روايات

رواية محبوبتي طفلة الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي

 رواية محبوبتي طفلة الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي

رواية محبوبتي طفلة الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي

رواية محبوبتي طفلة الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي

نهي: هو انتي المدام بقي
روح: ايوة المدام مين حضرتك
نهي: ياروحي طلعتي صغيرة اوي
روح بعصبيه: وانتي مالك كبيرة ولا صغيرة انتي مين
نهي: بصي يا قطة انت جاية اقولك كلمتين بس عشان تبقي فاهمه
روح: خير
نهي: بصي يا حلوة حمزة مش بتاع حب ولا جواز الله اعلم اتجوزك ليه وانتي طفلة بس اكيد في سبب مهم فخلي بالك بقي لانه مش بيرحم
روح: وحضرتك جايه تقوليلي كدا ليه
نهي: لانك قدرتي تعملي اللي مقدرتش عليه رغم اني حبيته يلا سلام ياقطة
روح: في داهيه يا حبيبتي
*فضلت روح قاعده متعصبة وقامت نضفيت البيت وعملت اكل ما هي رغم صغر سنها هي ست بيت شاطرة جدا وجه الليل وحمزة جه لاقها نايمة علي السفرة وشعرها نازل علي عيونها….
حمزة: انتي ازاي حلوة وطفلة في نفسك كدا فيكي براءه غريبة اوي بس اكيد في الاخر هتطلعي زايهم هاخد اي من واحده اشتريتها بفلوسي
روح: بس انا مش زي حد يا استاذ حمزة
اتصدم حمزة: انتي صاحيه
روح: ايوة يا حمزة بيه
حمزة: طب كويس يلا حطي الاكل
روح: عايزة اتكلم معاك الاول
حمزة: طب اخلصي لاني مش فاضي
روح: تمام انا كمان مش فاضيه ومش حابه اتكلم معاك اصلا بص يا استاذ حمزة
حمزة وهو مستغرب: اتفضلي يا ست روح
روح: انا عارفه ان حضرتك اشترتني بفلوسك واني لسه طفلة بس بالعكس انا شوفت كتير خلاني اكبر من سني حضرتك لو اتكرمت تشوفلي شغل عشان اسددلك الفلوس اللي صرفتها عشان تشتريني عشان محدش يبقي ليه خير علي التاني وكمان حضرتك ليك عندي اكلك وشربك وهدومك ممكن تعتبرني احم الخدامة لحد بس ما اسدد فلوسك وغير كدا في حدود في التعامل ياريت متتعدهاش
حمزة: خلصتي
روح: ايوة يعتبر
حمزة: تمام الاكل يلا
روح: بس انت مرضتش علي كلامي
حمزة: لما تخلصي 3 ثانوي هنزلك في الشركة عندي وغير كدا كله تمام لانك مش مودي خالص بس دا لحد ما تكبري شوية يا قطة ويلا الاكل يا حلوة
روح: تمام
*خلصت حمزة اكل ودخل اوضتها وروح راحت المطبخ وفضلت تعيط لحد ما فجاه اغمي عليا سمع حمزة صوت حاجه وقعت طلع يشوف في اي لاقي روح واقعه علي الارض جري عليها وحاول يفوقها ولكن ما مفيش فايدة شالها وطلع بيها علي المستشفي بسرعه….
حمزة: دكتورة بسرعه
الممرضة: اتفضل هنا والدكتور جاي
حمزة: انا قولت عايزة دكتورة مش دكتور
الممرضة بخوف: حاضر حاضر
الدكتورة: اي اللي حصل
حمزة: معرفش انا لاقيتها واقعه ومش راضية تفوق
الدكتورة: طب اتفضل بره لحد ما اكشف عليها
جه حمزة يخرج لاقي روح ماسكة في ايده: معلش يا دكتورة اكشفيلها وانا معاها
الدكتورة: مش هينفع بعد اذنك اطلع بره
*خرج حمزة وبعد شوية خرجت الدكتورة
الدكتورة: انت ازاي سايبها كدا
حمزة: مالها يا دكتور
الدكتورة: البنت جالها هبوط حاد نتيجة لقلة الاكل والزعل لازم ترتاح وتاكل كويس وتاخد العلاج دا
حمزة: تمام يا دكتورة شكرا ممكن ادخلها
الدكتورة: اتفضل بس متنساش بلاش توتر
حمزة: تمام يا دكتور شكرا ودخل لروح
روح بداءت تفوق: انا فين
حمزة: في المستشفي
روح: ليه اي حصل
حمزة: الهانم مش بتاكل ليه
روح بحزن: وحضرتك كنت سالتني كلت ولا لا
حمزة: اه بداءنا دلع الاطفال
روح بعصبية: انا مش طفلة
حمزة بابتسامة: احلي طفلة والله
روح بكسوف: بتقول اي
حمزة باستيعاب لما قاله: هخرج اشوف الحساب عشان نمشي
روح بضحك: ماشي يا استاذ حمزة
*خرج حمزة ورجع وهنا كانت المفاجاة وجد روح وفي واحد معها ونازلة ضحك وهزار معه..
حمزة بغضب: مين دا ياهانم
روح: دا……..

يتبع…

لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى