Uncategorized

رواية جواز عرفي الفصل الثانى 2 بقلم شجرة الدر

 رواية جواز عرفي الفصل الثانى 2 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل الثانى 2 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل الثانى 2 بقلم شجرة الدر

فهد ….تتجوزيني عرفي 
رنا بصدمه…..اي مستحيل 
فهد هو يقترب منها …يبقا الي كان هنعمله في حلال هيتعمل في حرام انتي الخسرانه 
بعدها عنها رفعت ايدها عشان تضرب بكف 
رنا بغضب ….انت حيوان 
مسك ايدها  حطها ورها دهرها يضغط عليها بقوه
فهد بصوت كل فحيح الافعي…..انتي مفكرا نفسك مين يابت هاااا 
رنا كنت ايدها بتوجعها لكن ما بينت 
رنا بألم……انت لو آخر وحد مش هتجوز 
بعد عنها
فهد  ادلها ورقتين وقل امضي 
رنا ببكاء…..انا ما بتفاهمش انا مش عايز اتجوزك 
فهد طلع مسدس  من جيبو حطو في رأسها 
فهد …..امضي 
رنا ببكاء ….انا مش عايزه أتجوز افاهم بقا ????
فهد عامر المسدس 
فهد بغضب……يلااا
رنا مسكت القلم بخوف بدأت تكتب اسمها يدها ترتعش هي تذكرت كل ذكرياتها مع عمر 
مضت رنا كانت دموع تسبقها أخذ فهد الورقتين نظر لهم بسخرية 
فهد هو يقترب منها …..رنا سيف الجارحي 
بدا في اقتراب منها 
كانت خطوت عاليه هو يقترب منها كان الجواء هادئه مع دموعها صمتها 
رنا هي تبعد عنو…..ما تقرب مني 
فهد سحبها من خصراها 
فهد بهس….انتي  مراتي 
مزق ملابسه بوحشية دون راحها اخذها الي عالم الخاص ????????
______
في جهة أخرا
الاب بغضب ….انننطق اختك فين
حمد ….انا معرفش أخرا مره كلماتها كانت عل التليفون 
الاب مسكو من ليقه القميص قل بغضب ….اختك لو جرالها حاجه مش هارحمك يا احمد  انت فاهم
الاب …..يالا قدمي ما نبلغ الشرطه
احمد ….يلا 
الأم ببكاء….ياتري يا بنتي انتي فين 
______
في يوم جديد
 يستيقظ فهد ينظر الي تلك الفتاه نائمه بجانبها جسدها غراق في دماء 
نظر لها بكل البرد الذي في هذا الكون 
قام أخذ شور غير هدمومها 
فهد …..الو 
نرمين(ممرضه)…..الو فهد بيه 
فهد ….عايزك 
نرمين ….قوالي فين انا ثانيه وكون عندك 
فهد …هههه لا مش لي في دماغك عايزك تعالجي وحده و انجزي 
قفل شغل سيجاره هو ينظر الي ملاك الجريح الذي امامه 
بعد شويه اجت نرمين 
فهد ….في بنت جوا عايزك تعالجيه 
نرمين …..بنت 
فهد ….يلا 
دخلت  بدأت تشيل دماء من عل جسدها رنا مغمي عليها لا تشعر بشي 
بعد شويه خرجت نرمين 
نرمين بفزاع…..دي في نزايف لزم تروح المستشفي 
فهد بلا مبالاة…..عملي الي علكي وماشي 
نرمين ….يا باشا وبنت كدا هتموت  
فهد …..بايت انتي ما بتسمعي يلا غوري من وشي 
دخلت نرمين لها مجددا 
نرمين في نفسه ….ياتري اي حكايتك ايه الي وقعك تحت فهد الألفي 
اما 
 فهد ينفخ في سيجاره 
خرجت 
نرمين ….انا علقتلها محلول لو ربنا ارد ليها عمر جديد هتفوق كمان ٣ساعات 
ماشيت ليل طلب اكل واكل ????
بعد مرور ساعتين 
دخل ليل ليها كانت نايمه مثلا ملاك 
حاضر  ابرا حطها في المحلول ????????????
نظر لها قبل أن يخرج ثم ذهب الي عملها 
 ______
بعد مرور ساعه 
بدت رنا ان تفتح عيونها الزرقاء ببطاء حولت انها تقوم لكن جسدها لا يطوعها بدأت وتذاكر كل ما حصل لها 
لتبكي في قهر وتصرخ
رنا ببكاء ….ااااااه????????
قامت رنا  هي تستند عل حط لتذهب الي حمام تقف تحت الماء البارد
هي تتذكر لمستها لها امتزاجت دموعها بماء ????????
خرجت جلست في ابعد ركان في غرفه هي ضمه قدميها مثل الطفل الصغير
________
في المساء 
اتي فهد الي شقه 
دخلت غرفتها بحثنا عنها 
فهد قد أصبح في مستواها نظرت إليها هي تبكي جسدها يرتعش من قربها 
فهد …بس صدقي شكلك حلو انتي بتعيطي 
كانت هناك خصله متمرده عل وجهه 
اقترب منها لسه هيشلها بعدت رنا عنو بسرعه هي تبكي 
رنا بضعف. ،..ارجوك ابعد عني 
نظر لها نظر غريبه 
فهد ..يلا عشان تاكلي 
رنا ….مش عايزة اكل 
فهد بغضب..تعالي اطفحي احسن ما جايلك انا 
رنا بخوف….حاضرا 
فهد ….في هدوم في دولاب ابقي البسيها
خرج فهد غيرت رنا لبسها لبست بيجامه سوداء كانت مثل القمر فهد الأول ما شاف انبهر من جمالها 
مع شعرها الذهبي المع جسدها الأنثوي الذي يضعف اي رجل امامه مهم كانت  قوتها  
قعدت رنا هي مش طيقه 
فهد ….كوالي  
رنا …مش جعانه 
فهد قام قعد جنبها 
فهد ….افتحي فوقك 
رنا بصتلو بصدمه ما تحركت 
فهد بدا يكلها  كانو بيزغط بط ????
رنا …خلص شبعت 
فهد قام غسل ايدو راجع لقا  مرميا علي الأرض 
كانت بتصراخ كانت بتنزاف من متأخرا مايه كانت بتهرش في جسدها بقوه 
رنا ببكاء….انت عملت في ايه
فهد كان يشعر ببعض الوجع في قلبه من أجل تالك المسكينه لكن جراح ماضيه كانت 
وسواء بكثيررر 
فهد ….انا اديهلك الي يريحك 
رنا ببكاء …..هت انا هموووت
طلع ورقه  وانبوبه صغيره 
رنا فتحت الورقه 
رنا بصدمه ….مخدرات
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!