رواية أحببتها في مهمتي البارت الثاني 2 بقلم أسماء محمد
رواية أحببتها في مهمتي البارت الثاني 2 بقلم أسماء محمد |
رواية أحببتها في مهمتي البارت الثاني 2 بقلم أسماء محمد
احمد وفارس وادهم قاعدين علي البار وفجاءه سمعوا صوت واحده بتصوت بصوا التلاته وراهم لقوا شاب سكران بيعتدي علي واحده ادهم وفارس قاموا جري يدافعوا عنها
ريماس كانت في الحمام وسايبه لارا بره مع مازن ومروان خلصت وخرجت لقت لارا بتصوت في نفس الوقت الي فارس وادهم رايحين يدافعوا عن لارا
وطبعا ريماس بحكم شغلها في المافيا بتعرف تدافع كويس اوي ولما لقت كده راحت جري
لارا بغضب للشخص :: ابعد عني يا زباله والا هلم عليك الناس
الشخص السكران :: في ايه يا حلوه وبيمد أيده عليها بس قبل ما يحطها كان في شخص مسك أيده
ريماس بقوه وابتسامه :: ايدك يا امور لحسن توحشك قريب
فارس وادهم و احمد كانو لسه رايحين يدافعوا فارس وقفهم بايده وبيتابع ريماس
الشخص :: الله ما انتي قمر اوي وقطه سرشه وانا بحب النوع ده
لارا واقفه خايفه وماسكه في ريماس
ريماس بتشيل ايد لارا من عليها
ريماس :: لارا ابعدي بعيد
لارا بخوف :: حاضر
ريماس :: تعالا بقا يا امور ولسه بتكمل الكلمه كانت ضربته بوكس من قوته وهو اصلا سكران وقع علي الأرض ونزف ريماس نزلت لمستواه و بتوشوشوا في ودنه
ريماس :: دي لسه حاجه صغيره عقابك أقوي لانك لسه متعرفش انا مين وقامت وزقته برجليها وراحت لارا
ريماس :: علشان تعرفي قيمه شغلي الي مش عاجبك
لارا :: يا سلام عايزاني ابقي رئيسه عصابه علشان اعرف ادافع عن نفسي
ريماس بغضب وصوت عالي نسبيا ::انا قلت ليكي ميت مره انا في الزفت ده وعمري مهدخلك فيه ابدا ولو فكرتي تدخلي فيه همنعك
لارا بصوت عالي لدرجه ان الكل انتبه وطبعا فارس وادهم واحمد متابعين الحوار من الاول
لارا :: طلما خايفه عليا كدا ما تبطلي القرف بتاعك ده
ريماس بغضب:: لارا وطي صوتك وكلمنا خلص انا ماشيه وسابتها ومشيت
لارا واقفه بتدب رجليها في الارض وبتعيط ومشيت
فارس :: فهمته الي انا فهمته
ادهم :: دي رئيسه عصابه لا وايه خايفه علي صحبتها اوي
احمد :: لو حد عرف أننا كنا بنقرا حركه الشفايف ه
فارس قاطعه :: ششش بس يلا هيعرفوا منين يلا بينا وبكره نشتغل علي الحوار ده
/بقلم اسماء محمد
في صباح يوم جديد
ريماس قامت من النوم ولبست هدوم شغلها وكان عباره عن بنطلون اسود وجونتي اسود وجاكت جلد اسود و عامله شعرها كعكه ولابسه فوق شعرها كاب اسود وخرجت من غير ما حد يا خد باله
في ڤيلا اللواء حمزه المنشاوي
فارس مانمش من امبارح الي قراه عن طريق حركه الشفايف عايز يكشف سرها بس قام لبس ونزل
فارس :: صباح الخير يا سيادة اللواء
حمزه :: صباح الخير يا صقر باشا
فارس :: احم احم انا عايز اخد رايك في حاجه
حمزه :: قول خير
فارس :: انا عندي مهمه عن طريقها هنعرف كل حاجه عن المنظمه
حمزه :: مهمه ايه دي
فارس :: اسمع ريماس نادر الحديدي بنت اكبر رجال الأعمال للغزل والنسيج
حمزه اصطدم من الاسم واتوتر :: وانت مالك بيها
فارس حكي ليه الي حصل امبارح
فارس :: لا ومش كده وكمان عرفت مين رئيس المنظمه
حمزه اتوتر اكتر :: مين
فارس :: نادر الحديدي ابوها بس الي انا عايز اعرفه ازاي بتشتغل مع واحد ومتعرفش أنه هو ابوها
حمزه :: انت عرفت الحاجات دي كلها منين
فارس :: امبارح بعد الحفله بتاعت النايت كيلاب معرفتش انام غير وانا مجمع كل حاجه عنها وكمان ليها صاحبه وبتوتر اسمها لارا ودي عارفه عنها كل حاجه
حمزه بحزن :: لارا وانت عرفت كل ده من تحرياتك السريه الي لحد دلوقتي مش عايز تقول منين.
فارس :: عيب يا حمزه متقولش كده احنا اهل هههههههههههه
حمزه :: ايوه وناوي علي ايه
فارس بيعدل بدلته :: ايه رايك في ابنك
حمزه باستغراب :: مالك يلا
فارس :: اصل في خلال اسبوعين هتجوز
حمزه :: نعم ودي مين دي بقا
فارس بثقه :: ريماس نادر الحديدي
حمزه بغضب :: انت اتجننت ولا ايه
فارس :: في ايه يا سياده اللواء انت عارف انا هعمل كده علشان المهمه بتاعتي وبعدين دي الايد اليمين للمنظمه يعني اول ما اتجوزها هعرف عنها كل حاجه
حمزه بغضب شديد:: وانت فاكر أن واحده زي دي وبالخطوره الي بتقول عليها دي هتتجوز ضابط ولا واي الصقر وكمان ضابط في عمليات خاصه انت اتجننت
فارس بثقه :: لا ما هي مش هتعرف أني ضابط حتي لو خلت وزير الداخلية نفسه يعمل تحريات عني مش هتعرف لأن كل المعلومات الي هتوصلها انا الي اخليها تعرفها
حمزه :: وانت ناوي علي ايه فارس بنات الناس مش لعبه
فارس :: بنات ناس ايه بقولك مسجلة خطر تقولي بنات ناس
حمزه :: طول ما انت متعرفش حاجه عن حياتها تسكت
فارس :: ماشي يا ابو الحماميز هههههههههههه انا ماشي علشان الحق أوقع المزه سلام
فارس خرج واتصل علي ادهم
فارس :: ها عملت ايه
ادهم :: كله تمام هي دلوقتي في النادي بتصالح صاحبتها بس الي عايز اعرفه هي ازاي خرجت من البيت بلبس ودلوقتي بلبس تاني خالص غيرت فين
فارس :: مش محتاجه ذكاء وانبي في حمام النادي اكيد قفل يلا وتعالا علي هناك وطبعا متنساش الرجاله ويكونوا اقويه لأنهم هيحاربو زعيمه مافيا سامع
ادهم :: انا اصلا جاي واحمد هو الي هيعمل كل ده
فارس :: طيب سلام
في النادي
ريماس قاعده وجمبها لارا ومعاهم سلمي دي صاحبتهم التالته
سلمي :: انا عايزه اعرف انتي روحتي الزفت الصبح
ريماس كانت بتشرب العصير وكحت :: زفت ايه
سلمي بغضب:: احنا هنستهبل المنظمه
ريماس بلامبلاه :: اه روحت
لارا :: قسما بالله انا تعبت انتي ايه ليه بتعملي كده كل السنين دي كلها وانتي مش عايزه تقولي السبب
لارا :: انتي فاكره أن كده صح
سلمي :: حرام عليكي بجد و بعدين انتي ولسه هتكمل كان في مجموعه شباب مسكوا سلمي من دراعها ومكتفينها
شخص من الي واقف راح ناحيه لارا ومسكها
وعلي الرغم من أن ريماس قويه بس من الموقف مذهوله وخافت علي أصحابها
ريماس بغضب:: انت مين يلا انت وهو ومين الي بعتكوا
الشخص :: مالكيش دعوه احنا عايزين دول بس
سلمي بخوف :: طططب شيل المسدس ده
ريماس بحذر :: انت ازاي دخلت وازاي الأمن دخلوكوا اصلا شخص كان لسه هيهجم عليها وطبعا بحكم شغلها عارفه الي هيعمله وبحركه لا إيراديه طلعت مسدس بتاعها
فارس كان متابع كل ده هو وادهم واول اما شاف ايديها بترجع ورا هدموها عرف انها هتطلع مسدس وراح جري عليها
ريماس وهي بطلع المسدس :: بس يا امور انت احسن لك تسيبهم والا وطلعت المسدس وضربت رصاصه والوقت ده كان فارس وصل عندها وقت الرصاصه
يتبع..
لقراءة البارت الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى