلعي بقا فوق وارتاحي وداده هتجبلك الفطار
حياه : اوكي سلام
أدم: سلام
أدم راح شغله ودارين كانت فوق بتعيط وعنيها كلها شر …
دارين : النهارده مش هتنامي في حضنه تاني كل الي ختطله هنفذه النهارده
دارين اتصلت علي كمال
دارين : ######
يتبع..
لقراءة البارت الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى