روايات

رواية تزوجني كبير البلد الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية تزوجني كبير البلد الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية تزوجني كبير البلد الجزء الخامس

رواية تزوجني كبير البلد البارت الخامس

رواية تزوجني كبير البلد الحلقة الخامسة

وفي الوقت ده سلطان قرب منها وبعدها بساعه

وقف في الأوضه وهي قالت

مشيره بعياط

مش هسيبك يا والله ل ريح البلد

كلها منك ومن شرك وبكره تشوف

سلطان

علشان تعرفي أن رجاله بشنبات مقدروش علي

سلطان هتيجي انتي يا مفعوصه وتعملي

وتقفي قدامي

مشيره

الايام بينا وبكره تشوف ، وبعدها فضل

يزعق ويقول يا ام السعد انتي يا ام الزفت

ومشيره كانت بتحاول تغطي نفسها بالملايه

علشان هدومها المقطعه

ام السعد

نعم يا سلطان بيه تحت امرك

سلطان

مافيش وكل يدخل ليها الا بمزاجي انتي

فاهمه ولا لا ولو خرجت برا الاوضه دي متعرفيش هعمل معاكي اي

ام السعد

حاضر يا سلطان بيه اللي تشوفه تحت امرك

فيه ، وبعدها خرج من الاوضه وام السعد

قربت مني

ام السعد

يا حبيبتي يا بنتي انت ايه اللي خلاكي تقوليلي لا برضه سلطان يا بنتي ما يتقالوش كده

مشيره بعياط

والله لاعرف اخذ منه حقي ازاي

ام السعد

اهدي يا بنيتي مينفعش اكده قومي

اتسبحي يلا وانا حاول اتكلم معاه

ان اجيب ليكي اكل ، وبعدها خرجت وقفلت

الاوضه ب المفتاح وسلطان قال ليها

سلطان

سبتيها ليه يا وليه مش قولتلك اقعدي معها في الاوضه

ام السعد

انت قولت اكل لا هعملها كوبايه ليمون تدهيها شويه

سلطان

اسمعي انا خارج وانتي خدي ليها صنيه

وكل وقولي ليها ان عملتي كده من ورايا

ام السعد

كنت عارفه يا ولدي دي ان هي مش هتهون عليك حاضر هعمل أكده ، وبعدها مشيت ام السعد وكانت سنيه وافقه وقالت

سنيه

الله فيك الخير يا كبير البلد ده من امتى الحنان اللي انت فيه ده

سلطان

هو انتي جيتي هنا ليه مش قولتلك اياك تعتبي الفيلا دي من هنا ورايح

سنيه

جايه اشوف كبرنا هيعمل ايه الا لما يعرف ان

أنا حامل

سلطان

والله ده انا اخلص عليكي فيها بقولك اي

يا مرا بطلي كلامك ده وامشي من هنا

يلا

سنيه

والله ما هسكت. وهطلق من عتمان

واعرف البلد كلها أن أنا حامل منك

يا كبير ، وفي الوقت ده دخل عتمان وقال

عتمان

حامل منيه ازاي ده حوصل ،وفي الوقت ده

سنيه قالت ليه

سنيه ب ارتباك

هو اللي ضحك عليا وانت عارف كبير

البلد محدش يقدر يقولوا لا خالص. والله

كان غصب عني

عتمان

تبعي شرفك غصب عنك

سنيه

ارجوك سامحني وخد حقك منه وانا والله ما كنت

حامل أنا كنت عايزه بس اخلي يطلق مشيره

علشان علشان ابن اخوك عشقها وفي الوقت ده

عتمان قرب منها وقال

عتمان

والله لازم اغسل عاري بيدي وفضل يقرب

عليها وهي جريت علي برا

سلطان

مراتك كدابه يا عتمان وطلقها واخلص منها

احسن

عتمان

اسكت مش عايز اسمع صوتك هو انت فاكر

نفسك اي انت كمان لازم اخد حقي منيك بس بعد ما اخلص عليها ، وقال كده وبعدين

مشي وخرج وراح سلطان وفي اوضتي

كنت قاعده عامله اعيط ودخلت ام السعد بالاكل

ام السعد

عملتلك فرخه شامورت انما اي تستاهل حنكك

مشيره

شيلي الاكل ده من قدامي انا مش عايز اكل خالص

ام السعد

ما ينفعش يا بنيتي لازم تاكلي يا حبيبتي بوصي

هو خلاص بقي جوزك يعني مش هتقدري

تعملي حاجه

مشيره

امشي من الفيلا دي لو بجد بتحبيني خليني امشي من هنا

ام السعد

وانتي فاكره ان سلطان هيسيبك يا بنتي انتي لو رجعت بلدك برده هيجيبك سلطان مش سهل على فكره بس باين عليه بيحبك والله على فكره هو اللي قالي ان انا اجيبلك الاكل لحد هنا

وانا فضلت قاعده ساكته وعدا كام شهر ونص

وسلطان مدخلش عندي الاوضه خالص

وفي يوم كانت قاعد في الفرانده

وجه الغفير وقالو

الغفير

يا سلطان بيه الحق البت سنيه رجعت الدار تاني عتمان ولع في داره وكانت هي جوا لوحدها

سلطان

وهو فين دلوقتي وهي حصلها اي

الغفير

هي راحت وهو الحكومه قبضت عليه

سلطان

شوفلوه محامي هو لازم يخرج منها لأن

هي كانت تستاهل

الغفير

حاضر يا سلطان بيه وبعدها طلع عندي الاوضه

وانا كنت قاعده أنا وام السعد وقال

سلطان

اخرجي بره يا ام سعد

مشيره

لا اوعي تخرجي خليكي قاعده معايا هنا

سلطان

ما تخافيش انا مش هعملك حاجه انا عايزه اتكلم معاكي شويه بس

مشيره

قولتلك اوعي تخرجي يا ام سعد خليكي قاعده معايا ولقيتها بتقولي

ام السعد

ما حدش يا بنتي يقدر يكسر كلمه الكبير وبعدين هو قال مش هيعملك حاجه وبعدها خرج

سلطان

لما انتي عارفه ان انتي مش قدي قصري لسانك شويه

مشيره

انت عايز مني اي مش خلاص اخد مني اللي

انت عايزو امشي بقي مش عايزه اشوف وشك

تاني

سلطان

ماشي انا همشي بس عايزك تشوفي الموبايل ده وبعدها مسكت الموبيل ولقيته جايب

ايميل جلال وكان جلال منزل صوره أنه خطب

مشيره

لا لا الكلام ده ما حصلش واكيد انت اللي عملت كده انت اللي زقيت عليه واحده وغصبته انه يصور الصور دي

سلطان

الموبيل عندك اهو تقدري تتصلي بيه وتعرفي

منه كل حاجه ، وبعدها سبني وخرج وانا

اتصلت ب جلال

جلال

الو ايوه مين معايا

مشيره

ليه عملت كده قولي ان هو غصب عليك قولي ان هو اللي ابتزك عشان تصور الصور اللي انت تصورتها دي

جلال

مشيره هو انت شوفت صور ازاي اصلا وبعدين بصراحه انا بس انا عرفت ان اللي بيروح عند سلطانه عمره ما بيرجع ثاني

مشيره

كلب والله العظيم انت كلب وندمانه أن في يوم

حبيتك ، وقفلت السكه وبعدها تعبت ودخلت الحمام وفضلت ارجع ودخلت ام السعد

ام السعد

مالك يا بنيتي فيكي ايه ايه اللي حصلك

مشيره

اه الحقني أنا تعبانه اوي ومش قادره ونزلت

عرفت سلطان وبعدها جاب الدكتور وكشف

عليها وخرج قال

الدكتور

مبروك المدام حامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني كبير البلد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى