روايات

رواية جنة ياسين الفصل الثامن 8 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الفصل الثامن 8 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الجزء الثامن

رواية جنة ياسين البارت الثامن

رواية جنة ياسين الحلقة الثامنة

ياسين: في حد يعرف الموضوع ده
فهد: لا انا وانت دلوقتي
ولسه ياسين هيتكلم جنه بتطلع
جنه: انا جاهزه
ياسين: يلا
جنه بتروح تحضن فهد ولسه هتطلع هي وياسين
بيلاقو رؤي داخله
جنه: رؤي عامله اي
رؤي: الحمدلله ياقلبي انتي كويسه
جنه: الحمدلله ياقلبي كويس انك جيتي اقعدي مع فهد لحد لما نرجع
رؤي: ازي حضرتك يا سيادة المقدم
ياسين: الحمدلله انتي عامله اى
رؤي: الحمدلله انتي رايحه فين
جنه: رايحه القسم مع ياسين عشان يقفل المحضر
رؤي: انا جبت ليكي هدوم شوفيها كده
جنه: والله انتي عسل هاتي
ياسين: يلا يا جنه هنتاخر
جنه: اوف حاضر
وبتطلع معاه
رؤي: عامل اى يا دكتور
فهد: الحمدلله انتي اخبارك اي انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد شكرا علي الي عملتيه مع جنه
رؤي: انا مليش اخوات وانا اعتبرت جنه اختي
عند جنه
ياسين: مالك يا جنة
جنه: كنت عاوزة اغير
ياسين بيوقف العربيه
جنه: في اي
ياسين: تعالي معايا يلا
بتنزل جنه
جنه: هنروح فين
ياسين بيمسك ايد جنه وبيدخلو محل ملابس كبير
صاحبة المحل: اهلا وسهلا يا ياسين بيه نورت المحل
ياسين: اهلا يا مدام صافي
جنه: ياسين انت تعرف المحل ده ازاي هو انت متجوز
ياسين: اسكتي دلوقتي
صافي: عاوزين حاجه معينه
ياسين: هي هتختار متشكر ليكي
صافي: يعني مش عاوز مني اي مسعده
جنه بصوت واطي بس ياسين سمعو
جنه: اقطع دراعي البت دي بتحاول تشقط الواد ياسين تب والله عامله زي سردين ههههه
ياسين بيحاول ميضحكش عشان مش تعرف ان هو سمعها
صافي: يعني مش عاوز حاجه مني
قبل لما ياسين يرد جنه ردت
جنه: قالك مش عاوز اي
صافي: انا بعرض خدماتي علي ياسين باشا
جنه: طيب والله ماأنا واخده حاجه وبتسحب ياسين وتتطلع بره المحل وبتركب العربيه
جنه: والله هي وسردين عينه وحده
ياسين: مش كنتي عاوزه تغيري
جنه: لا خلاص مش عاوزه حاجه وبعدين انت متجوز
ياسين: لا
جنه: يبقي خاطب
ياسين: لا
جنه: يبقي عرفت المكان ده ازاي
ياسين: جوز الست دي كان صاحب ابويا وهو مات وهي خدت كل حاجه
جنه: ماشي
وصلو وشافو يوسف وهم دخلين
يوسف: ازيك يا جنه عامله اي
جنه: الحمدلله يا يوسف انت عامل اي
يوسف: جنه والله مكنش قصدي حاجه امبارح
جنه: اي الي حصل امبارح
قبل لما يتكلم ياسين اتكلم
ياسين: قصدو انو مشي منغير لما يسلم عليكي
بتضحك جنه: والله يابني انت غلبان انا اصلا مش بفتكر حاجه لما بكون صاحيه وبعدين انت اخويا يا باشا وبعدين انت الي مفروض يزعل عشان انا الي نمت
ياسين: مش وقتو عيتاب يلا يا بت
جنه: انا هحاول احترمك عشان
ياسين: عشان اي
جنه: عشان عنك عضلات
بيضحك يوسف عليهم
ياسين: تب يلا ياختي
وبعد لما يخلصو يوسف بيقول لياسين علي محمد عم جنه
جنه: هو انت حبستهم
ياسين: اه انتي عاوزه اطلعهم
جنه: قولي الاول صباح وسردين معاه
ياسين: اه ليه
جنه: ممكن توديني ليه بس تكون معايا
ياسين: تعالي يلا
واول لما بينزلو الحجز جنه بتمسك ايد ياسين
جنه: ياسين انا خايفه خلي حد يفتح النور
بيضحك ياسين عليها ويخدها ويدخلو وبتلاقي سيرين وصباح وحده مزنباهم فبتضحك عليهم
و بتروح عند الست الي مزنبه سيرين وصباح
جنه: صباح الخير يا طنط
الست: انتي مين ياحبيبتي اي ده ياسين باشا منور الحجز ياباشا اومري ياست البنات
جنه: عاوزه اتكلم مع طنط صباح وسردين اقصد سيرين
الست: هقصدك علي الاتنين دو انتي تعرفيهم
صباح: ونبي يا جنه طلعيني من هنا
جنه:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنة الياسمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى